Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 25 mar 2015 18:20

meribel schreef:..en de bedden opmaken nog voordat ze naar school gaan?...ik trek het weer recht als ze er weer in gaan liggen.. 8)

:lol: ik ook, ik las eens dat het helemaal niet goed was, je kon het beter even open laten liggen zodat de huisstofmijten dan wegrenden of zo. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 25 mar 2015 19:31

meribel schreef:..en de bedden opmaken nog voordat ze naar school gaan?...ik trek het weer recht als ze er weer in gaan liggen.. 8)


Dat kunnen ze zelf :mrgreen: Hier liggen ze allemaal netjes open gevouwen tot ze er weer in gaan. Is idd beter dan meteen weer dichttrekken, waaorm weet ik niet meer maar dat heb ik onthouden en vind het wel handig :wink:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 25 mar 2015 19:43

lammetje schreef:
Dat kunnen ze zelf :mrgreen: Hier liggen ze allemaal netjes open gevouwen tot ze er weer in gaan. Is idd beter dan meteen weer dichttrekken, waaorm weet ik niet meer maar dat heb ik onthouden en vind het wel handig :wink:

Is voor de huisstofmijt, serieus, had ik ergens gelezen. Vinden ze lekker warm.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 25 mar 2015 20:28

Ik heb een vraag aan de ouders van rokjes-dragende dochters :wink:
Onze kleine meid wil graag buiten spelen, maar kan alleen nog maar kruipen... Wat trekken jullie aan naast een jas? Gewoon met rokjes/jurkjes en maillot of een broek? En schoeisel? Ik heb alleen een paar ballerina's en vind het jammer als ze helemaal kaal gekropen worden op de tegels buiten. Ik vind het persoonlijk nogal onzinnig om meerdere paren schoenen aan te schaffen voor een puk die volop in de groei is...
ik hoor het graag van jullie
Szent az Úr

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 25 mar 2015 20:33

@J: tip is een regenbroekje over maillot/legging. Dat is zeker met vochtig weer handig. En als het droog is en warm volstaat een maillot wel, maar als het fris is zou ik denk ik wel even een broekje aan trekken. (ben ouder van rokjes-dragende meisjes, met uitzonderingen :mrgreen: )
Schoenen kan ik je niet in raden, ik zweer bij oxxy's en als ze kapot zijn haal ik andere.
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 25 mar 2015 20:39

Over het 's ochtends.
Idd is het beter het bed in ieder geval even een uurtje open te laten (tegen huisstofmijt)
Ze moeten het bed van mij gewoon netjes naar achteren slaan. Ik zet alle ramen open en na het ontbijten ga ik naar boven alle bedden netjes maken en ramen dicht. Ik wil ook altijd alle ontbijtboel opgeruimd hebben voor ik weg ga. Ik vind het zo vervelend om thuis te komen in rommel :roll: Dan maar iets eerder uit bed. 6.15 Start ik met voeden, om 6.30 gaat AJS haar wekker en dan komt ze ff knuffelen en dan wassen en aankleden, zelfde geldt voor RJB. Hun kleren liggen klaar. Waar nodig help ik RJB ff. Ondertussen kleed ik mijzelf en de tweeling aan. Als AJS beneden komt moet ze haar tas in pakken (manlief maakt haar eten/drinken klaar) haar jas en schoenen klaar zetten en haar haarspullen pakken. Tijdens het ontbijten ben ik vaak net wat eerder klaar met eten en doe AJS haar haren. Na het eindigen hebben ze vaak nog 20 minuten om te spelen en ruim ik alles op. En dan is het 8.15, time to go :-oo. Als ik niet hoef te brengen vind ik het ook wel lekker, dan heb je voor het 'koffiedrinken' al zoveel gedaan.
Ik vind rustig eten samen echt wel belangrijk. Dan maar wat vroeger uit de veren.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 25 mar 2015 21:11

@jacootje ik kocht meestal bij de zeeman een paar joggingbroeken en trok die aan. Bij de hema haalde ik van die slofsokken en trok die over de joggingbroek, ideaal voor in de zandbak.

qua ochtendritueel Ik vind het niet meer dan normaal om de boel netjes achter te laten. Ik sta zelf rond 5.45 uur op en dan ben ik gedoucht en aangekleed als de rest waķker wordt. Vanmorgen heb ik toen rond 6 uur de eerste was erin gestopt en opgehangen voordat ik ze naar school bracht,
de tweede was draaide toen al. De bedden maken ze zelf op, ook opengeslagen, met het kussen opgeschud, pyjama opgeruimd en knuffel in bed. Vaatwasser ruim ik leeg en ontbijboel weggewerkt. Kleine moeite, groot plezier. Als wij 's avonds thuiskomen ruimen de kinderen ook hun eigen spullen op terwijl ik het eten aanzet, tas aan het haakje, broodtrommel in de vaatwasser en schoenen en jas opgeruimd. Op dit moment wordt hun lunch nog gesmeerd, maar over een paar jaar gaan ze dat ook zelf doen. Ik denk dat sterretje en ik otganisatorisch wel op elkaar lijken, al is dat met vier best aanpoten

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2015 21:48

Hier nog niet echt de hectiek van het naar school gaan. S. is meestal om half 7 wakker (soms eerder). Dan is het rustig ontbijten, aankleden en koffie drinken met elkaar. De dagen waarop ik werk dan brengt mijn man 's ochtends S. naar de opvang en ik haal hem dan 's middags op.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat als S. naar school gaat.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 25 mar 2015 23:00

jaccootje85 schreef:Ik heb een vraag aan de ouders van rokjes-dragende dochters :wink:
Onze kleine meid wil graag buiten spelen, maar kan alleen nog maar kruipen... Wat trekken jullie aan naast een jas? Gewoon met rokjes/jurkjes en maillot of een broek? En schoeisel? Ik heb alleen een paar ballerina's en vind het jammer als ze helemaal kaal gekropen worden op de tegels buiten. Ik vind het persoonlijk nogal onzinnig om meerdere paren schoenen aan te schaffen voor een puk die volop in de groei is...
ik hoor het graag van jullie


Hier zijn we (lees: vooral de papa :wink: ) van de jurkjes.
Maar nu DL aan 't klouteren is geslagen, vind ik dat soms even niet zo veilig (vooral langere jurkjes).
Dus buiten spelen is toch vaak een kort jurkje met maillot of rokje met maillot of gewoon lekker een broek.
Tsja schoeisel... wij hebben wel meerdere paar schoenen. Ik heb mij eens laten vertellen door de orthopeed dat het goed is voor de voeten en de schoenen om af te wisselen.
Maar als je dochter helemaal nog niet loopt en alleen maar kruipt, kun je van die stoffen schoentjes doen? Of slofsokken o.i.d.?
Dan is het dus eigenlijk meer om gewoon warme voetjes te hebben, toch? Of desnoods laarsjes, die kunnen tegen een stootje.

Hangt natuurlijk een beetje van haar schoenmaat af, want sommige opties zijn er niet zo veel in sommige maten haha.
Ik heb mij bijvoorbeeld echt wezenloos gezocht naar regenlaarzen, want die zijn dus in de schoenmaat van DL nauwelijks te koop.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 26 mar 2015 09:39

Sterretje schreef:Over het 's ochtends.
Idd is het beter het bed in ieder geval even een uurtje open te laten (tegen huisstofmijt)
Ze moeten het bed van mij gewoon netjes naar achteren slaan. Ik zet alle ramen open en na het ontbijten ga ik naar boven alle bedden netjes maken en ramen dicht. Ik wil ook altijd alle ontbijtboel opgeruimd hebben voor ik weg ga. Ik vind het zo vervelend om thuis te komen in rommel :roll: Dan maar iets eerder uit bed. 6.15 Start ik met voeden, om 6.30 gaat AJS haar wekker en dan komt ze ff knuffelen en dan wassen en aankleden, zelfde geldt voor RJB. Hun kleren liggen klaar. Waar nodig help ik RJB ff. Ondertussen kleed ik mijzelf en de tweeling aan. Als AJS beneden komt moet ze haar tas in pakken (manlief maakt haar eten/drinken klaar) haar jas en schoenen klaar zetten en haar haarspullen pakken. Tijdens het ontbijten ben ik vaak net wat eerder klaar met eten en doe AJS haar haren. Na het eindigen hebben ze vaak nog 20 minuten om te spelen en ruim ik alles op. En dan is het 8.15, time to go :-oo. Als ik niet hoef te brengen vind ik het ook wel lekker, dan heb je voor het 'koffiedrinken' al zoveel gedaan.
Ik vind rustig eten samen echt wel belangrijk. Dan maar wat vroeger uit de veren.


ken je dat programma 'jouw vrouw, mijn vrouw' ? dan wisselen vrouwen een weekje van huishouden, en de eerste dagen moeten ze het schema volgen wat daar gebruikelijk is en de laatste dagen gooien ze hun eigen schema erin..

ik moet nu al zo lachen van het idee dat ajl en boerin ( of ik ) een weekje zouden ruilen :lol: :lol: :lol:
zie ik me zo op het lijstje staan kijken..'elke avond strijken' 'dagelijks schone kleren' 'elke week het bed verschonen'

en ajl hier bij mij..ik laat de ontbijtboel altijd staan tot 's middags....scheelt een afwas...en pas na het middageten gooi ik het in de vaatwasser.. :D die tip heb ik van mijn man overigens, die begon daar mee
mijn strijkplank heb ik weggegeven via marktplaats
en ik rol 's ochtends om 7:15 mijn bed uit om precies om 8:10 weg te fietsen en dan is alles redelijk rustig verlopen
( man vertrekt overigens om 7:00 ...is blij dat hij rustig wegsluipt voor iedereen wakker wordt )

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 mar 2015 09:49

Wat ik met Frederiek altijd deed (die was net 1 toen de zomer begon en liep ook nog niet) was haar in een oud campingbedje laten spelen buiten. We hadden totaal geen kindvriendelijke tuin, dus kruipen zat er sowieso niet in, buiten. Zij bivakkeerde hele dagen in het campingbedje, kon ze mooi alles zien buiten, maar kon verder geen kwaad.
Als je haar echt wilt laten kruipen zou ik eerder een broek aan doen, dat is wat dikker, doet niet zo'n pijn aan de knietjes, een maillot lijkt me zo dun
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 26 mar 2015 10:03

meribel schreef:
ken je dat programma 'jouw vrouw, mijn vrouw' ? dan wisselen vrouwen een weekje van huishouden, en de eerste dagen moeten ze het schema volgen wat daar gebruikelijk is en de laatste dagen gooien ze hun eigen schema erin..

ik moet nu al zo lachen van het idee dat ajl en boerin ( of ik ) een weekje zouden ruilen :lol: :lol: :lol:
zie ik me zo op het lijstje staan kijken..'elke avond strijken' 'dagelijks schone kleren' 'elke week het bed verschonen'

en ajl hier bij mij..ik laat de ontbijtboel altijd staan tot 's middags....scheelt een afwas...en pas na het middageten gooi ik het in de vaatwasser.. :D die tip heb ik van mijn man overigens, die begon daar mee
mijn strijkplank heb ik weggegeven via marktplaats
en ik rol 's ochtends om 7:15 mijn bed uit om precies om 8:10 weg te fietsen en dan is alles redelijk rustig verlopen
( man vertrekt overigens om 7:00 ...is blij dat hij rustig wegsluipt voor iedereen wakker wordt )

:lol: Die man zou gillend het huis uitrennen. :lol: Kinderen zouden het misschien wel leuk vinden, die vriendjes van school willen liever bij ons spelen dan daar, omdat bij mij alles mag.
Een strijkplank, lachen. Dat kleedje ben ik kwijt, wat erop hoort, hij zit ergens in de rotzooikast. Ik heb zo'n mooie stand op m'n droogtrommel: lekker lang door laten waaien, anti kreuk, schone kleren krijgen ze wel elke dag, want dat wordt gewoon altijd vuil en het is gewoon geen doen zeg, zit dat allemaal opgevouwen in de kast en hop is weer alles vies, dus het schone graai ik direct uit de wasmand en eens in de zoveel weken als het echt te erg wordt dan ga ik weer eens vouwen. Een deugdelijke huisvrouw, wie zal haar vinden? :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 mar 2015 10:26

Hier is ook alles netjes en klaar hoor, als ze naar school gaan :)
Ik sta 07.15 uur op, om 08.05 stappen we in de auto. En in die tussentijd kleed ik mezelf aan, kleden de kinderen zichzelf aan, ontbijten we aan de tafel die mijn man al gedekt heeft voor ons, was ik af, droog af, stofzuig de keuken, doe boven de gordijnen en ramen open, maak de bedden van de kids op, maak de trommels voor school klaar, leg ons bed open en na het ontbijten maak ik dat ook op.
En dan nog zit ik wel eens te vroeg in de auto en staat Jurian te vroeg op het schoolplein :) Ik vind het heerlijk om daarna thuis te komen in een net huis.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 mar 2015 10:41

O gelukkig, ik heb nog een medestander gevonden in missf :lol: Stofzuigen doe ik inderdaad ook vaak nog even, maar dat lukt niet altijd, dus dan doe ik dat als ik thuiskom. Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan om in een niet opgeruimd huis thuis te komen. Wij wonen in ene moederne jaren 30 woning met een keuken aan de voorkant van het huis. Je kijkt zo op het aanrecht. Ik waak er dus voor om ook maar iets van afwas op het aanrecht te hebben.

@ meribel de hele dag een volle tafel met afwas en brood. Vreselijk! Ik zou gillend gek worden. Aan welke tafel knutselen je kinderen dan? Ik ruim zo snel mogelijk alles af, zodat er aan die tafel gerommeld kan worden en rond 9 uur weer fruit kan worden gegeten.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 26 mar 2015 10:49

AJL, bedoeld meribel niet alleen de afwas? Ik bedoel...je laat toch niet heel de morgen je gedekte tafel staan? ;) Of euh...?

Pfft...als ik jullie ochtend ritmes zo eens lees, ben ik stiekem nog maar even héél blij dat dat hier nog niet aan de orde is :)
Tot nu toe komen Vianne en ik vaak zo tegen half 11 pas beneden, als er geen afspraken zijn :D Smorgens komt ze als ze wakker is lekker bij mij in bed en meestal liggen we dan nog wel eventjes. Daarna ga ik eruit, douchen, aankleden, Vianne dr bad aanzetten, dan gaat zij in bad, aankleden en dan naar beneden. Heerlijk! Ik hoop dat we dat nog even kunnen doen, maar verwacht dat als de kleine er is, dat toch wel even anders zal gaan :) En over het naar school gaan moeten we dus nog maar even niet denken :wink:
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten