Doordeweekse bijeenkomsten in het kerkelijk leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Doordeweekse bijeenkomsten in het kerkelijk leven

Berichtdoor Spreeuw » 13 mei 2014 16:04

Veel gemeenten in de bevindelijk-gereformeerde traditie kennen doordeweekse Bijbellezingen (vaak in de vorm van een kerkdienst). Naast de zondagse erediensten en de erediensten op christelijke feestdagen, worden er ook op (andere) doordeweekse avonden kerkdiensten gehouden. In mijn gemeente kennen we dit niet, maar ik ben wel enkele keren naar een Bijbellezing van een andere gemeente geweest. De opkomst was niet zo hoog. Kinderen waren er nauwelijks en de kerk zat nog niet half vol.

In onze gemeente kennen we ook doordeweekse activiteiten, zoals de Bijbelkring. Ik merk vaak wel dat hier dezelfde personen aanwezig zijn, en het zijn ook vaak de dezelfde personen die er niet zijn. Ik denk wel dat de gemeente ook doordeweeks moet samenkomen. Maar ik vind het wel jammer dat de opkomst vrij matig is tijdens doordeweekse samenkomsten. Hoe is dit in jouw gemeente?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Doordeweekse bijeenkomsten in het kerkelijk leven

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 16:09

Wij hebben een hele fijne kring, momenteel een after-alpha-groep en tal van andere momenten van ontmoeting.... kinderclub, discipelschapstraining en dat soort dingen. En ik heb het voorrecht iedere dag met mensen van Zijn Kerk te mogen werken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”