De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 13:25

Boekenlezer schreef:Bovendien: hoe geloofwaardig is een godsdienst, die blijkbaar zo'n inherent geweldsprobleem met zich meedraagt, gezien de terroristische organisaties door de wereld van de islam heen?

Hoe zou het christendom zich ontwikkelen als het omgekeerd was?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2014 13:36

Faramir schreef:Hoe zou het christendom zich ontwikkelen als het omgekeerd was?

Wat bedoel je precies? Wat kan er omgekeerd zijn?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2014 13:43

Nu ik het artikel gelezen heb, lijkt het er sterk op, dat Azzedine C. nogal een probleem heeft, waardoor evenwichtige denkprocessen wel eens weinig kans zullen hebben bij hem. Iemand die zich bepaalde zaken ontzettend aantrekt, op een overdreven manier zoals het door anderen ook niet bedoeld is. Tja, dan wordt een denkproces over de waarheid ook èrg lastig... :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 30 aug 2014 14:07

Optimatus schreef:Achter je rug om op een publiek forum? :lol: Verder heeft JeeWee gelijk. Je zaait haat, net als die andere extremisten en niets garandeert mij dat jouw vrienden uiteindelijk ook tot geweld over zullen gaan op het moment dat de haat tot wasdom komt. In Amerika heb je al van die reborn jokers die Korans verbranden. Dat zagen we in de jaren dertig in Nazi-Duitsland ook.


Ineke, stop op dit forum. De moderatie is eenzijdig en laat mensen jou helemaal afbranden. Dat ben je niet waard. Het is de reden waarom ik hier niet meer kom. De strijd is ongelijk en de beledigingen zijn ontoelaatbaar en op de persoon gespeeld en daar doet men hier niets aan.
Ik heb er rust mee om op dit forum achter mij te laten.
Je bent een Koningskind en soms is het goed om als zuster in de Heer je te wijzen op de zinloosheid van deze strijd.
Liefs Wilsophie

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 14:10

Wilsophie

Ik denk er inderdaad sterk over te stoppen op dit forum, want het kost me veel strijd en verdriet, en dat is me het niet waard.
Bedankt voor je bemoediging.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 14:11

Boekenlezer schreef:Wat bedoel je precies? Wat kan er omgekeerd zijn?

Stel we draaien het christendom en de islam om. De christelijke gebieden worden islamitische en andersom. Kortom een positie waarbij we eeuwen lang aan de andere kant van het kolonialisme hebben gestaan, waar onze landen buiten olie/gas wat door dictatoren wordt geclaimd, vrij arm zijn. Enz enz. Wij als westerse christenen hebben maar geboft met onze welvaart (en het deels zelf gecreëerd door onderdrukking en uitbuiting). De christenen in islamitische gebieden hebben nooit meer een meerderheid gevormd om zich te roeren.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 14:12

Wilsophie schreef:Het is de reden waarom ik hier niet meer kom.

Uit je reactie hier blijkt het tegendeel.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2014 17:12

Faramir schreef:Hoe zou het christendom zich ontwikkelen als het omgekeerd was?

Faramir schreef:Stel we draaien het christendom en de islam om. De christelijke gebieden worden islamitische en andersom. Kortom een positie waarbij we eeuwen lang aan de andere kant van het kolonialisme hebben gestaan, waar onze landen buiten olie/gas wat door dictatoren wordt geclaimd, vrij arm zijn. Enz enz. Wij als westerse christenen hebben maar geboft met onze welvaart (en het deels zelf gecreëerd door onderdrukking en uitbuiting). De christenen in islamitische gebieden hebben nooit meer een meerderheid gevormd om zich te roeren.

Een belangrijk verschil tussen islam en christendom, is dat 'underdog zijn' past bij wat de Bijbel leert ('in de wereld zult u verdrukking lijden'), terwijl de islam daar niets van weten wil. Nee, de islam wil alleen maar heersen, en raakt uit zijn doen als daar in de praktijk te weinig van terecht komt. Het zijn gewoon heel andere wijzen van denken.
De islam is van het dominant zijn. 'Wie het hardste schreeuwt, heeft gelijk' denken ze blijkbaar. (Alsof de werkelijkheid zich daar iets van aantrekt. :lol: ) Hun minaretten willen ze ook altijd maar hoger hebben dan de kerktorens, om zo het gelijk van de islam te bevestigen.

Hoe zou alles zich ontwikkeld hebben als de geschiedenis anders gelopen was? Dat lijkt mij onmogelijk te beantwoorden, want dat is koffiedik-kijken van de jawelste.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 19:28

Misschien dat christelijke kerken in Nederland zich eens moeten afvragen waarom ze leeglopen en waarom de moslims vrolijk doorminaretten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 19:30

Optimatus schreef:Misschien dat christelijke kerken in Nederland zich eens moeten afvragen waarom ze leeglopen en waarom de moslims vrolijk doorminaretten.

Immigratie. Binnen de islam is het vrij dodelijk om de islam vaarwel te zeggen. Maar ook omdat de islam een zeer duidelijke godsdienst is die je duidelijke richtlijnen geeft. Mensen hebben schijnbaar behoefte aan die vastigheid. Iets wat bijvoorbeeld het katholicisme heeft losgelaten in deze regio sinds Vat. II.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 19:33

Het opvallende is dat mensen tegenwoordig wel weer op zoek zijn naar vastigheid. Daar ligt dus een kans voor een "herkerstening".
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 30 aug 2014 19:35

Faramir schreef:Uit je reactie hier blijkt het tegendeel.


Het tegendeel is een groot woord. Gewoon in de "standby" stand. Je laat je toch niet afsnauwen als je er niet voor betaald wordt. Dan is er zinvoller werk te doen.
Er zijn beter forums, maar ik geef toe, de christelijke "vorm" is zeldzaam. :-k

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 19:36

Je zegt hier niet meer te komen maar toch lees je mee en reageer je.

Dat is wat mij betreft overduidelijk het tegendeel.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 30 aug 2014 19:38

Nee hoor, ik lees niet mee, er zijn meerdere communicatiemogelijkheden dan een forum. En soms heel soms word ik getipt en dan ga ik even kijken.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 30 aug 2014 19:38

Kronkel maar lekker verder. =; /care


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten