Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 29 jul 2015 11:47

Fijn dat het allemaal weer achter de rug is jannoek! Hopen dat hij er voorlopig vanaf is!
Die narcose blijft een naar iets. Vorige week de negende operatie van S gehad, ze ging vechtend de narcose in en kwam er vechtend uit. Eerder had ze dat minder, maar de laatste ingreep was pas in april, dus de negatieve herinnering was nog iets te vers. We hopen nu even langer de tijd te krijgen om die vervelende narcose te kunnen vergeten ;)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 29 jul 2015 12:20

FIjn Jannoek! Gelukkig dat het goed is gegaan.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 29 jul 2015 15:24

Fijn dat het klaar is, nu. Jannoek!

@Haai
Ik hoop dat 't bij jullie ook een tijd rustig mag blijven, op dat gebied!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 29 jul 2015 18:22

@ Jannoek: fijn dat het goed is gegaan. Narcose is idd niet fijn. Het schijnt dat het 'normaal' is dat kinderen daar huilend/vechtend uit wakker worden...dat had F hier ook. Heel sneu.
Prachtige foto trouwens!

@ Duschka, dat klinkt als een ondernemend dametje ;-).
En wat betreft de handjes van F, fijn dat je er naar vraagt. Het gaat gelukkig heel goed met haar en ik vind haar handjes er best goed uitzien. Ze doet er in elk geval alles weer mee....en ze is inmiddels gewend aan het insmeren een paar keer per dag 'zaaf smeelen' ;-) (zalf smeren....)...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jul 2015 21:11

jannoek: fijn dat het klaar is

@ narcose.. blijft niet fijn als ze met een kapje gaan... je moet een vies stinkding op je neus dus ik doe niet eens meer de moeite bij M om er iets van te maken. Bij nieuwe buisjes is het eerst wat hij zegt moet dat stinkding ook weer. Ja jongen die moet ook weer. direct erbij meldend dat hij geen keus heeft en het moet... gaan we snel weer verder tot de orde van dat moment. Hier staat die ook wel weer op de rol, buisjes zijn er weer uit en bij last van doofheid of oorpijn weer nieuwe buisjes... 8ste keer! voordeel is dat er eigenlijk geen napijn meer is, want de grootste pijn is weg, die druk van de oren.

Duschka: geniet ervan ;) hier als ik het laat gaan elke morgen 3 kinderne om aan te kleden. De jongste moet dan nog wel :) kan niet zeggen tegen een baby redt jezel.. maar de andere twee liefst van top tot teen aankleden. De oudste doet alles zelf maar de middelste help ik ect anders zit hij zo uren boven en het kan hem in elk geval niks schelen. Haast of geen haast, beloningssystemen te over.. dreigen noem maar op. boeit hem niks... laatst in zn onderbroek meegenomen naar het zwembad omdat hij zn broek nog niet aan had.... kon hem niks schelen! (ik had gezegd.. je gaat in je onderbroek mee als je zwembroek niet aan is) boeide hem niks. in de auto meldde hij: heb nog alle tijd om de zwembroek aan te doen en bij he tzwembad in no time klaar! Had moeten zeggen pas weg te gaan als zijn zwembroek aanwas, maar dan bepaalt hij voor mij en zijn zus wanneer we weg gaan en daar dank ik ook voor!

Wij zijn nu ver op verhoogde stoelen de ikea heeft nu diverse in het assorti... super handig en niet van die wijde poten of lompe stoelen meer aan tafel Ze zitten er beide op. straks als T groot zat is met een jaar of 2 dan kan J inmiddels wel op een gewone stoel

em: goed te horen dat het beter gaat! hopelijk blijft dat ook zo!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 29 jul 2015 21:33

Hier vanmiddag een hele driftige tante... Ik had haar opgehaald bij oma en opa toen ik uit m'n werk kwam. We waren bijna thuis toen ze begon te huilen.... Eenmaal thuis wat drinken gegeven en een biscuitje. Alles heeft ze laten staan. Alleen maar gehuild en gekrijst! Was echt niet grappig meer. Moest nog wel naar de winkel om wat te eten te halen. Had er gelijk geen zin meer in maar manlief komt ook thuis om te eten... Dus toch maar gegaan. En in de auto is ze zowaar stil! In de winkel ging het redelijk maar op de terugweg was het weer raak. Onder het koken dochterlief bij me in de kinderstoel gezet. Niks was goed. Gauw een potje opgewarmd (die heb k vaak wel wat op voorraad staan) maar madam heeft absoluut weinig gegeten! Ze weigerde alles! Een beker drinken was ook niet goed. Met veel pijn en moeite wat naar binnen gewerkt, meer dan de helft liet ze staan. En maar krijsen! Ik ben voor het eerst uit m'n slof geschoten toen ze een mond vol leeg liet lopen over dr witte shirtje... Kon er ook nog wel bij. Dus toen maar een beetje yoghurt geprobeerd en dat ging wel. Daarna snel gedoucht en in bed gelegd. Twas toen nog geen kwart voor zes... Ik was haar echt even spuugzat! Hebben jullie dat ook wel eens of ben ik gewoon raar? Ze was trouwens wel voor half zeven in slaap gevallen...
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2015 21:48

@Em, wat fijn dat het met haar handjes goed gaat. Heeft ze nog last van littekens?

@Jaccootje, ai lastig is dat als ze zo overstuur is. Hier hebben wij het ook wel eens gehad, maar dan was het vrij snel over. S. blijft er niet lang in hangen. Gisteravond had hij even zo'n bui, want zijn pyjamajasje moest niet helemaal dicht (de twee onderste knoopjes mochten alleen maar dicht). Was een drama dat het helemaal dicht was gedaan, dus hij heel boos de bovenste knoopjes los gemaakt.

@Duschka, heel toevallig (of hij het door had) heeft S. vanochtend zelf zijn kleding uit gezocht en zelf zijn kleding aan gedaan. :shock: (oke zijn boxershort wel achterste voren maar ach dat is dan ook niet zo'n ramp).

Wij hebben vanavond toch nog maar een mini vakantie geboekt. Toch nog even er tussen uit.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2015 13:41

Fijn dat 't achter de rug is, Jannoek!

@Em, ook positieve ontwikkelingen gelukkig, fijn!

@Jaccootje: hier af en toe nog wat ik dan noem 'spooknachten', dan is T om de haverklap wakker en wil alleen maar in slaap vallen bij mij in bed, tegen me aan en liefst drinkend... o.a. met de wind om het huis de afgelopen dagen. Dan word ik dus niet echt uitgerust wakker 8). Als het dan in 't weekend is, schuif ik hem 's morgens naar z'n papa toe en zeg 'Zo, nu is T een uur voor jou, ik ga nog ff slapen'. Daarna gaat 't dan weer een stuk beter :). Kortom, ik denk dat we er allemaal wel 'ns ff doorheen zitten/niet weten wat je met ze aan moet, ook al kunnen ze daar zelf helemaal niets aan doen en zijn het nog zulke schatjes en houd je nog zoveel van ze.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 30 jul 2015 21:12

@ jacootje; ja hoor, heeeel herkenbaar ;-) Lekker dat ze tot nu toe geen last had van die driftaanvallen. Hier vind ik het nog steeds moeilijk om met die driftbuien om te gaan waar ze moeilijk uit lijken te komen.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 30 jul 2015 21:50

jaccootje85 schreef: Ik was haar echt even spuugzat! Hebben jullie dat ook wel eens of ben ik gewoon raar? Ze was trouwens wel voor half zeven in slaap gevallen...


Natuurlijk ben je niet raar!
Mama's zijn ook gewoon maar mensen... :wink:
Ik denk dat zelfs de meest geduldige en lankmoedige ouder weleens even genoeg heeft van 't gedrag van kindlief.

Maar lastig hoor, die driftbuien...Ze zijn nog zo klein, het is ook vaak zo moeilijk raden wat er nu precies loos is.

Ik moet zeggen... als krummel hier zo'n bui heeft, dan doe ik zo min mogelijk om 't nog erger te maken.
Dus laat ik ze lekker met rust.
Wil je niet eten? Prima, dan eet je niet etc. :D

Overigens.. alsof ze 't rook, mijn krummel had dus vanmiddag in de K ruidvat een explosie.
Gilde dorpen ver, en lag dramatisch te krijsen vlak voor de ingang (ja handige locatie :-oo ).
Dat heeft ongeveer 15 heeeel lange minuten geduurd.... :oops: eer ze enigszins aanspreekbaar was.
Ik vind het dan wel vervelend voor 't winkelpersoneel en de winkelende mensen, maar goed, ik kan d'r moeilijk verbieden om boos / verdrietig te zijn, dus heb haar toch maar even de ruimte gegund om 't te uiten.
Ga namelijk echt geen strijd aan met een driftige turf. Niettemin... blij dat het niet zo vaak voorkomt

@Em
Fijn dat het goed gaat met de handjes.
Zo zie je maar, hoe vlot kinderen aan iets wennen. Soms zijn ze veel meer flexibel dan wij, als volwassenen.

@PPM
Ha ha... dat zie ik helemaal voor mij... kind in onderbroek mee....
Hier sleep ik madame weleens mee met vest en laarzen (terwijl de mussen van 't dak rollen) of juist op sandalen, terwijl 't giet van de regen. (want ja, die zelfstandigheid, hè.... :D )

@Evelien
Fijne vakantie! Blijven jullie in NL?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 31 jul 2015 04:42

Fijn dat t goed is gegaan jannoek! Heeft hij er nog last van gehad?

Em, gelukkig dat t goed gaat met haar en dat ze weer alles kan doen met haar handjes..

Lekker Evelien, geniet van de vakantie!

@ driftbuien.. lastig.. Hier ook wel eens blij dat ze op bed liggen :mrgreen:

Duschka, niet vervelend bedoeld ofzo hoor maar wat doe jij dan op zo'n moment? Sta je er naast? Nogmaals niet vervelend bedoeld maar zoiets ging hier niet gebeuren... :oops: . Ik heb waarschijnlijk een stuk minder geduld dan jij maar ik had ze al lang opgepakt en achter in de auto gezet. Prima dat ze boos zijn, maar niet op zo'n plek..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 31 jul 2015 10:32

vpk schreef:Duschka, niet vervelend bedoeld ofzo hoor maar wat doe jij dan op zo'n moment? Sta je er naast? Nogmaals niet vervelend bedoeld maar zoiets ging hier niet gebeuren... :oops: . Ik heb waarschijnlijk een stuk minder geduld dan jij maar ik had ze al lang opgepakt en achter in de auto gezet. Prima dat ze boos zijn, maar niet op zo'n plek..


Hangt een beetje van de situatie af, maar gisteren ben ik er dus gewoon bij blijven staan (op de winkelvloer gaan zitten, gaat me net iets te ver).
Ik vraag af en toe of ze al getroost wil worden en zolang dat antwoord "neeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" is, gun ik haar ook fysiek de ruimte. Dat heeft ze nodig. Anders wordt ze nog veel bozer. Of ik vraag bijvoorbeeld of ik iets voor haar kan doen.
Ik benoem dat ik zie dat ze boos en verdrietig is, maar dat ik niet precies weet waarom.

Natuurlijk hoop ik dat ze leert haar emoties beter te beheersen.
Maar impuls controle ontwikkelt zich pas vanaf een jaar af vier en daarnaast (zolang ze een ander of zichzelf niet bezeert) vind ik het ook belangrijk om haar emoties te erkennen en te respecteren.
Ik snap dat het vervelend is voor iedereen, zo'n uitbarsting van een peuter, maar waarom zou een peuter wel pret mogen maken in publiek, en niet boos mogen zijn? Het zijn allebei uitingen van emoties... en in mijn ogen mogen ze er allebei zijn.

Ik zal ook niet vlug zeggen, als ze huilt "stil maar..."
Waarom zou ze?
Kennelijk heeft ze de behoefte om te huilen... dat mag... ik kan haar troosten, ik kan kijken wat ik kan doen om haar minder verdrietig / boos te maken, maar ik kan en wil haar niet beletten om te uiten wat ze voelt. Ik kan alleen maar hopen dat ze leert (door goed voorbeeld, door inhaken op haar emotionele ontwikkeling etc.) om 't op redelijk "sociaal geaccepteerde" wijze te handelen.

Maar goed, dat dus... :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 31 jul 2015 11:14

jaccootje85 schreef:Hier vanmiddag een hele driftige tante... Ik had haar opgehaald bij oma en opa toen ik uit m'n werk kwam. We waren bijna thuis toen ze begon te huilen.... Eenmaal thuis wat drinken gegeven en een biscuitje. Alles heeft ze laten staan. Alleen maar gehuild en gekrijst! Was echt niet grappig meer. Moest nog wel naar de winkel om wat te eten te halen. Had er gelijk geen zin meer in maar manlief komt ook thuis om te eten... Dus toch maar gegaan. En in de auto is ze zowaar stil! In de winkel ging het redelijk maar op de terugweg was het weer raak. Onder het koken dochterlief bij me in de kinderstoel gezet. Niks was goed. Gauw een potje opgewarmd (die heb k vaak wel wat op voorraad staan) maar madam heeft absoluut weinig gegeten! Ze weigerde alles! Een beker drinken was ook niet goed. Met veel pijn en moeite wat naar binnen gewerkt, meer dan de helft liet ze staan. En maar krijsen! Ik ben voor het eerst uit m'n slof geschoten toen ze een mond vol leeg liet lopen over dr witte shirtje... Kon er ook nog wel bij. Dus toen maar een beetje yoghurt geprobeerd en dat ging wel. Daarna snel gedoucht en in bed gelegd. Twas toen nog geen kwart voor zes... Ik was haar echt even spuugzat! Hebben jullie dat ook wel eens of ben ik gewoon raar? Ze was trouwens wel voor half zeven in slaap gevallen...


Het lijkt mij dat je je dan afvraagd WAAROM ze zo doet!?!!
Was het haar allemaal teveel? Naar opa en oma geweest? Rust gemist? Behoefte aan rustige 'mama-tijd'?
Misschien ook niet slim om dan nog een boodschap te moeten doen?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 31 jul 2015 13:24

Ff naar de winkel gaan kan een driftbui ook stoppen. Even afleiding. Hier werkt dat meestal wel aardig goed.

@ duschka; volgens mij moet jij geduld hebben tot in je tenen.... Ben je altijd zo geduldig? Of heeft het alleen te maken met je manier van opvoeden dat je het geduld ervoor heb om een kwartier naar je kind te luisteren als ze op de grond gaat liggen in de winkel?
Hier zal ik direct het kind oppakken en in de auto zetten.

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor blompje » 31 jul 2015 14:40

Die aanpak is volgens mij ook alleen mogelijk als je zeeën van tijd hebt.. met 3 of meer kinderen lukt dat niet.. je moet op tijden ergens zijn, er staan nog meer mense/kind eren te wachten. En n kind moet naar mijn mening ook leren dat niet alles kan.. ik vind het tijdens winkelen ook irritant als anderen lopen te jammeren...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten