De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 30 aug 2014 19:39

Had ik om je bemoeienis gevraagd? Ik begrijp niet dat je reageert?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 19:40

Interessant artikel:

Bahrain is willing to welcome 200 Christian families from Mosul

Camillo Ballin, the Apostolic Vicar for Northern Arabia said so, confirming the king’s attentiveness towards Christians. But humanitarian organisations accuse him of repressing the Shiites

“The king of Bahrain claims to be willing to help 200 Christian families from Mosul, and receive them in Bahrein. This shows his generosity towards Christians”. Combonian Camillo Ballin, the Apostolic Vicar for Northern Arabia, related the episode himself in an interview he gave a few days ago to Vatican Radio. The king he mentions is Hamad bin isa al Khalifa, who is not new to initiatives of acceptance for the Christians of the Persian Gulf. But it is the same king who has been harshly contested by international human rights organisations, that reprimand him for his severe repression of Shiite protests, who are the majority in the small country governed by a Sunni monarchy supported by Saudi Arabia. At this time, the most famous of the local dissidents, Abdulhadi Al-Khawaja, who was condemned to life imprisonment in 2001 and is deemed a “prisoner of conscience” by Amnesty International, has begun a hunger strike in prison.

We must also consider that the Persian Gulf has become a crucial frontier for the Church: whilst the rest of the Middle East experiences the tragedy of fleeing Christians, Saudi Arabia and the Gulf countries have become an immigration destination for hundreds of Filipinos, Indians, Thai and other citizens of the countries within the region, attracted by the labour demand. There is hope that this temporary event might really become a workshop for the opening of new spaces of religious freedom.Bahrain, where these Christians - although they remain foreigners for all intent and purposes - are now around 10% of the population, stood out in recent years for various encouraging signals. The most meaningful was the gift of 9 thousands square metres of land to the Catholic Church, where a big church will be built to fulfill the pastoral needs of the faithful, and will be dedicated to Our Lady of Arabia. Hamad bin isa al Khalifa has personally spoken to Pope Francis last 19th of May, when he was received in the Vatican.

On the background, however, looms the question of the political situation of Bahrein, that mirrors the many fractures of the whole Middle Eastern region. It also indicates the need of an overall change of direction in the Middle East, that will fully deal with the question of religious freedom and the relationship among different confessions, even within the Muslim world.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 20:20

faramir: " Kronkel maar lekker verder"


Om dit soort reacties, EN die van jou, EN die van Optimatus EN van rotjeknor heb ik de moderator verzocht dit topic te sluiten.
Het is schandalig, grof en onfatsoenlijk gedrag, en ik ben het spuugzat.
Ik zal voorlopig niet meer reageren op dit zogenaamde christelijke forum, en als mijn naam nog ergens belasterd wordt, ben ik hier voorgoed vertrokken.
Ik heb me steeds ingehouden, dit soort gedrag te negeren, maar de maat is vol nu.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 20:37

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 30 aug 2014 20:47

Faramir schreef:Afbeelding


En tot slot een roomse groet maar wel met een los handje. :^o

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 30 aug 2014 22:49

Wilsophie schreef:Had ik om je bemoeienis gevraagd? Ik begrijp niet dat je reageert?


Beetje agressief.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 30 aug 2014 22:53

ineke-kitty schreef:Het is schandalig, grof en onfatsoenlijk gedrag, en ik ben het spuugzat.
Ik zal voorlopig niet meer reageren op dit zogenaamde christelijke forum, en als mijn naam nog ergens belasterd wordt, ben ik hier voorgoed vertrokken.
Ik heb me steeds ingehouden, dit soort gedrag te negeren, maar de maat is vol nu.


We zullen u missen. :-oo

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 23:14

Een uitstekend idee. Wij rooien uw distels wel, ik heb ervaring met tuinieren. Fijn dat u vertrekt. Dit is uw beste posting ooit op Refoweb. Dag mevrouw Bevelander.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 31 aug 2014 01:28

Optimatus

De enige ervaring die u heeft, is het belasteren van mijn overtuiging, maar ik heb ergens horen fluisteren dat uw vrouw moderator is, dus verbaast het me niets dat uw onfatsoenlijk gedrag door de vingers wordt gezien.

Overigens IK ben de dochter van een tuinarchitect , en heb meer ervaring met tuinieren dan u in uw pink ooit zult hebben.
Tot nu toe heb ik met grote moeite vermeden persoonlijk te worden naar u e.a. toe op dit forum, maar nu neem ik geen blad meer voor m'n mond, ik ben klaar met figuren zoals u.
Ooit zult u voor Gods troon verantwoording af moeten leggen voor al de lasteringen die u heeft uitgesproken aan mijn adres. En reken maar dat DAT een profetisch woord is.

Verder wens ik geen woord meer vuil te maken aan figuren zoals u, die met minachting een zwaaiend poppetje menen te moeten plempen als "afscheid".
Ik heb genoeg verdragen op dit forum aan onfatsoenlijk, grof, en minachtend gedrag .

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 07:52

Afscheid nemen is iets anders dan eindeloos bij de voordeur blijven kleppen, profeterende tuinkabouter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 31 aug 2014 08:31

Optimatus schreef:Afscheid nemen is iets anders dan eindeloos bij de voordeur blijven kleppen, profeterende tuinkabouter.


Makkelijk scoren toch met de moderator in uw bed! Over agressie gesproken. Ga lekker met elkaar heerlijk "refoën", het houdt je uit de tuin en van de straat.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 10:32

We hebben draadloos internet en de zon schijnt in de tuin...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 10:35

Optimatus schreef:We hebben draadloos internet en de zon schijnt in de tuin...

Dit afscheid van deze twee lieden is zo te zien geen afscheid maar een smeekbede om eruit gegooid te worden. Om vervolgens andermaal in de slachtofferrol te kunnen kruipen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 10:43

(Inmiddels in onze tuin met zicht op een weelderige druivenplant)

Ze beweert dochter van een tuinarchitect te zijn. Ik geloof haar. Vooral het haatzaaien gaat haar goed af.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 31 aug 2014 11:34

Ik ben een dochter van een dominee over zaaien gesproken, als je dan toch op de man blijft spelen....
geef ik je graag troeven in handen. Ik heb nog wel wat boter in de koelkast liggen. #-o


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 42 gasten