Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Wat is er in hemelsnaam mis met de RK leer? Ik word er gek van dat kerken dingen niet willen doen omdat het Rooms zou zijn (voorbeeld: handoplegging bij het zegenen). Het gaat er toch om of het bijbels is, niet of het ooit in de RK kerk is gedaan.
Ikke21 schreef:Wat is er mis met de RK., o.a. het vagenvuur, waar de rooms katholieke ook in geloven!!
Lalage schreef:Wat is er in hemelsnaam mis met de RK leer? Ik word er gek van dat kerken dingen niet willen doen omdat het Rooms zou zijn (voorbeeld: handoplegging bij het zegenen). Het gaat er toch om of het bijbels is, niet of het ooit in de RK kerk is gedaan.
Lalage schreef:keej, nu snap ik wat je bedoelt. Maar um, laatst had parsifal tegen mij gezegd dat de leer van de transsubstantiatie moeilijk te weerleggen is door middel van bijbelteksten...
Ik ben het ermee eens dat sommige dingen niet kloppen in de officiele leer, maar ik ken katholieken die oprecht christen zijn en ik beschouw hen misschien wel eerder als mijn broers en zussen dan refo's die zeggen dat je nooit weet of je behouden bent en die zo moeilijk doen over bekeerd zijn. En volgens mij is dat ook precies waar jij op doelt, of niet dan?
(voorbeeld: handoplegging bij het zegenen).
Is dat zo? Het hele boek Hebreeën gaat er ongeveer over, dat je Christus' Offer teniet doet als je zegt dat Hij nogmaals geofferd moet worden.Lalage schreef:keej, nu snap ik wat je bedoelt. Maar um, laatst had parsifal tegen mij gezegd dat de leer van de transsubstantiatie moeilijk te weerleggen is door middel van bijbelteksten...
@tlantis schreef:Hmmm, ik kan mij zelf ook niet vinden in veel punten van de RK leer, maar het zijn wel allemaal punten die ergens op de bijbel zijn gebasseerd.
** Waar in de bijbel staat dat een ander mens je namens God de zonden kan vergeven bijv. De rest zal ik even laten voor het is. Graag de teksten..
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten