Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 19 jun 2015 08:22

@Laura
Heftig voor jou en voor 't kleine mannetje!
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.
Hebben de kids nog wel contact met hun papa?

@Em
Fijn dat het goed gaat en dat ze weinig pijn heeft. Jullie dan maar sterkte met jullie oren, als ze zoveel kletst :wink:

@Dippie
De school is idd aardig op tijd :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 19 jun 2015 08:43

Heel veel sterkte Laura, ook voor je kleine grote knul! echt heftig allemaal :(

Em ook sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 20 jun 2015 20:50

Heftig allemaal, LauraC, veel kracht en wijsheid gewenst!

Em., hopelijk mag het goed genezen!

Wat autostoelen betreft: wij hebben in onze auto's resp. een FamilyFix en een 2WayFix staan en daar klikt nu de maxicosi (Pebble) makkelijk op. We waren al 'ns aan het kijken naar een stoel voor hierna, maar als we T dan ook nog achterwaarts willen vervoeren (wat wel onze voorkeur heeft) kan dat alleen op de 2WayFix (met een 2WayPearl). Daarom zijn wij (ook) op zoek naar een alternatief voor iig de auto waar nu de FamilyFix in zit.
Ik kwam op internet de Cybex Sirona tegen die ook achterwaarts kan. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 21 jun 2015 22:01

Ik wilde ook graag zo'n autostoel voor achterwaards vervoer, maar ik vond ze zo verschrikkelijk duur (400+) dat ik van die voorkeur afgestapt ben 8-[

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 22 jun 2015 07:54

@LauraC: heel veel sterkte toegewenst. In tijden van stress, spanning en onmacht. Hopelijk kun je het in Gods handen leggen.

Em.: wat heftig, zoveel pijn bij de kleine meid! Een situatie als deze is voor mij ook een grote angst, maar tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd. Sterkte en beterschap daar!

Wij gebruiken al sinds dat Norah 9 maanden is de Cabino (volgens mij was het de protector) Deze stoel kun je in 5 standen zetten, dus ook de slaapstand. In eerste instantie gebruik je de gordeltjes van de stoel zelf, maar als je kindje daarvoor te groot wordt, kun je de autogordel gebruiken. De stoel kan dus een aantal jaren gebruikt worden. Let alleen wel op de bevestiging van de stoel in de auto... Daar ben je niet zomaar mee klaar, althans wij niet. Er staat in de omschrijvingen op internet dat de stoel eenvoudig is te bevestigen met de autogordel, maar wij zijn er 20 minuten mee bezig geweest... Verder een prima en fijne stoel.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 22 jun 2015 18:11

Dank voor jullie meeleven.
Vandaag weer naar B'wijk geweest. Wel even spannend, maar de wonden zagen er goed uit, in elk geval normaal voor de tijd na de operatie (nu 5 dagen). Nu weer een week ingepakt en over een week weer terug.
Het gaat gelukkig heel goed met haar ze is gezellig en vrolijk. Nu hopen dat ze deze week zo blijft en geen koorts oid krijgt....
En ze vermaakt het halve ziekenhuis/wachtkamer met haar hallo, daaag etc ;-).

@ Jaccootje, Norah is toch net zo oud als F (sept 2013?)?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 23 jun 2015 12:03

Je zit bijna goed =D> Norah is van begin oktober 2013
Szent az Úr

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor StillAwake » 23 jun 2015 12:50

Acire schreef:Ik wilde ook graag zo'n autostoel voor achterwaards vervoer, maar ik vond ze zo verschrikkelijk duur (400+) dat ik van die voorkeur afgestapt ben 8-[

Zit er dan geen achteruitversnelling op je auto?
Da's vast goedkoper!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 23 jun 2015 20:40

Acire schreef:Ik wilde ook graag zo'n autostoel voor achterwaards vervoer, maar ik vond ze zo verschrikkelijk duur (400+) dat ik van die voorkeur afgestapt ben 8-[

Die 2WayPearl valt nog wel mee - 289 euro ofzo, maar daarvoor hebben we natuurlijk dan wel eerder al dat kliksysteem gekocht, dus als je het bij elkaar optelt idd rond die prijs. Ik ga er maar vanuit dat we ze na gebruik weer kunnen doorverkopen :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2015 21:37

hoe gaat het inmiddels met F, Em?
@Laura heftig hoor, ook voor de kids! Zeker voor M, sterkte daar ook mee!

@dippie dan is jullie school sneller dan bij ons ;-). 5 weken voor F zou starten had ik nog niks gehoord; niet in welk groep hij zou komen, niet wanneer wennen etc. Toen zelf maar een mailtje aan gewaagd en hadden we snel duidelijkheid ;-)

J moet hier binnenkort buisjes en neus amandelen laten knippen. Toch best zielig, zo'n kleintje die er nog helemaal niks van begrijpt (hij is 1jr en 4 mnd). Maar hopelijk is hij daarna verlost van alle dubbele oorontstekingen, z'n continue verkoudheid en bijna continue oog ontstekingen..

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 24 jun 2015 08:32

Met F gaat het goed, de wonden zagen er netjes uit afgelopen maandag. Nu volgende week weer terug.
En ze is ondernemend genoeg. Ze heeft het gisteren gepresteerd om het verband af te krijgen....tanden erin en trekken maar ](*,)
Ik zat op een scholing op dat moment en kwam er pas later achter dat manlief me vele malen had gebeld....uiteindelijk had hij het zelf al opgelost....we mochten naar de 1e hulp komen, maar Beverwijk ligt niet naast de deur voor ons. Uiteindelijk bleken we het materiaal allemaal nog in huis te hebben en heeft hij het zelf gedaan mbv de buurvrouw ;-)

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 24 jun 2015 09:26

Sjonge Em., je bent er druk mee :wink:
Maar fijn dat het goed gaat, hopelijk houdt ze er niks lelijks aan over!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 24 jun 2015 10:16

LeChat schreef:Die 2WayPearl valt nog wel mee - 289 euro ofzo, maar daarvoor hebben we natuurlijk dan wel eerder al dat kliksysteem gekocht, dus als je het bij elkaar optelt idd rond die prijs. Ik ga er maar vanuit dat we ze na gebruik weer kunnen doorverkopen :).


Het ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Een maxicosi priori is 'maar' 90 euro. Wij hebben S tot ruim een jaar in de maxicosi laten zitten en nu in een maxicosi toby die we 2e hands hebben gekocht. Ze zit er maar een paar keer per week in en bijna nooit lange afstanden. Ik vind dat wel verschil maken.
Maar vind het wel lastig. Als we 1 keer iets hebben heb ik spijt. 8-[

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 24 jun 2015 11:02

Acire schreef:
Nog een vraagje. Ik ben benieuwd op basis van wat jullie je keuzes maken wat betreft vaccineren. En dan bedoel ik niet de principiële bezwaren, maar de 'medische'.
@Sterretje, jij liet je 2ling pas vaccineren toen ze 1 jaar waren (als ik het goed heb onthouden). Met welke reden heb je dat gedaan en hoe bevalt dat tot nu toe?
Ik heb zo'n slecht gevoel bij het vaccineren en heb er zo'n moeite mee om een gezond kind ziek te maken. Onze oudste had nooit wat en was nooit ziek, alleen na de prikken wel. Dat en nog meer stuit me zo tegen de borst dat ik eerst verder wil uitzoeken wat de voors en tegens allemaal zijn. Bij D hebben we het vaccineren dus uitgesteld tot nader orde. Ik merk op facebook dat de discussie hieromheen heel agressief gevoerd word, ik hoop dat het hier in vrede kan 8-[


Wij hebben gekozen om het niet te doen.
Ik heb wat onderzoeken gelezen (ook Engelse) via de site http://nvkp.nl/faq/heeft-het-niet-vacci ... -gevolgen/
Tevens zelf op allerlei termen gezocht. Wat we meegenomen hebben in de keuze is dat vaccineren ook nooit 100 procent veilig is, de ziektes muteren zich. Ook in landen waar de vaccinatiegraad lager is, en die nieuwere varianten komen ook vanzelf weer onze kant op. Mensen die niet gevaccineerd zijn reageren daar schijnbaar sterker op, en kunnen de ziektes beter aan.
Tevens zijn veel vaccins niet voor levenslange bescherming....
tja. alles is nooit 100 procent onderzocht. Dus je hebt net zo veel voor argumenten als tegen argumenten. De Godsdienstige reden moest het uiteindelijk beslissen, en gaf ons de doorslag.
Natuurlijk overleiden er niet gevaccineerde mensen naar aanleiding van ziektes, maar dat gebeurd ook wel eens bij een simpele griep. Ik ben van mening dat wanneer je ziek moet worden, je dit uiteindelijk toch wordt. God bestuurd alles, en we moeten niet alles zelf in de hand willen hebben, met name voor gevaren die wellicht, misschien, aanwezig kunnen zijn.

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 24 jun 2015 11:04

Acire schreef:Ik wilde ook graag zo'n autostoel voor achterwaards vervoer, maar ik vond ze zo verschrikkelijk duur (400+) dat ik van die voorkeur afgestapt ben 8-[


Wij ook. Verkopers praten echt op je gevoel in. Je wilt toch het beste voor je kindje... ETC.
Tuurlijk is het veiliger, maar laten eerst de prijzen maar zakken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten