Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2015 15:06

Hier is morgen het afscheid van het KDV. Ik dacht dat doe ik wel even met een kleuter die eigenlijk niet zo van knutselen houd (net zoals zijn moeder). :roll: :wink:

Een gekleurd potlood met een zwaaihandje.

Afbeelding

En nu nog verzinnen wat voor cadeau hij gaat krijgen. We zitten te denken aan een speelhuisje met glijbaan en schommel voor achter in de tuin. Maar wat een prijzen als je die nieuw wilt kopen en ook als je eerlijk hout wilt gebruiken zonder gif etc.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 24 aug 2015 15:43

Leuke traktatie evelien!
Denk dat een goed speeltoestel z'n geld wel waard is. Hier helaas beperkte ruimte in de tuin, dus verder dan een trampoline en een zandbak komen we niet ;-)

Vandaag zijn de kinderen weer gestart op school. Ik vind het altijd weer even wennen, zo'n stil huis, maar wel fijn om weer even ongestoord puin te kunnen ruimen:-)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 24 aug 2015 15:55

Leuke traktatie! Heeft hij zin in school?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 24 aug 2015 18:50

@Haai, ja dat is waar. Maar we weten nog niet zeker of we hier nog wel lang blijven wonen.

@Duschka, ja hij is echt toe aan school en hij heeft er ook veel zin in.

Bedankt.

Dat structuur enzo dat zal vast wel. Wij hadden dat vorige week ook. Wel weer lekker werken en S. naar het KDV. Maar het was wel even flink wennen, ik moest van dinsdag t/m zondag werken. Niet allemaal lange diensten maar ook korte diensten.
Deze week nog 3 werken en dan is het over.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 24 aug 2015 20:38

Wat een superleuke traktatie Evelien, fijn dat hij zin heeft in school.

Hier is school ook weer begonnen. voor Frederiek de eerste keer. Zoals verwacht bleef ze aan mijn benen hangen toen ik weg wilde gaan (dat deed ze ook een jaar lang 2 keer per week op de psz :roll: ). Beetje vervelend, ik heb gewoon geen flauw idee waarom ze dat doet, ze weet ondertussen echt wel dat ik haar toch wel daar laat, maar ze heeft het dus een jaar volgehouden op de psz, elke keer weer. Gelukkig nam de juf haar snel op schoot, en na tien seconden zat ze alweer lachend op haar stoeltje.

Wel superleuk, we kregen vanavond van de juf een mail voor Frederiek met foto's van haar, van vandaag. Zo gaaf, alsof we er een beetje bij zijn geweest :)
Jurian zit nu in groep 4, en vond het heerlijk om iedereen weer te zien.
En ik heb dus alleen Jorrik nog in huis. Vandaag was ik helemaal niet thuis, maar ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden, want kan me wel voorstellen dat ik het een beetje saai vind, het was altijd zó gezellig met Frederiek.

Evelien, wij hebben via marktplaats een huisje met zandbak en glijbaan, voor 100 euro volgens mij. Is zelfs meeverhuisd en nog net zo stevig. Ondertussen zijn we ook een dubbele houten schommel (12 euro via mp ;) ) rijker en een trampoline (ook via mp). Het loont echt wel om daar rond te kijken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor henkie » 25 aug 2015 08:41


ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 aug 2015 09:03

Leuk evelien en missf! J moet nog een paar weken wachten voordat hij naar school mag, maar ik merk dat het een beetje voor hem begint te leven. Bij hem krijg ik er wel een beetje buikpijn van.

@ vraag vragenrubriek
Bij de meeste kinderen moet je zelf de structuur aanbrengen en gaat dat niet vanzelf. Nu ben ik ook wel van de structuur, ook de bv gaf ik op vaste tijden, alleen de nachten liet ik los, maar vanaf 7.00 uur probeerde ik het ritme qua slapen en voeding op te pakken.
Bij een kindje van 7 mnd zou je het volgende schema kunnen doen. En dan ga ik ervan uit dat je om de 3 uur voed. Bij de fv zou je dit om de 4 uur doen. Mijn eigen structuur was altijd vanaf 7 uur om de drie uur voeden tot 22.00 uur de laatste voeding. Daarna zag ik het wel. Toen ze fruit en/warm eten kregen, deed ik dat om 9 uur en rond 17.00 uur/17.30. Na het warme eten badderen en daarna slapen.
Mijn kinderen sliepen rond 7 mnd altijd 2 keer per dag. Meestal na het fruit eten een paar uur en rond een uur of 13.00 ook weer anderhalf uur.
Huilen/jengelen deden mijn kinderen weinig, eigenlijk bijna niet. Wat wisselen van plek om de spelen helpt vaak ook wel, of in de wipper bij je zetten als je dingen aan het doen bent.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 25 aug 2015 13:02

@ vraag vragenrubriek: Wij zijn heel erg van rust reinheid en regelmaat. Vanaf het begin op vaste tijden gevoedt. Verder zijn wij t eerste jaar nauwelijks samen weggeweest, om onze kleine de rust van thuis te geven. Voor haarzelf was en is dat heel goed geweest, een nadeel: Ze is nu geen drukte gewend wat nog wel eens een huildag oplevert als we een familiebijeenkomst gehad hebben.. Maar dan krijgt ze van mij de ruimte om haar rust te nemen en meerdere momenten op bed. Net wat ze nodig heeft.
Wat het huilen betreft: Verschillende kinderen, verschillende huiltjes. Die moet je echt van je eigen kindje leren kennen. Desnoods schrijf je ze op met wat kenmerken en dan erbij zetten wat jij deed en of dat hielp. Verder kan ik je daarbij niet helpen. Succes!
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 25 aug 2015 13:30

@vraag vragenrubriek:
Voordeel van b.v. is dat het zichzelf regelt als het ware, vraag en aanbod worden op elkaar afgestemd.
De ene moeder vindt dat prima, de andere moeder vindt vaste tijden prettiger.
Ik had geleerd dat je kindjes tijdens hun eerste levensjaar nooit kan verwennen, dus best op mag pakken wanneer het huilt en je niet goed weet waarom.
Ik had één huilbaby erbij en die droeg ik vaak in een draagzak. Toen ze eenmaal op vaster voedsel overging, werd het huilen veel minder.
Wat jaccootje zegt is een goede tip: probeer de verschillende huiltjes te herkennen.
Soms is het huiltje een manier om in slaap te komen.
Laat je nooit onzeker maken als je bij anderen bent!
Geniet van je kindje!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 25 aug 2015 19:28

Leuke traktatie Evelien! Hoe was zijn afscheid? Begint hij volgende week op school?

R gaat in september nog 2 ochtenden per week naar groep 0, vanaf 1 oktober mag ze naar groep 1. Ze heeft er ook wel zin in, stond maandag zo sneu te kijken toen alle kids in de rij gingen staan.. nou ja de maand is zo om.. die zal ik ook nog gaan missen om me heen, tis zo'n lekkere kwebbelkous :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 26 aug 2015 13:15

Leuk Evelien! Pas ook zulke handjes gemaakt bij afscheid van m'n klas. Alleen had ik dat met een potlood niet bedacht! Dit is veel leuker.

@ meeting; wie gaat er een datum plannen? ;-)

Hier gaat alles z'n gangetje. Nog een week vakantie en dan weer in een ritme zien te komen.

@ iedereen; heeft iemand ervaringen met de 'onverslijtbare' spijkerbroeken van de HEMA?? Erg benieuwd naar of dat die echt zo goed blijven ;-)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 26 aug 2015 15:21

@vragenrubriek: Ik denk dat structuur vanzelf komt, dus heb geduld met je kleintje en jezelf :)
Rond 7 maand deden wij het zo: Borstvoeding op verzoek en mee in ons eigen ritme.
In de praktijk was dat: smorgens bij het wakker worden borstvoeding. Dan bij het ontbijt kauwen op een broodkorstje. Dan wassen aankleden en bij vermoeidheid naar bed. Bij wakker worden weer borstvoeding en daarna kauwen op een stukje fruit. Als ik ging lunchen kreeg de baby ook weer een korstje. Bij vermoeidheid weer slapen. Bij wakker worden weer borstvoeding en daarna weer wat fruit. Dan weer slapen en bij wakker worden borstvoeding en als wij gingen eten aan tafel wat groente. Bij vermoeidheid weer slapen. 23u wakker maken voor late voeding en snachts voeden op verzoek.
Wij hebben onze babies nooit laten huilen. (Ik zou het niet leuk vinden om mezelf in slaap te huilen, dan mijn baby waarschijnlijk ook niet).
Als je niet weet waarom je baby huilt: aanleggen. Gaat je baby serieus drinken dan was het waarschijnlijk honger. Valt je baby aan de borst in slaap, dan was het waarschijnlijk vermoeidheid.
Veel succes en liefde gewenst. Laat je niet gek maken door hoe anderen het doen (dus ook niet door bovenstaande) maar doe gewoon je eigen weg met je kindje. Je gevoel vertelt je wel wat goed is. Succes!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 26 aug 2015 18:54

@juffiejuf geen ervaringen mee! Ik ben heel blij met de skinnyfit broeken van de WE. Die hebben ze tegenwoordig in jog denim, zit heerlijk zacht ook nog! Waren pas 2e 50%, heb ik er voor allebei de boys 3 gekocht. Nu 20% op alles zie ik ;-).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 aug 2015 19:34

Vind jij die broeken fijner dan de broeken van Name it, Jannoek? Ik heb voor de jongens altijd de slim fit van name it, maar qua knieën gaan ze ook nog best wel hard. Ik vind ze qua prijs trouwens ook niet echt goekoop

@ juffiejuf Broeken van de hema ken ik niet. Voor H ( onze oudste zijn ze nog altijd de wijd) Wij gaan binnenkort een dure fase is, vanaf maat 104 heb ik geen broeken meer voor J :mrgreen: Tot op heden heeft hij altijd nog de broeken van H gedragen, maar nu zijn het echt de laatste. O draagt ook nog de restanten van H en J, maar ik merk dat de broeken in 5 jaar qua pasvorm echt wel anders zijn geworden. Hij krijgt dus af en toe een nieuwe.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 27 aug 2015 15:28

hier altijd Hema of Zeeman broeken ( die zitten in het dorp ) , andere broeken alleen als ik ze krijg,
ze bevallen heel goed!

Zelf draag ik ook altijd hema broeken overigens, vind ze heel fijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten