schelpje3 schreef:We moeten niet vergeten dat lijden en ziekte een gevolg is van de zondeval.
God straft de vrouw zodat zij voortaan met smart haar kinderen moet baren (Genesis).
Is het geen Zegen dat God mensen het verstand geeft zodat deze het lijden kunnen verlichten, met medicatie, therapie, behandelingen?
In de Catechismus staat dat wij ALLES uit Zijn Hand krijgen, dus niet alleen voorspoed, maar ook tegenspoed.
Hoe dragen wij dan ons kruis? Zo snel mogelijk van ons afgooien, of met geduld, vertrouwend op de Heere, die ons kracht geeft naar kruis?
Weet je wat nou zo mooi is wat Jesaja zei;
Zijn striemen brachten ons genezing.
Tegenspoed bestaat, maar niet dat een mens onnodig moet lijden.
Pcrtje schreef:Volgens dat gedicht, en dan denk ik overigens ook aan bijvoorbeeld de drie formulieren van enigheid, geeft God ieder mens lijden te dragen.
Sorry maar met de formulieren heb ik niets.
Als jij daarin gelooft is dat jouw keuze.
Maar ik gebruik enkel de bijbel;
2 Tim 3:16-17
16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
Pcrtje schreef: Ga naar de gemiddelde pinkstergemeente of evangelische conferentie en daar worden elke zondag minstens honderd mensen genezen. Allemaal flauwekul, natuurlijk. Daar heb ik in andere topics al veel meer geschreven.
Kijk
hier,
hier en
hier.
Ik zal je berichten daar op een later moment eens doorlezen.
Volgens mij heb je een heel verkeerd beeld bij zulke gemeentes.
Evangelische gemeentes doen veel minder zo niet nauwelijks aan genezingsdiensten.
Daarnaast over pinkstergemeentes heb ik het gevoel dat je behoorlijk overdrijft.
Wat ik geleerd heb en dat is ook goed;
1 Tess
5 Zie erop toe dat niemand kwaad met kwaad vergeldt en streef altijd naar het goede, zowel voor elkaar als voor ieder ander. 16 Wees altijd verheugd, 17 bid onophoudelijk, 18 dank God onder alle omstandigheden, want dat is wat hij van u, die één bent met Christus Jezus, verlangt. 19 Doof de Geest niet uit 20 en veracht de profetieën niet die hij u ingeeft. 21 Onderzoek alles, behoud het goede 22 en vermijd elk kwaad, in welke vorm het zich ook voordoet. 23 Moge de God van de vrede zelf uw leven in alle opzichten heiligen, en mogen heel uw geest, ziel en lichaam zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus. 24 Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.Doof de Heilige Geest niet uit...
Wie zijn wij mensen om te bepalen in welke mate de Heilige Geest ons de kracht ergens voor geeft?
Dat zou eigenlijk een belediging zijn, straks zijn die mensen wél genezen en dan ontken je het werk van de Geest.
Dat is een serieuze zonde.
Ik veroordeel je niet, maar hoop dat je wat aan de tekst hebt.