Moderator: Moderafo's
Spreeuw schreef:Leer en leven moeten met elkaar samengaan. Maar gebeurt dit in de praktijk ook altijd? Hoe brengen jullie het eigen geloof in de praktijk van alle dag? En dan bedoel ik met name datgene wat zichtbaar is voor andere mensen. Voorbeelden kunnen zijn: evangeliseren, het helpen van de ander, een gezond leven lijden, kruisdragen enz.. Misschien zijn er bepaalde zaken die wij belangrijk of het belangrijkste vinden. Zelfs in ogenschijnlijk kleine dingen kunnen mensen al zien waar je voor staat. Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie het geloof concreet in praktijk brengen.
Marnix schreef:Is het daarom niet belangrijker of minstens zo belangrijk om de focus te leggen op wat we wel doen ipv wat we niet doen? We zitten inderdaad onder een vergrootglas maar wat ik vaak hoor van mensen die niet geloven is: Dus je bent christen. Dan mag je dus dit niet en dat niet, je mag dit niet dragen, dat niet doen op zondag, daar niet heen enz.
Ik denk dat leer en leven combineren inhoudt dat we aanwezig zijn in de wereld, liefdevol, behulpzaam. Als we iets van God willen laten zien moeten we elkaar liefhebben en dienen. Niet alleen in de kerk maar ook daar buiten.
Marnix schreef:Is het daarom niet belangrijker of minstens zo belangrijk om de focus te leggen op wat we wel doen ipv wat we niet doen? We zitten inderdaad onder een vergrootglas maar wat ik vaak hoor van mensen die niet geloven is: Dus je bent christen. Dan mag je dus dit niet en dat niet, je mag dit niet dragen, dat niet doen op zondag, daar niet heen enz.
Ik denk dat leer en leven combineren inhoudt dat we aanwezig zijn in de wereld, liefdevol, behulpzaam. Als we iets van God willen laten zien moeten we elkaar liefhebben en dienen. Niet alleen in de kerk maar ook daar buiten.
Marnix schreef:Het was ook geen aanval... maar jij weet het te verdraaien en uit te leggen tot een aanval op rechts.... knap....
Bambi schreef:*Je kan er voor kiezen om die mening te respecteren.
Bambi schreef:*Je kan er voor kiezen om die mening te respecteren.
schelpje3 schreef:Precies!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten