Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mei 2015 19:53

heerlijk is dat he! hier ook eenje te logere.... en we gaan ook even regels overtreden... zal woensdag wel weer even een stapje terug zetten doen en ik een stapje harder lopen.

morgen wordt het een lekkere dag! maar eens plannen bedenken naast een verplicht ziekenhuisbezoek

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 mei 2015 22:11

Ik heb even een vraagje. Wij hebben op dit moment te maken met kanker bij iemand die dichtbij ons staat. Heeft iemand ook tips voor een boekje of iets om het uit te leggen? En dan met name voor Manoël
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 05 mei 2015 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 05 mei 2015 10:12

Hier eentje van zes die denkt dat ze twaalf is.. mopperen, ogen rollen, eigenwijs... Echt heel frustrerend.. en lastig om mijn geduld te bewaren.
En voor het eerst ook met RJB steeds ruzie. Spelen ze heerlijk en volgende moment weer dikke ruzie :x. Dan duurt de vakantie lang :mrgreen: Heb maar direct wat speelafspraken gemaakt. Dan heeft ze er nog wel last van, maar in heel wat mindere mate. En nu de afspraak dat ze, als het gebeurt, een kwartier naar haar kamer gaat om af te koelen.
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2015 19:18

trijntjejohanna schreef:Ik heb even een vraagje. Wij hebben op dit moment te maken met kanker bij iemand die dichtbij ons staat. Heeft iemand ook tips voor een boekje of iets om het uit te leggen? En dan met name voor Manoël


Ik zal naar een boekhandel gaan en daar vragen om advies voor boekjes.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Stip » 05 mei 2015 19:35

Misschien zit hier wat tussen, trijntjejohanna?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 05 mei 2015 19:48

Heftig tj. .
Als je op de site die stip noemde leeftijd 3-5 aanklikt daar staat ook heel eenvoudige/duidelijke informatie. Sterkte!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 05 mei 2015 19:50

Sterretje schreef:Hier eentje van zes die denkt dat ze twaalf is.. mopperen, ogen rollen, eigenwijs... Echt heel frustrerend.. en lastig om mijn geduld te bewaren.

Heel herkenbaar. . 8-[
Ook dat ruziemaken. . Als de een er niet is vindt de ander het niet leuk, maar samen lukt het ook niet zo erg momenteel.. vind dit wel eens moeilijk..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 06 mei 2015 14:08

heftig tj, ik denk dat je gewoon het beste eerlijk kunt zijn, dat diegene heel erg ziek is, en dat de dokter proberen om hem/haar beter te maken, maar dat de kans bestaat dat dat niet lukt. Of als iemand niet meer beter zal worden dat eerlijk zeggen.

Herkenbaar sterretje, ik vraag hem soms echt of hij echt nog maar 6 is en geen 12. Dan mag er iets niet, en schreeuwt hij, stampt naar boven, gooit zijn deur met een enorme klap dicht. Alsof ik mezelf terugzie, maar ik was toen al 12 of 13 en echt geen 6 ;) Nouja, we lachen er soms maar om, hij is vaak binnen een paar minuten alweer lachend beneden gelukkig.

Hier helpt het eigenlijk het beste om niet teveel te gaan doen. Het liefst is hij de hele dag lekker thuis, thuis spelen, gewoon om half 8 naar bed en 7 uur er weer uit, maar zijn zus wil ook wel eens iets anders doen, dus gister gezwommen en gewokt, vandaag zijn neef te logeren, vrijdag naar een pretpark. Volgende week een andere neef te logeren waarschijnlijk, vanmorgen vriendje. Eigenlijk kan hij dat niet zo handelen, dus volgende week maar een beetje rustdagen inplannen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2015 14:21

trijntjejohanna schreef:Ik heb even een vraagje. Wij hebben op dit moment te maken met kanker bij iemand die dichtbij ons staat. Heeft iemand ook tips voor een boekje of iets om het uit te leggen? En dan met name voor Manoël

Ik weet niet hoe oud Manoël is, maar is dit misschien iets?
Afbeelding

Een prachtig en leerzaam prentenboek om met jonge kinderen (4+) over dood en nieuw leven te praten. De tekst biedt veel handvatten voor een gesprek en de zachte illustraties geven het prentenboek een serene, lieflijke uitstraling.
Opa is jarig en Ella gaat op visite. Ze lopen samen door de tuin, opa wil zijn nieuwe schep uitproberen. Dan ontvouwt zich een gesprek over ouder worden en doodgaan. Het jonge kind stelt op kinderlijke wijze grote levensvragen aan haar opa. Hij geeft eerlijke antwoorden en gebruikt daarbij herkenbare voorbeelden uit de natuur.
Mijn lieve oude opa kan gebruikt worden voor rouwverwerking bij jonge kinderen.
Het kost 9.95

Veel sterkte trijntjejohanna!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 07 mei 2015 09:17

Sterkte TJ! Wij hebben onze kinderen bij het stervensproces van mijn schoonvader gewoon verteld wat er speelde en er regelmatig over gesproken. Zelfs J ( toen 2 jaar) pikte het gewoon op. Toen mijn schoonvader overleden was, zijn wij een week bij mijn schoonmoeder in huis geweest, waar hij was opgebaard. De kinderen gingen steeds even kijken. Voor hen was het volkomen normaal, ondanks het verdriet.

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben eigenlijk wel klaar met die vakantie. Gelukkig bijna twee weken erop, nog 1 te gaan 8-[ Ik leef behoorlijk in een spagaat momenteel qua werk en thuis. Manlief en ik zijn om de beurt thuis. Voor het werk ook niet zo lekker. Thuis rommelt alles wel door. J slaapt bijna niet meer nu hij niet afgemat wordt door ons normale leven. Hij slaapt pas tegen 21 uur, komt 's nachts een paar keer zijn bed uit, omdat hij zijn knuffels kwijt is en zit om 5 uur zingend op de wc om daarna te willen ontbijten. Volgende week kan hij gelukkig weer naar het kdv.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 07 mei 2015 10:14

trijntjejohanna schreef:Ik heb even een vraagje. Wij hebben op dit moment te maken met kanker bij iemand die dichtbij ons staat. Heeft iemand ook tips voor een boekje of iets om het uit te leggen? En dan met name voor Manoël


Wij hebben ook te maken gehad met kanker in nabije familiekring. Mijn ervaring is dat kinderen in een veilige omgeving veel 'aankunnen'. Gewoon altijd open en eerlijk zijn, op kinderlijke manier.
En kinderen nemen nog heel veel aan van ouders, dus hoe je er zelf mee omgaat is denk ik heel belangrijk.

Ook het ziekzijn en overlijden van hun babybroertje hebben ze Hier van dichtbij meegemaakt. Hierin zijn wij ook altijd open geweest tegen de kinderen. Ze wisten van de afwijkingen in buik, ze wisten dat broertje heel ziek was (kwamen ook dagelijks op IC, knuffelden, gaven kusjes etc) en toen we wisten dat hij niet beter kon worden vertelden we dit ook. Natuurlijk alles op hun niveau. Ze hebben dit alles heel kinderlijk meegemaakt (ze klieren met de zusters, vonden het heel leuk in RMDhuis, praten er wel over en vroegen ook wel dingen maar daarna speelden ze gewoon weer vrolijk). Ook bij het overlijden waren ze aanwezig. Bij de begrafenis waren ze wel iets uit hun doen, volgens mij omdat ze het verdriet van ons en anderen niet goed konden 'hendelen'. Dit landde inde loop vd dag allemaal wel weer. Praten en je mag natuurlijk ook verdrietig zijn (en daarvoor heb je ouders om te troosten en te begeleiden).

Waarvoor heb je voor je gevoel een boekje nodig? Waarin zou je tips willen?
Sterkte! Ook voor jezelf.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 07 mei 2015 10:20

ajl schreef: Gelukkig bijna twee weken erop, nog 1 te gaan

hebben jullie 3 weken vakantie??
Hier maar 1.
ik vind vakantie heerlijk. Ik ben alleen totaal niet fit dus vind het (voor het eerst in mn leven) ook prima dat ze maandag weer naar school gaan.
kids genieten ook van het even niets moeten, alles op het gemakje, nog een poos in de pyama spelen/ samen kleuren , of even ontbijten bij de Hema/ikea, samen knutselen, etc. We doen niet veel bijzonders, hebben ook aardig onze structuur in zo'n korte vakantie. Maar gewoon de rust en het samenzijn ; heerlijk.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 07 mei 2015 13:31

Vervelend dat jij niet fit bent, beterschap! De oudste heeft twee weken vrij. Zijn zusje nog een week extra. Dat is wel lastig te overbruggen, omdat straks ook nog zes weken zomervakantie eraan komt. Wij rommelen wel gewoon aan. De oudste twee slapen voor het eerst wat uit en rommelen nog wat langer in pyjama.

@ jannoek hoe gaat het met jullie? F gaat inmiddels ook naar school of niet?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 07 mei 2015 14:51

Even iets heel anders :wink:

http://tvblik.nl/zembla/ouders-van-tegenwoordig

Vond dit zelf een interessante uitzending.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 07 mei 2015 15:45

Heb hem ook gezien, erg interessant inderdaad. Leuk om te zien

Hier twee weken vakantie, heerlijk. Gister sliepen ze uit tot half negen :shock: vandaag was er een logee, toen was het helaas weer 7 uur ;)
We zijn wezen zwemmen, keer gewokt, morgen naar Avifauna, en dan hoop ik dat het volgende week stralend weer wordt, zodat ze de hele week lekker buiten kunnen spelen. dan overleven de de vakantie wel weer.

Prachtig, net kwam mijn 5 jarige nichtje naar me toe:' Zeg, hoeveel kinderen gaan jullie eigenlijk krijgen?'
Haha, toen ik zei dat ik denk dat het er 3 zullen zijn was ze erg verbaasd, ze komt zelf nl uit een gezin van 6 ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten