Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2015 12:25

@Dippie, als je aanvullend verzekerd bent krijg je een deel vergoed. Dat zou je dus even moeten checken.
Wij hebben destijds bij S. twee behandeling nodig gehad.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 29 okt 2015 15:27

Dippie schreef:lieffie, hou je het ook bij deze ene behandeling met Jet? Of moet je er meer krijgen?
Ik ben er een beetje naar aan het kijken, maar heb geen idee wat het precies inhoudt. Wat doen ze daar? Is het net zoiets als fysio?
Ik heb gekeken naar iets hier in de buurt, maar vind het nogal een bedragen wat ze vragen voor een consult.
Als ik weet dat ik er maar eentje nodig heb, wil ik er wel ver nadenken, maar als het er een aantal zijn, dan is het gewoon mega veel geld. En dat terwijl ik dus niet weet wat het is en of het hier ook baat heeft.
Vannacht weer een drama nacht gehad, 01.50 werd hij de eerste keer wakker en daarna heb ik denk amper geslapen. Elke keer was ie na een half uurtje of uurtje weer klaarwakker. Hij ging pas 20.15 naar bed, dus dat kan het ook niet zijn, hij was doodmoe....
We waren met Vianne wel erg verwend, die sliep vanaf 5 weken door en is eigenlijk nooit snachts wakker geweest en nu nog steeds niet.
Overigens vind hij het allemaal wel prima, want hoe ik ook reageer, hij blijft alleen maar lachen :)


Voor nu is 1 behandeling voldoende (eerste behandeling duurde 1 uur en was 90 euro) we moeten het 3 weken aankijken helpt het dan onvoldoende moeten we terug en dan zou ze nogmaals alles nalopen (kost rond de 70 euro per keer)
Het is misschien veel geld maar wij vinden het het echt waard. Wat ze doen lijkt een soort masseren kan het niet goed uitleggen eigenlijk. Zo was het bij jet ook heel vaak 45 min slapen en dan weer wakker in de nacht.

Als je basis verzekerd bent (zijn wij) krijg je niks vergoed maar als ik zie hoe lekker het is om goed te slapen dan hebben wij het er graag voor over.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 29 okt 2015 18:26

Je kunt ook wachten tot hij 8,5 maanden is :mrgreen: Ik durf nog niet helemaal uit mijn dak te gaan, maar hij slaapt al 3 nachten door :shock: Nouja, 1 nacht van 18.30 tot 06.00, 1 nacht van 21.30 tot 07.00 , met beide keren om 22.00 uur een fles, en vannacht van 18.30 tot 07.30 met een fles om 22.00 uur en 1 onderbreking, toen kon hij in het donker zijn speen niet vinden. De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.
Hij slaapt opeens ook 2 keer per dag, wat hij maar zelden deed. Zo haalt hij met gemak de 3 uur per dag, en dan 's avonds ligt hij er vaak al rond 18.30 uur in en slaapt meteen, dus vannacht was het 13 uur slapen plus 3 uur overdag. Zoveel uur heeft hij volgens mij nog nooit gemaakt in zijn leventje.

Maar als ze zo spoken 's nachts is elke nacht dat hij eerder beter slaapt mooi meegenomen.
Lastige van die osteopaat vind ik idd ook de kosten. Want je hebt geen garantie dat hij daarna doorslaapt. En helaas zijn er toch ook wel negatieve verhalen over, dat vind ik soms een beetje eng. Maar als je zo moe bent, dan wil je alles om het op te lossen, en is het misschien wel het proberen waard.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2015 18:39

Nog nooit negatieve verhalen gehoord wel gehoord bij m na 3 behandelinge dat het iets medisch was en dat was ook zo. Met T Niet geweesr nog. Maar nu wel in de overweging.
Osteopaat is een soort maseren. J is bij de chiroprakter geweest. Sleciaal voor baby's.. dat doe ik noooooit weer.

Beide weinig geholpen. Bij M drie behandelingen gehad. Bij J 2 behandelingen

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 29 okt 2015 20:58

Hier ook met beide kids naar osteopaat geweest. Bij oudste 4x of 5x en bij de jongste 2x. Zag ze daar voor het eerst ontspannen liggen en dat waren gouden momenten voor mij en een teken dat het nodig was... Doorslapen hebben ze daar niet geleerd, maar het uren huilen non-stop wel.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 29 okt 2015 21:18

Wij zijn met de oudste naar een chiropraktor geweest. Na 6 weken dag en nacht huilen, was het van de een op de andere dag over. Bij C hielp dat niet. Op aanraden van de fysio naar een osteopaat geweest. Na de eerste behandeling heeft ze het eerste jaar niet meer gehuikd. Bij J uit voorzorg langsgeweest, was nogal zware bevalling, maar hij huilde niet. Na 1 behandeling was d3 voorkeurshouding weg. Deze osteopaat zit trouwens ook redelijk bij jou in de buurt, @ dippie .Bij ostepatie moet je erg uitkijken voor charlatans.onze kinderfysio had veel ervaring met hem, anders was ik niet langsgegaan. Bij ons werden trouwens de behandelingen volledig vergoed.

@ juffiejuf hoe gaat het met jouw jongens?

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 29 okt 2015 21:22

Hier bij beide boys ook veel resultaat gehad bij de osteopaat.. werden ook allebei veel rustiger.

@missf misschien had J ook wel gewoon minder slaap nodig... hier ook jongens die weinig slapen, nog steeds eigenlijk. Zijn gewoon geen slapers, maar heel actieve jongens. Waren ook heel snel met kruipen/lopen etc en veel mensen zeiden tegen me dat dat vaak samen gaat. ik zag een foto van een actieve J, dus misschien is dat het ook wel bij jullie ;-)

Hier is de wintertijd ook wel vrij dramatisch... F is zo ontzettend moe.. gewoon zielig! hij is 's ochtends echt vroeg wakker. en 's avonds veel eerder naar bed brengen lukt ook niet heel goed. Gisteren toevallig wel, toen sliep hij om 18.15 en sliep prompt vanmorgen ook weer wat langer, dus hopelijk had hij dat nodig.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 29 okt 2015 22:42

Ja het is een gokje of het helpt maar zijn er wel heel blij mee :D
Het is dat deze osteopaat heel goed bekend staat werd door de kraamverzorgster en verloskundige praktijk ook aangeraden andera had ik het ook niet zo snel gedaan je hoort best wat "rare" verhalen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 30 okt 2015 14:51

Dippie, ik ben hier op het dorp geweest met Susan. Zij is volgens mij een goede, niet de duurste, kon er snel terecht.
http://www.osteopathie-jost.nl

Ik krijg niks vergoed, dan had ik mij aanvullend moeten verzekeren. Was uiteindelijk wel goedkoper geweest, maarja...
Heb 4 behandelingen gehad maar je kunt zelf eerder stoppen als je dat wil of er geen goed gevoel bij hebt.
Ze is wel eerlijk, zei de laatste keer dat het op dit moment niet nodig was dat we nog een keer kwamen, dus geen afspraak gemaakt. Komen de klachten terug, dan weer bellen. Ze had ook kunnen zeggen, wil haar over 6 weken nog een keer zien hoe het dan gaat.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 31 okt 2015 12:33

@ ajl; leuk dat je er naar vraagt. Het gaat hier wel goed. M. hoopt maandag voor het eerst naar school te gaan. Ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Hij is enorm druk, kan zich niet concentreren etc. Dit heeft al aardig wat problemen gegeven op het kdv en op de psz. Hopelijk maakt hij een goede start op school! B. hoopt volgende maand 2 jaar te worden. Tijd is omgevlogen ;-) Rommelt en gaat lekker z'n eigen gangetje. Speelt nog veel in de box, ideaal! J is toch vorige maand 2 jaar geworden?? Wat hebben jullie hem uiteindelijk gegeven voor zijn verjaardag?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 31 okt 2015 20:15

Fijn dat het goed gaat! Ach en niet zo goed concentreren hebben veel jongens. J gaat ook vanaf maandag wennen, toch wel een beetje buikpijn van. Hij moet nog 4 worden. Wij gaan voor de knikkerbaan.
O is nu 2,5 en enorm ondeugend en wint mij om zijn vingertje 8) . Sinds deze week klimt hij zijn ledikant uit, dus extra opletten.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 31 okt 2015 21:32

Hoe staat t trouwens met de meeting? :D
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 31 okt 2015 23:04

Bedankt allemaal! Ik had inderdaad al op haar website gekeken Lammetje, was de eerste die boven kwam op Google. Ik ben aanvullend verzekerd en krijg €40 per dag vergoed en een behandeling kost daar €80 zag ik.
Maar hij huilt eigenlijk nooit. Overdag niet en snachts ook niet. Hij is gewoon zn speen kwijt, want als ie die weer heeft, slaapt ie gelijk weer verder. Alleen later op de nacht/begin van de morgen lijkt hij uitgeslapen, maar dat vind ik gewoon veel te vroeg :)
Hij ligt ook gewoon heerlijk ontspannen in de box ofzo. Alleen als we hem dus even tussenin leggen, rond 6.00 ofzo, is ie gewoon erg onrustig. Maar hij is dan denk ik al gewoon uitgeslapen (helaas).
Overigens slaapt hij nog steeds in de Puckababy, met zn armpjes in de zak... Anders komt hij helemaal niet in slaap. Tot nu toe gaat dat gelukkig nog goed en hij draait zich alleen op zn buik als ie echt goed wakker is, maar dan hoor ik hem al wel kreunen en doen (gelukkig).

Vianne is trouwens vorige week vrijdag op de mond gevallen. Mond bloeden, tanden scheef en los, dus naar de tandarts. Ze had geluk gehad zei hij, dus er hoefde gelukkig niets aan gedaan te worden. Was zo bang dat dr tandjes eruit moesten! Ze heeft dr tandjes zelf met dr tong aardig teeug geduwd steeds, dus het is allemaal meegevallen. Ze staan wat los en 1 tand is wat naar beneden gekomen, maar dat is alles. Tot nu toe geen gekke plekjes te zien, maar heb geen idee hoe snel het evt rotten zou gaan? Iemand een idee? Jannoek, bij jouw oudste waren ze er helemaal uit herinner ik me, toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 02 nov 2015 09:04

oei! ja bij F is er 1 voortand uit. Ik vond het zo erg in het begin.. voelde me ook behoorlijk schuldig ;-) nu helemaal aan gewend dat hij een tand mist. Staat wel guitig eigenlijk ;-) Hij had ook mazzel; tand viel er helemaal uit in 1 keer, met wortel en al, dus er hoefde niets getrokken te worden of zo. wel een klein drama aan over gehouden qua tandarts. Hij is nu door verwezen naar een speciale kinder(angst)tandarts. Daar moet hij alleen al 3x naar toe om te wennen. Heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Bij hem hebben ze toen foto's gemaakt en zagen ze ook geen schade aan de onderliggende tanden, maar dat blijft wel afwachten natuurlijk..
Bij ons zei de tandarts dat een tand er tot 2 weken daarna nog uit kan vallen. Z'n andere voortand zat toen namelijk ook los, maar die is gelukkig weer vast gaan zitten en ook niet beschadigd.

@ajl ga je voor de quadrilla knikkerbaan?

@meeting nog steeds een goed idee ;-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 02 nov 2015 09:10

@ jannoek Ja, jij bouwt graag, de treinbaan bouwt hij ook graag helemaal. Dus ik vermoed dat zo'n houten knikkerbaan ook in de smaak gaat vallen. Ik ben net zoals jij ook dol op houten speelgoed en blokken, staat ook veel gezelliger in de woonnkamer.

@ meeting ik ben voor!

@ dippie Ik moet wel een beetje lachen om jouw post. Hij huilt nooit, maar is wakker om 6 uur...haha. Volgens mij ben jij echt verwend met V. Kunnen jullie al een beetje in het schoolritme komen :mrgreen: Wij staan al ruim 7 jaar om 6 uur op, omdat iedereen wakker is en rondstuitert.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten