Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 26 mar 2015 20:45

Haha, indd leuk om te lezen! Ik herken mij wel in het verhaal van missf, maar heb daar wel iets meer tijd voor nodig.. 8)

@ jaccootje, hier wel altijd gewoon in maillotje/legging buiten.. ik Had voor de meiden altijd 1 paar goede schoenen, en dan voor erbij wel eens een paar 'oude' gekregen schoenen van iemand en voor thuis buiten crocs. Niet altijd even mooi maar perfect voor buiten spelen, slijt vrijwel niet.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 26 mar 2015 21:02

ajl schreef:Ha gelukkig, ik begon bijna te denken dat het echt heel raar was wat ik deed, maar er zijn er meer die er rond half 9 al een dag hebben opzitten. Om het nog erger te maken. Ik heb vanmorgen bij het ontbijt al de aardappelen voor vanavond geschild. Ik was klaar en had nog wat tijd over :mrgreen:

Dan moet ik meteen denken aan de stelling dat als je aardappels lang in het water laat staan er een boel gezonde stoffen (vitaminen e.d.) uit gaan. Weet niet of het waar is btw. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 21:10

Duschka schreef:Ben een echt avondmens, dus hier 's morgens niet veel activiteit.
Bewondering voor iedereen die 't allemaal zo netjes op de rit heeft hoor!

Ik vind het prima om bijvoorbeeld om half elf 's avonds de badkamer te doen :D maar om half negen 's morgens moet ik er echt niet aan denken :-oo

Het is dat de buren er last van hebben, anders zou ik de was er gerust om een uur of 11 's avonds instoppen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 26 mar 2015 21:12

Ik kan me er iets bij voorstellen dat er dan gezonde stoffen uit de aardappels verloren gaan. Af en toe gebeurt het hier ook, zelfs wel eens op de dag ervoor. Maar goed, ik schil de aardappels maar een maand of 4 a 5 per jaar, de overige maanden was en pit ik ze alleen en eten we ze dus mét schil en al op.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 26 mar 2015 21:32

Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad schoenen gekocht voor DL om dr voeten een beetje warm te houden op de fiets en bij de eerste stapjes. Zojuist heb ik kaplaarsjes besteld via internet, want in de winkel was de goeie maat er niet meer was. ZE heeft nu schoenen maat 21 en laarzen maat 22. Ik kon afgelopen najaar geen laarsjes kopen voor haar, want ze had nog teveel babyvet aan dr benen... Ik kreeg die laarsjes gewoon niet dicht. Nog steeds heeft ze dikke benen...haha! Maar de kaplaarzen kan ze wel aan. Als die binnen zijn, kan ze heerlijk buiten gaan kruipen! Wel met een maillot, weinig broeken in huis voor haar en om voor t voorjaar nog extra broeken aan te schaffen, vind ik zonde van het geld. ZE groeit nog steeds... Nog niet eens helemaal anderhalf jaar oud en nu al maat 98/104.... Naar welke lengte gaat ze??? Pff!

En over het vroeg opstaan/werk in huis: ik probeer ook zoveel mogelijk te doen voordat Norah wakker wordt, al is dat nu lastig omdat het vroeg licht is buiten en daar wordt madammetje wakker van. Allereerst laat ik de hond uit, dan ontbijt klaarmaken voor mezelf en Norah, voordat ik Norah uit bed haal ff de was aanzetten of ophangen (het liefst buiten), bedden open leggen, Norah wassen en aankleden. En dan na het ontbijt gaan we lekker aan de slag. Tot ongeveer half twaalf om dan weer een boterham te eten, waarna Norah haar middagslaapje gaat doen. Als ze wakker is, ga k vaak iets leuks met haar doen zoals naar de kinderboerderij of een wandeling in het bos (dan kan de hond ook mee). En andere dagen ga ik solliciteren. Dat doe k altijd bij m'n schoonouders, omdat we zelf geen internet in huis hebben, alleen G4 op telefoon, maar dan kan ik vaak geen documenten uploaden... Dus opa&oma houden Norah lekker bezig en ik kan vacatures zoeken... Dus bij mij is het globaal gezien: smorgens huishoudelijk werk, smiddags solliciteren of iets leuks. Zo houd ik het thuis ook een beetje uit, want ik mis het werk wel...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mar 2015 22:13

ieuw jakkes... eerappels met schil :)

hier trouwens om kwart over zeven uit bed.. en om kwart over acht naar school. We hebben dan 20 min aan tafel gezeten.... eten... alles in de vaatwasser die vaak uitgepakt en ngepakt. Ik moet altijd M aankleden.. ene keer met strijd andere keer zonder:) afankelijk welk been et eerst uit bed is gegaan... T kan ik ook nog ergens voeden als dat moet, vaak tijdens et eten als ij moet, anders hobbelt hij maar lekker in de kinderwagen. Kids zitten ook niet achter een vierkant scherm.. ze mogen heerlijk rotzooi maken. Dat is het enige wat ik op moet ruimen als ze naar school zijn. Leuk spul mag blijven staan vor tussen de middag, afhankelijk van het weer.
als alles heeelemaal ooorspoedig gaat lukt een was ophangen en ophaen van zolder ook nog wel. Maar dat is eigenlijk afhankelijk van mn eigen humer :)

Ach tja.... :)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 mar 2015 22:16

laarsjes wordt trouwens afgeraden door de podologen... ze schijnen niet goed te zijn.... heb er verder geen verstand van hoor, blaat die mensen in dit geval maar na :)
zie wel eens kinderen lopen op schoenen waar mn ogen bijna uit mn hoofd rollen! helaas hebben de mijne ook geen gewillige voeten met een extreem smalle voet...

nu zegt dochterlief na het zien van de teva's... die wil ik niet meer aan. Ze past ze ook niet meer.. maar dan... wat dan? slippers? vind ik leeeevens gevaarlijk en daar kan je met goed fatsoen niet oplopen en rennen... birckenstock? maar die zijn weer te breed en idioot duur! :shock: we gaan eens googlen

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 26 mar 2015 22:36

@AJL, idd fijn gevoel dat rond half 9 de basis klaar is. Ik zuig ook na de maaltijden omdat ik geen zin heb in kruimels overal. Haha, ik houd van structuur ja, maakt voor mij t leven fijner :-oo. Over een maand, na bijna een jaar, weer aan het werk. Dat zal wel even wennen zijn!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 26 mar 2015 22:57

jaccootje85 schreef:Nog niet eens helemaal anderhalf jaar oud en nu al maat 98/104.... Naar welke lengte gaat ze??? Pff!
.


Zo, heeft ze haast om groot te groeien? :wink: Ze heeft in elk geval een schoenmaat waar je wel wat keuze in hebt, dat scheelt, ook in de betaalbaarheid.

Kan me voorstellen dat je je werk (en de bijbehorende structuur) mist.
Gaat 't wel wat beter met de peuterdrift en de gezelligheid in huis?

@Boerin
Oei ja, buren....
Hier ook veel buren, maar niet zo gehorig, dus dingen als wassen kun je prima 's nachts doen. Mits je wasmachine stabiel staat natuurlijk. haha

Wij hadden vandaag weer 't genoegen om naar 't CB te mogen.
DL is in acht maanden nagenoeg niet gegroeid in lengte of gewicht.
Dat wist ik al, want haar kleding blijft goed passen en ook haar voeten zijn nog helemaal niet gegroeid. Blijft maat 19 (en 0.5 soms), best een lastige maat . Ach ja, twee keer behoorlijk ziek geweest en dat heeft echt wel z'n invloed.
Beetje jammer dat ik vorig jaar heel voorbarig haar zomerkleding heb opgeruimd, achteraf had ik dat dit voorjaar en mogelijk de zomer door nog wel kunnen gebruiken :-oo

Kennelijk heeft ze ook een buikgriep opgepakt van iemand. Jammer, want 't ging net weer de goede kant op met haar gezondheid.
Vanmorgen helemaal overstuur. Want we waren derhalve niet vlot genoeg bij 't toilet (mijn schuld :oops: ) en dus een vieze luier.
Dat is al een half jaar niet gebeurt. Dus al huilend op de wc, wijzend naar de luier "bah bah bah" en elke keer maar weer opnieuw huilen.
Toen voelde ik mij wel even "schuldig". Normaliter heb ik royaal de tijd om met haar naar 't toilet te gaan, als ze aangeeft, te moeten, vond haar vanmorgen ook al zo "gehaast". Gek genoeg mocht ik haar vanmiddag ook niet helpen, papa moest 't doen :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 23:26

jaccootje85 schreef:Nog niet eens helemaal anderhalf jaar oud en nu al maat 98/104.... Naar welke lengte gaat ze??? Pff!
.

Whut? Mijn jongste is 5,5 en heeft nu 104 sinds een half jaartje. Die meiden in z'n klas tillen 'm gewoon op, ze steken een hoofd boven 'm uit. Er zat iemand bij ons in de kerk van 1.85 m of zo en d'r man 2 meter ongeveer, we waren tegelijk zwanger en ongeveer tegelijk bevallen. Zo grappig, die baby van haar was twee keer zo groot. Ik kwam ze 3 jaar later weer tegen en ik dacht: Joh wat is die jongen groot geworden zeg, die oudste. Een reus van een kerel, hahaha, was het de jongste. Die broer kwam eraan, die was nog groter. Ik zei: Je hebt reuzekinderen. :lol: En die man van d'r zei toen die van mij nog een baby was: och misschien wordt ie nog wel even groot of groter zelfs. Ja hoor. :lol:
Laatst gewijzigd door Boerin op 27 mar 2015 10:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 27 mar 2015 08:41

PPM van Betula hebben ze ook leuke slippers/sandalen voor kinderen

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 27 mar 2015 10:26

@Duschka: lief dat je er naar vraagt. De gezelligheid is gelukkig weer terug in huis. Norah is wat beter in dr hum, nu zijn de tanden en kiezen doorgekomen dus dat scheelt al. En het is mooi weer :lol: Daar worden we allebei blij van.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 27 mar 2015 10:41

Wauw, maat 98/104 al! Die maat heeft Frederiek komende zomer. Ze draagt vandaag zelfs een vest maat 86/92, maar die valt denk ik wel wat groot.

Beide kids zijn wel enorm gegroeid de afgelopen periode. Jurians zomerkleding van vorig jaar is allemaal 110, die van Frederiek 86. Jurian zit nu in 122/128 en Frederiek dus 98. Beiden moeten dus alles nieuw voor de zomer. Ook wel weer leuk :) alleen ben ik vergeten in de uitverkoop vast één en ander in te slaan, dat doe ik eigenlijk altijd. Maar hoogzwanger en met baby kwam het er niet van. Nouja, binnenkort maar eens een middag op pad.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 27 mar 2015 10:44

Ik denk dat ik stukken minder geld kwijt ben aan kleding met 3 van die kleintjes, dat kost je kapitalen als ze elke keer weer een maat erbij groeien. De oudste is 8, bijna 9 en heeft nu maat 128.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

asm

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor asm » 27 mar 2015 10:47

LeuK al die ochtendrituelen. Hier bij werk tafel opgeruimd maar anders veelal pas als ik thuis kom. Verder bovenverdieping glad als wenaar beneden gaan. Misschien gekke vraag maar zitten al de bezige bijtjes wel bij de kids aan tafel? Daarom lukt extra dingen niet echt bij mij.. En ach, natuurlijk geld ook hier waar een wil is is een weg.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 13 gasten