Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 31 mei 2014 19:34

Afbeelding

Vanavond is nog even een oefenwedstrijd tegen Ghana maar 12 juni is het dan eindelijk zo ver. Dan begint het WK voetbal van 2014 in Brazilië.

De officiële site: http://www.fifa.com/worldcup/

Nederland speelt in groep B met Spanje, Chili, en Australië.

Later meer in dit topic, oa speelschema's en natuurlijk kunnen we hier praten over het WK en de prestaties van het Nederlands elftal (en natuurlijk ook andere elftallen).

Anoniem_89

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Anoniem_89 » 31 mei 2014 19:38

Hierbij wil ik Spreeuw van harte uitnodigen om bij mij thuis voetbal te kijken met een bak noten/chips :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2014 19:56

Faramir schreef:
Later meer in dit topic, oa speelschema's en natuurlijk kunnen we hier praten over het WK en de prestaties van het Nederlands elftal (en natuurlijk ook andere elftallen).

Natuurlijk is er ruimte hier voor afgodenverering.
Dat is immers elke 2 jaar.
Dus waarom nu niet.

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 31 mei 2014 19:59

schelpje3 schreef:Natuurlijk is er ruimte hier voor afgodenverering.
Dat is immers elke 2 jaar.
Dus waarom nu niet.

En natuurlijk hoort het traditionele azijnzeiken er ook weer bij. Van harte welkom dus in het topic en net als 2 jaar geleden zie ik weer uit naar de gesprekken die gaan volgen.

Anoniem_89

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Anoniem_89 » 31 mei 2014 20:10

schelpje3 schreef:Natuurlijk is er ruimte hier voor afgodenverering.
Dat is immers elke 2 jaar.
Dus waarom nu niet.


Zelf ben ik niet zo'n voetbalfan.
Wat is hier verkeerd aan dan?
Is niet ieder mens verantwoordelijk voor zijn eigen daden?

Ben over 2 weken lekker in Turkije.
Als er voetbal op is ga ik lekker kijken samen met mijn vrouw, fles whisky erbij maakt het helemaal af. :wink:

Kom op Schelpje..
Beetje genieten van het leven..
Je leeft immers maar één keer op aarde..
Ik neem aan dat je dan ook wel weet wat er onder genieten verstaat..

Prediker 9:7-10
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2014 21:04

Anoniem_89 schreef:Is niet ieder mens verantwoordelijk voor zijn eigen daden?

Inderdaad, en daar zullen we ook eens verantwoording voor moeten afleggen, wat wij gedaan hebben met onze kostbare genadetijd.
Er is vast wel, nee zijn, diverse voetbalfora waar je je frustratie kunt uiten, dan wel je vreugde kunt delen.
Maar een CHRISTELIJK forum zou toch een andere boodschap moeten hebben?

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 31 mei 2014 21:11

schelpje3 schreef:Er is vast wel, nee zijn, diverse voetbalfora waar je je frustratie kunt uiten, dan wel je vreugde kunt delen.
Maar een CHRISTELIJK forum zou toch een andere boodschap moeten hebben?

Want? Er zijn toch vele, vele christenen (tientallen miljoenen schat ik zo als het er geen honderden miljoenen zijn) die ook voetbal interessant vinden en dus ook het WK gaan volgen.

ps; De tussenstand is nu 1-0 voor Nederland met nog een dikke tien minuten te gaan.

Anoniem_89

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Anoniem_89 » 31 mei 2014 21:24

Anoniem_89 schreef:Is niet ieder mens verantwoordelijk voor zijn eigen daden?

schelpje3 schreef:Inderdaad, en daar zullen we ook eens verantwoording voor moeten afleggen, wat wij gedaan hebben met onze kostbare genadetijd.
Er is vast wel, nee zijn, diverse voetbalfora waar je je frustratie kunt uiten, dan wel je vreugde kunt delen.
Maar een CHRISTELIJK forum zou toch een andere boodschap moeten hebben?


Dan kan ik net zo goed nu rechtstreeks vragen hoeveel mensen jij tot bekering hebt gebracht?
Als we het toch hebben over verantwoording afleggen.

Als ik met de 'wereld' meega in enkele dingen, dan kan ik zo toch ook in gesprek raken met iemand en hem/haar iets over het geloof vertellen?
Waarom zouden we op een besloten forum moeten zitten?

De helft van mijn familie gelooft niet, omdat ze hindoe's zijn.
Moet ik dan ook niet met hun omgaan?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Pcrtje » 31 mei 2014 21:33

schelpje3 schreef:Natuurlijk is er ruimte hier voor afgodenverering. Dat is immers elke 2 jaar. Dus waarom nu niet.
Faramir schreef:En natuurlijk hoort het traditionele azijnzeiken er ook weer bij.
hysterisch-smile
"Een libelle zweeft over het water..."

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 31 mei 2014 21:56

Faramir schreef: Van harte welkom dus in het topic en net als 2 jaar geleden zie ik weer uit naar de gesprekken die gaan volgen.

Ik dus niet.
Want het wordt, net als 2 jaar, en 4 jaar geleden, paarlen voor de zwijnen werpen.
Gezegende zondag!

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor moderngelovige » 31 mei 2014 22:24

Is dit niet een beetje makkelijk scoren Faramir. :D
D'r zullen best refos kijken, ik kijk zelf ook indien thuis.

Kanttekeningen:
Vind echter die hele commercieele crap er omheen niks.
Maatschappelijke verruwing is vooral in het voetbal zichtbaar, binnen en buiten de lijnen.
Ik denk hierbij aan mishandelingen, de doodgeslagen/getrapte grensrechter uit Almere, de opgefokte ouders, de krankzinnige salarissen van de "topspelers".
Dat maakt dat het me eigenlijk niet veel meer doet.
Kan zo maar zo zijn dat ik bij mooi weer een lekker eind ga fietsen of het nederlands elftal nu speelt of niet....lekker rustig op de weg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2014 07:51

Niet alleen dat.
Wat dacht je van die sloppenwijk die voor voetbal geruimd moesten worden? Oke, mensen hebben zelf daar hun huisje/onderkomen gemaakt (illegaal?).
Kan je dan nog wel genieten van zo'n potje voetbal? Ik niet (meer).

In het verleden is er wel eens een bijbelkringavond komen te vervallen omdat Nederland moet voetballen. Je mag eerlijk weten ik vond het gewoon triest dat een voetbalwedstrijd voor ging dan een bijbelkringavond.

en ja ik wijk af (van het onderwerp) ik weet het, maar dan nog niet te spreken over al dat eerlijke voedsel, kleding, spullen (Die (som) gemaakt worden door kinderen of volwassenen in een bizarre toestanden).

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 01 jun 2014 10:28

moderngelovige schreef:Is dit niet een beetje makkelijk scoren Faramir. :D
D'r zullen best refos kijken, ik kijk zelf ook indien thuis.

Scoren? Ik open een topic over het WK omdat ik het WK een leuke aangelegenheid vind en ik denk dat er hier wel meerdere mensen zijn die dat vinden. Ik heb dit topic niet geopend om te scoren, ik zou ook niet weten hoe of wat er gescoord moet worden.
Kanttekeningen:
Vind echter die hele commercieele crap er omheen niks.

Ik hou wel van wat goed en creatief ondernemerschap. De commercie eromheen is een teken van een gezonde handelsgeest.
Maatschappelijke verruwing is vooral in het voetbal zichtbaar, binnen en buiten de lijnen.
Ik denk hierbij aan mishandelingen, de doodgeslagen/getrapte grensrechter uit Almere, de opgefokte ouders, de krankzinnige salarissen van de "topspelers".
Dat maakt dat het me eigenlijk niet veel meer doet.

Dat is spijtig. Dat zal dan ook maken dat de algehele samenleving je niet veel meer doet? De maatschappelijke verruwing die je op de sprotvelden ziet zie je namelijk ook overal terug in de samenleving. Het lijkt me niet dat een minderheid die niet van goede wil is het gaat verpesten voor de meerderheid die wel van goede wil is. En vooral bij EK's en WK's zie je dat verschillende supportersgroepen prima met elkaar omgaan.
Kan zo maar zo zijn dat ik bij mooi weer een lekker eind ga fietsen of het nederlands elftal nu speelt of niet....lekker rustig op de weg.

Mooi. Als een wedstrijd niets aan is om te kijken ga ik meestal ook wat anders doen. Ik zie de uitslag dan later op internet wel langskomen.

Evelien schreef:Niet alleen dat.
Wat dacht je van die sloppenwijk die voor voetbal geruimd moesten worden? Oke, mensen hebben zelf daar hun huisje/onderkomen gemaakt (illegaal?).
Kan je dan nog wel genieten van zo'n potje voetbal? Ik niet (meer).

Dus jij kan het niet waarderen dat de algemene leefomstandigheden zeer verbeterd worden voor de bevolking aldaar. Evengoed kan je het niet waarderen dat er in Nederland in vogelaarwijken hele blokken tegen de vlakte gaan en dat bewoners compensatie krijgen en een andere woonruimte krijgen? In de nabijgelegen stad hier is zo'n gigantisch project waar tientallen flats tegen de vlakte zijn gegaan om plaats te maken voor rijtjeswoningen en plantsoen. En de wijk gaat er erg op vooruit. De meeste bewoners van die flats vonden het overigens minder leuk omdat die nu elders wonen waar ze duurder uit zijn. Toch was de vernieuwing nodig.
In het verleden is er wel eens een bijbelkringavond komen te vervallen omdat Nederland moet voetballen. Je mag eerlijk weten ik vond het gewoon triest dat een voetbalwedstrijd voor ging dan een bijbelkringavond.

Wat hield je tegen om met de niet voetballiefhebbers wel de bijbelkringavond te houden of om het een dag te verzetten?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor mealybug » 01 jun 2014 10:49

moderngelovige schreef:Is dit niet een beetje makkelijk scoren Faramir. :D
D'r zullen best refos kijken, ik kijk zelf ook indien thuis.

Kanttekeningen:
Vind echter die hele commercieele crap er omheen niks.
Maatschappelijke verruwing is vooral in het voetbal zichtbaar, binnen en buiten de lijnen.
Ik denk hierbij aan mishandelingen, de doodgeslagen/getrapte grensrechter uit Almere, de opgefokte ouders, de krankzinnige salarissen van de "topspelers".
Dat maakt dat het me eigenlijk niet veel meer doet.
Kan zo maar zo zijn dat ik bij mooi weer een lekker eind ga fietsen of het nederlands elftal nu speelt of niet....lekker rustig op de weg.


Criminele bende is het.
http://www.elsevier.nl/Sport/nieuws/201 ... -1533449W/

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor moderngelovige » 01 jun 2014 11:14

Faramir,

Maatschappelijke verruwing doet me wel degelijk wat, maar moet ik het op gaan zoeken?
Denk jij dat het anno 2014 nog leuk is om een stadion te gaan zitten?
Als je niet oppast heb je vuurwerk, een stadionstoel of een lading evenementenbier in je nek...
prettige wedstrijd!
Voorbeeldje: Roda JC degradeert en vervolgens worden technische staf en spelers bedreigd door "fans".

Commercieel: ik heb niets tegen handelsgeest, maar hier KAN je niet omheen, je kunt geen winkel en supermarkt binnenlopen.

Enne reagerend op Evelien vanuit een andere invalshoek: als je ziet hoeveel voetbalgeweld en failliete clubs in NL de samenleving kosten. Dan is de optelsom dat voetbal nou niet zo'n "zegen" voor de samenleving is, hoewel ik een spannende wedstrijd met mooie passes en goals echt wel weet te waarderen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten