Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 07 jun 2015 08:32

Leuk zo'n draagdoek!!

Hier gaat het gelukkig wel goed. Ze heeft geen pijn, en speelt vrolijk. Probeert haar handen voor zover het lukt te gebruiken, en daar wordt ze aardig handig in. Zojuist in zkh geweest voor verbandwissel. Flinke blaren over haar beide handjes en vingers Maar geen 3e graads wonden. Ze gaf geen kik. Dapper kind.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jun 2015 09:07

Oh wat dapper!! Hoe oud is ze precies?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 07 jun 2015 09:50

Ruim 20 maanden
ze begon lekker te kletsen ... doette paat (wat doet het paard?) hiihii, doette kip? kok kok kok (toktoktok) ;)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 07 jun 2015 16:42

Wat een schrik Em.! Gelukkig lijkt het dan mee te vallen, dappere meis hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 07 jun 2015 19:25

Wat schrikken Em! Goed dat je naar een brandwondencentrum bent geweest. Onze oudste heeft met 13 mnd kokende thee over zich heen gehad en had diepe tweede graads brandwonden. Ik ben nog altijd blij dat wij naar een brandwondencentrum zijn gegaan. Dat heeft volgens mij wel littekens gescheeld. De behandeling is daar volgens mij toch beter dan in een ander ziekenhuis.

Hoe gaat het met iedereen? Het is wat stil op het forum :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2015 20:05

@Em, wat schrikken zeg. Hopelijk geneest het goed.

Hier is S. overdag zindelijk, hij heeft het ineens door. Tijdje geleden geprobeerd maar dat ging niet goed.
Nog 3 maandjes en dan gaat hij naar school. Weer een hele andere fase.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 07 jun 2015 20:44

Wat naar Em :( Wist je wel wat je moest doen?

@draagdoeken: ik heb afgelopen donderdag m'n eerste geweven draagdoek binnengekregen. Gelijk geprobeerd, wat super is dat. Ik droeg D al in een rekbare doek, maar in een geweven doek voelt ze veel lichter. (Beter gezegd: ze werd te zwaar voor de rekbare). Mijn man zei een tijdje geleden: zo'n draagdoek knopen, dat doe ik niet. Maar de doek was nog geen 2 dagen in huis of hij had hem ook al om. Superleuk :)
Voor S hebben we een Tula Toddler besteld, dat is een ergonomische draagzak. Op vakantie ed nemen we nooit een kinderwagen mee en gaat ze altijd in de draagzak. Benieuwd hoe ze de Tula vind. Ik vind het zo gezellig en zo makkelijk!

Nog een vraagje. Ik ben benieuwd op basis van wat jullie je keuzes maken wat betreft vaccineren. En dan bedoel ik niet de principiële bezwaren, maar de 'medische'.
@Sterretje, jij liet je 2ling pas vaccineren toen ze 1 jaar waren (als ik het goed heb onthouden). Met welke reden heb je dat gedaan en hoe bevalt dat tot nu toe?
Ik heb zo'n slecht gevoel bij het vaccineren en heb er zo'n moeite mee om een gezond kind ziek te maken. Onze oudste had nooit wat en was nooit ziek, alleen na de prikken wel. Dat en nog meer stuit me zo tegen de borst dat ik eerst verder wil uitzoeken wat de voors en tegens allemaal zijn. Bij D hebben we het vaccineren dus uitgesteld tot nader orde. Ik merk op facebook dat de discussie hieromheen heel agressief gevoerd word, ik hoop dat het hier in vrede kan 8-[

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 08 jun 2015 08:57

Wij vaccineren gewoon volgens schema. De prikken bij zo'n kleintje vind ik niet zo leuk en ze zijn er echt wel een dag beroerd van, maar daarna hadden ze nergens last van. Daarnaast ben ik juist heel dankbaar dat deze middelen er zijn. Ik moet er nl niet aan denken dat een van onze kinderen polio o.i.d. zou krijgen. En ik ken meerdere mensen die met de complicaties an de kinderziektes te maken hebben ( gehad) en deze gevolgen kunnen erg groot zijn.

De verhalen over 'autisme' bij ingeënte kinderen geloof ik niet. Ik vind de onderzoeken niet goed onderbouwd. Ik denk persoonlijk dat wij door de hoge vaccinatiegraad in Nederland weinig risico lopen om bepaalde ziektes te krijgen, helemaal als niet niet in de bible belt woont. En dat ouders zich daardoor niet meer realiseren waarom de vaccinaties ingevoerd zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 08 jun 2015 09:57

ooo sterkte het kindje met verbrande handen, dat soort dingen dat zijn echt de nachtmerrie van elke ouder!! dat is wel één van de redenen dat ik zo'n verschrikkelijke hekel heb aan bbq-en, zeker als er dan van die mensen komen die vrolijk even een fles spiritus erop gooien dan denk ik; denk toch na!!

en ik ben een tijdje niet geweest maar lees ook terug @AJL, dat ongeluk met dat water!! Oh wat een ongelooflijke schrik!!!
( zeker nu net in de krant staat over een jongetje van 2 waar het anders afliep..... :cry: :cry: :cry: )

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 08 jun 2015 10:13

Da was inderdaad schrikken. Aan de andere kant ben ik nu wel 'blij'dat het gebeurd is. Hij is nogal een waaghals, maar blijft sindsdien ver uit de buurt van water. Gisteren waren wij bij dezelfde vrienden en hij is niet in de buurt van de vijver geweest. Zelfs het badje buiten vond hij afgelopen vrijdag en zaterdag helemaal niets. Dat is dan wel weer een voordeel :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 08 jun 2015 10:16

leuk om je trouwens weer eens te zien. Had je al gemist :wink: Alles goed met jullie?

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 08 jun 2015 12:39

Het is hier al weken snikheet, dus wij zoeken verkoeling in de rivier :-)
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 08 jun 2015 14:02

Wat een schrik, Em. en -wat langer geleden- ajl! Ik heb regelmatig nachtmerries waarin één van onze kids verdrinkt en ik er niet bij kan komen. Brandwonden lijken me ook vreselijk, gelukkig geen ervaring mee (op een klein plekje na bij onze oudste dochter, van de strijkbout).

ajl schreef:Hoe gaat het met iedereen? Het is wat stil op het forum :wink:

We zijn hard bezig met het aanleggen en onderhouden van de (groente)tuin. Erg leuk, maar wat een werk! En verder zijn mei/juni bij ons de maanden met veel verjaardagen en andere activiteiten, dus druk-druk-druk en weinig tijd om te forummen. Af en toe wat lezen, daar blijft het bij...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jun 2015 21:23

en ik drk met allerlei zaken erom heen... de naaimachine staat regelmatig op tafel :) en nu t weer onrustig... dus meteen weer druk.

hier ijn we later gestar met prikken, nu zijn tweede prik gehad. ALs ik in een plaats woonde buiten de bible belt had ik ws niet ge ent... maar het is hier elk jaar bal me of mazelen, bof.. of wat dan ook. Maar even hangerig ken ik niet, goed ziek pas eerder op zijn plaats. Nu weer me een zepil in bed... zucht. en hij blijft maar benauwd etc op zn longen.... we zijn weer terug bij af! ach jah.. bijven genieten van de mooie dingen. via mp een opklapbaar babytentje gehaald.. als het mooi weer is.. lekker naar het strand met zn allen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 09 jun 2015 07:16

De meeste zeer jonge slachtoffertjes verdrinken niet in zee of in het zwembad, maar gewoon thuis, in bad, in de vijver of zelfs in een emmer. ,,Je denkt dat het huis een veilige omgeving is. Ouders realiseren zich niet dat juist daar hun kind kan verdrinken. Dat zoiets kan gebeuren, terwijl ze zo dichtbij zijn,'' zegt Anne Marie Oudesluys-Murphy, hoogleraar kindergeneeskunde in Leiden.

Zij deed vorig jaar onderzoek naar verdrinkingsgevaar bij kinderen. Het probleem is dat ouders overschatten hoe goed hun kind de situatie kan inschatten, terwijl ze onderschatten waartoe het fysiek al in staat is. ,,Veel ouders denken dat hun kind heus goed oplet. Maar als een bal in het water rolt, willen kinderen er achteraan.''

bron: AD.nl
Het gehele artikel is hier te lezen:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... inkt.dhtml
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten