Naar aanleiding van deze vraag vroeg ik mij af hoe de volgende bijbeltekst gelezen moet worden;
(ik neem even een groter stuk uit het bijbelgedeelte)..
Johannes 10
11 Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen. 12 Een huurling, iemand die geen herder is, en die niet de eigenaar van de schapen is, laat de schapen in de steek en slaat op de vlucht zodra hij een wolf ziet aankomen. De wolf valt de kudde aan en jaagt de schapen uiteen; 13 de man is een huurling en de schapen kunnen hem niets schelen. 14 Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, 15 zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen. 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder.
Het gaat om het laatste vers,
In het antwoord staat dat Jezus de Herder is.
Hoe kan het zijn dat de 'deskundige zegt dat je niet zomaar van kerkverband mag wisselen?
Sorry dat ik dit nu even hard zeg, maar in de CGK raakte ik bijna God kwijt of Hij mij.
Ik kon me gewoon niet vinden in de leer/gewoontes/tradities.
Wie zich daar wel in kan vinden gun ik het allerbeste daarin.
Maar moet ik dan toch daar blijven?
Op wat of waarop baseren ze dat eigenlijk?
Net als een evangelische gemeente waar ik heenging.
Het was erg mooi en interessant, maar het was veel te groot.
Geen persoonlijk contact niks..
Moet ik daar lekker 'anoniem' moeten blijven?
Wie of waarom zou iemand mij kunnen vertellen waarom dit niet mag?
Al heel vaak genoemd, maar hoe zit het dan met deze tekst?
Johannes 3,8
8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat; zó is een ieder, die uit de Geest geboren is.
En als je naar een andere gemeente zou gaan zou dat ook opbouwend kunnen zijn/werken voor de gemeente daar.
Iedereen heeft gaven en talenten die hij/zij elders ook zou kunnen inzetten.
De dominee gaat toch ook van kerk tot kerk??