Heb wel eens horen zeggen dat een gelovige nooit met gevoel of herinnering mag werken.
Is dat zo, alleen uit geloof..... of alle drie?
Wellicht omdat God je lief hebt, uit Liefde van Hem?
Moderator: Moderafo's
tIs wel goed Teus, ik twijfel niet aan God en zijn beloftes.Teus schreef:@Naamloos ik denk dat je me niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Als je geloofd heb je geen twijfel, twijfel is ongeloof. Dat wil niet zeggen dat God er niet is.
Ik bedoel in het geloof, zonder twijfel, vervuld door de Heilige Geest.
Teus schreef:@Naamloos ik denk dat je me niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Als je geloofd heb je geen twijfel, twijfel is ongeloof. Dat wil niet zeggen dat God er niet is.
Ik bedoel in het geloof, zonder twijfel, vervuld door de Heilige Geest.
naamloos schreef:tIs wel goed Teus, ik twijfel niet aan God en zijn beloftes.
Ik weet dat de H.G. in mij woont, maar ik laat het hier verder bij.
naamloos schreef:Je kunt het trouwens ook andersom zeggen. Als je twijfelt is er ook geloof, anders zou er geen twijfel zijn.
Julian Brasser schreef:Er is een verschil tussen een terecht geestelijk gevoel en een opgewekt geestelijk gevoel.
Een opgewekt geestelijk gevoel ontstaat als je steeds een verblijdend mantra voor jezelf herhaalt, en dat was het dan.
Een terecht geestelijk gevoel kan alleen maar voortvloeien uit wat in mijn onderschrift staat.
Julian Brasser schreef:Biddend in je gemoed uitsluitend Jezus volgen, daarin volharden, daaruit alles laten voortvloeien, daarop terugvallen.
Marnix schreef:Geloof en liefde kan niet zonder gevoel. Wat
Je denk ik mensen hebt horen zeggen is dat gevoel soms ook kan bedriegen, als je iets voelt hoeft het nog niet waar te zijn, dat ligt er aan waar je gevoel vandaan komt.
Teus schreef:Als je geloofd heb je geen twijfel, twijfel is ongeloof.
naamloos schreef:Je kunt het trouwens ook andersom zeggen. Als je twijfelt is er ook geloof, anders zou er geen twijfel zijn.
Ik promoot geen twijfel hoor, verre van.Teus schreef:Deze uitspraak zou ik heel voorzichtig mee zijn, er is er maar één die dit bewerkstelligd.
Hij kan niet van God zijn want Hij doet alles op, in of uit het geloof. God wilt dat we voor 100% op Hem vertrouwen. Wat je noemt is een ernstige misleiding Naamloos, ik zou me er van distantiëren.
Teus schreef:Als je geloofd heb je geen twijfel, twijfel is ongeloof.
Teus schreef:Deze uitspraak zou ik heel voorzichtig mee zijn, er is er maar één die dit bewerkstelligd.
Hij kan niet van God zijn want Hij doet alles op, in of uit het geloof. God wilt dat we voor 100% op Hem vertrouwen. Wat je noemt is een ernstige misleiding Naamloos, ik zou me er van distantiëren.
naamloos schreef:[Ik promoot geen twijfel hoor, verre van.
Maar als een kind van God eens een keer twijfelt is ie niet opeens een volslagen ongelovige.
Ik distantiëer me niet van die uitspraak want die klopt gewoon, en ongeloof wordt hier heel niet mee goedgepraat.
Jij noemt het een ernstige misleiding, dan mag je eerst wel eens even uitleggen wat er niet klopt.
Teus schreef:Soms gebeurt het helemaal niet wat je God vraagt. Dan is het wel de vraag of God het wel wil dat het gebeurd. Kijk maar naar ziektes, soms vindt God ziekte nodig terwijl wij God vragen om het weg te nemen. Wij vragen meestal wat wij willen maar we moeten altijd onze wil toetsen aan Gods Wil. In al onze gebeden zou eigenlijk een rode draad van onze wil toetsen aan Zijn wil toetsen moeten lopen, Uw wil geschiedde.
Ik hoop dat je me begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten