Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 29 jan 2015 14:01

Als hij water lust zou ik dat gewoon geven. In yoghurtdrink zit echt veel zooi, oa heel veel suiker. (check: http://www.ehvoedingsadvies.nl/attachments/Image/aantal-suikerklontjes-per-glas-frisdrank.jpg?template=generic) En melk heb je idd niet nodig, dan is yoghurt beter. Zou hij geen yoghurtje bij z'n lunch lusten misschien?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 29 jan 2015 14:06

vpk schreef:@ missf : E neemt altijd fruit en limonade mee voor de ochtendpauze. voor tussen de middag 2 boterhammen met wisselend beleg en ( karne ) melk of fruitmelk. Ik hoor haar er eigenlijk nooit over dat ze het niet lekker vindt. .


Het is aan jou wat je je dochter meegeeft, maar weet je dat in fruitmelk (van campina iig) 4 suikerklontjes per glas zitten?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 29 jan 2015 14:07

Acire schreef:Als hij water lust zou ik dat gewoon geven. In yoghurtdrink zit echt veel zooi, oa heel veel suiker. (check: http://www.ehvoedingsadvies.nl/attachments/Image/aantal-suikerklontjes-per-glas-frisdrank.jpg?template=generic) En melk heb je idd niet nodig, dan is yoghurt beter. Zou hij geen yoghurtje bij z'n lunch lusten misschien?

@Acire: ik mis deze in het rijtje, zonder suiker, maar met stevia
Afbeelding

En deze, te koop bij Hoogvliet
Afbeelding

Echt vele malen lekkerder en minder suiker dus.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 29 jan 2015 14:30

Hier krijgen de kids altijd een ' extraatje' mee in de broodtrommel, om zo het eten wat leuker te maken. Blokje kaas, gekookt eitje, of een blokje pure chocola. Verder in de beker altijd karnemelk met een beetje roosvicee. En als we pannenkoeken hebben gegeten gaat er de volgende dag altijd een pannenkoek mee, dat is helemaal feest dan.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 29 jan 2015 15:30

Maar dan blijven ze incidenteel over, Haai, of niet?
Jurian heeft een continurooster nl, nu nog 3 dagen per week tot 14.45 uur, vanaf groep 5 zelfs 4 dagen. Dan ga ik niet elke dag chocola of een pannenkoek meegeven. Dat eten we tenslotte thuis ook niet :D Maar een eitje is ook een goeie, dat lust hij graag, of een stukje kaas.
Acire, water blijf ik idd meegeven, al dat andere spul hoeft voor mij niet zo, we drinken thuis ook gewoon melk of water aan tafel, en 1 keer per dag krijgen ze aanmaaklimonade, verder water. Zo lang ze dat best vinden, hou ik dat er mooi in :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 29 jan 2015 15:32

Acire schreef:
Het is aan jou wat je je dochter meegeeft, maar weet je dat in fruitmelk (van campina iig) 4 suikerklontjes per glas zitten?


Dat maakt het juist lekker toch? ;)
Hier nog geen ervaring ermee, weet nu iig wel dat ze hier op school gelukkig geen regels hebben voor wat de kinderen mee mogen nemen voor in de pauze's. Wordt hier tzt dan waarschijnlijk gewoon iets van een liga, fruitreep of snoepje met en pakje sap.
Afbeelding

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor joos » 29 jan 2015 16:53

Je kunt ook heel gezonde pannenkoekjes maken, MissF. Met een ei en een banaan en een snufje kaneel bijvoorbeeld. Eventueel wat havermout erbij. Als je dat tot een glad mengsel maakt, bak je daar wat kleine pannenkoekjes in een pan mee, die je dan als soort zachte koekjes opeet. Zo gemaakt en 't valt vast in de smaak!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 29 jan 2015 17:26

Hier eten ze ook 3 dagen per week over, vanaf gr. 5 4 dagen. Pure chocola is niet zo ongezond, dus ze krijgen hier regelmatig wat, zomaar 1 blokje. Liever dat dan snoep of koek ;)
Pannenkoek krijgen ze ook alleen maar mee als we de dag ervoor pannenkoeken hebben gegeten. Ik bak altijd meergranen, dus niet ongezonder dan brood.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 29 jan 2015 19:17

Mijn ervaring is dat vooral een afwisselende lunchtrommel uitnodigt tot eten. Niet alleen brood, maar ook wat fruit, een klein bakje kwark, blokje kaas, tomaatje, komkommer.........Wij hebben trommeltjes met vakken, en ik probeer het altijd lekker kleurrijk te maken. Sushi is ook lekker om er in te doen. Ik gebruik ook vormpjes om figuurtjes uit te steken uit eten. Niet elke dag, maar soms. En de soorten brood wissel ik ook af. Soms bruin, soms wit, niet alleen maar een sneetje, maar ook wel eens een bolletje.........Op die manier blijft het leuk. En lekker.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jan 2015 19:39

ff googlen op hartige muffin. Zeer simpel te maken. lekker en gezond!

verder doe ik altijd iets extra's in de trommel bij overblijen. Van een bakje komkommersalade (zelf gemaakt) tot een bakje vers fruit. Hier het voordeel dat de overblijftrommels in de koelkast gaan bij de overblijf.
Tussen de middag zit j aan de melk of verse jus. M heeft altijd ranja,daar wil ik eigenlijk vanaf en probeer em smaakjesthee mee te geven.

Je moet ook niet te ingewikkeld denken. Een opgerold boterhamworstje.. twee plakjes kaas, etc zijn eenvudige extraatjes.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 29 jan 2015 19:47

Dippie schreef:Hier nog geen ervaring ermee, weet nu iig wel dat ze hier op school gelukkig geen regels hebben voor wat de kinderen mee mogen nemen voor in de pauze's. Wordt hier tzt dan waarschijnlijk gewoon iets van een liga, fruitreep of snoepje met en pakje sap.


Elke dag een pakje sap lijkt mij geen slimme keuze... Wist je dat in een pakje appelsap, taksi, Roosvice Multivit ook 4 suikerklontjes zitten?
Hier blijven ze niet over maar ik kijk er ook van op wat kinderen voor de pauze meekrijgen. Waarom niet gewoon fruit?

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2015 20:07

Hier nog niet met overblijven te maken, maar f is dol op den stuk komkommer of een snackpaprika bij z'n eten. Ik maak de laatste tijd ook vaak spelteierkoekjes, zo gepiept en ook niet ongezond ;-)
F is gek op water, vooral uit z'n eigen Dopper. Ideaal!
Kan me wel voorstellen trouwens dat J dat niks vindt missF, ik herken dat wel van vroeger ;-)
Succes met variëren :)

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vanellus » 29 jan 2015 20:19

Dochter krijgt altijd fruit mee voor de ochtendpauze. In een klas van 27 kinderen wist ze me te vertellen dat er maar 3 andere kindjes zijn waar dat ook voor geldt. Voor het overblijven krijgt ze alleen brood mee (en drinken, maar dat is een beetje lastig omdat ze geen gesteriliseerde melkproducten kan verdragen, dus vaak water, slappe ranja of minder zoet vruchtensap), daar klaagt ze niet over, al ziet ze wel dat andere kindjes ook andere zaken meekrijgen. Scheelt dat de school daar wel erg streng in is, dus candybars gaan ongeopend terug in de broodtrommel.

Mijn probleem zit meer in het avondeten: dochters eten goed bruin brood en elke dag 2 keer fruit. Maar 's avonds..... De oudste (is nog een kleuter) eet sinds een half jaar uit principe vegetarisch. Nu eten wij als gezin sowieso twee keer in de week vega, maar vleesvervangers vindt ze niet lekker, peulvruchten maar zozo (behalve witte bonen in tomatensaus, maar dat vind ik dan weer niet zo gezond. Wel lekker.), noten met veel moeite. Echt een kieskeurig type dus. De jongste eet het liefste alsof het elke dag nog 1954 is: gekookte aardappelen, gehaktbal, wat worteltjes en het kind is gelukkig.

Nou maak ik nooit een drama van het avondeten, ik bepaal wat we eten, zij hoeveel ze eten. Ik heb twee lange, gezonde, slanke kinderen dus het loopt allemaal prima. Maar nu ze geen vlees meer eet, maak ik me er wat wat meer zorgen over.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 29 jan 2015 20:41

@vanellus,
Ik ben er niet zo van ...maar zou je om je eigen zorgen weg te nemen niet gewoon een vitamine pil instoppen.... iets specifieke voor kinderen maar dat ze wel genoeg b12 binnenkrijgt?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 29 jan 2015 20:45

Hier komt een stemming of je een continu rooster wil,
Ik weet niet wat het wordt maar waar ik het meest tegenop zie is dat ik die broodtrommel moet vullen :lol:
Nu is het makkelijk idd... in de ochtend fruit (en daar zijn ze ook uitzondering in ) met water en tussen de middag smeren ze waar ze zelf zin in hebben want dek ik de tafel.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten