Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 03 jul 2015 10:55

cornelia77 schreef:Warm, warm...!
Draaien de scholen van jullie kinderen een aangepast rooster?
Hier niet, gelukkig. Er was even sprake van eerder beginnen. Maar onze kinderen zijn 's morgens niet wakker te krijgen, doordat ze 's avonds laat slapen. Ik ben dus blij dat ze het gewone ritme houden.



Mmm, was dat hier maar... Ze zijn hier al om kwart voor 6 wakker, 2 dagen achter elkaar!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 03 jul 2015 19:48

Hoe slapen jullie kids met deze warmte? Hier gaan ze laat (rond negenen) naar bed maar hebben dan moeite met inslapen. En als ze 's nachts naar het toilet gaan kunnen ze niet meer in slaap komen. Vannacht raam en deur open gelaten maar toen waren ze wakker van onweer, van fluitende vogels en al vroeg van het verkeer. Pffff...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 03 jul 2015 20:58

Onze peuter is per definitie niet zo'n heel goede slaper (en behoeft natuurlijk niet naar school) dus die gaat nu met ons mee naar bed, rond half twaalf...Eerder lukt het niet :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 04 jul 2015 08:54

slapen gaat wel aardig, ik doe ze wel iets later naar bed in het weekend ( schooldag toch niet ), maar de regel is dat je in je kamer blijft, die geldt nu ook , ze mogen wel een bidon met water mee in bed , dat vinden ze heel leuk en scheelt ook met uit bed komen voor een slokje water oid. Dat hoeft dan niet.
de kleinste hoor ik wel nog lang in het ledikant spelen
en 's ochtends zijn ze niet eerder wakker


wat ik wel heb is dat die jongste ( die nu 2 is ) zo van de zweet zo ontzettend stinkt!! En dan vooral haar haartjes! Ze is de eerste met een beetje een volle bos. toen ze 1 was heb ik ook een periode gehad dat ze naar hond stonk ( klinkt niet aardig ) en toen ben ik van babyshampoo overgegaan naar iets van neutraal en dat hielp. Maar nu ze zo ontzettend zweet is het weer terug. Iemand een idee of een tip?
Ik doe haar elke dag in bad of douche en was haar haren ( terwijl de andere kinderen ze maar 1 keer per week shampoo gebruiken en ik ook overigens ),en het helpt een beetje maar zodra ze iets zweet stinkt dat haar/hoofd weer ontzettend.
OP de hoofdhuid is niets te zien
de geur is echt het best te omschrijven als natte hond.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2015 10:25

Haar korthouden en bij een meisje goed uitdynnen. Ik herken het. We wassen momenteel ook minder het haar met shampoo maar kee rper week. Terwijl ze welmdagelijks douchen.

Hier geen tropenrooster. Immers doorgaan is de beste remedie.m met deze hitte is een plas ook niet te harden. Overigens nu vakatie.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Stip » 04 jul 2015 19:08

Hier hadden we continu rooster, dus om 14u vrij en spetterfeest, lekker kliederen met water! Nog één weekje dan vakantie vakantie, dochterlief vindt het nu al niet leuk dat ze zolang niet naar school mag.

De meiden slapen hier ook later, maar zijn ook erg vroeg wakker, helaas.

Met de jongste vind ik het wel lastig, ze heeft het snel warm, maar ja meer uittrekken kan ook niet, want dan ligt ze zonder luier.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 04 jul 2015 19:29

T slaapt overdag in zijn romper in de kinderwagen beneden. 's Nachts ook alleen in zijn romper (uiteraard wel met luier ;-)), maar dan in zijn bedje. Hij wordt dan wel vaker wakker dan anders en drinkt extra veel. Ook water trouwens: een flesje water drinkt hij achter elkaar leeg... en dan net alsof hij uit een beker drinkt: zelf vasthouden, elke keer het flesje even laten zakken, en dan weer een slok. Zo schattig! Op dezelfde manier uit een beker drinken zijn we dus maar hard aan het oefenen :).
Vanmiddag in de tuin in z'n zwembroekie in het peuterbadje gezeten - heerlijk vond hij het. En wij koelden ook meteen af van het spetterwater 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6328
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 06 jul 2015 07:58

Hier slapen ze eigenlijk wel prima. Ik merk wel dat ze 's morgens rond 6 uur als de wekker gaat nog heel diep slapen. Dan is het natuurlijk het koelst en slaapt het het fijnst.

@ meribel Ik denk eigenlijk dat je er niet zo veel aan kan doen. Het ene kind heeft nu eenmaal een sterkere lucht dan het andere. Ik merk bij onze kinderen ook wel verschil. Nu ruiken ze rond hun tweede jaar toch al niet op hun best aan het einde van de dag; plaslucht vermengt met eten, kwijl en stinkknuffels :mrgreen: Gewoon lekker elke dag douchen en haren wassen. Welllicht dat je het als ze wat ouder is kan minderen en anders niet.
Wij douchen ook elke dag. Haren wassen doe ik meestal 2 keer per week bij de kids, nu het warmer is een zij ook meer zweten wat vaker. De jongste zeep ik wel elke dag in.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2015 08:18

@Ajl, hoe is het afgelopen met de ingreep en daarna?

@Lechat, leuk is dat het. Dat gespetter vind S. ook nog steeds leuk. Dat is echt een waterratje.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6328
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 06 jul 2015 09:30

Wat leuk dat je er naar vraagt evelien! Ingreep is goed gegaan, heeft na de operatie wel een paar keer enorm veel (oud) bloed gespuugd, maar daarna knapte hij op. Pijn is redelijk te doen, alleen 's nachts heeft hij veel pijn. Keel wordt dan droog door het slapen en dat doet gewoon zeer. Ik merk wel dat hij nit is. Hij zit de hele dag op de bank en dat is niets voor hem. En hij heeft vreselijke honger. Normaliter eet hij de hele dag en dat lukt nu niet/

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 06 jul 2015 13:45

AJL Gelukkig dat het goed gegaan is... Hopelijk wordt de pijn 's nachts snel minder zo zielig :(

Evelien dat is schrikken met het kinderslot gelukkig stond je nog stil... Zo heb ik een neefje van 2,5 die elke autostoel gewoon los krijgt ook erg gevaarlijk en die doet dat dus onder het rijden :shock:

Lechat Fijn dat T lekker in de wagen beneden slaapt.. Jet vind het ook helemaal geweldig om uit een gewone beker te drinken en doet dat eigenlijk ook best goed.
Gaat de BV en het kolven nog steeds goed?

Stip weer helemaal gewend met jullie kleintje erbij? Heerlijk dat ze vroeger uit waren met die warmte.

Meribel Meer dan elke dag haar haartjes wassen kan je denk ik niet doen... Wel vervelend.

Duschka Zo dat is laat haha en slaapt ze dan elke ochtend uit? Paar huizen verder wonen Portugezen die kindjes lopen ook bijna altijd tot 23.00 buiten ik ben toch blij dat die van ons om 19.00 in bed liggen :lol:

EM hoe is het met jullie dochter?

Zo wij hebben er al een weekje vakantie opzitten... Heerlijk genoten aan de middellandse zee het was echt genieten. Enkele reis was het 1300km rijden (bijna alles overdag gereden) en we hebben de meiden gewoon niet gehoord (alleen positief dan :D )
Jet kreeg wel de 2de dag dat we er waren waterpokken en niet zomaar een paar maar ze zat er echt helemaal onder vooral haar hoofd. Gelukkig weinig last gehad.
Nina is afgelopen week op schoolreis na heel de week vrij geweest kwam wel goed uit met die hitte... Lekker genoten van het zwembad en het strand nu moet ze nog 2 weken naar school en dan lekker 6 weken vrij.
Ze kan niet wachten om naar groep 1 te gaan. Zo leuk om al die verhalen te horen en ze bezig te zien op school.

Jet groeit voor de rest als kool ze eet alles in stukken en eet lekker met de pot mee ideaal... van de week al weer 9 maanden oud de tijd vliegt echt...

Nog even onze lieve meisjes showen :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 06 jul 2015 14:52

@ Lieffie: wat een gave foto! Heerlijke meiden zo te zien!

Wel lekker dat het vandaag wat koeler is ;-), tenminste, dat vind ik....

Hier laatste schoolweek, dan lekker vakantie! (ikzelf moet nog 4 weken....helaas, maar dat komt goed ;-))

Met F gaat het goed, ze gebruikt inmiddels haar handjes weer volledig, en dat gaat goed. Wel begint de littekenvorming wel een beetje te komen, alles wordt wat gerimpeld en we moeten goed smeren zodat de huid soepel blijft. Zelf is ze lekker vrolijk en ontwikkelt ze lekker. Wel is ze het vertrouwen een beetje kwijt, dus gepruts aan haar lijf is drama (inclusief luiers, haren, etc). Als je met haar naar boven gaat begint ze al te huilen :? , maar dat zal zijn tijd nodig hebben.
Zojuist bij CB geweest...helaas groeit ze niet geweldig (-2 lijn, is 1 lijn afgebogen, nu 78,5 cm, was daarvoor ook al aan het afbuigen), dus dat houden we even in de gaten, zeker omdat wij allebei iets bovengemiddeld zijn qua lengte. Maar verder doet ze het prima.

Zelf merk ik dat de stress er wel een beetje uitkomt, hopelijk lukt het om in de vakantie lekker rust te nemen en te ontspannen, en voor al de tijd er voor nemen denk ik...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 06 jul 2015 15:12

Zijn jullie al weer een beetje afgekoeld dames? :) Hier is het de hele zomer zo heet, daar raak je ook wel aan gewend hoor!
Gelukkig koelt het 's nachts goed af, R slaapt altijd zonder deken, die gooit ze binnen de kortste keren van zich af, maar ik trek haar 's nachts nog wel een dunne pyama met lange mouwen aan.
Verder op het heetst van de dag binnen blijven en op tijd naar bed valt inderdaad niet mee. Alleen als ze overdag niet meer slaapt, dan wil het nog wel eens lukken om 19.30, anders is het al snel tegen 21.00 uur...

Zijn jullie en de kids ook al aan vakantie toe? R kan eigenlijk deze maand nog naar de creche, maar alle scholen zijn al sinds half juni vrij, dus ik heb ze ook veel thuis. Veel te gezellig, met al d'r vriendjes en vriendinnetjes hier :-)

Fijn dat de kinderen weer opknappen, ajl en Em! Dat is vast een zorg minder, nu jullie nog bijkomen!

Leuke foto liefie!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 06 jul 2015 21:19

Leuke foto, liefie!

BV loopt nog prima. Ik kolf nu alleen nog als T bij de gastouder is (2x in de week dus), de andere 2 dagen ga ik tussen de middag naar huis en drinkt hij ff een slokkie.

Zaterdag zat T in een tuinstoel (zo'n soort fauteuil) en wilde ergens aan gaan trekken, dus ik schoof de stoel wat verder weg, en ja hoor, daar trekt hij zich ineens op! Helemaal triomfantelijk :). Echt leuk al die ontwikkeling, al is hij nu wel 'n beetje gefrustreerd als dingen niet lukken of hij er net niet bij kan :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6328
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 07 jul 2015 08:43

Leuke foto liefie! Wat wordt Nina alweer groot!

@ saskia Dat lijkt mij ook wel pitig dat de opvang al vanaf halverwege juni dicht is.
Overweeg jij trouwens nooit om weer terug te komen naar Nederland? Of zie jij jouw leven echt in Roemenië?

@ le chat Leuk is dat als ze dingen gaan doen. Met een eerste maak je het heel bewust mee. Ik merkte dat ik bij de 3e en 4e het soms niet eens door had als zij dingen voor het eerst deden :oops:

@ jannoek Is J al geopereerd?

@ missf Lees je nog mee? Hoe gaat het met jullie?

Ligt het aan mij of begint dit topic in de 20e editie een beetje stil te vallen en verdwijnen er steeds meer mensen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten