De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 29 aug 2014 18:51

Boekenlezer: "Jawel hoor, bij mij wel"

Gelukkig, toch nog iemand die het verschil weet tussen de Koran en de Heilsboodschap van Christus Jezus.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 19:58

Rotterdam, die Wibrajurk lijkt meer op ISIS dan je op het eerste gezicht zou denken. Feitelijk heeft ze dezelfde ideeën over de islam als deze groep baarbarbaren. Haar zogenaamde "wedergeboren" christelijke ideeën zijn vooralsnog niet gewelddadig, maar ik durf niet te garanderen dat zij niet ooit ter kruistocht (zonder kruis) trekt. Haar medewedergeboren vriend Bush deed immers hetzelfde, hoewel hij natuurlijk een iets groter leger in beheer had.

Fanatici zijn levensgevaarlijk voor een ieder die het niet met hen eens zijn.
De dame in kwestie predikt de liefde van Christus door middel van het zaaien van haat. Derhalve strooit plant zij distels, geen smakelijk koren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor dalethvav » 29 aug 2014 22:29

Optimatus schreef:De dame in kwestie predikt de liefde van Christus door middel van het zaaien van haat. Derhalve strooit plant zij distels, geen smakelijk koren.

Over de liefde van Christus gesproken:
Een (het) wezenlijk(e) verschil tussen bijbel en koran (lees christendom / islam) is toch wel dat een christen die geweld gebruikt, zich nooit kan beroepen op de "stichter" van het christendom, Jezus, die nooit het zweaard hanteerde.
Binnen de islam ligt dat toch een tikkeltje anders: Een islamiet die geweld gebruikt kan zich namelijk wel beroepen op de stichter van de islam, Mohammed, die wel degelijk het zwaard hanteerde.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 29 aug 2014 22:51

Daar heb je een goed punt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 08:14

Optimatus: "[reactie gericht aan Rotterdam] : "De dame in kwestie predikt de liefde van Christus door middel van het zaaien van haat. Derhalve plant zij distels, geen smakelijk koren".
"Haar zogenaamde "wedergeboren" christelijke ideeen"


Ik zou het op prijs stellen als je niet achter mijn rug om op een smalende toon zou spreken, dat is niet fatsoenlijk.
Ik praat alleen verder als je gewoon als volwassene zaken kunt bediscussieren of bespreken.

Zo niet, en je blijft doorgaan met mij persoonlijke kwalificaties toe te dichten, ben ik genoodzaakt een klacht in te dienen bij de moderatie .

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor JeeWee » 30 aug 2014 08:20

ineke-kitty schreef:Zo niet, ben ik genoodzaakt een klacht in te dienen bij de moderatie.


Zou het helpen?
Kijk eens in je harte-spiegel: je krijgt ladingen van kritiek over je heen omdat je menig topic verstiert met je haatzaaierij en doemdenken.. Zijn zij dan allemaal gek en jij bent wijs en hebt het als eenling bij het goeie eind?

Beste mevrouw Ineke-Kitty, druk eens op je knopjes 'zelfreflectie', 'zelfkritiek' en 'zelfonderzoek'.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 08:44

JeeWee: " Zou het helpen?"

Nee, ik vrees van niet, echter laat ik me niet als een "dummie" behandelen, omdat ik waarschuw tegen een valse godsdienst die notabene zelf haat zaait tegen Joden en Christenen in het bijzonder, en tegen alle "ongelovigen" in het algemeen.

Overigens doorzoekt de Heilige Geest alle dingen, en daarmee dus ook mijn hart.
Zelfreflectie is wat mij betreft niet aan de orde.
Misschien bij degenen die mijn wedergeboorte in twijfel trekken, dat zou zo maar heel nuttig kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 30 aug 2014 09:43

Achter je rug om op een publiek forum? :lol: Verder heeft JeeWee gelijk. Je zaait haat, net als die andere extremisten en niets garandeert mij dat jouw vrienden uiteindelijk ook tot geweld over zullen gaan op het moment dat de haat tot wasdom komt. In Amerika heb je al van die reborn jokers die Korans verbranden. Dat zagen we in de jaren dertig in Nazi-Duitsland ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 09:58

Optimatus: " achter je rug om op een publiek forum?"

Inderdaad, via, via, en daarmee dus achter mijn rug om, en niet rechtstreeks aan mij gericht.
Nogmaals: we praten verder als je je normaal en fatsoenlijk kunt gedragen, en inhoudelijk kunt reageren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor JeeWee » 30 aug 2014 10:04

ineke-kitty schreef:Zelfreflectie is wat mij betreft niet aan de orde.


Tja...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3462
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor benefietdiner » 30 aug 2014 10:15

Tja en zo gaat het dan.
Van voetballertje tot crimineel.

Over de opmars van de Islam gesproken.

Azzedine C.: van jong sporttalent tot jihadronselaar

Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... laar.dhtml

Ik vraag mij dan ook af heeft deze jongen geen vader en moeder gehad? Of heeft de gematigde moskee hem niet verteld, jonge dit is het verkeerde pad of…… hebben ze hem soms aangemoedigd.
Allemaal vragen waar ik toch wel mijn bedenkingen bij heb want hij is niet de enige.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Mortlach » 30 aug 2014 10:29

Optimatus schreef:Daar heb je een goed punt.


Op zich wel, maar dan moet je niet vergeten dat de situatie nogal anders was. Jezus was geen leider van zijn volk - in wereldlijke zin dan. Jezus hoefde het zwaard niet te hanteren, dat deden de Romeinen wel voor hem.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 10:48

Saturday, August 30, 2014 By BosNewsLife Middle East Service.

ISLAMIC STATE MILITANTS RAPE DETAINED CHRISTIANS FOR REFUSING TO CONVERT.

BAGHDAD, IRAQ [ BosNewsLife] ---- Islamic State [IS] militants in Iraq are reportedly giving detained christian, Yazidi an Turkoman women a difficult choice:
Convert to their strict interpretation of Islam or face daily rape.

Bron: BosNewsLife.

O ja, en lees het artikel maar eens verder door, dat er vrouwen dagelijks meermalen verkracht worden, en als zij zwanger raken, hun pasgeboren baby's direct aan hen ontrukt worden, en hen nooit meer te zien krijgen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 30 aug 2014 11:21

Benefietdiner

Men meent, dat die gast die ze nu opgepakt hebben en [voorlopig] 2 weken vastzit, het ronselen van jonge moslims daarmee van de baan is.
Gistermiddag luisterde ik naar een debat op de radio over IS, waarbij iemand beweerde, dat als de "ideologie" van de Islam maar opgegeven zou worden, IS vanzelf wel zou verdwijnen.
Ik heb daar hartelijk om gelachen.
de Islam zal nooit haar ideologie opgeven de gehele wereld te onderwerpen aan haar heerschappij van onderdrukking en uitroeiing van Joden en Christenen.
WAT een naiviteit en kop in het zand stekerij van zogenaamde Islam-deskundigen die daar aan het woord waren.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 30 aug 2014 13:22

benefietdiner schreef:Tja en zo gaat het dan.
Van voetballertje tot crimineel.

Over de opmars van de Islam gesproken.

Azzedine C.: van jong sporttalent tot jihadronselaar

Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... laar.dhtml

Ik vraag mij dan ook af heeft deze jongen geen vader en moeder gehad? Of heeft de gematigde moskee hem niet verteld, jonge dit is het verkeerde pad of…… hebben ze hem soms aangemoedigd.
Allemaal vragen waar ik toch wel mijn bedenkingen bij heb want hij is niet de enige.

De eerste denkfout die zo iemand maakt, is natuurlijk: "De islam is waar." Dat is al het eerste zetje in de verkeerde richting. De rest kan dan vanzelf volgen.

Ik zie zelf weinig geloofwaardigs in de islam. En ik zou het zo'n jongen van harte gunnen om dat ook zo te zien.
Wel constateer ik, dat de islam wel erg goed aansluit bij hoe een mens van nature denkt. Zoals: goede werkenleer, een simpel godsbeeld (monolithische eenheid), geen goddelijke middelaar die vrijwillig vernederingen ondergaat, je agressief mogen opstellen in de richting van ongelovigen, etc. Maar de waarheid kan ook heel tegendraads staan op onze natuur. Wie heeft gezegd dat dat niet zou kunnen? De Bijbel leert het!

Als je bij een geloof bent ingedeeld, en je constateert dat er verschillende godsdiensten zijn, dan is de logische eerste stap toch dat je je eens gaat verdiepen in de vraag, welke er dan gelijk zou kunnen hebben? Alleen doe je dat niet zo even in een dagje. Dat vereist behoorlijk wat studie en inzicht.
Bovendien: hoe geloofwaardig is een godsdienst, die blijkbaar zo'n inherent geweldsprobleem met zich meedraagt, gezien de terroristische organisaties door de wereld van de islam heen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten