Baptistische en Amerikaanse re-born zending in Afrika

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Baptistische en Amerikaanse re-born zending in Afrika

Berichtdoor Faramir » 12 jun 2014 19:44

Nav de volgende post dit topic;
rotterdam schreef:Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

Interessant - evangelische (baptisten) dominees
Wie wil homo's doodmaken ??????? (raise your hand now)

Ik heb de documentaire niet gezien. Ben wel voornemens te kijken, is het nog te zien op uitzending gemist oid?

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Baptistische en Amerikaanse re-born zending in Afrika

Berichtdoor Katlheen » 12 jun 2014 22:16

Ik kan hem nog gewoon terugkijken. Hij heet bij mij IKON Documentaire.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 jun 2014 23:03

Ik kwam dat vorig jaar toevallig tegen toen ik wat opzocht over de NAR: New Apostolic Reformation, die willen de wereld gaan regeren, dominionism. IHOP en de NAR zijn ook van die valse wonderen.
http://www.spiritoferror.org/2013/10/go ... ement/4315
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jun 2014 06:36

Faramir schreef:Gisteravond TV gekeken ? 23.00 uur God loves Uganda ?

God loves Uganda - http://www.npo.nl/2doc-god-loves-uganda ... ON_1226570

Vanwege de vuiligheid die de dominee laat zien op dia's in zijn kerk alleen na 22.00 uur te bekijken.

Het is documentaire over de strijd gaande is in Oeganda waarbij geweren worden vervangen door kruizen en het geluid van kogelschoten wordt overstemd door vrome preken. Inkijkje in de omvangrijke campagne van de conservatieve Amerikaanse evangelische en baptisten beweging en hun kwalijke radicale pogingen om seksuele immoraliteit uit te bannen en tegenstanders de mond te snoeren

Amerikaanse jeugdige evangelisten trekken de bush in met een vertaler.
Oude vrouwtjes met pijnlijke benen. "Heeft u Christus al aangenomen ? Zal ik voor uw zieke benen bidden ?" De grote witte wonderdokter, natuurlijk zegt ze "ja", wat moet ze anders? er is in de wijde omgeving geen normale dokter te vinden.
Extremisten van de bovenste plank.

In het buurland Etheopie hetzelfde. Een van de oudste christelijke landen van de wereld (het Christendom is door Frumentium in het jaar 330 naar Ethiopië gebracht, waar hij de eerste bisschop van Aksum werd) met een grootse historie.
De Amerikanen komen "O geloven jullie zo - maar dat is helemaal fout - al ruim 1600 jaar helemaal fout. Jullie moeten naar ons luisteren WIJ BEGRIJPEN WAT DE HEER BEDOELD IN DE BIJBEL.
En die doop van jullie ? die is ongeldig - overdopen hele dorpen.

Wonderlijk dat Nederlandse pinksterkerken en baptisten hier niet openlijk afstand van nemen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 jun 2014 08:08

rotterdam schreef:
Wonderlijk dat Nederlandse pinksterkerken en baptisten hier niet openlijk afstand van nemen.

Net zo wonderlijk is het dat het calvinisme niet openlijk afstand neemt van hypercalvinisme...(om maar 1 voorbeeld te noemen)
Ieder evangelie dat niet is zoals Paulus dit verkondigde is ********* ?
Vul maar in.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jun 2014 08:19

rotterdam schreef:God loves Uganda - http://www.npo.nl/2doc-god-loves-uganda ... ON_1226570

Vanwege de vuiligheid die de dominee laat zien op dia's in zijn kerk alleen na 22.00 uur te bekijken.

Ik wou net even de film kijken, maar het kan idd alleen tussen 22.00 en 6.00. Dan moet het wel heel schokkend zijn neem ik aan. Ben zeker van plan dit weekend te kijken.

Wellicht omdat ze er gewoon vierkant achter staan? Of omdat ze hun Amerikaanse medestanders niet voor het hoofd willen stoten?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 jun 2014 09:13

Of misschien is er geen link tussen de amerikaanse en nederlandse pinkster?
Als je niet verbonden bent, waar moet je afstand van nemen..

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 jun 2014 09:28

meribel schreef:Of misschien is er geen link tussen de amerikaanse en nederlandse pinkster?
Als je niet verbonden bent, waar moet je afstand van nemen..

Er is vaak nog niet eens een link tussen de ene en de andere kerk, hoewel er hier wel zo'n overkoepelende VEGN is, maar dat is van Nederland. Toch zou het wel handig zijn als ze dat deden en die Amerikaanse ook trouwens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jun 2014 12:35

mealybug schreef:Net zo wonderlijk is het dat het calvinisme niet openlijk afstand neemt van hypercalvinisme...(om maar 1 voorbeeld te noemen)
Ieder evangelie dat niet is zoals Paulus dit verkondigde is ********* ?
Vul maar in.

Wie moet afstand nemen van het hypercalvinisme ?
De P.K.N. ? Die doet dat met grote regelmaat.
En als ze dat doen kom jij vertellen dat ze te vrijzinnig zijn.

Het evangelie volgens de apostel Paulus ?
De Ethiopische kerk is zo oud (gesticht in 330) die hebben het evangelie nog persoonlijk uit de mond van de eerste christenen gehoord.
Dus vul jij maar in ***************.
Zending bedrijven in christelijke landen ?
Hoe dik moet die betonplaat voor kop zijn om dat te rechtvaardigen ?

Kerkgangers dia's laten zien van ontlasting etende homo's en oproepen hen te doden.

Je kan toch gewoon afstand nemen van dit soort activiteiten.
Neem een voorbeeld aan de Ku Klux Klan die wel afstand genomen hebben van de "God hates fags"
Westboro Baptist Church.

De verklaring luidt ; The Ku Klux Klan, LLC. has not or EVER will have ANY connection with The "Westboro Baptist Church". We absolutely repudiate their activities.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2014 13:14

rotterdam schreef:Kerkgangers dia's laten zien van ontlasting etende homo's en oproepen hen te doden.

Ik dacht al dat ik zoiets had langs zien komen. Dit is echt niet alleen aan homo's voorbehouden. Het is onvoorstelbaar, maar er zijn idd mensen die zich hiermee inlaten, zowel homo's als hetero's.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 11 jul 2014 22:07

Faramir schreef:Wellicht omdat ze er gewoon vierkant achter staan? Of omdat ze hun Amerikaanse medestanders niet voor het hoofd willen stoten?
Denk je? Idiote verdachtmakerij zeg! Zooooo gristelijk, bahh!
En weet jij alle reacties van pinkster en baptistenkerken? Bovendien zijn ze heel niet aan elkaar verbonden. ](*,) ](*,) ](*,)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 jul 2014 22:20

Faramir schreef:Wellicht omdat ze er gewoon vierkant achter staan? Of omdat ze hun Amerikaanse medestanders niet voor het hoofd willen stoten?
naamloos schreef:Denk je? Idiote verdachtmakerij zeg! Zooooo gristelijk, bahh!
En weet jij alle reacties van pinkster en baptistenkerken? Bovendien zijn ze heel niet aan elkaar verbonden. ](*,) ](*,) ](*,)

Waarom wilde ik net hetzelfde schrijven en kon ik alles weer verwijderen?
Omdat jij me voor was :wink:

Baptisten en pinksterkerken zijn niet aan elkaar verbonden zoals de refokerken, R.K.K. kerken dat wél hebben.

Daarom kan men ze ook niet over één kam scheren.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jul 2014 06:34

Anoniem_89 schreef:Baptisten en pinksterkerken zijn niet aan elkaar verbonden zoals de refokerken, R.K.K. kerken dat wél hebben.
Daarom kan men ze ook niet over één kam scheren.

1) Dat je niet verbonden bent is geen reden om "afstand te nemen".

2) Niemand wil "ze" over één kam scheren - laat daarom duidelijk zien waar jezelf staat.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 jul 2014 07:30

Jaja, goeie tijdverspilling om van alle 40.000 denominaties bij te houden welke dingen ze doen waar je niet achter staat, we zeggen immers allen christen te zijn? Kom op zeg!
En als je het beperken wilt tot pinkster en baptistengroep, dan moet je er maar rekening mee houden dat die los van elkaar bestaan.
En verders is het maar een aanmane dat er geen afstand van genomen is, als iets niet op het journaal komt wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
Dit is gewoon smerige laster, met stront gooien! (heeft zich zeker laten inspireren)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 jul 2014 08:16

O ja, ik ben christen en ik distantieer me openlijk van:
1. Boven genoemde homohaat.
2. Laster, en helemaal als die gegrond is op iets wat niet gezegd is (volgens hemzelf dan)
3. Het opleggen aan anderen hoe die volgens hem of haar moeten reageren.

Terug naar “Archief”