Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 21 sep 2015 11:31

ajl schreef:
@ meribel Ik vind dat eigenlijk nog best vaak om 6 keer per jaar pleinwacht te hebben. Er zijn 3 maanden schoolvakantie, dus ongeveer 1 keer per 6 weken ben je aan de beurt, dus 1 keer per 24 dagen school. Is het een kleine school? Ik zou bv nooit kunnen, omdat zij meestal overblijven en ik dan ook werk.


mwa..ik sta vaker op het crecherooster in de kerk...en daar heb ik meer hekel aan.
En die 6 keer is wel voor 2 kinderen, dus 3 keer per jaar voor een kind....vind ik echt heel erg weinig!
Maar je kan het als ouder ook gewoon niet doen, kost 20 euro of 25 euro per kind per jaar dacht ik...is ook niet heel veel vind ik.
Dit is gekomen nu we een continurooster hebben, en in vergelijking met tso kosten is het echt weinig.
En ik mocht ook een voorkeursdag aangeven...4 keer heeft mijn man vrij die dag, 1 keer komt mijn moeder en 1 keer mijn schoonmoeder om op de kleine thuis te passen.



@kleding;
die neem ik mee!! Alleen voor schoenen neem ik de kinderen mee, dan moet je wel vind ik, maar oh wat vind ik dat een gedoe...ben gelukkig geslaagd voor de winter in de eerste schoenenwinkel ( en nu maar duimen dat die schoenen de hele winter doorkomen , want je kan toch soms onverwachts pech hebben vind ik )

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 21 sep 2015 11:37

Kleding neem ik ook vaak gewoon mee naar huis ja, voor schoenen moet ze inderdaad wel het liefst mee naar de winkel. Dit voorjaar was ik in NL en toen heb ik op de gok twee paar meegenomen, maar dat was het eigenlijk toch net niet. Dus ja, dat risico neem ik niet nog een keer.

@Evelien: gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!

@ajl: Pff, dan schrik je ook he, bah! Gelukkig dat het nog redelijk goed is afgelopen!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 11:49

@ meribel Ik vind 3 keer per kind best veel op jaarbasis. Dan zou ik na volgend jaar 12! keer in 9 mnd aan de beurt zijn. Dat is 1 keer per drie weken. Het klopt inderdaad dat de tso opvang duurder is, maar dit vind ik ook een vreemde oplossing.
En met de chreche in de kerk ben ik 3 a 4 keer per jaar aan de beurt en ik breng mijn kind er niet eens heen :mrgreen:

Evelien gefeliciteerd! Vandaag ook de eerste schooldag?

@ sabra Dat zou best kunnen. De school waar ik het over had is in Leiden en inderdaad veel hoger opeleide ouders die hun kind daarheen sturen. Wel makkelijk voor de school. Hoger opgeleide ouders, vaak wat slimmere kinderen. De lager opgeleide ouders kunnen dit bedrag toch niet opbrengen. Al zouden wij €2800,00 op jaarbasis een fors bedrag vinden en ik vermoed dat wij dan ook een andere shool zouden kiezen.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 21 sep 2015 11:55

@Evelien
Wat een prachtige foto!

@schoolbijdrage
Wat een verschillen.
400 euro zou hier niet haalbaar zijn.
Wij vinden keuze voor school ontzettend moeilijk.
Er een school uit onze richting, maar dat is dik half uur reizen (zo niet langer) en daar vind ik een kleuter eigenlijk te klein voor (ik wil die zelf in de klas kunnen brengen). Bovendien is mijn grote bedenkpunt daar toch wel dat ik mij afvraag hoe de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd is, in de kleuterklassen staan namelijk ook een onderwijsassistente en een "moeder" les te geven.

De scholen bij ons in de buurt, mogen dan de naam protestants dragen, maar dat is het dan ook.
In dat geval gaat onze voorkeur uit naar een openbare school die qua les / omgangsmethode aansluit bij onze levensstijl.
Die scholen hebben echter weer te maken met een lange wachtlijst en instromen op 5-jarige leeftijd schijnt dan weer lastiger te zijn.
We gaan (eens ik ben bevallen) een paar scholen bezoeken, en dan proberen een keuze te maken.

@kleding
Ik koop pakketten via mp, maar zoek die inmiddels wel samen met onze peuter uit, want ze ontwikkelt zeer rap een eigen smaak :wink: .
Schoenen alleen in de winkel, want lastige, smalle voet.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 12:33

Hij is al 5 dagen geweest om te wennen (dus 2 dagen in de week).
Vandaag weer geweest en hij komt zo blij uit zijn klas gelopen.

@Duskcha, lijkt me best lastig dan om een keuze te maken voor een school. Hebben jullie ook wel eens gedacht aan thuisonderwijs? of zie je dat niet zitten?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 21 sep 2015 13:02

ajl schreef:
@ sabra Dat zou best kunnen. De school waar ik het over had is in Leiden en inderdaad veel hoger opeleide ouders die hun kind daarheen sturen. Wel makkelijk voor de school. Hoger opgeleide ouders, vaak wat slimmere kinderen. De lager opgeleide ouders kunnen dit bedrag toch niet opbrengen. Al zouden wij €2800,00 op jaarbasis een fors bedrag vinden en ik vermoed dat wij dan ook een andere shool zouden kiezen.


Onze oudste is helaas uitgeloot bij een vergelijkbare school. Had het er graag voor over gehad.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 13:14

Dat begrijp ik wel. Wij wonen in een blank, redelijk hoog opgeleide gedeelte in een stad en hier speelt het niet. IN het centrum en in andere wijken van de stad speelt dit ook heel erg. Wij zijn nu uitgeweken naar een naburig dorp waar en het christelijk onderwijs , maar ook het niveau van de school voorop staat.
Is jullien kind wel op een school van keuze gekomen of juist helemaal niet?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 21 sep 2015 13:35

Hier een eigen bijdrage van €20 per kind per jaar. Verder draaien hier ook alle ouders mee in het pleinwachtrooster ( hier ook vanwege continurooster). Je kunt tegen betaling je beurten over laten nemen door een ander, maar ik vind 6 keer per schooljaar prima te doen. Het geeft ouders ook wel meer betrokkenheid op de school, bovendien is het best leuk om even te kunnen spieken hoe je kind samenspeelt met klasgenootjes ;-)

De meeste kleding koop ik op een kledingbeurs, dan neem ik de kinderen niet mee. Alleen voor schoenen kopen moeten ze verplicht mee, gaat meestal niet harte..

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 21 sep 2015 15:18

ajl schreef:Dat begrijp ik wel. Wij wonen in een blank, redelijk hoog opgeleide gedeelte in een stad en hier speelt het niet. IN het centrum en in andere wijken van de stad speelt dit ook heel erg. Wij zijn nu uitgeweken naar een naburig dorp waar en het christelijk onderwijs , maar ook het niveau van de school voorop staat.
Is jullien kind wel op een school van keuze gekomen of juist helemaal niet?


Op de tweede keuze.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 21 sep 2015 19:08

Hier betaal je voor schoolreisje, verder niet.

Ouders worden wel veel betrokken bij school; luizencontrole, brigadieren, computerlessen geven, schoolschoonmaak, helpen bij gym, pleinwacht lopen, mee met uitjes, rijden bij activiteiten, maken van dingen voor verkoop, helpen voor en op de projectavond, voorlezen bij kleuters, 2keer per jaar moedermorgen, trouwerijen voorbereiden, koningspelen organiseren etc.
Ik vind het juist erg positief om bij het schoolleven betrokken te worden!
Overblijven kan hier niet dus zijn ook geen regelingen voor.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 21 sep 2015 19:56

Hier op school van 1e keuze. EN bevalt goed. HIer kan je je als ouder inzetten zoveel je zelf wilt. VOor mij is niet alles mogelijk ivm mijn werk, maar ben nu bibliotheekouder geworden, dwz dat ik bij elk thema van de kleuters boeken mag zoeken in de bieb (en terugbrengen/verlengen/reserveren), en dat kan ik mooi in mijn eigen tijd doen. Daarnaast blijft mijn man af en toe over bij de tso, en help ik ook mee met de schoonmaakavond. Verder als er ad hoc iets gevraagd wordt dan kijk ik gewoon per keer of ik kan en of het uitkomt.

Wat kleding betreft, hier webshop ik regelmatig (heb een erge hekel aan winkelen....) en scoor ook op marktplaats regelmatig leuke items. Als ik in het dorp ben loop ik weleens een kledingzaak binnen en neem wat voor ze mee bij leuke koopjes. Schoenen neem ik ze wel mee om te passen.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor zomaar » 21 sep 2015 20:15

Hier betaal je per kind € 50 per schooljaar, daar zit dan alles in ( uitjes, schoolreisjes, crea middag etc.)
Pleinwacht hoeft hier (gelukkig) niet. Tussen de middag doen de overblijfmoeders dat.
Verder vragen ze wel regelmatig moeders om ergens bij te helpen ( leesmoeder, luizenmoeder, spelletjes moeder.)

Net info avond gehad op school, leuk om even te horen wat ze allemaal doen, en gaan doen dit jaar.

Leuk hoe iedereen over winkelen denkt, ben vorige week met alle vijf op pad geweest, en we hebben
er met elkaar van genoten was het wel ontzettend zat bij thuiskomst maar toen heeft manlief ze met een dankbaar
hart van me over :) Was ook wel uitzondering hoor, meestal ga ik een keer met de jongens en een keer met de meisjes.
Maar dat lukte deze keer niet. Ze gaan overigens graag mee, is geen straf voor ze.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 21 sep 2015 20:17

Evelien schreef:@Duskcha, lijkt me best lastig dan om een keuze te maken voor een school. Hebben jullie ook wel eens gedacht aan thuisonderwijs? of zie je dat niet zitten?


We zijn nog steeds in dubio.
Enerzijds ben ik een voorstander van thuisonderwijs, anderzijds ben ik bang dat we met name het sociale aspect hierdoor wat onderbelichten.
Daarnaast mankeer ik 't één en ander, waardoor ik niet altijd even goed functioneer en dat maakt dat ik bang ben dat thuisonderwijs niet voldoende stabiliteit gaat hebben.

Momenteel denken we, rond vier jaar een beslissing hierover te willen nemen.
Tegen die tijd hebben we ook wat beter zicht op welke situatie meer bij haar persoonlijkheid zou aansluiten.
Dat vinden we namelijk ook ontzettend belangrijk.
De basis van onze omgang met peuter is toch dat we proberen aan te sluiten bij het kindje dat zij is, en ik kan zo mijn mening hebben over school, als blijkt dat zij hier heel erg behoefte aan heeft, dan gaat dat voor.
Vandaar dat we nu aan 't oriënteren zijn op scholen, waar wij ons prettig bij voelen en waar zij vanaf haar vijfde zou kunnen instromen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2015 20:24

hoge citoscore doe ik niks op. Kan natuurlijk zijn dat een bepaalde school aanbod heeft van veel hoogopgeleide ouders, maar in de omgeving zelfs plaatselijk worden de eind cito's uit den treure geoefend zodat de kind kinderen heel hoog scoren. De kinderen van die shcolen stromen vaak af als ze op het voorgezet onderwijs komen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 21 sep 2015 21:02

Het zegt iets over de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast vond ik de populatie erg aantrekkelijk, de betrokkenheid en stabiliteit van het docentencorps was buitengewoon en de rust die het hele gebouw uitstraalde was totaal anders dan op scholen met gemiddelde score van 535 en lager.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten