De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 31 aug 2014 11:38

Ach Wil, laat ze toch in hun sop gaarkoken.
Ze zijn het niet waard nog enig woord aan vuil te maken.
En de moderatie schijnt [na tweede verzoek dit topic te sluiten] nog steeds in diepe slaap te zijn, en heeft er blijkbaar geen enkele moeite mee dit soort figuren hun gang te laten gaan.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 31 aug 2014 11:54

Wilsophie schreef:
Makkelijk scoren toch met de moderator in uw bed! Over agressie gesproken. Ga lekker met elkaar heerlijk "refoën", het houdt je uit de tuin en van de straat.


Absolute kletspraatjes, mevrouw.
Ik heb geen moderator in bed en toch geen klachten.
Zou het wellicht aan u en aan uw zuster Ineke-kitty liggen?
Zoals al eerder door een ander opgemerkt, zelfreflectie is niet uw sterkste kant.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 12:18

Wilsophie schreef:Ik ben een dochter van een dominee over zaaien gesproken, als je dan toch op de man blijft spelen....
geef ik je graag troeven in handen. Ik heb nog wel wat boter in de koelkast liggen. #-o


Wat is de meerwaarde van deze opmerking?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor JeeWee » 31 aug 2014 12:57

ineke-kitty schreef:Saturday, August 30, 2014 By BosNewsLife Middle East Service.

ISLAMIC STATE MILITANTS RAPE DETAINED CHRISTIANS FOR REFUSING TO CONVERT.

BAGHDAD, IRAQ [ BosNewsLife] ---- Islamic State [IS] militants in Iraq are reportedly giving detained christian, Yazidi an Turkoman women a difficult choice:
Convert to their strict interpretation of Islam or face daily rape.

Bron: BosNewsLife.

O ja, en lees het artikel maar eens verder door, dat er vrouwen dagelijks meermalen verkracht worden, en als zij zwanger raken, hun pasgeboren baby's direct aan hen ontrukt worden, en hen nooit meer te zien krijgen.


Je fungeert herhaaldelijk als doorgeefluik van dit soort obscure berichten.
Zou je daarvoor alsjeblieft een nieuw topic willen openen met als titel: "De opmars van het extremisme"?
Je zet dit nu steeds "De opmars van de Islam" terwijl de islam als geen synoniem is voor extremisme.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Cahier » 31 aug 2014 14:08

JeeWee schreef:Je fungeert herhaaldelijk als doorgeefluik van dit soort obscure berichten.
Zou je daarvoor alsjeblieft een nieuw topic willen openen met als titel: "De opmars van het extremisme"?
Je zet dit nu steeds "De opmars van de Islam" terwijl de islam als geen synoniem is voor extremisme.

Extremisme voldoet niet. Voor de gemiddelde Nederlander ben je al een extremist wanneer je het homo-huwelijk afwijst.
Fundamentalisme kan evenmin worden gebruikt. Oorspronkelijk was immers het fundamentalisme een Amerikaanse christelijke beweging tegen vrijzinnigheid en voor het vasthouden aan de betrouwbaarheid van de Bijbel. Zou je dit woord toepassen op de Islam dan is waarschijnlijk iedere Moslim een fundamentalist. De koran en de islamitische overleveringen worden (voor zover ik weet) door alle moslims voor betrouwbaar gehouden.
Het woord Orthodox is evenmin te gebruiken. Het woord orthodox betekend zoveel als recht in de leer.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 20:19

Het is ontegenzeggelijk waar dat er in de naam van de islam op dit moment een groot aantal geperverteerde groeperingen bezig zijn met het plegen van heel veel geweld - of, misschien wel beter geformuleerd, we krijgen ze vaker in beeld dan voorheen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor elbert » 01 sep 2014 07:02

Op verzoek van de topicopener gaat dit topic dicht. Discussies over actuele zaken (zoals Irak en ISIS) kunnen in de betreffende topics worden gevoerd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten