Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 05 okt 2015 20:31

Evelien schreef:@Pien, dat is wel jammer. idd. Nog niet zo heel lang speelt onze zoon echt lang met speelgoed. Hij vind bouwen heel erg leuk, of het nu met lego, duplo of blokken is dat maakt niet uit. Nu zit hij heerlijk te spelen met de duplo en de duplo trein. En hij maakt hoge en grote bouwwerken.
Zo heerlijk.


Misschien zijn ze ook nog wel een beetje jong bij mij. De oudste twee niet, maar de jongste twee zeker wel! Dus ik hou nog hoop....... :D

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 06 okt 2015 11:42

Geef V 2 autotjes en ze is úren zoet aan het spele :) Maar ik merk ook wel dat ze bijna naar school moet. Ze heeft echt dagen dat ze niet te genieten is, niks is dan goed, ze is heel erg negatief en huilt werkelijk overal om.
Gelukkig gaat t nu weer ietsje beter :)

Nou, dr speen is kapot, dus ze heeft hem net in de prullenbak gegooid... Ik ben dus heeeel erg benieuwd hoe het vanavond gaat! Er ligt wen cadeautje klaar vokr morgen, die heeft ze net zelf uitgezocht.

Donderdagmorgen heb ik een info bijeenkomst op school. Krijg dan ook te horen welke criteria ze hanteren om door te stromen naar groep 2. Ben benieuwd!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 06 okt 2015 12:31

Wat vliegen de dagen voorbij sinds Nina op school zit... En ze heeft het zo naar haar zin :8> Ze vind alles leuk op school en is al veelvuldig bij kindjes uit haar klas gaan spelen of kindjes hier over de vloer erg leuk :D

Zaterdag een grote fiets voor haar gekocht en zondag een fietstochtje van 1 uur gemaakt en ze wilde nog niet naar huis :lol:
Met Jet gaat het ook heel goed die is ineens heel snel in haar ontwikkeling gegaan en duurt denk ik niet lang meer voor ze los loopt. Het is een erg ondernemend en pittig meisje wel heel leuk om die verschillen met Nina te zien.
Zondag hoopt Jet alweer 1 jaar te worden. afgelopen week een cadeau gekocht we hebben de zoef zoef boerderij gekocht en wat losse dieren ben benieuwd hoe ze het vind.

Afgelopen week met Jet naar het CB geweest ze zit met alles precies op de middenlijn wel grappig want Nina is juist erg groot voor haar leeftijd.

Over 2 weken stop ik met plannen/roosteren op mijn werk en ga ik alleen nog de wijk in zoveel zin in gaat denk ik ook veel rust geven. Nu werk ik vaak 30 uur inplaats van 16 uur (ook veel vanuit huis) Of mijn man werkt thuis.
Dan is vrij ook echt vrij :D

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 06 okt 2015 21:25

@Dippie: criteria doorstromen naar groep 2 qua leeftijdsgrens ofzo?

@liefie: fijn dat 't zo goed gaat, Nina zag er op de foto ook heel trots uit met d'r nieuwe fiets :). Ik vind het zo mooi om die ontwikkeling te zien, als je dan bedenkt hoe Jet en onze T bijna een jaar terug waren en wat ze nu allemaal al kunnen... T is nu in de fase dat hij zich overal aan optrekt en zo lang mogelijk wil blijven staan. En hij is dol op z'n huis met blokken - erin, eruit, en dan de vormpjes door een opening duwen en als het dan niet past zie je 'm haast denken "huh, hoe kan dat nou?" :) En wat kunnen ze lekker swingen op deze leeftijd hè... je hoeft maar naar de cd-speler te lopen of hij begint al te glimmen, en dan fanatiek heen en weer op de muziek. Toch jammer dat wij die souplesse in de loop van de tijd kwijt zijn geraakt 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 06 okt 2015 22:36

LeChat; leeftijdsgrens weet ik al. Ze stroomt nu in in groep 1 en wua leeftijd zou ze door mogen naar groep 2. Maar denk meer dat we te horen krijgen naar de ontwikkeling op bepaalde vlakken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 07 okt 2015 07:00

Gisteren was onze kleine meid jarig...
https://imageshack.us/i/p5CySh8bj

Kaarsje uitblazen was nog een beetje eng :wink:
https://imageshack.us/i/hl1Cxwxej

Haar mondje bleef maar Open staan... Ze had het zelf niet door :mrgreen:
https://imageshack.us/i/p18VeIQFj
Laatst gewijzigd door jaccootje85 op 07 okt 2015 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Szent az Úr

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 07 okt 2015 08:29

@ jacootje; gefeliciteerd!! De foto's kan ik helaas niet zien. Hier vonden ze kaarsjes uitblazen met 1 jaar ook altijd 'eng'/'vreemd'.

@ dippie; Is dat gewoon dat V. gelijk in groep 1 start? Is er geen groep 0 of instroom groep? Zij is toch twee weken na M. geboren? Hier start M. na de herfstvakantie in een instroomgroep en gaat dan pas D.v. na de zomervakantie 2016 naar groep 1 of 2. Ze zullen wel cito toetsen laten maken en naar haar algehele ontwikkeling kijken of ze door mag of niet. Grappige is dat de grens gewoon 1 januari is maar dat veel scholen die gewoon nog niet houden. Hier zou ik er geen problemen mee hebben als hij bijna drie jaar kleutert maar ik wens ze dan wel veel succes ;-)

@ liefie; lekker voor jullie dat er meer rust komt nu je weer de wijk in gaat. Vrij is vrij is heerlijk, helaas werkt dat met veel beroepen niet.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 07 okt 2015 14:47

Nog gefeliciteerd Jacootje! Ik kan helaas de foto's ook niet zien :( Ben wel benieuwd :)

Liefie, fijn lekker alleen in de wijk, dat lijkt me al druk genoeg met een gezin. Fijn dat nina het naar haar zin heeft, en geweldig die fiets inderdaad!

Dippie, spannend hoor, bijna naar school! Ik ben blij dat we dit keer niet te maken hebben met die leeftijdsgrens, Frederiek is van juni en in september gestart dus die heeft gewoon netjes 2 jaar kleuterschool. Hoeven we daar niet over na te denken :) Op deze school hanteren ze de 1 januari grens voor zover ik weet, Jurian heeft best wat kinderen in de klas die in december jarig zijn. Daarom is het verschil tussen hem (half januari) en de rest niet zo groot gelukkig.

Frederiek was 3 dagen vrij, omdat groep 8 op kamp is, haar juf springt dan in in een klas waarvan de juf mee is op kamp. Maar ze vindt het helemaal niks, ze is echt jaloers op Jurian die wel school heeft :) Morgen mag ze wel weer een dagje. Ik vond het wel gezellig haar weer thuis te hebben, lekker winkelen samen, samen thee drinken, zo gezellig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 07 okt 2015 14:49

Juffiejuf: de grens is hier 14december en V wordt 9dec 4. Alle kindjes tot die tijd stromen in in groep 1. Als ze na 14dec jarig zijn gaan ze in januari naar groep 0. V zit er dus net bij ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 07 okt 2015 16:40

MissF schreef:Nog gefeliciteerd Jacootje! Ik kan helaas de foto's ook niet zien :( Ben wel benieuwd :)


Wat raar dag de foto's niet te zien zijn... Wat doe ik dan verkeerd? :lol:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 07 okt 2015 19:56

Hier is de grens 1 januari. Met F dus niks mee te maken, hij is in mei jarig en toen ook gestart in groep 1 ( in een combi groep 1/2). Hij zit nu dus nog steeds in groep 1, al vindt hij zelf dat hij in groep 2 zit, want bijna alle kindjes die voor de vakantie in groep 1 zaten zitten nu in groep 2 ;-).

Gefeliciteerd Jaccootje!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 07 okt 2015 20:32

Hier is de grens ook 1 januari. En ze kijken idd naar het kind zelf....J is van februari en is dus een van de oudsten van zijn klas.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 08 okt 2015 01:38

Hier ook van januari. Zit qua ontwikkeling op groep 2 niveau en sommige aspecten hier al boven, volgens de juf. Zijn nu bezig hem in groep 2 te krijgen, gaat zich anders vervelen bij nog een jaar kleuteren. Doet overigens ook al de taken en opdrachten (dalton) van groep 2 (combinatieklas).

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 08 okt 2015 10:53

V start nu in groep 1 en ze kijken dan per kind of ze nog een jaar groep 1 doen of meegaan naar groep 2. De december kinderen blijven meestal nog een jaar in groep 1 (groep 0 start in januari), maar mocht ze echt voorlopen qua ontwikkeling, gaat ze gewoon mee naar groep 2. Ze doet nu iig niet onder voor de kindjes die al in groep 1 zitten, maar de tijd zal het leren ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 08 okt 2015 20:17

Gefeliciteerd nog jaccootje85! (Ik zie ook geen foto's :wink: )

Hier wordt nog de 1 Okt grens gehanteerd. R is van september dus die gaat ip blew volgend jaar net mee naar groep 2. Ze heeft haar eerste volle schoolweek er op zitten. Ze vond het ontzettend leuk maar moe dat ze is....
J roept de hele dag om haar.. Zo lief :)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten