Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 mar 2015 11:02

Geen flauw idee, als ik lees de ontbijtboel, denk ik aan borden en bekers en brood, melk, hagelslag etc. Als je het bv verplaatst van de tafel naar het aanrecht, kan je het mi gewoon opruimen ipv het daar te laten staan. Of je doet niets of alles :wink:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 11:36

MissF schreef:Hier is ook alles netjes en klaar hoor, als ze naar school gaan :)
Ik sta 07.15 uur op, om 08.05 stappen we in de auto. En in die tussentijd kleed ik mezelf aan, kleden de kinderen zichzelf aan, ontbijten we aan de tafel die mijn man al gedekt heeft voor ons, was ik af, droog af, stofzuig de keuken, doe boven de gordijnen en ramen open, maak de bedden van de kids op, maak de trommels voor school klaar, leg ons bed open en na het ontbijten maak ik dat ook op.
En dan nog zit ik wel eens te vroeg in de auto en staat Jurian te vroeg op het schoolplein :) Ik vind het heerlijk om daarna thuis te komen in een net huis.

He???? Amazing, wonderbaarlijk, ik heb er geen ander woord voor. Of misschien geef je ze een appel mee. We worden wakker 7.15/half 8, gaan ze spelen, eten, heb zo'n handig blad met de hagelslag etc. erop, wat je zo neer kunt zetten. De hele vloer bezaaid met hagelslag uiteraard. Dan ben ik de hele tijd bezig met aardbeien wassen en druifjes, want meneer lust wel een banaan of zo, maar ja, toch liever eigenlijk aardbeien. Dan is het: Jongens, kom nou, ga je nou eens aankleden! Ik heb geen sokken. Oh, even wachten. Waar zijn die rotsokken? Tanden poetsen (doe ik nog steeds) en een verplichte veeg water over je snuit, want dat moet van je vader. En dan is het: schiet nou o-hop!!! en racen we naar beneden om kwart over 8, opschieten, ga die bakfiets nou in en dan zijn we om half 9 op school (eerste bel) en kom ik in de klas en is er nog net een plek te vinden, want al die andere ouders waren veel vroeger daar, nou, niet allemaal, maar een hoop wel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 26 mar 2015 12:19

ajl schreef:Geen flauw idee, als ik lees de ontbijtboel, denk ik aan borden en bekers en brood, melk, hagelslag etc. Als je het bv verplaatst van de tafel naar het aanrecht, kan je het mi gewoon opruimen ipv het daar te laten staan. Of je doet niets of alles :wink:



Ik hou er zelf ook niet van hoor. Maar hoor wel meer dat sommige iig de vaat opstapelen om het daarna in 1 keer te doen :) Wij hebben gelukkig een vaatwasser, dus dan gaat het gewoon direct daarin. Of hij moet aanstaan, dan moet het even wachten natuurlijk :) Maar ik begreep meer de vaat dus alleen, niet het beleg enz... Want de koude dingen zet je toch ook weer netjes terug in de koelkast? Dan kan de rest natuurlijk ook weer gelijk de kast in.
Afbeelding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 26 mar 2015 13:19

welnee, dat zijn dus 4 borden en 4 bekers die daar nog staan, oja en 1 broodmes wellicht, oja en het brood.
Boter en melk zet ik terug in de koelkast, en ik pak 1 ding beleg ( op het moment appelstroop ) wat iedereen eet, oh de appelstroop staat er dan ook nog.

Op zaterdag en zondag niet want dan wordt er 's ochtends geleefd, en doordeweeks gaan ze daarna naar school toch? Er is geen knutsel of wat dan ook activiteit, de kleine die zit nog niet aan de grote tafel.
Na het middag eten wordt alles opgeruimd en dan veeg ik . Als ze uit de middagschool komen is het schoon.

ik ben overigens best wel opruimerig, zou je verbazen, na het avondeten als de kleinste naar bed is ruim ik de hele kamer op ( eigen speelgoed ruimen ze zelf op na het spelen ermee ) en veeg ik nog een keer.

Maar na het ontbijt vegen terwijl je er ook weer middag eet 3 uurtjes later...dat doe ik niet.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 mar 2015 13:43

haha ik blijf mij verbazen. Dus echt de borden, bekers, brood en beleg, ongelofelijk. Allemaal hetzelfde beleg zou bij ons niet werken, geheid dat ik dan de opmerking zou krijgen dat 'ze daar niet zo'n zin in hebben'. Het zou niet in mij opkomen. Ik stofzuig eigenlijk na elke maaltijd even. Er is dan genoeg gevallen. De oudste drie smeren namelijk zelf hun brood en er valt nogal eens wat hagelslag. Dat laat ik echt geen dag liggen, want dan ligt het door het hele huis. En wat misschien ook nog wel scheelt is dat ik mij sowieso altijd douche 's morgens, de oudste bij ons eigenlijk ook en nr 3 stapt ook regelmatig 's morgens onder de douche. DL mag zich niet douchen, want anders moet ik haar haar 's morgens föhnen en daar heb ik echt geen zin in. Dat neemt ook wat meer tijd in beslag. Bij mij zitten de jongeste twee regelmatig te knutstelen of te kleuren aan tafel, dus die wil ik op voorhand leeg hebben.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 mar 2015 13:51

Douchen en in bad gaan doen we allemaal 's avonds, dat scheelt natuurlijk wel veel tijd (al krijgen we dat ook in 10 minuten voor elkaar trouwens, allebei de kids onder de douche, eerst de oudste, want die droogt zichzelf daarna af terwijl ik dochter insop en na het douchen afdroog. dan zitten ze binnen 10 minuten lekker schoon het jeugdjournaal te kijken :D, maar dat is echt als we weinig tijd hebben, want ze gaan het liefst drie kwartier lang in bad :) )
En kleren leg ik altijd klaar 's avonds, inclusief sokken, want als Jurian die nog moet halen 's morgens als we bijna moeten gaan, dan komen we geheid te laat. Want die loopt dan naar boven en gaat daar met de lego spelen omdat hij alweer vergeten is wat hij moest doen :D

En idd, dochter knutselt dagelijks aan de keukentafel, daarom wil ik die sowieso leeg hebben. En we leven in een oud, tochtig huis met overal gaten waar muizen zich verstoppen, als ik elke dag hagelslag laat liggen dan houden de poezen het niet meer bij buiten en weet ik zeker dat ik ze binnen krijg, en dat wil ik echt voorkomen. Was vorige winter toen we de poezen nog niet hadden een drama, ik vind dat echt vreselijk.
Laatst gewijzigd door MissF op 26 mar 2015 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 26 mar 2015 13:51

nee maar ik douche ook elke ochtend, maar ik eet niet gezamenlijk...ik eet met de kleinste en smeer de boterhammen voor de anderen, die staan zich aan te kleden ( alles is hier op de benedenverdieping dus aankleden is in de keuken ), ik zet de kleine voor de tv en ga onder de douche ( toen ze kleiner was zette ik die in een wipstoel in de badkamer ) , de andere twee redden zich wel, eten hun broodje, poetsen hun tanden, ik kom uit de douche en doe hun haar en dan gaat de oudste altijd even rustig naar de wc voor een grote boodschap en de ander die kijkt wat tv mee, kinderen echt douchen of badderen dat is zaterdagochtend en nog een avond doordeweeks. Ze mogen van mij 'sochtends douchen als ze willen en wat vroeger opstaan maar dat willen ze niet.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 14:02

's Ochtends douchen, ik zie me gaan. En om 5 uur opstaan zeker met z'n allen. Altijd 's avonds in bad, duurt uren, lekker spelen, kilo's schuim. Veel handiger ook, want ze zitten meestal onder het zand of ander vuil en zo kun je ze beter niet in bed gooien.
Brood laat ik niet staan 's ochtends, ik haal boterhammen uit de diepvries, meer dan 1 hoeven ze niet. De borden, mes en dat blad met hagelslag, pindakaas etc. laat ik staan. (Handig joh, zo'n ding, zag ik bij m'n zus.) Als ik terugkom van school heb ik 3 uur de tijd voor al dit leuks. Moet lukken.
Laatst gewijzigd door Boerin op 26 mar 2015 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 26 mar 2015 14:06

Leuk om te lezen hoe iedereen het doet.
Bij ons loopt het ook redelijk gestructureerd, zoiets als bij ajl, sterretje en missF.
Ergens tussen half 7 en 7 uur krijgt de jongste bv, van 7 uur-kwart over 7 kolf ik (een keer of 4 per week), de andere dagen hang ik de was op die 's nachts gedraaid is, haal de was van het wasrek af of ik douche even. De rest doucht bijna altijd 's avonds, dan gaan ze schoon in bed. Om kwart over 7 wek ik de kids (voor zover dat nog nodig is, vaak ligt er al eentje bij ons in bed als ik aan het voeden ben), daarna kleden we allemaal aan (kleren leg ik 's avonds al klaar). Ondertussen trek ik wat bedden recht, doe gordijnen open, ruim rommel op, zet een wasmachine aan, kleed de op-een-na-jongste aan, help hier en daar de twee erboven met aankleden en om 5 over half 8 zitten we aan tafel -die manlief vaak al eerder heeft gedekt. Net voor 8 uur zijn we dan klaar. De oudsten pakken hun zelf klaargemaakte brood in hun trommels, ik schenk bekers in en maak het pauzehapje voor de basisschoolkids klaar: appel (geschild en in stukken), druiven, komkommer, snoeptomaatjes of iets dergelijks. Ze pakken zelf hun tasje in en komen dan om de beurt bij me om hun haren te laten doen. Degene die van de oudsten het eerste uur vrij heeft (dat is vrijwel altijd iemand) ruimt de tafel af en de afwasmachine uit en in. Vaak heb ik nog even tijd over om mee te helpen en is het gauw gebeurd. Even checken of iedereen z'n spullen heeft (bekers, pauzehapje, gym- en/of zwemspullen etc.) en dan stappen we om uiterlijk kwart over 8 in de auto of op de fiets. De oudsten zijn dan al vertrokken, die moeten 5 over 8 op het verzamelpunt zijn (2 minuten van huis).
Eigenlijk loopt het altijd best gesmeerd en als ik om ruim half 9 weer thuis kom, is het al heerlijk opgeruimd. Eerder lukte me dit niet altijd en stond de tafel er nog als ik thuiskwam. Dat demotiveerde me altijd heel erg om aan de slag te gaan op een of andere manier, dit werkt veel beter.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 mar 2015 14:15

Ha gelukkig, ik begon bijna te denken dat het echt heel raar was wat ik deed, maar er zijn er meer die er rond half 9 al een dag hebben opzitten. Om het nog erger te maken. Ik heb vanmorgen bij het ontbijt al de aardappelen voor vanavond geschild. Ik was klaar en had nog wat tijd over :mrgreen:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 26 mar 2015 14:17

Pfft, wat zijn jullie actief voor half negen, zeg! Ik sta om 7.00u op, geef eerst D. een fles, help J. met aankleden, leg de bedden open, zet de ramen op de slaapkamers open en ga dan met J. ontbijten. Daar doen we gewoon net zolang over tot ze naar school moet. Ergens tussendoor doe ik haar haar en pak haar tas voor school in (dat stelt niet zoveel voor, een beker drinken en een koekje voor in de pauze). Ik ruim de tafel af en ga dan naar school. Wij wonen wel ongeveer in de achtertuin van de school, dus als ik 10 voor half wegga, ben ik nog prima op tijd.
Als ik thuis kom ga ik aan de slag. We hebben geen vaatwasser, dus 2 bordjes en 2 bekers staan dan op het aanrecht... Daar ga ik echt niet voor afwassen.
Wij douchen allemaal 's avonds, heel af en toe doe ik het wel eens 's morgens, maar dan zorg ik dat dat voor 7.00u gebeurd is.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 14:38

ajl schreef:Ha gelukkig, ik begon bijna te denken dat het echt heel raar was wat ik deed, maar er zijn er meer die er rond half 9 al een dag hebben opzitten. Om het nog erger te maken. Ik heb vanmorgen bij het ontbijt al de aardappelen voor vanavond geschild. Ik was klaar en had nog wat tijd over :mrgreen:

Nee dat meen je niet. Prachtig! :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 26 mar 2015 19:42

Ben een echt avondmens, dus hier 's morgens niet veel activiteit.
Bewondering voor iedereen die 't allemaal zo netjes op de rit heeft hoor!

Ik vind het prima om bijvoorbeeld om half elf 's avonds de badkamer te doen :D maar om half negen 's morgens moet ik er echt niet aan denken :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 26 mar 2015 20:21

Wij zijn 's morgens ook altijd vroeg, R is rond kwart over 6 wakker en kruipt dan gezellig bij mij in bed. De ene keer langer, de andere keer korter, meestal zitten we rond 7 uur wel aan tafel, nog niet aangekleed overigens. Ergens in de tussentijd stop ik er ook een was in, berg wat losse rommel op of ik ruim de vaat van de vorige avond op, die dan helemaal droog in het afdruiprek staat :mrgreen:
Dan begint de strijd om de halve boterham, dat gaat de ene keer ook sneller dan de andere keer. Maar het scheelt dat ze niet op een vaste tijd op de creche hoeft te zijn, ergens tussen 7.30 en 8.30 is prima. Maar goed, om 7.45 komt de eerste collega binnen (wij wonen boven het werk) dus dan wil ik de boel wel een beetje opgeruimd hebben eigenlijk. Dat is altijd een prima stok achter de deur, anders laat ik de boel ook gerust staan :D

Ik ben ook echt geen avondmens, als ik de hele dag gewerkt heb en 's avonds om 20.00 op de bank plof, dan hoef je me echt niet meer aan 't opruimen te zetten. Die douche schrob ik liever zaterdagmorgen om 8 uur ofzo, dan is de dag toch allang begonnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2015 20:28

Gelukkig maar al die verschillen.

Hier eten wij allemaal pap in de ochtend. Dat maken wij dan in de keuken klaar en eten dat in de woonkamer op.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten