Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 27 aug 2015 16:21

@ meribel; ken jij deze broeken? Ze kosten aardig meer dan de 'gewone' broeken van HEMA.

Die knieën die altijd zo snel kapot gaan.... Ik stoor me daar enorm aan bij onze eigen kinderen. Helemaal als M. zo naar school gaat dan wil ik gewoon dat hij er netjes bijloopt terwijl ik er niks van wil zeggen als hij op zijn knieën aan het spelen is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 27 aug 2015 18:37

@juffiejuf, nee ik koop altijd de normale,
maar heb alleen dochters; en eigenlijk nooit last van versleten knieën.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 27 aug 2015 19:52

Herkenbaar die broeken....ik koop verschillende broeken: name-it, HEMA, soms ook wel andere merken.
Maar het gedoe met die kapotte knieeen.....soms is een broek net nieuw en is die alweer kapot, heb maar besloten me er niet meer aan te ergeren.
Tegenwoordig zet ik er van deze knielappen op als er een gat in zit: http://www.chickenrhythm.com/nl/items/k ... t-813.html. Zien er best leuk uit, heeel makkelijk op te strijken, gaan er niet af, en slijten nauwelijks....(ideaal voor de niet zo handige mama....)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 27 aug 2015 20:11

Versleten knieën van broeken horen er bij jongens gewoon bij. Ik begreep van een moeder dat het na groep 5 minder wordt. Dus ik heb nog even te gaan met de jongens :mrgreen:. Van mijn schoonzus heb ik de tip gekregen om op de knie het zakje te naaien dat boven de gewone broekzak aan de voorkant zit. Name it heeft dat bijvoorbeeld altijd. Alleen dit werkt niet bij twee kapotte knieën. Ik doe er sinds vorig jaar ook gewoon knielappen op, heb het jaren geweigerd omdat ik het zo lelijk vind, maar voor mij was de maat vol toen hij 4 nieuwe broeken binnen een maand allemaal kapot had.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 27 aug 2015 20:26

Kijk ik denk dat ik die fase nog in moeten gaan dat ik me niet meer ga ergeren aan kniestukken :lol: Over een jaar zal ik er ook wel aan moeten geloven ;-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 27 aug 2015 20:49

H was de eerste in zijn klas met kniestukken. Ik werd gelijk aangesproken door een moeder die het toen ook is gaan doen. Nu loopt het merendeel van zijn klas met kniestukken. Ik vind het nog steeds lelijk, maar je moet wat.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 27 aug 2015 20:52

@ juffiejuf: ik dacht het een jaar geleden ook nog ;-).......maar ja, ik ben niet zo handig...en een nog prima broek dan maar niet meer aan doen ging me een beetje te ver ;-).....overigens vindt J die knielappen nog mooi ook.... en nu heeft hij alleen maar korte broeken aan, dus dan is het probleem ook even wat minder.

@ Ajl....echt een trendsetter dus ;-)....

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 27 aug 2015 20:59

Ik merkte alleen in het voorjaar dat zelfs zijn knielappen gingen slijten en dat eronder ook weer gaten kwamen. Nog een knielap vond ik echt te veel van het goede. Dus ik heb vervolgens wel broeken weggedaan die verder nog goed waren en ook paste.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 27 aug 2015 21:37

Even los van pasvorm e.d. - gaan de dure broeken net zo hard kapot als de goedkope?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 27 aug 2015 22:09

ajl schreef: Alleen dit werkt niet bij twee kapotte knieën. Ik doe er sinds vorig jaar ook gewoon knielappen op, heb het jaren geweigerd omdat ik het zo lelijk vind, maar voor mij was de maat vol toen hij 4 nieuwe broeken binnen een maand allemaal kapot had.


Met 4 broeken in een maand... zou bij mij de maat ook vol zijn... :-oo
Ik lees even mee, geen idee wat er in mijn buik zit, maar wat er hier rondloopt (ook al is 't een meisje) blinkt ook uit in "kapotte knieën", dus ook even op zoek naar "oplossingen" voor kleding :wink: .
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 27 aug 2015 22:32

Hier voor school altijd de spijkerbroeken van de wibra. Hebben een goede pasvorm voor mijn slanke zoon, en kosten ergens tussen de €7,- en €10,-. Ik vind ze minder snel slijten dan de enkele hema-broek die hij heeft gehad.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 28 aug 2015 06:18

Hier alleen een meisje die geen broeken draagt. Ze wordt in oktober twee, maar kruipt nog steeds... Lopen zit er nog niet echt in, alleen aan de hand gaat het wel goed. Dus haar knieën zijn het belangrijkste vervoermiddel :lol: Zelfs rokjes en jurkjes die over de knie vallen gaan eraan! :shock: Voor buitenspelen krijgt ze standaard haar overall aan. Maar ja...die kun je natuurlijk niet meer aantrekken als ze naar school gaan en lekker op de knieën spelen... En kniestukken op een rokje of jurkje...daar begin ik maar niet aan. Ik heb nu 1 rokje weggedaan omdat t echt kapot ging op de knieën. De rest kruipt ze nog maar ff in door. Als het seizoen voorbij is kijk k wel weer verder.
Maar voor mama's met jongetjes lijkt t me best lastig...zoveel kapotte broeken in de maand... Succes met de knielappen strijken! :D
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 28 aug 2015 08:22

LeChat schreef:Even los van pasvorm e.d. - gaan de dure broeken net zo hard kapot als de goedkope?


Misschien nog wel sneller. Duurdere broeken zijn vaak hipper en hebben zo'n slijtage wassing. Heb ik ook een keer gehad, eerste dag door. Al heb ik in het voorjaar een vingino broek gekocht in de opruiming, beetje combat stijl en dikke stof. Die is nog wel heel

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 28 aug 2015 08:58

Lastig he, die broeken! R is ook zo'n lange dunne spriet, ze heeft voor d'r lange benen een grotere maat nodig, maar die zijn dan om d'r middel veel te wijd. En dan hebben ze hier ook wel knoopelastiek, maar dan is het toch een raar model ofzo.
Ze heeft heel de zomer rondgehuppeld in van die lekker simpele zomerjurkjes (en nog, hier is 't nog steeds 30 graden en zomervakantie :wink: ) Maar ik moet toch op zoek naar schoolkleren zometeen. R zit trouwens altijd op d'r hurken te spelen, dus (nog) geen last van versleten knieen, dat scheelt.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2015 20:38

Mijn ervaring is dat alles snel.kapot gaat. Hier strijken ze aan de binnenkant strijkspul erin. Als een broek.slijt. krijg je geen echt gat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten