Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 13 apr 2015 13:32

ajl schreef:@ sophie als wij achteraf zouden wonen, zou ik ze helemaal niet binnen krijgen :lol: Uit school hebben ze 1 doel, buiten spelen.
Hoe gaat het verder met jullie?

Leuk dat je 't vraagt, ajl! Het gaat goed hier. Druk op z'n tijd, maar dat heeft iedereen wel als ik rond me heen kijk, daar hoef je geen 8 kinderen voor te hebben :wink:. Ik vind de opvoeding een hele uitdaging, vooral bij de pubers en zeker bij de puber(s) met autisme. Gelukkig hebben we ook de kleintjes nog, dat is wat minder pittig en vooral genieten. Die afwisseling is leuk en zorgt voor evenwicht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2015 20:44

Heerlijk dit weer. Gisteren lekker erop uit geweest, op de fiets.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2015 05:56

Leuke foto's liefie en evelien! Ik vind de meiden op deze foto's ook heel anders, grappig :-).
Onze boys lijken best wel op elkaar, alleen heeft J rood haar en f blond(er), maar duidelijk broertjes.

Hier is het met f ook elke avond strijd over naar bed gaan sinds de tijd is verzet.. Hij zegt altijd dat hij niet moe is, maar is dat wel degelijk ;-).
Ik merk dat alle veranderingen (verhuizing en bijna naar school) ook wel pittig zijn voor hem. Hij weet precies wanneer we gaan verhuizen, wanneer hij naar school mag en heeft er veel zin in, maar toch.. Hij logeert nu ook wel regelmatig bij opa en oma zodat wij kunnen klussen. Vindt hij super leuk, maar heel veel rustiger wordt hij er niet van..

Van de week mag hij voor het eerst een dagje proef draaien op school, ik ben erg benieuwd hoe dat m vergaat!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 15 apr 2015 19:52

Leuke foto's liefie en evelien!

Spannend Jannoek...de 1e schooldag!
Hier inmiddels alweer 2 maanden bezig met school. Wel even wennen, nieuw ritme enzo, maar gelukkig gaat het erg goed. Hij gaat met veel plezier naar school en ik sta er enorm van te kijken wat ze al leren in die paar weken. J. is net een spons, hij zuigt alle kennis/informatie op....en komt ineens met allerlei engelse woordjes, bezig met letters leren op school etc. Hij vindt het heerlijk en is een stuk gezelliger geworden thuis sindsdien! Hij had duidelijk wat uitdaging nodig.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 15 apr 2015 20:21

Niet buiten spelen 's avonds? Dat is hier geen optie. Nooit in me opgekomen ook trouwens. Ze kijken de klok hier in maart echt vooruit, omdat ze buiten mogen spelen na het eten als de klok verzet is. Soms wel lastig als we wat later eten. Dan is er soms haast geen tijd meer om te spelen. Ze moeten om half acht binnen zijn, de jongste twee. We strijken dan weleens met de hand over het hart en nemen de afwasbeurt over.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2015 18:34

Ooh zucht. Erger me al zeeer lange tijd aan die korte commando'svan de kids... mamaa.... dorst. mamaaaa helpen.... mamaaa wakker.

Of dat doordrammen...oooh bah... hopelijk veel mooi weer van de week.. eruit met zn allen!!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor johannes1 » 20 apr 2015 11:16

paprikameisje2 schreef:Ooh zucht. Erger me al zeeer lange tijd aan die korte commando'svan de kids... mamaa.... dorst. mamaaaa helpen.... mamaaa wakker.

Of dat doordrammen...oooh bah... hopelijk veel mooi weer van de week.. eruit met zn allen!!

zo herkenbaar. Wij hanteren dan de regel: hoe vraag je dat? En dan vraagt hij het op de juiste manier. :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 20 apr 2015 11:48

johannes1 schreef:zo herkenbaar. Wij hanteren dan de regel: hoe vraag je dat? En dan vraagt hij het op de juiste manier. :D

Keurig! Zo hoort het. Als ik er zat van word zeg ik: Doe het zelf.
Laatst gewijzigd door Boerin op 20 apr 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 20 apr 2015 12:13

Heel herkenbaar ppm.
ik antwoord vaak: tjonge, dat is vervelend (als ze zeggen: we hebben zo'n honger, m.a.w: we willen een snoepje) of naar zeg, dat het niet lukt (als ze roepen dat ze hun shirt ofzo niet aankrijgen)
Jurian snapt het dan meteen, Frederiek gaat eerst vijf minuten zitten jammeren, tot ze het gewoon vraagt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 20 apr 2015 13:17

Haha, hier ook indd.. zitten ze te mokken: stomme maillot! Als ze m niet aankrijgen.. als ik dan vraag of dat helpt dan hebben ze t door :wink: . (Gelukkig lijkt de maillot-tijd ongeveer ten einde).
Zelfs J leert het al een beetje. Hij kan op het moment erg gillen als iets niet lukt of hij ergens niet bij kan. Ik zei een paar keer tegen hem: mama helpen? En nu roept hij zelf geregeld iets dat klinkt als eppuh?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2015 19:44

Zucht, hier ook. Wij reageren niet als hij zo gilt of roept met twee korte woorden. Hij begint het nu wel te begrijpen.

En wat een heerlijk weer zeg. Vandaag lekker buiten gegeten.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 apr 2015 22:28

Boerin schreef:Keurig! Zo hoort het. Als ik er zat van word zeg ik: Doe het zelf.



neeeh dat gaat hier niet gebeuren.. dan kan ik vervolgens puinruimen. vooral met ranja maken of drinken in schenken....

ach... soms baal je ervan. Nu vandaag reageer ik weer vrolijk et pardon??? :shock: :o en dan vragen ze het wel gewoon :) ze kunnen het prima... vooral bij anderen!! nu thuis ook nog.

et weer is heerlijk buiten... alleen wilden ze niet buiten spelen... tis ook nooooit goed en met T kan ik nog niet zo goed uit de voeten buiten. ALs hij geluid hoort wil hij het zien, maar hij ligt nog in de wagen... dan huilt hij snel etc want hij wil weg kijken. Draagdoek verdraait hij ongeveer zn nek en zit je met die zon... en in de zon uit de wind ist al gauw veeeel te warm.... op de rug kan nog niet... durf ik ook nog niet te doen.Toch maar oefenen.

Morgen maar eens leuke klusjes bedenken voor buiten... maar wat....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 20 apr 2015 23:25

mijn jongste lag altijd op haar buik in de wagen, ik had een dik kussen dat ze net zo hoog lag als het randje, en de kap kon los dus die deed ik zo'n kiertje open,
vond ze prachtig, vanaf 6 maanden wilde ze alleen nog maar op haar buik liggen en alles bekijken, eigenwijs ding, lag met gemak een uur op haar buik.

Dat commanderen is verschrikkelijk inderdaad, hier kan pappa het gewoon negeren en die reageert pas als iets gewoon gevraagd wordt maar het rare is, ik doe vaak wat ze commanderen en dan later valt het me pas op dat het zo'n raar commando was, zo erg eigenlijk, dat het dus al gewoon is..
maar als ik het hoor dan vraag ik , wat zeg je? en dan zeggen ze het wel normaal.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2015 11:40

Hier gaan we even door een zeer vermoeiende fase. De fase dat het soms lijkt alsof ze haar hersenen is vergeten op te starten 's ochtends, en dat uit zich met name in het stellen van vragen waarvan ze het antwoord gewoon weet. Of dingen doen zoals de hond die onder de modder/koeienstront zit binnenlaten en dan zeggen "De hond is vies," terwijl dat beest al op de bank springt. Als dat een keer gebeurt, is dat natuurlijk geen ramp, maar als je echt niets anders meer hoort, is het soms wel eens moeilijk om je rust te bewaren.

Of ze wil iets zeggen, maar verpakt dat dan in een vraag, waarvan wij dus maar moeten raden wat ze bedoelt. Dat is deels Ierse cultuur, helaas, en iets wat we haar wel proberen af te leren. Ik ben er veel te Nederlands voor: wij zeggen gewoon wat we bedoelen. Ik houd niet van raden.

Het is lastig, want ik begrijp dat niet goed is als we daar verkeerd op reageren. Het laatste wat we willen is dat ze zich dom voelt, maar soms hebben we toch echt dat we denken: ja, dat was dus gewoon een hele domme vraag - in de zin dat ze het antwoord allang weet en alleen maar bevestiging zoekt.

Ik vraag me wel eens af of kinderen in de pubertijd in mokkende, non-communicatieve mensen veranderen, juist omdat ouders rond de tijd dat ze 9-10
zijn zo'n moeite hebben goed met de communicatie om te gaan. Ik kan me slecht voorstellen dat wij de enigen zijn die hiermee worstelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 22 apr 2015 12:06

Ik herken er wel iets van hoor Mortlach.
Mijn lieve gemakkelijke dochter veranderde op een nacht opeens in een verwend prinsesje-op-de-erwt.
En was niet meer te volgen in veel dingen.
Voorbeeldje: ze wilde blonde strengetjes in haar haren. Ik vond dat niks, want die lijm is slecht voor je haar.
Dan maar laten bleken. Vond ik haar te jong voor.
Na veel gezeur, zelf ervoor sparen, ruzie, heb ik maar toegegeven.
Ik zette haar af bij de kapper en zou haar later ophalen.
Toen ze buiten kwam zag ik op het oog niks, nou dat viel mee, gelukkig geen ordinair gebleekte haardos.
In de auto vroeg ik voorzichtig: is het goed gelukt, ben je er blij mee?
Ze keek me aan :roll: pffft je ziet toch wel dat het gewoon mijn eigen kleur is.
Ow, ging het niet goed dan?
Nee, de kapster zei: dat jouw moeder het goed vindt, snap ik niet. :lol:
Ze was toen 13 ongeveer, net in de brugklas.
Maar van andere moeders begreep ik dat sommige meiden al in groep 7 en 8 al behoorlijk aan het puberen waren geslagen.

In het leven van je kinderen komt het en gaat het. Ik heb er eentje die op zn 20e een soort ging laatpuberen.
Was ook niet fijn. Maar ach, op een dag is alles weer normaal.
Verder leer je als ouder dat je kind een eigen persoonlijkheid is, met eigen nukken en gewoontes, die niet allemaal even gezellig of hanteerbaar zijn.
Je kunt enigszins bijsturen, maar denk nooit dat je het kunt veranderen.

Als ze echt een domme vraag stelt, zoals: is er brood? terwijl de zak met brood op tafel ligt.
Even wachten, niet direkt reageren. Of je blik op de zak brood richten.
Ik heb zelf het idee dat het gaat om een reactie, boeit hen niet welke je dan geeft.

Als je oudere kinderen hebt, behandelen ze soms jou of je dom bent. Ik hoor dat van vrienden ook.
"Heb ie al gezegd", ook zo iets.
Tja, misschien is dat een gat in de programmamarkt, nanny Jo voor adolescenten. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten

cron