Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 13:15

@missF, wat is Jorrik snel met staan en rondlopen! Wow! Waren jou andere kinderen ook zo vlot?
D is 7 mnd en tijgert door de kamer en dat vind ik al heel wat. Haar zus ging voor het eerst rollen op die leeftijd :)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 16 okt 2015 12:16

Leuk hè, liefie, zo'n 1e verjaardag. Wij hadden 'm natuurlijk een dag later :). Wat heeft Jet gekregen? Wij hebben voor T een houten bakfiets-loopfiets gekocht. Hij staat sinds een tijdje en doet voorzichtig een stapje opzij, dus vooralsnog gebruikt hij met name de bak om van alles in en uit te mikken. :)

Jouw jongste is idd snel, missF!

@doopjurken: hier ook voor jongetje T 'gewoon' de familiedoopjurk gebruikt zonder er ook maar een moment bij stil te staan of het gek zou zijn dat een jongetje een doopjurk draagt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 17 okt 2015 19:34

Gefeliciteerd nog met de kids, liefie en lechat!

Hier zijn ze alle drie gedoopt in de doopjurk waar mijn broertjes, zusje en ik ook in zijn gedoopt..

Vond dat hier bij de derde indd ook wel eens lastig dat er allerlei klein spul over de grond lag. Gelukkig stopt hij dan weer niet alles in zijn mond, in tegenstelling tot zijn zussen.. die overigens nog steeds vaak op van alles en nog wat zitten te bijten/sabbelen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 17 okt 2015 21:08

De eerste anderhalf jaar was ik ook erg blij met de box. J zat er de dag voor O geboren werd nog in. Hij klauterde echt overal op en ik kon hem geen moment uit het oog verliezen.

Wauw missf. Weer zo'n snelle. Jurian was toch ook zo snel met lopen enzo. Wat dat betreft vond ik het wel makkelijk dat mijn kids de eerste anderhalf jaar niet bewogen, heerlijk. Tegen de tijd dat ze konden lopen, kon ik ze dingen uitleggen. Alleen voldeed J niet aan de standaard. Die deed met anderhalf jaar de handstand in bed :mrgreen: en kon met net twee jaar steppen en fietsen.
En dat niet doorslapen, dat heeft J ook gehad, kwam ook continu. Het ging bij hem over op de dag dat hij kon lopen. Net of hij toen zijn energie kwijt kon. Daarbij mocht hij ook steeds 's nachts gezellig tegen jou aanliggen tijdens de bv en dat blijven ze gezellig vinden. Helpt het niet als hij gewoon tegen je aanligt zonder fles of heeft hij echt honger? Ik gaf J vanaf een half jaar 's nachts geen flesvoeding meer, helemaal als ik wist dat zij voldoende gegeten hadden. Dan probeerde ik hem op een andere wijze te troosten. Ik begreep wel eens dat te veel fv ook slecht is voor de nieren van het kind.

@ le chat en liefie Gefeliciteerd met jullie kroost! Wat gaat het dan hard!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 18 okt 2015 16:49

Ja, Jurian was ook wel aardig snel, maar Jorrik is sneller. bij Jurian vond ik het leuk, maar dit keer iets minder. Ik blijf opletten, zo onhandig. Ik kan hem eigenlijk echt niet even alleen laten, hij vindt altijd weer ergens een gaatje of rolt weer eens tegen de tafel aan ofzo. Hij zit ook steeds zijn broer en zus dwars, in de buurt van Frederiek komt hij niet zomaar meer, want die gaat al gillen als Jorrik naar haar kijkt ;) maar Jurian is vaak wel slachtoffer, Jorrik klimt steeds op hem, trekt aan zijn haren en oren, pakt alles af van hem. Echt wel sneu. Nouja, hopelijk stagneert het nu een beetje. Jurian liep met een maand of 10 wel aan de tafel enzo, maar loslopen duurde nog wel een tijdje, dus ik verwacht ook helemaal niet dat Jorrik daar snel mee zal zijn.

Het gaat opeens wonderbaarlijk goed 's nachts, ik heb te snel geklaagd :) Eerst 2 nachten om 4 uur een fles, en gister sliep hij zelfs door van 10 tot 7 :shock: Vannacht was het dan wel weer 5 uur, maar daarna sliep hij wel weer tot half 9. Dus er zit vooruitgang in.
Naast ons neerleggen hebben we ook geprobeerd, maar hij blijft niet liggen, kruipt het hele bed door, over ons heen, dus dan slapen we alledrie ook niet. Dus nu 1 nachtfles, maar op zich kan hij die wel hebben, overdag drinkt hij niet zo heel veel, dus een beetje extra melk is geen ramp denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 24 okt 2015 22:04

Hoe gaan de nachten nu missf? Blijven ze beter gaan?

Over een paar weken wordt J alweer 4 jaar. Weet iemand nog een leuk verjaardagscadeau? Wij hebben natuurlijk al het nodige in huis, maar willen ook echt wat leuks voor hem.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2015 11:49

Tiptoi :)! Vinden ze hier geweldig.. maar hioor van mijn omgeving dat dit niet overal zo is.
Stelten? Skatebord?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 26 okt 2015 09:34

@ajl: Misschien is dit wat: http://www.boyslabel.com/hubelino/? Pas heb ik een doos cadeau gedaan en het viel erg goed in de smaak.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 okt 2015 11:34

Tiptoi heb ik wel eens van gehoord, maar ken ik niet. Zijn ze het niet heel snel zat?

Skateboard is niets voor hen. Een skelter hebben wij wel overwogen, maar ik vermoed dat zijn oudere broer het leuker gaat vinden en er stunts mee uit gaat halen. Daarbij vind ik een mooie skelter ook nog best prijzig.

Een knikkerbaan is wellicht ook wel leuk. Iemand nog andere tips?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2015 13:05

Waar houd hij van?
S. zit nu helemaal in het bouwen.

Hamertje tik? valt hier ok erg in de smaak.
of Klei (wij hebben klei van bijenwas, wat niet stinkt wat niet uitdroogt of hard wordt).

Hier vandaag studiedag dus nog een extra dagje vrij. Maar S. is nu al twee weken thuis (week voor de vakantie was hij ziek). Morgen weer het normale ritme. Ook wel weer fijn.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 okt 2015 13:16

Hij bouwt erg graag, maar wij hebben al een enorme treinbaan, waar hij en O enorm mee aan het bouwen zijn. Lego bouwen is hij nog niet aan toe, playmobil vindt hij erg leuk, maar hebben wij al best veel. En hoe voorkom ik dat het zoek raakt in het grote geheel. Hamertje tik speelt O momenteel erg veel mee, vindt hij al te kinderachtig worden.
Klei, verf en andere knutselspullen hebben wij al genoeg.
Zucht, het valt niet mee om het derde kind te zijn. Er is al zoveel in huis voor hem.

Is S weer beter? Hoe gaat het met jou evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2015 13:36

Dat geloof ik graag dat het lastig is.
Iets van een step ofzo?
Werkbank met gereedschap?

Ja, S. is gelukkig weer opgeknapt (was flink verkouden en hangerig). Met mij gaat het niet zo denderend. Veel pijn en moe. Maar goed dat is niet zo heel belangrijk :wink: . Als het met S. maar goed gaat dan gaat het met mij ook beter. Al vind ik het soms nog wel heel erg moeilijk dat ik niet werk, maar het is beter zo. Mijn tijd komt vast nog wel (en anders niet). We proberen er wat van te maken.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 26 okt 2015 13:49

Tiptoi hebben ze hier vorig jaar voor Sinterklaas gekregen, het boerderijboek. Het zag er heel leuk uit en was de eerste 2 dagen ook erg leuk en interessant. Maar toen wisten ze de verhaaltjes, liedjes, raadseltjes wel en het komt nooit meer uit de kast...

Vind hij misschien skeelers of schaatsen leuk? Hier skeeleren ze veel. Een soldatenpak (behoud van kleren ;-)) met pet en toebehoren?
Kappa en lego vind ik zelf waardevol.
Walkie Talkies word hier ook veel mee gedaan maar dat is wellicht nog te moeilijk voor n 4 jarige...
Fietsje heb je waarschijnlijk al/nog?
Je hebt trouwens ook kleinere skelter, wel erg leuk hoor

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 26 okt 2015 14:05

Ik heb geen ervaring met jongetjes die al veel hebben, maar ik zag dit een keer en vond het wel grappig.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 26 okt 2015 14:09

@Evelien
Beterschap voor jullie allebei.
Lastig dat je wel wilt werken maar 't niet kunt.

Hier een soort vergelijkbare situatie... ik heb er inmiddels (bijna) vrede mee, maar dat heeft wel een jaar of drie geduurd...

@AJL
Van Haba hebben ze heel leuke (uitbreidbare) dingen.
Hier staat de knikkerbaan nog op 't verlanglijstje (tezamen met vele andere zaken :wink: ) maar ze hebben ook mooie bouwpakketten.

@MissF
Weer een beetje aan slapen toe mogen komen?

Ik ben gisteren gebeten door DL :-oo , waarna ze mij vrolijk toelachte... op haar buik wees... en zei "mama in...".
Conclusie: Er moet nog ff door ons aan de voorlichting gewerkt worden... en ik hoop serieus dat ze niet in de overtuiging leeft dat ik haar broertje destijds heb geconsumeerd :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten