Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 23 mei 2015 21:08

@ Jannoek....hier snachts idem...ach ja, komt vanzelf....Is F al naar school inmiddels??? Hoe vindt hij het?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 mei 2015 08:23

Wij zetten O ook al elke avond op de wc, maar er komt nog weinig. Ik merk wel dat hij qua melden van een vieze luier al veel verder is dan zijn broer op die leeftijd. J bakte er helemaal niets van qua zindelijkheid. Meerdere pogingen gedaan en pas rond zijn 3e verjaardag werd hij zindelijk. J is ook nog niet zindelijk 's nachts. Wakker maken helpt ook niets. Hij plast wel, maar is 's morgens nog steeds nat. Ik begreep dat het tot ongeveer 6 jaar 'normaal' is dat ze 's nachts niet helemaal zindelijk zijn.

Afgelopen week had ik als moeder een rotweek. Ik ben 10 jaar ouder geworden van schrik. Woensdag heb ik O uit een vijver gevist. Hij speelde in een tuin bij vrienden. Zij hebben een vijver en gelukkig had ik al een voorgevoel, want ik wilde niet binnen thee drinken. Ineens plons en hij bleef gewoon liggen in het water met zijn hoofd omlaag. Er snel uitgevist, maar de schrik toch wel in de benen, hij trouwens ook.
Afgelopen zaterdag moest ik het alle kids naar zwemles van de oudste. NOrmaliter gaat manlief en blijf ik met de rest thuis, maar nu moest manlief werken. Ineens was ik J kwijt. Ik hollend langs het sporten, alle kleedhokjes met O op mijn heup en C huilend achter mij aan ( zij had heel goed door wat er aan de hand was). Uieindelijk gevonden tussen de kluisjes en hij begon toen intens te huilen. Het bleek dat hij aan meerdere mensen had gevraagd waar zijn moeder was en niemand had hem geholpen :? Hij had zelfs langs een zwembad gelopen en was weggestuurd door een badmeester die verder geen navraag had gedaan. Aankomende zomer bind ik iedereen zonder zwemdiploma aan de vouwwagen vast.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 26 mei 2015 10:05

AJL dat was een horrorweek voor jou! Bah mensen die een kind niet even helpen. .. Jammer.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mei 2015 10:17

ajl schreef:Wij zetten O ook al elke avond op de wc, maar er komt nog weinig. Ik merk wel dat hij qua melden van een vieze luier al veel verder is dan zijn broer op die leeftijd. J bakte er helemaal niets van qua zindelijkheid. Meerdere pogingen gedaan en pas rond zijn 3e verjaardag werd hij zindelijk. J is ook nog niet zindelijk 's nachts. Wakker maken helpt ook niets. Hij plast wel, maar is 's morgens nog steeds nat. Ik begreep dat het tot ongeveer 6 jaar 'normaal' is dat ze 's nachts niet helemaal zindelijk zijn.

Afgelopen week had ik als moeder een rotweek. Ik ben 10 jaar ouder geworden van schrik. Woensdag heb ik O uit een vijver gevist. Hij speelde in een tuin bij vrienden. Zij hebben een vijver en gelukkig had ik al een voorgevoel, want ik wilde niet binnen thee drinken. Ineens plons en hij bleef gewoon liggen in het water met zijn hoofd omlaag. Er snel uitgevist, maar de schrik toch wel in de benen, hij trouwens ook.
Afgelopen zaterdag moest ik het alle kids naar zwemles van de oudste. NOrmaliter gaat manlief en blijf ik met de rest thuis, maar nu moest manlief werken. Ineens was ik J kwijt. Ik hollend langs het sporten, alle kleedhokjes met O op mijn heup en C huilend achter mij aan ( zij had heel goed door wat er aan de hand was). Uieindelijk gevonden tussen de kluisjes en hij begon toen intens te huilen. Het bleek dat hij aan meerdere mensen had gevraagd waar zijn moeder was en niemand had hem geholpen :? Hij had zelfs langs een zwembad gelopen en was weggestuurd door een badmeester die verder geen navraag had gedaan. Aankomende zomer bind ik iedereen zonder zwemdiploma aan de vouwwagen vast.

Oh wat een gedoe. Die vijvers zijn inderdaad levensgevaarlijk. Mijn ouders hebben 'm gedempt speciaal voor de kinderen.
Wat idioot dat niemand hem hielp zeg.
Laatst gewijzigd door Boerin op 26 mei 2015 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 26 mei 2015 10:32

O, wat een schrik ajl. Gelukkig dat je er zo snel bij was.
Hier wil 1 van de kinderen een groot zwembad in de zomer maar wil ik het niet omdat die niet achter een schutting of afgesloten hek kan. Veel te bang dat er eentje zonder diploma invalt. Dit bewijst het maar weer eens dat het gewoon niet kan.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 mei 2015 11:50

Pff wat naar zoiets ajl. Ik ben ook zo bang voor water, ze kunnen al in een minilaagje verdrinken, ik moet er niet aan denken. Ben zo blij dat Jurian zijn A en B diploma binnen heeft. al ging het met lange broek aan zwemmen eigenlijk nog helemaal niet goed, zag ik met het afzwemmen voor B, dus ik blijf een beetje huiverig voorlopig.


hoe gaat het op school met jullie 4 jarigen Liefie en Jannoek?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 26 mei 2015 13:04

AJL Kippenvel op mijn armen wat moet je geschrokken zijn! Ik zie gelijk Nina weer voor mij in het zwembad rond de 2 jaar oud als ze in het water viel bleef ze ook gewoon drijven zonder te bewegen met haar hoofd onder water wat een verschrikkelijk akelig zicht...

Zindelijkheid 's nachts kun je volgens mij heel weinig aan doen hoor vriendinnen en schoonzussen er ook geregeld over ook dat ze ze 's nachts op de wc zetten en dan nog steeds nat zijn in de morgen.
Tot een jaar of 6/7 hoef je je daar volgens mij geen zorgen om te maken.

Nina zit nu voor de derde week op school en vind het helemaal geweldig! Heeft het heel erg naar der zin en doet lekker mee... Ik vind zelf dat op de tijd leven wel een beetje irritant nog :oops:
Maar goed dat is gewoon even wennen... Ik ben zelf wel 4 uur minder gaan werken dus dat is wel relax.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 26 mei 2015 15:43

@AJL wat schrikken zeg! Pfoe.. gelukkig beide keren goed afgelopen, maar geloof dat de schrik er goed in zit bij je..

dat vind ik ook irritant liefie! En ik voelde me vanmorgen al echt een super slechte moeder; manlief stond met F bij school, maar er was geen school vandaag. :-oo ik had de nieuwsbrief niet goed gelezen. 't arme jochie was helemaal boos dat hij niet naar school mocht. Hij vind het helemaal fantastisch, dus hopelijk blijft dat zo! merk wel dat hij super moe is..

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 26 mei 2015 18:58

Bah Ajl dat is idd mijn nachtmerrie! Wat zul je geschrokken zijn!

@ Liefie en Jannoek: super dat jullie kids het zo leuk vinden op school!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mei 2015 20:53

oooh ajl... enorm schrikke! pff.... daarom zit M ook al op zwemles.... mini mannetj in de dop.. spillepootjes onder dat zwembroekje uit... maar op de boerderij is overal water en sloot... soms een onbewaakt ogenblik... je wil er niet aan denken.

Memmem: hier in de buurt is idd een kindje verdronken wat op visite was en bij de buren in et zwembad was gevallen. Verschrikkelijk!!

zo... morgen school... deze week niet meegeteld nog 5 weken! :shock:

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 27 mei 2015 05:01

Joh ajl, verschrikkelijk! Dan word je inderdaad 10 jaar ouder ja, pff!

Sinds ik R 's nachts weer een luier om doe en er ook niet meer uit hoef om te laten passen, is ze bijna iedere morgen droog... En waarom dat zonder luier nou niet lukt...? :roll:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2015 21:59

Wat een schrik, ajl!

Qua wc nog geen ervaring hier :wink:.

Liefie, hoeveel eet Jet nu 's avonds als warm eten ongeveer? Hier hebben we net zo'n vis zitten die zijn mond maar open blijft doen 8) :8>. Makkelijk maar ik wil 'm natuurlijk ook niet 'vetmesten'...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 28 mei 2015 04:42

Stuur maar een paar van die hongerige kinderen hierheen, R eet bijna niks op het moment, dus er is zat over! :wink:

Maar afgelopen zondag zat ze op het potje en kwam er met de ontlasting ineens een spoelworm van 20 cm mee... :shock: Ze viste 'em er vrolijk uit en vroeg: wat is dit nou? Ik had ook nog nooit van m'n leven zoiets gezien, ben me een hoedje geschrokken.
Gelijk maar aan een drankje, hopelijk was dit de enige en is ze er snel vanaf. Het zou zomaar kunnen dat ze daardoor ook weer beter gaat eten, we zullen zien.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 28 mei 2015 06:19

O bah saskia dan sta je ook raar te kijken!

Lechat Jet eet de ene keer veel rond de 150/200 gram en de andere keer 1 hap (zoals gisteren avond) toen was ze gewoon moe.
hoeveel eet T dan?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 28 mei 2015 06:46

Liefie, weeg je het eten af of doe je het op de gok? Hier krijgt Norah meestal 2 scheppen groente, een halve aardappel (of als ze klein zijn een hele) en vlees naar hoeveelheid. Het lijkt echt een bouwvakker hoeveel dat ze eet! Maar misschien scheelt het dat ze vrijwel geen tussendoortje krijgt. Als ontbijt en lunch is het standaard twee boterhammen en een halve beker drinken. Dat varieert een beetje.

Saskia, wat vies he?! Toen ik in Oekraïne werkte, kwam er ook een keer een klein ventje met zo'n worm naar mij toe met de vraag van z'n moeder wat ermee moest, want ik was in hun ogen dokter (ik had alleen jeugdEHBO op de lagere school gehad en toen ik in Oekraïne was, was ik 21). Geen flauw idee wat ze er toen mee hebben gedaan, maar ik vond t best vies...
Szent az Úr


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten