Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 okt 2015 14:27

De nachten gaan hier op en af. Pas een nacht of 3 dat hij echt maar 1 keer komt voor een fles. Maar ook een paar nachten dat hij weer tig keer wakker was.
Afgelopen nacht was het 4 uur toen hij begon te jammeren, dus heb ik eens geprobeerd hoe lang hij het vol hield tot hij opgaf. Nou, dat gebeurde niet, het werd echt huilen en na 20 minuten krijsen. En dat vond ik te ver gaan. Dus naar hem toe, zat hij midden in zijn bedje, in zijn dikke slaapzak als een michelinmannetje heel zielig te zijn, want zijn speen lag net buiten zijn bereik buiten het bed. En toen had ik meteen weer zo'n spijt dat ik hem zo lang had laten huilen :lol: En ik had al een fles meegenomen, dus toen hij die zag stond hij meteen te stuiteren in bed, dus die ook maar gegeven ;)

Ajl, lastig ja, een cadeautje voor een derde. Iets van skates idd? Dat is dan echt zijn maat, dus echt van hem.
Duschka, haha, geweldig! Zo zei Frederiek pas:' Mam, het lijkt me wel heel erg leuk om ook een baby van mezelf te hebben.'
Oeps, ik heb haar maar uitgelegd dat het niet zo simpel is als het lijkt, haha :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 26 okt 2015 15:17

MissF al eens aan gedacht om langs een osteopaat te gaan? Wij hebben dit vorige week met Jet gedaan en dat hadden we veeeeel eerder moeten doen (en eigenlijk met Nina ook)
Jet heeft vorige week 1 behandeling gehad (was altijd onrustig 'snachts ook in ons bed als we ze tussenin legden)
Haar nekje bleek iets vast te zitten en haar darmpjes en lever werkten ook niet optimaal. Na de behandeling is ze nog 2 nachten onrustig geweest (zei die vrouw ook dat dat vaak is) en nu slaapt ze gewoon door :shock: Ze slaapt ineens heel de nacht op haar buik deed ze echt nooit!
Wij hebben er spijt van dat we niet eerder zijn gegaan... We liepen van 5 tot 15 keer op een nacht naar Jet even een aai over haar bol instoppen speen geven en weer naar bed) en nu slaapt ze van 18.30 tot 07.15 de volgende morgen :D

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 26 okt 2015 16:10

@AJL wij hebben een fantastische knikkerbaan van Quadrilla. Ik ben enorm van houten speelgoed waar meerdere dingen mee gedaan kunnen worden zodat het niet snel verveelt... F vind dit helemaal fantastisch. Wel prijzig maar er wordt hier graag mee gebouwd. Er zit een boekje bij met allerlei banen die je kan bouwen, en je kan ook nog uitbreidingen kopen. Wij hebben de 'Whirlpool'. Je hebt ze in allerlei soorten en maten.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 26 okt 2015 16:31

liefie schreef:MissF al eens aan gedacht om langs een osteopaat te gaan? Wij hebben dit vorige week met Jet gedaan en dat hadden we veeeeel eerder moeten doen (en eigenlijk met Nina ook)
Jet heeft vorige week 1 behandeling gehad (was altijd onrustig 'snachts ook in ons bed als we ze tussenin legden)
Haar nekje bleek iets vast te zitten en haar darmpjes en lever werkten ook niet optimaal. Na de behandeling is ze nog 2 nachten onrustig geweest (zei die vrouw ook dat dat vaak is) en nu slaapt ze gewoon door :shock: Ze slaapt ineens heel de nacht op haar buik deed ze echt nooit!
Wij hebben er spijt van dat we niet eerder zijn gegaan... We liepen van 5 tot 15 keer op een nacht naar Jet even een aai over haar bol instoppen speen geven en weer naar bed) en nu slaapt ze van 18.30 tot 07.15 de volgende morgen :D


Misschien hier ook maar eens doen dan... Vince is ook tig keer wakker op een nacht. Vannacht begon hij om 02.00 al :shock: We zijn er iets van 10 keer heen geweest en heb m uiteindelijk om 5.30 tussenin gelegd. Maar menn....daar wordt je ook niet vrolijk van. Ondanks dat hij nog steeds in een Puckababy ligt, alleen maar slaan en schoppen en draaien met zn koppie. Dus heb m 6.15 maar de fles gegeven.
vannacht was het wel erg bont, normaal moeten we er 4x uit ofzo :P maar het is ook wel een beetje mn eigen fout geweest. Papa heeft m gister rond half 5 op bed gelegd en hij sliep nog toen ik uit de kerk kwam, en ik heb m laten liggen. Om 22.00 een fles gegeven, want die mistte die natuurlijk en toen weer teruggelegd. Hij is dus veeeeeeel te vroeg aan de nacht begonnen. Dus vanavond maak ik m echt wakker om vervolgens maar rond 20.00 naar bed te gaan ofzo, kijken wat dat doet :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 26 okt 2015 16:33

Overigens huilt hij eigenlijk niet, hij is gewoon klaar wakker en ligt alleen maar te brabbelen. Als het te lang duurt begint ie wel te jengelen, want hij wil dan gewoon zn speen hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 okt 2015 19:53

Bedankt liefie, misschien is het inderdaad wel eens het proberen waard. Al ben ik wel een beetje huiverig, want niet alle verhalen zijn positief over osteopaten. Maarja, dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het niet goed is en kan helpen. Ik ga er eens over nadenken :)
Hij is vanaf zijn geboorte eigenlijk al onrustig, ritme is er nooit echt geweest, slapen is ook altijd een gedoe, ook overdag. hij slaapt nu regelmatig zo 2 a 3 uur achter elkaar, maar twee slaapjes per dag komen bijna niet voor, laat staan drie, die heeft hij denk ik nog maar zelden gedaan. Hij is ook lichamelijk zo onrustig. Misschien dat het allemaal beter gaat als hij zelfstandig kan lopen, dat hoor je ook nog wel eens. we zullen het zien :)

Bij jullie dus ook onrust, Dippie? Vervelend he, die gebroken nachten :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 27 okt 2015 05:56

Zijn jullie kinderen ook zo van slag door de wintertijd? R is altijd wel vroeg, maar nu staat ze al om 5 uur naast m'n bed te vertellen dat ze 'heel veel wakker' is :roll:
Nog een week, dan is het hier ook herfstvakantie, het is toch wel te hopen dat ze dan weer wat langer slaapt!

Vervelend ja, die gebroken nachten, succes ermee dames!

R is ook erg van de baby's de laatste tijd. Nu hebben we er sinds de zomer ook wel veel in onze omgeving, dus het is niet heel vreemd. Maar het lastige is dat ze ze ook na gaat doen, kinderachtig praten, babyhuiltjes, duim in d'r mond, gedragen willen worden enz. Vorige week heeft ze van een vriendin een babypop gekregen en ik had verwacht dat het dan wel minder zou zijn, dat zij voor de baby zou zorgen. Maar nee hoor, R is de baby en de pop de moeder... ;-)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 27 okt 2015 11:09

oh ja, dat baby spelen! Dat gaat hier in fases, maar er zijn hier drie dochters dus altijd zussen die de moederrol spelen.
Alhoewel op het moment 'poesje' of 'hondje' spelen favoriet is, dan komen ze ineens kruipend en kunnen alleen maar miauwen of blaffen, en is het de bedoeling dat ik speelgoed weggooi :lol: , halen ze het weer op.

de wintertijd vond ik heerlijk! we waren een 2 nachtjes uit logeren, en de kinderen waren om 8:00 wakker, 7:00 nieuwe tijd, en ik had de hele dag het gevoel tijd over te hebben. We waren om 16:00 uur weer thuis ( 17:00 oude tijd ) , en ipv meteen aan het eten konden we eerst een kopje thee drinken.
Wel doe ik ze altijd de eerste avond na de wintertijd meteen nieuwe tijd naar bed, ook al zijn ze eerder moe, zodat ze meteen in het ritme zitten.
( maar ja, bij sommige kinderen is de interne klok sterker schijnt! )

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 27 okt 2015 11:30

Saskia schreef:Zijn jullie kinderen ook zo van slag door de wintertijd? R is altijd wel vroeg, maar nu staat ze al om 5 uur naast m'n bed te vertellen dat ze 'heel veel wakker' is :roll:
Nog een week, dan is het hier ook herfstvakantie, het is toch wel te hopen dat ze dan weer wat langer slaapt!


Hier heeft het vaak wel even tijd nodig voor ze in het nieuwe ritme zitten... Ik probeer ze een tijdje wat later naar bed te doen dan normaal (avondeten ook wat later, gezellig met papa erbij), dan zitten ze eerder in het nieuwe ritme is mijn ervaring. Ik maak mij er niet zo druk om, komt vanzelf weer.
Hopelijk bij jou ook!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 27 okt 2015 13:21

@Saskia
Oei, dat is ff lastig voor jullie.Hoop dat ze vlot aan de nieuwe tijd gewend is.

Hier weinig last van de overgang van zomer naar winter.
Andersom weer wel, gek genoeg.

Ik vind zelf de overgang naar wintertijd ook prettiger dan de overgang naar zomertijd...
Ach ja... ik heb per saldo ook liever een euro erbij, dan een euro eraf :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2015 14:36

T wordt nu ong. om half 7 wakker ipv half 8 - toch jammer van die wintertijd 8).
Verder is hij sinds zijn 1e verjaardag ook weer 'aan het spoken' 's nachts - hij wordt zeker 2x per nacht wakker, gaat rechtop zitten huilen (en als je hem dan zou laten zitten wordt 't krijsen) en zelf in slaap komen lukt niet of heel moeilijk. Na een slokkie valt hij dan bij ons in bed wel in slaap, maar soms begint 't meteen weer van voren af aan als je hem dan in zijn eigen bed legt. Dus zo nu en dan laat ik 'm maar liggen, zo viel hij vanmorgen met z'n hoofd op mijn schouder/bovenarm in slaap dus ik was nogal stijf bij 't opstaan 8).
Ach ja, ook dit is vast zo'n fase :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 27 okt 2015 15:52

Bedankt voor jullie input! Walkie talkie's worden al volop gebruikt en zijn bij ons voor gezamelijk gebruik, evenals alle verkleedkleding. C heeft gelukt, niemand wil de jurken verder aan ... haha , Step heeft hij ook al en rolschaatsen zijn niets voor hem. De knikkerbaan is inderdaad wel een leuk idee. Daar ga ik nog even naar op zoek!

Overgang naar de wintertijd vind ik altijd minder erg dan de overgang naar de zomertijd. Nu willen zij tenminste hun bed uit, zijn wel vroeg wakker ( vanmorgen de eerste al om 5 uur), maar wel vrolijk doordat zij uitgeslapen zijn. De overgang naar zomertijd vind ik veel erger, 's avonds niet naar bed te krijgen en 's morgens niet uit hun bed.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2015 19:25

Hier ipv half 7 half 6... en na zeer gebroken nachten kan ik je zeggen dat de rek er ondertusse uit is. Vanavond maar weer zeer vroeg et bed in.

Die qandrilla knikkerbaan is wel tof.. maar wel lastig denk ik voor een 4 jarige.

Wij hebben van tiptoi de altlas. Die komt bijna dagelijks uit de kast!

Ze zijn er weer van de voetbal.. dus ga weer aan de gang

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 28 okt 2015 19:59

Tijd verzetten is hier zonder problemen gegaan gelukkig... Van de week was ik bij een vriendin daar hebben alle 4 de kinderen er wel heel veel last van erg vervelend maar zo weinig aan te doen.

Jet slaapt nog steeds door zo bizar om gewoon niet wakker te worden 's nachts en gewekt worden door mijn wekker. Jet staat sinds een paar dagen elke keer los en zet af en toe een stapje los ben zo benieuwd of ze voor 11november loopt dan is ze 13 maanden toen liep Nina ook los.
(jet begon pas met 11 maanden met staan en langslopen Nina met 7 maanden al)

Hier is het stil in huis Nina is aan het logeren bij mijn zwager en zusje (wij hebben deze week herfstvakantie)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 29 okt 2015 10:38

lieffie, hou je het ook bij deze ene behandeling met Jet? Of moet je er meer krijgen?
Ik ben er een beetje naar aan het kijken, maar heb geen idee wat het precies inhoudt. Wat doen ze daar? Is het net zoiets als fysio?
Ik heb gekeken naar iets hier in de buurt, maar vind het nogal een bedragen wat ze vragen voor een consult.
Als ik weet dat ik er maar eentje nodig heb, wil ik er wel ver nadenken, maar als het er een aantal zijn, dan is het gewoon mega veel geld. En dat terwijl ik dus niet weet wat het is en of het hier ook baat heeft.
Vannacht weer een drama nacht gehad, 01.50 werd hij de eerste keer wakker en daarna heb ik denk amper geslapen. Elke keer was ie na een half uurtje of uurtje weer klaarwakker. Hij ging pas 20.15 naar bed, dus dat kan het ook niet zijn, hij was doodmoe....
We waren met Vianne wel erg verwend, die sliep vanaf 5 weken door en is eigenlijk nooit snachts wakker geweest en nu nog steeds niet.
Overigens vind hij het allemaal wel prima, want hoe ik ook reageer, hij blijft alleen maar lachen :)
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten