Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 07 jul 2015 09:45

Ja, ik ben er nog :D Ik kom alleen niet zo veel meer hier, merk toch dat het wel drukker is met 3.
Daarnaast is zo goed als elke nacht nog ellende met Jorrik. Gemiddeld 4 a 5 keer per nacht wakker, soms wel 10 keer, en een enkele keer maar 1 of 2 keer, maar dat komt maar zelden voor.
En dat is vermoeiend :mrgreen: we hebben ook alles al geprobeerd, maar niks helpt. Het enige dat kan helpen, volgens het CB, is beginnen met fruit en groenten, maar ik wil dat eigenlijk nog helemaal niet, ik vind hem nog zo jong, komt wel met 6 maanden. Maar dit is eigenlijk ook niet echt vol te houden, dus misschien toch maar eens een keer proberen of het echt helpt.

Liefie, wat een mooie foto!

Pff pittig Saskia, zo lang de opvang dicht. Ben ook wel benieuwd ja, of je van plan bent 'terug' te komen, of is dat niet de bedoeling?

Fijn dat het weer goed gaat met haar handjes em!

Frederiek gaat na de vakantie starten op school. Ze is 1 ochtendje geweest met alle kindjes uit haar klas en moeders en een paar vaders. ze voelde zich er helemaal thuis, mooi om te zien.
We zijn nu na een jaar wel heel erg blij dat we de keus hebben gemaakt voor deze school. Jurian is echt zo opgeknapt daardoor. dat is toch altijd maar gissen, of het goed uitpakt. nu heeft hij ook wel een fantastische juf, die zo goed met hem is omgegaan. Ik hoop van harte dat zijn juf in groep 4 het ook zo zal doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 07 jul 2015 10:17

@AJL eind juli, we wachten er met smart op, want hij heeft nu echt om de haverklap oorontsteking. En dan maar hopen dat het ook direct helpt :-)
@MissF Fijn van de school, en vervelend van J! Lijkt me wel pittig, zeker ook met de andere kids!

F vindt het ook fantastisch op school, ik ben alleen benieuwd hoe we 'm 6 weken moeten entertainen in de vakantie :-oo . Hij staat elke dag te stuiteren om naar school te gaan namelijk.. Hij heeft van de week een aftel kalender gemaakt voor de vakantie, daar heeft hij ook wel zin in, maar dat is maar 1 vd 6 weken ;-). Naja, komt vast wel goed.

Het is hier inderdaad een stuk stiller geworden! merk zelf ook dat ik veel minder post eigenlijk. Misschien tijd om weer eens IRL af te spreken, en trekt het dan weer aan :wink:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2015 10:56

MissF schreef:Daarnaast is zo goed als elke nacht nog ellende met Jorrik. Gemiddeld 4 a 5 keer per nacht wakker, soms wel 10 keer, en een enkele keer maar 1 of 2 keer, maar dat komt maar zelden voor.
En dat is vermoeiend :mrgreen: we hebben ook alles al geprobeerd, maar niks helpt. Het enige dat kan helpen, volgens het CB, is beginnen met fruit en groenten, maar ik wil dat eigenlijk nog helemaal niet, ik vind hem nog zo jong, komt wel met 6 maanden. Maar dit is eigenlijk ook niet echt vol te houden, dus misschien toch maar eens een keer proberen of het echt helpt.

Dat hebben wij met T ook gehad, en met de ergste warmte kwam hij dit weekend nog 4x op een nacht... Wij hebben dat toen niet met het CB overlegd, en zijn ook niet eerder dan waar we zelf een goed gevoel bij hadden gestart met bijvoeding. Omdat ik, zeker toen het buiten bed nog koud was (wij hadden dat in de winter/voorjaar), elke keer superwakker werd van het uit bed halen en weer terug in bed leggen van T, en ook van vermoeidheid gewoon in slaap viel tijdens het voeden, hebben we hem toen gewoon bij ons in bed laten slapen. Wakker werd hij toch wel, ook als hij in z'n eigen bedje lag... Zo kostte het een stuk minder energie en was het ook met 4 kantoordagen vol te houden. Hij kroop dan ook lekker tegen me aan en sliep iig ontspannen. Erg hongerig mannetje, nu met 'gewoon' eten + BV ook. Hij lust altijd :D.
O ja, toen hij begon te draaien wel een bedhek op ons bed gezet.

Sterkte iig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 07 jul 2015 12:11

Dank je :)
Tussen ons in hebben we juist weer afgeschaft. Dat deed hij al een tijd, omdat het geen doen was om steeds naar boven te lopen (zijn kamer is boven, de onze beneden, en toen het een paar nachten iets beter ging heb ik hem boven gelegd in de hoop dat hij dan beter zou slapen, maar helaas). Daarna is hij tussenin komen liggen, elke nacht, maar hij is zo beweeglijk, hij schopt ons allebei, ligt alle kanten op, gaat over onze gezichten aaien als hij er uiteindelijk na veel gewurm bij kan. We slapen dan zelf al helemaal niet meer. En met die warmte kon hij niet boven slapen, dus toen stond tijdelijk het campingbedje op onze kamer beneden, daar was het lekker koel. Dat was een oud bedje, dus nu heb ik maar weer een ledikantje in elkaar gezet op onze kamer, dan krijg ik nog de meeste slaap, al blijft dat helaas alsnog bij een uurtje of 3 a 4 denk ik.

Bijvoeding geven voelt nog niet zo goed, als ik hij wel bijna 5 maanden, maar ik vind hem nog zo klein, terwijl ik bij Jurian niet kon wachten om te beginnen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 07 jul 2015 12:54

Nou pittig missf.. sterkte ermee! Voed jij nog zelf?

Hier hadden wij ook zo'n hongerwolfje, hij had nooit genoeg. Maar nu merk ik dat hij minder hard groeit en dus ook minder nodig heeft. Hij eet lang niet meer zoveel als pakweg n half jaar terug.

Ajl knapt H al op?

Mooie foto liefie!

Deze week nog school en dan vakantie! Kids zijn er best aan toe.. slapen toch minder met dit weer en zijn moe.. en onderhand toe aan iets nieuws!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 07 jul 2015 13:17

Vervelend MissF! Bij J hadden wij uiteindelijk ook een campingbedje op onze kamer gezet, omdat F anders niet ging slapen (Ze sliepen samen op nog geen 4m2 ;-)). Met de verhuizing direct naar z'n eigen kamer gedaan en dat gaat super goed! Nu is hij ook al wel 1 jr en 5 mnd, maar had verwacht dat die overgang iets minder soepel zou gaan..

Moe herken ik VPK... F is vaak 's avonds echt niet te genieten van moeheid, maar slapen ho maar door de warmte ;-) Gelukkig is het in ons nieuwe huis een stuk beter te doen qua warmte dan in het oude huis..

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 07 jul 2015 13:39

Sjonge MissF, dat is wel aanpoten zeg... Succes ermee!

Lekker dat jullie daar ook bijna vakantie hebben, dan hoef je niet meer zo op de tijd te letten, best lekker!

@ajl en missF: Nou, ik zie mezelf voorlopig nog niet terug gaan naar Nederland. Natuurlijk heb ik er best wel eens over nagedacht, maar zeker nu ik R heb, ligt onze toekomst voorlopig wel hier. Zij kan niet naar NL namelijk, en ik heb hier ook nog voldoende te doen. Dus ja, ik heb geen idee hoe het er over 10 jaar ofzo uit zal zien, maar voorlopig dus lekker hier.

(En over lekker gesproken, het is kersen-pluk-tijd hier en madam helpt goed mee :) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jul 2015 21:45

is er geen allergie in het spel missf? tis toch vreemd en tegen naturlijk dat hij zoooooveel wakker is en onrustig??

En anders toch maar beginnen met bijvoeding? ik liep zo ongeveeer met T aan mn t :) haha.... nee elk uur voeden... kolven om de boel goed op gang te houden. Nu eet hij ons arm aan vooral brood en meteen s nachts een stuk beter slapen! hij heeft er geen krampen van dus kan het goed verdragen. Verder een klein potje verdeelt in drie porties over de dag maar elke maaltijd zit hij erbij en krijgt hij max 1/3 brood... gewoon als extra vulling.

tis zeker zwaar.... en daarbij ist ook nog zo dat wanneer jezelf niet goe uitgerust de voeding vaak ook niet rijk is.

Ik wist ook niet waar ik het zoeken moest met T afgelopen weken, bleek hij een loopoor..arme kind had een fikse oorontsteking. hij had idd wel een aantal dagen hoge kooort... tja.. dat kan ik dan ook niet ruiken. Oh... en nog nooit gezien maar ook een teek had T! dus maar even noteren en hopen dat het alleen bij een beet blijft... dat die teek dus niet ziek was!


Zo... ff paar koele dagen en dan weer strand en water time :) zoveel mooi weer is wel slecht voor mn huishouding :)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 07 jul 2015 22:46

Ik zal ook weer eens wat van ons laten horen, haha! Al las ik wel regelmatig mee.
Afgelopen week, met die loeihete dagen, zat ik samen met Norah op Texel. Mn schoonouders zaten daar twee weken en ik ben een paar dagen bij hen ingetrokken. Het is een mooi eiland, ik was er nog nooit geweest. Maar ik heb nog maar een klein stukje gezien... Dus misschien gaan we er nog eens kamperen... Norah vond het prachtig, behalve het strand en de zee. Ik denk dat t te groot was... Ze is er nog niet vaak geweest want hier in de buurt is geen zee. Wel vond ze het superleuk op de fiets. Ik had een cap gekocht met zo'n flap in de nek, zodat ze daar niet zo snel verbrand. Eigenlijk was het geen doen: fietsen in die hitte. Maar anders was ik voor niks gegaan... Zijn nog naar Ecomare geweest, dat was wel erg leuk! Norah zat maar: Vis! Vis! Wijzend naar de zeehonden... En ze kan een meeuw onderscheiden van andere vogels... Ze kan het ook zeggen: Meeuww... Zo lekker langgerekt. Prachtig!

Nu ga k eerst een tukkie doen. Kom net uit m'n werk, maar ben nog lang niet bijgeslapen van die hete dagen en nachten. Niks voor mij!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 08 jul 2015 09:32

Ooh heerlijk Saskia!

ppm, ik denk niet echt dat hij een allergie heeft, want overdag is er niks aan de hand. Hij slaapt redelijk, drinkt gewoon elke 3 uur, lacht veel.
Minder rijke voeding schijnt niet te bestaan ;) En vooral omdat hij overdag voldoende heeft geloof ik dat ook niet.
Gisteravond heb ik hem toch maar eens gekolfde melk met rijstebloem gegeven, en dat werkte wel (of het was toeval ;), hij heeft 4,5 uur achter elkaar geslapen. En ik ook dus :) Daarna wel elk half uur wakker, maar dat vind ik nu even niet zo'n probleem, die eerste uurtjes zijn al zo fijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 08 jul 2015 10:21

Herken het missf, hier ook met 4 maanden meer onrust snachts. Nu is ze 6 maanden en ben ik met bijvoeding begonnen. Merk nog niet echt verschil. Osteopaat zegt dat de onrust snachts echt te maken heeft met honger, maar op bijvoeding reageert ze best heftig dus zitten we een beetje in een spagaat. Zachte soorten proberen en daarnaast ben ik begonnen met geitenmelk zuigelingen voeding omdat ze erg onrustig is aan de borst wat veel frustratie aan beide kanten opleverde en bij mij ook pijn.

Morgenmiddag krijgen ze hier vakantie. Kijk er erg naar uit, even niet op de klok letten. Ben intern bezig met verhuizen. Oudste gaat apart tweede en derde samen op zolder en vierde alleen. Kijken hoe dat bevalt, al duurt het nog wel even voor het rond is, ben nu eerst aan het uitzoeken wat voor bed ik op zolder het beste kan nemen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 08 jul 2015 16:08

Jahoor, ik ben er ook nog! Ik lees het meeste wel mee, maar ik zit eigenlijk altijd via mn telefoon op het forum, en heb dan vaak geen zin om hele verhalen te typen, dus ben nu even achter mn laptop gekropen :)

Alles gata goed hier! Vince is vandaag precies 12 weken! Hij weegt inmiddels 6.3kg en is 59cm, dus groeit goed :) Ik ben inmiddels helemaal gestopt met de bv. Ik had voldoende, maar hij dronk zo onrustig dat het niet eens leuk was om te voeden. Nu met de fles drinkt hij nog niet helemaal optimaal, maar iig stukken beter dan aan de borst.
Sinds ruim 2 weken ongeveer slaapt hij ook lekker door, zelfs soms zonder fles van 23.00, dus daar zijn we erg blij mee natuurlijk. Overdag is hij erg makkelijk, rustig en hij lacht de hele dag, genieten dus!
Vianne is ook nog steeds een trotse grote zus, en is erg lief voor hem. Verder is ze echt toe aan school en kan ze niet wachten totdat ze mag. Ze heeft het er elke dag over, maar moet echt nog 6 maanden wachten...
Met de warmte hebben ze hier weinig last gehad. Ze lagen gewoon optijd op bed (Vianne dan) en sliepen beide gewoon goed.

Met mijzelf gaat het inmiddels wel weer beter. Ik had nog erg veel last van de knip van de bevalling, dus loop helaas nog steeds bij de gyn. Ook heb ik nog erg veel last van mijn polsen, waar ze ook nog niet over uit zijn wat het is.

Em. Fijn dat het de goede kant op gaat! Wat onwijs schrikken zeg, ik snap dat dat nog wel even blijft!

MissF; wat vervelend dat J zo erg onrustig is snachts. Hij had toch ook verborgen reflux? Ben het even vergeten

Lieffie; fijn dat die autoreis zo goed is gegaan, scheelt toch weer een hoop ellende onderweg ;)

Saskia; leuke foto!!

Ik zal ook nog even mijn tweetal showen :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 08 jul 2015 16:09

oeps :) Een beetje érg groot! Weet even niet meer hoe ik ze kan verkleinen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 08 jul 2015 16:17

Ik was net overigens even niet ingelogd, maar kom gewoon alle foto's zien. Volgens mij was dat niet echt de bedoeling toch?
Ik zal Henk eens vragen of dat veranderd kan worden... Vind ik wel fijner iig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jul 2015 17:20

Wat een enige foto's! Hoe krijg je die hier in t forum geplaatst? Ik wil ook best een foto van Norah posten maar krijg ze niet hier geplaatst. Ik heb overigens geen fb oid...
Szent az Úr


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten