duivelse aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 09:50

Dat ze bidden geloof ik graag, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat het gedaan wordt om mensen beter te maken. Ik wist niet dat het bidden om het bidden was hoor. In dat geval: knock yourself out and have a blast, halleluja! :roll:

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor moderngelovige » 25 jun 2014 09:59

Bambi, ik bied je m'n oprechte excuses aan als je je gegriefd voelt!
Het kwam dus door iets uit het topic 2 maal naar de kerk begrijp ik.
Wil en kun je dit nog nader toelichten?

De duivelse aanvallen bij mij gaan meer over mijn zondige gedachten en mijn dagelijkse leven waarin deze zonden tot uitdrukking komen.....
Het is moeilijk onder woorden te brengen; ik ken niemand persoonlijk op het forum dus "zonde belijden", te uiten wat voor soort zonden het betreft gaat me hier i.v.m. privacy te ver.
Ik zoek nog naar andere manieren dit onder woorden te brengen maar moet nu gaan werken.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:01

mohamed schreef:Dat ze bidden geloof ik graag, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat het gedaan wordt om mensen beter te maken. Ik wist niet dat het bidden om het bidden was hoor. In dat geval: knock yourself out and have a blast, halleluja! :roll:

Ook, maar je kunt ook bidden als iemand aangevallen wordt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:10

mohamed schreef:Dat ze bidden geloof ik graag, maar ik verkeerde in de veronderstelling dat het gedaan wordt om mensen beter te maken. Ik wist niet dat het bidden om het bidden was hoor. In dat geval: knock yourself out and have a blast, halleluja! :roll:

Boerin schreef:Ook, maar je kunt ook bidden als iemand aangevallen wordt.

Zeker kan dat, maar als in je leven de werken van de duivel verbroken zijn zoals in het mijne, dan kan je beter niet bidden of bidden om zaken die nog wél relevant zijn. Of niet? :D

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:11

Faramir schreef:Klinkt eerder als zware overspannenheid en dat een beetje persoonlijke aandacht de dag weer rechttrekt.

Ik ben zwaar overspannen geweest en heb daardoor een zware burn-out gekregen. Dan ben je ook compleet instabiel. Ik kan je vertellen dat een gebedje, een pastoraal gesprek en mensen die voor je bidden dan nog maar weinig uithalen. Natuurlijk, het helpt en je voelt je weer even gewaardeerd maar het lost niets constructiefs op. Daarvoor heb ik een jaar bij de psycholoog gelopen, groepstherapieën als realistisch denken, omgaan met stress en mindfullness gevolgd. En dan heb je met een beetje geluk alles weer op de rit na 1 of 2 jaar.

Fijn dat het bidden helpt. Maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar de onderliggende reden van je instabiliteit.

Ik was depressief afgelopen jaar, ik moest verplicht naar een psychiater, anders was ik m'n baan kwijt en nu ie inziet dat het toch geen aanstellerij was moest ik therapie gaan volgen van ze. Bekijk het maar, nooit meer. Ik doe het wel op de Word of Faith manier: er zit een wonder onder uw neus. Sedertdien gaat het reuze goed, afgezien van eergisteren dan, alhoewel m'n werk toen wel goed ging.
Ik moest toen ook de ziektewet in omdat ik RSI had en die fysiotherapie hielp niks. Ben gewoon een jaar lang Bijbelteksten gaan belijden: Ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft, ik ben genezen door de striemen van Jezus. En niet naar de realiteit kijken, alleen wat Gods Woord zegt. Dat zijn liegende symptomen, ik ben niet ziek. Na een jaar geloofde ik het echt, ging naar een dienst en toen ging ik weer naar de bedrijfsarts: nou meld me maar weer 100 procent beter, ik ben genezen hoor. :lol: Hij geloofde er geen barst van, ik moest maar weer terugkomen als het slecht ging. Ik heb nergens meer last van, was al jaren geleden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:14

Niemand betwist dat je problemen hebt, maar de bijbel is geen receptenboek met oplossingen voor ieder kwaaltje, want anders zouden er geen zieken meer hoeven zijn. Misschien is het inderdaad beter dat je weer eens met een psycholoog praat i.p.v. te vluchten in je geloof. Immers, angst is een slechte raadgever, dus vlucht niet.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:15

mohamed schreef:Zeker kan dat, maar als in je leven de werken van de duivel verbroken zijn zoals in het mijne, dan kan je beter niet bidden of bidden om zaken die nog wél relevant zijn. Of niet? :D

Yes helemaal mee eens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:17

mohamed schreef:Zeker kan dat, maar als in je leven de werken van de duivel verbroken zijn zoals in het mijne, dan kan je beter niet bidden of bidden om zaken die nog wél relevant zijn. Of niet? :D

Boerin schreef:Yes helemaal mee eens.

Hoezo bid je dan voor aanvallen van de duivel, of doe je dat niet?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:22

mohamed schreef:Hoezo bid je dan voor aanvallen van de duivel, of doe je dat niet?

Nou voor aanvallen sowieso niet, ertegen, zoals m'n collega die nog maar 2 maanden te leven heeft hoorde ik gisteren.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:34

mohamed schreef:Hoezo bid je dan voor aanvallen van de duivel, of doe je dat niet?

Boerin schreef:Nou voor aanvallen sowieso niet, ertegen

Ja inderdaad 'er tegen' (niet ertegen) maar dan begrijp ik niet waarom je instemde met wat ik schreef.
Boerin schreef:zoals m'n collega die nog maar 2 maanden te leven heeft hoorde ik gisteren.

Dat is slecht nieuws, veel sterkte gewenst. Zo zie je maar hoe relatief het leven is en dat bidden tegenwoordig niet geneest, hoe hard het ook is. Ik heb het meegemaakt met mijn vader en mijn evangelische familieleden hebben gebeden en masse. Laten we de beperkte tijd die we hebben elders aan besteden.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:36

mohamed schreef:Ja inderdaad 'er tegen' (niet ertegen) maar dan begrijp ik niet waarom je instemde met wat ik schreef.

Bidden voor zaken die belangrijk zijn zei je toch?
Ah ik zie wat je bedoelt. Een andere collega van me is toen wel genezen en hij geloofde niet eens, maar ik mocht wel bidden voor 'm, dat vond ie wel aardig dat ik dat vroeg.
Laatst gewijzigd door Boerin op 25 jun 2014 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:38

mohamed schreef:Ja inderdaad 'er tegen' (niet ertegen) maar dan begrijp ik niet waarom je instemde met wat ik schreef.

Boerin schreef:Bidden voor zaken die belangrijk zijn zei je toch?

Als de werken van de duivel niet verbroken zijn lijkt het me vrij belangrijk om te bidden tegen zijn macht, toch?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:44

mohamed schreef:Dat is slecht nieuws, veel sterkte gewenst. Zo zie je maar hoe relatief het leven is en dat bidden tegenwoordig niet geneest, hoe hard het ook is. Ik heb het meegemaakt met mijn vader en mijn evangelische familieleden hebben gebeden en masse. Laten we de beperkte tijd die we hebben elders aan besteden.

Al geneest iemand niet, het is sowieso goed om te vragen of je voor ze mag bidden, al was het maar dat ze het evangelie dan horen. De vader van m'n zwager heb ik toen een kaart gestuurd of ie het goed vond of ik voor 'm bad en hoe ie z'n ticket voor de hemel kon regelen. Genezen deed ie niet, maar hij had het er op het laatst nog over wat ik geschreven had zei m'n zus. Hij geloofde niet meer, was vroeger hervormd geweest. Meest belangrijk eigenlijk om te bidden dat mensen gered worden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 10:46

Als iemand er steun aan heeft is dat fijn, maar een ticket voor de hemel regelen? Dat klinkt als een verkapte vorm van de handel in aflaten, al weet ik dat je het zo niet bedoelt. Zo breng je naar mijn mening het evangelie niet.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 10:53

mohamed schreef:Als iemand er steun aan heeft is dat fijn, maar een ticket voor de hemel regelen? Dat klinkt als een verkapte vorm van de handel in aflaten, al weet ik dat je het zo niet bedoelt. Zo breng je naar mijn mening het evangelie niet.

Dat had ik van Corrie ten Boom d'r vader. Ik had gewoon gezet omdat ie niet eens meer geloofde of ie niet wilde vergeten z'n ticket te regelen en dan het zondaarsgebed. Tsja, ik was niet welkom, had eigenlijk gewoon langs willen gaan. Het moest even snel op een kaart.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten