wat een ergernis
(maar ook weer een eye-opener)
http://www.bbc.com/news/world-europe-27172118
Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:wat een ergernis
(maar ook weer een eye-opener)
http://www.bbc.com/news/world-europe-27172118
dingo schreef:Waarom plaats je dit in het topic Ergernissen? Het is niet mijn vorm van geloofsbeleving maar dat is nog geen reden om je te ergeren imo.
Faramir schreef:Voor de liefhebbers, het wordt tot 12.00 uur uitgezonden op Nederland 2. De heiligverklaring heeft inmiddels plaatsgevonden en de heilige Mis is nu nog bezig.
Ik vind het prachtig deze heiligverklaring van Johannes Paulus II. De man die het grootste gedeelte van mijn leven paus was en zodoende ook in mijn ontkerkelijkte periode mijn link was met de katholieke Kerk. Met zijn lijdensweg en sterfbed er aan bijdroeg dat ik de weg naar thuis gevonden heb. Het is goed om te weten dat hij bij God in de hemel is en dat ik hem kan vragen voor mij te bidden.
Anoniem_89 schreef:
Soms komt het hard over als ik wat zeggen wil, maar het is wel duidelijk en zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden..
maar...
Ben je nou serieus of loop je maar wat te dollen met ons?
Waar staat in de bijbel dat wij mensen een ander heilig kunnen verklaren?
Faramir schreef:De paus heeft vandaag officieel verklaard dat deze twee personen in de hemel zijn. Hij heeft dus bevestigd dat, na onderzoek, is gebleken dat deze twee personen reeds eerder door God zijn opgenomen in de hemel.
mealybug schreef:Hoe weet hij dat dan?
Faramir schreef:De Kerk weet dat omdat zij onderzoek heeft verricht naar onverklaarbare genezingen die hebben plaatsgevonden bij een aantal personen.
mealybug schreef:God's Woord waarschuwt juist voor wonderen, om er niet ''in te trappen''
Is er in de Bijbel ook maar 1 voorbeeld van doden die mensen genezen?
mealybug schreef:Is er in de Bijbel ook maar 1 voorbeeld van doden die mensen genezen?
Faramir schreef:Dit bedoel ik dus. Stel eens normale open vragen in plaats van bevooroordeelde. In de katholieke leer is het namelijk ook niet de mens in de hemel die geneest maar altijd God.
Anoniem_89 schreef:@Faramir,
Het spijt me als ik onbeschoft over kom.
Maar ik zie de katholieke kerk en de paus als anti christ.
In de zin van, i.p.v. Christus.
En dat is dan niet in goede zin bedoeld.
Een aantal vragen die bij mij naar boven komen toen ik goed ging onderzoeken wat de katholieke kerk voor leer heeft.
- Waarom dragen ze aparte kleding, net als een toga komt het voor mij over alsof je aanzien moet hebben of aandacht nodig hebt.
- Waar komt het idee van wijwater vandaan?
- Waarom zijn zoveel mensen fan van de paus? Het is maar een mens.
er wordt zelfs gezegd dat hij de plaatsvervanger van Christus is en zonde kan vergeven als hij dat wilt?
- Waarom zijn zij zo ontzettend rijk daar in het vaticaan? Wat moeten ze met al die rijkdom? Als ze alles zouden verkopen zou de wereld geen armoede meer kennen.
- Waarom hebben jullie patroonheiligen?
- waarom zou je je zonden moeten opbiechten bij een priester ipv God zelf?
Ik heb nog wel veel meer vragen, maar als ik zo mijn vragen nalees dan vraag ik mij af waarom dit mensen hierin geloven.
- de ring die de paus draagt..
- de aandacht die de paus krijgt (op tv)..
- de dure kleding en al dat goud dat ze hebben..
- de kus op de hand als groet..
Wat een zelfverheerlijking.. zo komt het op mij over..
Vroeger dacht ik ook zo. Kreeg ik alleen "onderwijs" uit boekjes uit eigen kring. Enkele jaren geleden ging ik zelf op zoek naar een antwoord op op een kwestie en kwam in de RKK catechismus terecht. Lees bijv. http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 600&doc=66Anoniem_89 schreef:Maar ik zie de katholieke kerk en de paus als anti christ.
In de zin van, i.p.v. Christus.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten