Verlangen naar de Heere

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 30 mei 2014 21:09

Degene die de Heere liefheeft verlangd naar Hem. En wie naar Hem verlangt, wil ook graag dat Hij spoedig terug komt. Dit is een feit.
Maar hoe groot is ons verlangen dan?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Byte » 30 mei 2014 21:59

Zonder suïcidaal te worden het zou wel erg prettig zijn als de strijd hier op aarde er op zou zitten Teus. Dus liever vandaag dan morgen alle ellende op de aarde als je de kranten leest. Kan je toch verdrietig van worden. Tja wanneer is de tijd vol. Ik ben persoonlijk niet ongelukkig hoor helemaal niet maar al die vervolgde broeders en zusters, kinderen die verkracht worden, ziektes etc.

Zal toch heerlijk zijn, geen angst, geen zwaktes, geen ziekte en geen strijd.
Eindelijk thuis bij onze Meester!

Groet en zegen Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 30 mei 2014 22:30

Zeker Byte,
Het is niet makkelijk hier, het maakt je soms erg verdrietig. Vooral als je Zijn Liefde ervaren hebt wil je nog meer en dat kan alleen als je bij Hem bent. Je wordt er vaak zo moe van, van alle dingen die je fout doet en de dingen die om je heen gebeuren. Soms kom alles zo op me af dat ik tegen God zeg “kom me nu maar halen”.
Dat zal wat zijn joh, als we altijd bij Hem mogen zijn, altijd Hem loven en prijzen, samen met de Engelen de eer toezingen, jubelen en juichen voor Zijn Troon. Mijn verlangen is ook groot, soms zeer groot. Ik dank Hem zo vaak dat Hij dat verlangen geeft, dat is weer Zijn Troost, wat hebben we toch een Geweldige Koning.

Ook veel zegen en nabijheid.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor MoesTuin » 31 mei 2014 09:08

Ik heb het prima naar mijn zin hier op de aarde.
Temidden van moeite en zorgen, mag ik dankbaar zijn voor iedere dag die weer door de Heere God gegeven wordt.
Tegelijkertijd besef ik zeker de kwetsbaarheid van het leven.
Het kan zo maar over 5 minuten al voorbij zijn.
En dan is de vraag?
Zit het goed tussen mij en de Heere God, woont de Heere Jezus in mijn hart? Mag ik me veilig weten in Jezus armen?
Dat vind ik wel eens moeilijk
Maar in geloof, en jezelf onderzoekend, ook je hart mag en kan je hierop vertrouwen, dat als je oprecht Geloofd en het meent, dat de Heere Jezus wil wonen in je hart.
En dan kan er ook dat diepe verlangen geboren worden naar Hem.
En tegelijkertijd, mag en kan je zeker nog genieten hier op deze aarde en er een plek innemen in Zijn dienst, door er gewoon heel eenvoudig te zijn voor je medemensen, of voor (vul maar jou talenten in) dat je deze gebruikt en inzet wat het ook is.

Het volgende lied is mijn levenslied hierin.....we zijn allen op reis..... het leven is een reis, we zijn onderweg, iedere stap, ieder uur brengt ons nader, bij de grens van leven en dood.
k'Ben reizend naar die Stad....

https://www.youtube.com/watch?v=rPZaTUf5y3M

k Ben Reizend naar die Stad! schreef:'k Ben reizend naar die stad,
waar Christus 't licht zal zijn,
om eeuwig daar te zijn bij Hem,
bevrijd van zorg en pijn.

Refrein
Geen smart meer daar omhoog,
geen smart meer daar omhoog;
God Zelf wist daar de tranen droog,
geen smart meer daar omhoog.

Al 't schoon op aarde kleeft,
de vloek der zonde aan,
maar in die reine stad kan nooit,
de zonde binnengaan.
Refrein

Daar is geen dood,
geen rouw,
geen leed,
geen zielsangst meer;
maar eeuw'ge blijdschap wacht de ziel daarboven bij de Heer.
Refrein

Daar is de strijd voorbij,
daar wacht de gloriekroon;
daar vindt de ware strijder rust,
en God Zelf is zijn loon.
Refrein
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 31 mei 2014 10:17

Ieder kind van God heeft wel eens twijfels Moestuin, soms denk je is het allemaal wel waar, maar als je terug ziet wat Hij je kenbaar gemaakt en beloofd heb en hoe Hij je leven leidt mag je toch ook weer door de Heilige Geest dankbaar en verheugd zijn, wat Hij Zelf geeft. Dat brengt je weer heel dicht bij Hem en kan je Hem alleen maar danken, loven en prijzen.
Veel zegen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Ronald
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mei 2014 11:25

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Ronald » 01 jun 2014 08:48

Teus schreef:Zeker Byte,
Het is niet makkelijk hier, het maakt je soms erg verdrietig. Vooral als je Zijn Liefde ervaren hebt wil je nog meer en dat kan alleen als je bij Hem bent. Je wordt er vaak zo moe van, van alle dingen die je fout doet en de dingen die om je heen gebeuren. Soms kom alles zo op me af dat ik tegen God zeg “kom me nu maar halen”.
Dat zal wat zijn joh, als we altijd bij Hem mogen zijn, altijd Hem loven en prijzen, samen met de Engelen de eer toezingen, jubelen en juichen voor Zijn Troon. Mijn verlangen is ook groot, soms zeer groot. Ik dank Hem zo vaak dat Hij dat verlangen geeft, dat is weer Zijn Troost, wat hebben we toch een Geweldige Koning.

Ook veel zegen en nabijheid.


Geen woord aan toe te voegen. Herkenbaar.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor MoesTuin » 01 jun 2014 09:00

Teus schreef:Ieder kind van God heeft wel eens twijfels Moestuin, soms denk je is het allemaal wel waar, maar als je terug ziet wat Hij je kenbaar gemaakt en beloofd heb en hoe Hij je leven leidt mag je toch ook weer door de Heilige Geest dankbaar en verheugd zijn, wat Hij Zelf geeft. Dat brengt je weer heel dicht bij Hem en kan je Hem alleen maar danken, loven en prijzen.
Veel zegen.


Zeker Teus, ieder kind van God heeft twijfels.
Zolang de twijfel maar geen angst wordt, want angst is niet van God
Dank voor je bijdrage.
We mogen ook nooit vergeten
Er zijn grenzen aan Jezus macht.....ook geen grenzen die door een enkele kerk of mens worden gemaakt.
De Heere Jezus is bereikbaar voor ieder mensen hart die hiervoor open staat, door de ondoorgrondelijke werking van de Heilige Geest (vaak zie je dat inderdaad ook pas achteraf als je terug blikt op.....)

https://www.youtube.com/watch?v=HSUAmPHjwgg

Daar zijn geen grenzen aan Jezus macht schreef:1. Is hier een hart door vrees benard,
vermoeid door 's levens strijd?
Twijfel drukt u neer,
gij struikelt telkens weer,
o, vat weer moed,
want God is goed en steeds tot hulp bereid!
Zo gij slechts kunt geloven,
ziet gij Zijn heerlijkheid.

Refrein: Daar zijn geen grenzen aan Jezus' macht
voor elk die wond'ren van Hem verwacht.
Ja, wie Hem aanraakt,
ervaart Zijn kracht.
Daar zijn geen grenzen aan Jezus' macht

2. Gaat gij gebukt,
door zorg gedrukt?
Leg dan uw lasten neer!
Tob niet langer voort,
vertrouw op 's Heren woord!
Hij hoort uw beê en schenkt u vreê in liefde eind'loos teer.
Zo gij slechts kunt geloven,
niets is onmoog'lijk meer!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Byte » 01 jun 2014 11:15

Prachtig Moestuin!
Ik was er bij en heb er van genoten :D
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 07 jun 2014 22:52

Toch eigenlijk wel triest dat het niet leeft, dat er weinig verlangen naar de Heere is.
Of….hebben we er moeite mee om er over te schrijven? Schamen we ons dan op een manier?
Je mag God toch om hulp vragen, zelf redt je het toch niet. Ik weet zeker dat je pb mag komen bij de mensen die wel reageren, bij mij ook, je mag ook bij mij thuis komen, graag zelfs.
Het valt me op, als er reden is om onvrede te spuien of over een harde uitspraak van een dominee te schrijven dan zijn er reacties genoeg. Topics waar je naar hartenlust kan kopiëren en plakken lopen ook prima maar hier, 7 berichten op een Christelijk forum is eigenlijk best wel erg toch?
Het schrijven over onze Verlosser, Hem de Eer en de Glorie toebrengen geeft zoveel vreugde, hoe kan het dan zo karig zijn met reacties?
Een enkeling mag graag vertellen wat er in hem of haar leeft, leeft het dan alleen maar bij die enkeling?
Kan zijn dat het niet zo leeft en wel wil dat je verlangen er naar is, maar dan kun je toch vragen stellen aan degen die wel schrijven, wel verlangen naar hun Verlosser hebben.
Ze willen ze graag beantwoorden. Ook op andere topics wordt veel gezegd maar weinig gevraagd.
Zoals op deze topic gaat het niet om discussies te houden maar kunnen we elkaar wel bemoedigen, wat God van ons verlangd en ons geven wil en de uitwerkingen daarvan. Zijn er dan wel meer mensen die God danken als ze de computer uitzetten en erop terug zien wat ze gelezen en geschreven hebben? Ik weet het niet, ‘k val van de ene vraag in de andere. Of….vinden we het maar eigenlijk een beetje…ja….flauwe kul.
Als schrijven moeilijk voor je is kun je je toch ook heel kort maar veel omvattend op een reactie schrijven van “Glorie aan God”? Ik vind dat duizend keer mooier als dat je een ergernis op het forum zet. De mensen die hier schrijven komen de eer niet toe, Hij, de Allerhoogste krijgt alle eer.
Een verdrietige situatie.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2014 22:58

Psalm 68 vers 10 Teus, en een goede zondag gewenst :D

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Spreeuw » 14 jun 2014 14:44

Teus schreef:Degene die de Heere liefheeft verlangd naar Hem. En wie naar Hem verlangt, wil ook graag dat Hij spoedig terug komt. Dit is een feit.
Maar hoe groot is ons verlangen dan?


Mijn verlangen naar de HERE is groot. Maar het zal altijd nog meer kunnen worden. Ik proef bij mezelf dat ik eigenlijk nog te weinig naar Hem verlang. De wederkomst van Christus is op Zijn tijd.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 15 jun 2014 10:17

Teus schreef:Degene die de Heere liefheeft verlangd naar Hem. En wie naar Hem verlangt, wil ook graag dat Hij spoedig terug komt. Dit is een feit.
Maar hoe groot is ons verlangen dan?


Spreeuw schreef:Mijn verlangen naar de HERE is groot. Maar het zal altijd nog meer kunnen worden. Ik proef bij mezelf dat ik eigenlijk nog te weinig naar Hem verlang. De wederkomst van Christus is op Zijn tijd.

Ik haal uit je reactie dat je er eigenlijk wel in berust zoals de situatie nu bij je is.

Maar.... zou je ook meer verlangen willen hebben dan?
Je zegt dat je verlangen groot is maar te weinig. Als Hij vanavond komt vindt je dat nu goed?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor MoesTuin » 15 jun 2014 17:25

Teus schreef:quote="Teus"]Degene die de Heere liefheeft verlangd naar Hem. En wie naar Hem verlangt, wil ook graag dat Hij spoedig terug komt. Dit is een feit.
Maar hoe groot is ons verlangen dan?


Spreeuw schreef:Mijn verlangen naar de HERE is groot. Maar het zal altijd nog meer kunnen worden. Ik proef bij mezelf dat ik eigenlijk nog te weinig naar Hem verlang. De wederkomst van Christus is op Zijn tijd.[/quote
Ik haal uit je reactie dat je er eigenlijk wel in berust zoals de situatie nu bij je is.

Maar.... zou je ook meer verlangen willen hebben dan?
Je zegt dat je verlangen groot is maar te weinig. Als Hij vanavond komt vindt je dat nu goed?


https://www.youtube.com/watch?v=gW5GpIzecWA
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verlangen naar de Heere

Berichtdoor Teus » 15 jun 2014 22:21


Was het maar waar!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 96 gasten