Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 13 okt 2015 08:35

Ik zie dat het al meer genoemd is maar feetje of noppies heeft witte pakjes.

Wij hebben bij Nina de doopjurk van ons thuis aangedaan (hebben mijn ma enz ook aangehad) en bij Jet hebben we de doopjurk aangedaan die van mijn man thuis is.
Vind het zelf altijd wel mooi van die doopjurken.

Afgelopen zondag was Jet alweer jarig... Wat is het jaar omgevlogen niet normaal zo snel. Ze wordt zo groot ineens zegt al heel wat woordjes zo grappig.

Even ons dotje showen hoor :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 13 okt 2015 09:06

F had de doopjurk van mn familie aan, bij J wilde m'n man een jongen niet meer in een jurk hijsen. haha!
Toen heb ik van Koeka een wit babypakje gekocht, ze verkopen 'm nog bij de bijenkorf zag ik van de week toen ik op zoek was naar een kraamcadeautje ;-)

Nog gefeliciteerd Liefie!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 13 okt 2015 10:41

Hier kregen wij bij de oudste van mijn schoonouders een dooppakje als kraamkado. Zou dat zelf niet kopen (zou kiezen voor gewone witte kleding) maar hij is ondertussen al zovaak uitgeleend dat hij zn geld wel heeft opgebracht. Hij kwam bij Babypark vandaan. Hij is wat dun. Maar wel erg mooi en niet glimmend.

(een jongen in n doopjurk vind ik echt heel raar, haha. Maar dat komt dus wel voor?).

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 13 okt 2015 12:21

654321 schreef:Hier kregen wij bij de oudste van mijn schoonouders een dooppakje als kraamkado. Zou dat zelf niet kopen (zou kiezen voor gewone witte kleding) maar hij is ondertussen al zovaak uitgeleend dat hij zn geld wel heeft opgebracht. Hij kwam bij Babypark vandaan. Hij is wat dun. Maar wel erg mooi en niet glimmend.

(een jongen in n doopjurk vind ik echt heel raar, haha. Maar dat komt dus wel voor?).


Alle drie mijn dochters zijn gedoopt in de doopjurk van hun vader!
Die had schoonmoeder toen speciaal voor hem aangeschaft

Mijn moeder kocht altijd gewoon een mooi pakje of jurkje wat daarna werd afgedragen, er was ook geen familie doopjurk oid

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 13 okt 2015 13:33

Bij ons zijn ze allebei in de doopjurk gedoopt van mijn familie, ooit door mijn oma genaaid.
Ik vond het wel een mooie symboliek, verbondenheid met de generaties ervoor. Het werd vroeger ook wel een doopkleed genoemd (dus geen jurk ;-)).
Voor mij is het gewoon een kledingstuk wat je alleen op dat moment aanhebt, verder niet meer....

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 13 okt 2015 19:31

Nog gefeliciteerd, Liefie. Wat een vrolijkerd!

Bij ons heeft J. wel een doopjurk aangehad en D. een dooppakje. Voor zover ik weet is er in beide families geen familiedoopjurk, dus hebben we zelf maar wat aangeschaft.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 13 okt 2015 20:17

Hier allebei gedoopt in de doopjurk van mn schoonouders. Daar is mijn man zelf ook in gedoopt, is dacht ik gemaakt van de trouwjurk van mn schoonmoeder.
Hier niet eens over een pakje nagedacht ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2015 21:38

@Liefie
Leuke foto!

Inmiddels naar volle tevredenheid een dooppakje besteld. ML helemaal blij :wink: .
Oma ook blij, al is t nog steeds ff slikken dat t geen doopjurk gaat zijn.
Die is t namelijk helemaal met AJL eens :wink: .
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2015 08:22

ajl schreef:Bij ons hebben ze allemaal een witte doopjurk aangehad. Deze was gemaakt uit de trouwjurk van mijn moeder. Ik vind het wel wat hebben.

Hier net zo, ze zijn alle 3 gedoopt in de doopjurk die gemaakt is uit de trouwjurk van mijn moeder. Wij zijn daar ook allemaal in gedoopt .

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 14 okt 2015 08:33

Gefeliciteerd nog Liefie! Wat een heerlijk vrolijk moppie

Fijn dat het gelukt is, duschka!

Nog een paar dagen, dan hebben ze vakantie. Ook wel weer lekker, even geen gehaast 's morgens :)
Jorrik gaat als een speer, hij was zaterdag 8 maanden, en zit zelfstandig, staat overal aan, stapt langs de tafel, stapt over van de bank naar de tafel. Echt niet handig, want hij begrijpt er geen bal van als ik zeg dat hij ergens niet aan mag komen. Dus maar weer alles leeg halen waar hij bij kan :D Het is wel lastiger nu met andere kinderen, er ligt nog wel eens lego enzo op de grond, dat verdwijnt natuurlijk allemaal in zijn mond. Dus de lego mag nu echt niet meer beneden, dan kunnen we dat tenminste voorkomen.
De nachten gaan nog steeds niet echt lekker. Ik ben gestopt met borstvoeding, omdat hij vreselijk beet. Elke voeding tig keer. Wat ik ook deed, niks hielp, dus ben ik helemaal gestopt. Maar de fles drinkt hij ook niet zo geweldig, behalve 's nachts :( Vannacht is hij (en ik ;) ) uren wakker geweest, alleen een fles helpt dan. Maar een baby van 8 maanden hoeft toch niet elke 3 uur een fles 's nachts? Nu ben ik er helemaal uit qua flessen, dus geen idee meer wat normaal is, maar ik merk wel dat ik daar niet zoveel zin meer in heb. Als hij 18 is, is het vast over :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 14 okt 2015 09:36

Een fles 's nachts is vaak een beetje gewenning. Ik heb er hier maar één aan de fles gehad, en die sliep met 6 weken door. Bv wordt juist in de nacht "geregeld"heb ik altijd begrepen, dus bv kinderen komen juist 's nachts wat vaker en langer. Wel vermoeiend, als ze zo spoken. Ik kon en kan altijd heel veel hebben, maar mijn nachtrust is heilig. Gelukkig heb ik kinderen die dat herkennen, denk ik. Hier vier marmotten wat dat betreft.......

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 14 okt 2015 09:41

Oh wat balen MissF! Haha, neehoor, een baby van 8 maanden hoeft niet meer om de 3uur snachts te drinken ;) Hij zou de hele nacht door mogen slapen natuurlijk :)
Wat drinkt hij overdag aan flessen? Ik denk dat het voor hem puur gewenning is dat hij wilt drinken. Normaal kreeg hij ook gewoon de borst snachts toch? Hoeveel geef je hem snachts? Om er vanaf te komen zou ik er steeds wat minder in doen, ook al is hij niet tevreden. Anders blijf je voorlopig wel aan die voedingen zitten en hij heeft het echt niet nodig.

Vince is snachts ook vaak wakker, maar hij huilt eigenlijk nooit echt dan. Hij ligt dan alleen maar te kletsen en als ik bij hem kom, alleen maar lachen :) Speen erin en hij is weer vertrokken gelukkig... Maar het doorslapen is hier jammergenoeg even van de baan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 14 okt 2015 15:29

Kleinere flessen heb ik al geprobeerd, maar als ik 100 cc geef dan komt hij sowieso na 3 uur weer. Als ik meer geef, dan zit er tenminste iets langer tussen.
Laten huilen heb ik ten einde raad ook gedaan, terwijl dat totaal tegen mijn gevoel ingaat, maar het begint met jammeren en eindigt in krijsen, en dat houdt hij gewoon vol. Ik ga hem echt geen 2 uur laten huilen, dat vind ik totaal onnodig.
Overdag drinkt hij eigenlijk ook wel aardig. 's morgens een papfles, daar drinkt hij zo'n 100 cc van op (bordje pap werkt voor geen meter, hij wil alles zelf doen, en dat werkt niet met pap ;) ). Tussen de middag drinkt hij zo'n 100 cc melk, eind van de middag nog een keer, en dan 's avonds om 22.30 uur nog een volle papfles van 240 cc. Dus op zich genoeg. Iets anders drinkt hij niet, soms een paar slokken thee, of wat water, maar dat is maar minimaal.
Hij eet minimaal 1 stuk fruit en een flink bord vol groenten en een boterham. In principe allemaal prima.
Nu is het wel zo dat hij waarschijnlijk, net als zijn vader en broer, een erg snelle stofwisseling heeft. Broer en papa moeten ook echt goed opletten dat ze genoeg eten om op gewicht te blijven. En de CB arts vermoedde dat hij dat ook heeft. Dus hij heeft waarschijnlijk ook gewoon veel nodig. Maar beetje jammer dat dat in de nacht moet. Ik had gehoopt dat de fles ervoor zou zorgen dat hij door zou slapen. Of nouja, doorslapen hoeft niet, maar bijvoorbeeld alleen om 4 of 5 uur 1 flesje ofzo, dan ga ik al juichen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 13:07

Duschka schreef:Even op zoek naar input / advies / tips...

Onze krummel wordt over een aantal weken al gedoopt.
Zelf ben ik geen fan van een doopjurk bij een jongetje en dus op zoek naar een "dooppakje" o.i.d.
Al wat ik tegenkom is ofwel van satijn (glimmende stof houd ik niet van) ofwel met veel tierelantijnen (kantjes, royale kraagjes etc.) ofwel véél te groot.
Ik schat dat maat 50 dadelijk nog wel gaat passen of 't zou een jumpsuit model moeten zijn, dan zal 't maat 56 worden, want wel lange benen.


http://www.christinesdoopkleding.nl/pro ... ooppakjes/ Deze dame maakt ze voor je. Kun je zelf aangeven welke stof en model. :)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 15 okt 2015 13:09

Oh, je hebt er al een. Goed zo :D

@liefie, gefeliciteerd :) Wat een leuk wijffie!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten