Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 28 okt 2014 08:43

Mooie foto liefie!

Hier ook wel last van het tijdverschil, met name wij als ouders :mrgreen: De kinderen niet zo erg, maar ik heb ze uit voorzorg de hele herfstvakantie al een uur later naar bed gedaan. Na een week begonnen ze een half uur langer te slapen. Daarom uit voorzorg ook de nijntje wekker weer gezet, althans manlief en die zette de wekker een uur vooruit in plaats van terug. Dus zondagmorgen om 5 uur was iedereen wakker 8-[

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2014 09:01

hier al van alels geprobeerd om het te voorkomen, het uur later naar bed werkte hier niet, toen wel, was het gewoon zes uur, nu is het gewoon vijf uur. Hij is bek en bek af..... gister ook voor het eerst in slaap gevallen op de bank om zeven uur. Hou em de hele middag bezig dmv fietsen, buiten zijn etc... om hem maar zo 'moe' mogelijk te maken en zeke rniet voor 7 uur het bed in s avonds. Maar helaas... hij was wel om zeven uur in slaap gevallen toen ik ff J boven aan het helpen was.

Vrees dat het voorlopig zo blijft. had goede hoop dat hij vanorgen half zes zou aantikken... geloof me... het valt zo wel vier keer zo dubbel zwaar :( overdag is hij gelukkig best vrolijk en niet sago.. maar mijn energie is nu al heeeeelemaal op :(
Nog twee weken werken... hopelijk krijgenw e dan wat meer energie voor het huis en alle dingen erom heen. Dan kan ik ook eindelijk de zooi afwerken op dat kamertje... etc etc...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 28 okt 2014 10:13

Wintertijd is gewoon erg stom!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 28 okt 2014 10:28

Ik denk dat kinderen die altijd vroeg wakker zijn en overdag gewoon vrolijk zijn, gewoon te vroeg naar bed gaan.... Niet elk kind heeft 11 of 12 uur slaap nodig!
En een paar keer later naar bed helpt (bij de meeste kids) niets!! Dan worden ze gewoon op dezelfde tijd wakker (bioklok). Maar hou je dit een poosje vol dan veranderd het vroege wakker worden vaak echt wel.

Hier hebben we in de herfstvakantie alles al ruim een uur later gedaan (9u ontbijt, half2 middageten, half7/7uur avondeten, ong. 21u naar bed).

(Mijn ervaring is dat het hier tussen de 1 á 2 weken duurt voor ze dan in een ander ritme zitten. De week voor de zomervakantie was ik ook begonnen met een uur later naar bed. De eerste week van de zomervakantie ook eettijden enzo veranderd en de tweede week van de zomervakantie sliepen ze 's morgens langer. En dit bleef de hele vakantie zo :D)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 okt 2014 11:16

Hier is het ook even omschakelen.
Ik was vergeten de wekker om te zetten naar een uur eerder, dus de kids kwamen keurig klokslag 6 uur uit bed. Nouja, een uurtje extra met zijn viertjes in ons bed was helemaal niet erg :)
Wel beetje jammer dat ze 's avonds echt eerder moe zijn (Frederiek sliep gister om kwart voor 7 al), vanmorgen moesten ze om kwart over 6 al plassen, en daarna was het feest boven. Ze blijven dan wel netjes op hun kamer, en later zelfs in hun bed toen ik naar ze toe was gegaan, maar slapen doen ze niet meer.
Vanavond maar even rekken tot half 8, misschien dat dat helpt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 28 okt 2014 11:48

Eeerlijk gezegd heb ik er geen behoefte aan om de kinderen nog tot 21.00 uur beneden te hebben in de vakantie. Dan ga ik zelf al bijna naar bed. Wij ( ouders) werken afwisselend gewoon door en voor ons gaat gewoon om 5.45 uur de wekker weer. Daarbij lukt dat echt nog niet met de jongste twee.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 28 okt 2014 11:59

Hier valt het redelijk mee met het omschakelen, gelukkig. Ik heb er zelf meer last van, zit 's avonds om half negen echt al te suffen. Nu weet ik het wel van mezelf, heb er altijd wel last van, maar 't is niet handig ;)

R heeft over het algemeen wel veel slaap nodig, ze slaapt 's middags 2-2,5 uur en 's nachts van 19.30 tot de volgende morgen 6.30-7.00
Best lekker hoor :-)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 28 okt 2014 12:40

meribel schreef:Wintertijd is gewoon erg stom!

=D>
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 28 okt 2014 15:09

ajl schreef:Eeerlijk gezegd heb ik er geen behoefte aan om de kinderen nog tot 21.00 uur beneden te hebben in de vakantie. Dan ga ik zelf al bijna naar bed. Wij ( ouders) werken afwisselend gewoon door en voor ons gaat gewoon om 5.45 uur de wekker weer. Daarbij lukt dat echt nog niet met de jongste twee.


Dat is natuurlijk een groot verschil. Wij slapen in de vakantie tot het lampje bij de kids aangaat, dit is om 8uur. Dan rustig en gezellig opstarten om rond 9u (vaak nog in de pyjama) te ontbijten. Dan is het prima om zelf rond 23u naar bed te gaan.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Ruth2 » 28 okt 2014 15:16

Wintertijd is heel normaal!
Het ritme is juist veel fijner!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 28 okt 2014 15:34

Ruth2 schreef:Wintertijd is heel normaal!
Het ritme is juist veel fijner!


Ik vind wintertijd ook prima hoor !
Het gaat me meer om de wissel,
Dat mag afgeschaft.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2014 21:41

zit er verschil in het ritme bij zomer en wintertijd? Juist fijn als het om half zes nog licht was... nu kan M savonds na het eten niet meer ff met zn vriendje buiten ravotten! een half uur.... tot hij onder de douche moet en het avond ritueel begint! was altijd lekkere uitlaatklep. Nu ff met zaklampje buiten geweest, maar moet zelf dan ook mee...

s morgens mag het wel donker zijn... moet ze toch naar school brengen....

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 28 okt 2014 21:56

ajl schreef: Daarom uit voorzorg ook de nijntje wekker weer gezet, althans manlief en die zette de wekker een uur vooruit in plaats van terug. Dus zondagmorgen om 5 uur was iedereen wakker 8-[

Fijne vent :shock:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 29 okt 2014 08:54

Haha idd :D
Net zoals Frederiek vanmorgen om half 7 bij mij in bed kroop zonder pyjamabroek, en ik vroeg: maar waar is ie dan?
Zij: Oh, mijn bed was nat, en mijn pyjamabroek ook, dus die heb ik maar uit gedaan. Papa zei dat jij vandaag mijn bed wel weer verschoont en de broek wel wast.

Whaha, ja hoor papa, maar het was ook wel fijn geweest als je haar dan even een schone onderbroek aan had gedaan :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 okt 2014 11:26

Vanmiddag gaan we naar het UMCG en dan horen we wat ze van plan zijn bij Milan ! Ben zo benieuwd!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten