De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Trajecto » 02 jul 2014 13:23

schelpje3 schreef:Wat is dit voor vreemd advies:
Bij de ramadan maaltijden worden regelmatig vrienden, familie, buren en buurtgenoten uitgenodigd om met hen de maaltijd te delen. Stichting evangelie & moslims adviseert om op deze uitnodigingen in te gaan. Zo krijg je een goede band met je medemens en meer begrip voor de vastenperiode van de moslims. Daarnaast is het een goede gelegenheid om voor en met ze te bidden.

Stel je voor dat je moslims bij je thuis uitnodigt om te komen eten en zij lezen uit de koran voor en bidden tot hun profeet, en zij gaan evangeliseren. :?
Als ik bij mijn lieve buuf thee ging drinken, praatten we over van alles en nog wat, maar nooit over het geloof.

Je bedoelt waarschijnlijk dat ze misschien mensen voor de islam willen winnen. Dat heet geen "evangeliseren".
(Ik zeg dat maar even om spraakverwarring te voorkomen.)
Nulla aetas ad discendum sera

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 14:05

Schelpje ik had je post een paar keer teruggelezen, maar begreep niet dat je buurvrouw een Marokkaanse was. Dat vind ik wel verschil maken in de benadering al dan niet met het evangelie.
Dus dan ligt het wel anders vind ik. Had ik het wel moeten/kunnen weten?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 14:11

Overigens weet ik niet of er onderscheid is tussen "evangeliseren" en een leer overbrengen die je aanhangt.
Het lijkt erop dat de EO een begrip wil kweken van haar achterban voor de mensen die de Islam als religie aanhangen.
Ik vraag me oprecht af, of dat hun taak is.
Ik ken de oprichters van de EO en in die tijd was dit niet aan de orde, de Islam was nauwelijks bekend, maar ik probeer me te verplaatsen in deze oprichters. Broeder Klein Haneveld, Kits, Niemeyer, Glashouwer en wellicht vergeet ik er een paar. En ik denk dat ik hun doel en motivatie wel ken.
Evangelieverkondiging is niet het bestrijden van iets, maar het brengen van de blijde boodschap.
Evangelie is niet begrip en verdraagzaamheid van wereldgodsdiensten opeisen, en ik denk dat een toenadering zoeken op deze basis veel te smal is en op weg is naar een wereldgodsdienst voorspeld/voorzegd in de Bijbel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2014 14:17

Wilsophie schreef:Schelpje ik had je post een paar keer teruggelezen, maar begreep niet dat je buurvrouw een Marokkaanse was. Dat vind ik wel verschil maken in de benadering al dan niet met het evangelie.
Dus dan ligt het wel anders vind ik. Had ik het wel moeten/kunnen weten?

Ik dacht dat je aan de hand van de topictitel, dit wel begreep. :D

Maar ik denk niet dat ik op een andere manier omga met één van de andere Nederlandse buren.
Toen wij in ons tegenwoordige huis kwamen wonen, wist de buurt al tamelijk snel dat wij op zondag naar de kerk gingen.
En soms kwam daar een vraag over of we kregen de vraag waarom wij op zondag nooit klussen of de auto wassen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 14:25

Duidelijk dank je wel. Ik was zelf wat vaag met mijn opening omdat ik er niet "uit" was wat de EO precies bedoelde, dus ik liet het afhangen van het verloop van dit topic met bepaalde meningen.

Met excuus aan Ineke, want ik kom er even tussen met een wending.

Ik denk om even bij het onderwerp te blijven dat we op weg gaan naar een wereldgodsdienst waar de EO een heel klein voorzetje voor geeft en dat baart mij zorgen danwel we gaan een richting op die al voorspeld is in de profetiën in de Bijbel en dat gaat heel snel.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 02 jul 2014 18:18

Wilsophie: " Ik denk om even bij het onderwerp te blijven dat we op weg gaan naar een wereldgodsdienst waar de EO een heel klein voorzetje voor geeft".

Ja, dat geloof ik ook, en wie had nu gedacht dat een Evangelische Omroep pleiten zou voor meer begrip voor de ramadan en dat wij, als christenen, daar rekening mee zouden moeten houden.
Goddank hoeven de oprichters van de EO dit niet mee te maken, maar goed de EO is al lang niet meer wat het geweest is.
We zijn inderdaad hard op weg naar een wereldgodsdienst, waar alles op EEN hoop gegooid wordt, een religieus systeem, als voorbereider voor een nieuwe tijd, een nieuwe leer, een nieuwe filosofie die rechtstreeks van de duivel afkomstig is.

Er zal een beeld opgericht worden in het antichristelijke rijk. Dat beeld is uiteraard een afgodsbeeld. In Mattheus 24 wordt dit beeld "gruwel der verwoesting" genoemd.
Openbaring 13:15 zegt daarover:
"En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
Het moge duidelijk zijn dat het hier om een religieus systeem gaat, want het wordt aanbeden.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 02 jul 2014 18:26

Een stukje geschiedenisles dat een en ander in perspectief zet:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6606896 ... zien_.html

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 02 jul 2014 19:32

Faramir schreef:Een stukje geschiedenisles dat een en ander in perspectief zet:


Moslims wereldwijd bezorgd om groei jihadisme
Wereldwijd neemt onder moslims de bezorgdheid toe over militante geloofsgenoten in groeperingen als al-Qaeda, Hamas, Boko Haram en ISIS.
Moslims wereldwijd bezorgd om groei jihadisme

Dat blijkt uit onderzoek onder 14.000 moslims in 14 landen.
Volgens de denktank Pew Research Center is de bezorgdheid het grootst in landen waar traditioneel veel gematigde moslims wonen, zoals Libanon en Tunesië.

In het eerste land is maar liefst 92 procent van de ondervraagden bezorgd over moslimextremisme in eigen land. Maar liefst 96 procent is in Libanon tegen terreurnetwerk al-Qaeda.
Steun voor zelfmoordaanslagen is de afgelopen jaren in veel islamitische landen afgenomen. Desondanks zijn er in sommige landen nog significante minderheden die de praktijk steunen. In de Palestijnse gebieden stemt 46 procent van de ondervraagden in met dit actiemiddel. In 2007 was dat nog 70 procent.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 19:35

ineke-kitty schreef:Wilsophie: " Ik denk om even bij het onderwerp te blijven dat we op weg gaan naar een wereldgodsdienst waar de EO een heel klein voorzetje voor geeft".

Ja, dat geloof ik ook, en wie had nu gedacht dat een Evangelische Omroep pleiten zou voor meer begrip voor de ramadan en dat wij, als christenen, daar rekening mee zouden moeten houden.
Goddank hoeven de oprichters van de EO dit niet mee te maken, maar goed de EO is al lang niet meer wat het geweest is.
We zijn inderdaad hard op weg naar een wereldgodsdienst, waar alles op EEN hoop gegooid wordt, een religieus systeem, als voorbereider voor een nieuwe tijd, een nieuwe leer, een nieuwe filosofie die rechtstreeks van de duivel afkomstig is.

Er zal een beeld opgericht worden in het antichristelijke rijk. Dat beeld is uiteraard een afgodsbeeld. In Mattheus 24 wordt dit beeld "gruwel der verwoesting" genoemd.
Openbaring 13:15 zegt daarover:
"En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
Het moge duidelijk zijn dat het hier om een religieus systeem gaat, want het wordt aanbeden.


Absoluut.

Faramir

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Faramir » 02 jul 2014 21:07

rotterdam schreef:Moslims wereldwijd bezorgd om groei jihadisme
Wereldwijd neemt onder moslims de bezorgdheid toe over militante geloofsgenoten in groeperingen als al-Qaeda, Hamas, Boko Haram en ISIS.
Moslims wereldwijd bezorgd om groei jihadisme

Dat blijkt uit onderzoek onder 14.000 moslims in 14 landen.
Volgens de denktank Pew Research Center is de bezorgdheid het grootst in landen waar traditioneel veel gematigde moslims wonen, zoals Libanon en Tunesië.

In het eerste land is maar liefst 92 procent van de ondervraagden bezorgd over moslimextremisme in eigen land. Maar liefst 96 procent is in Libanon tegen terreurnetwerk al-Qaeda.
Steun voor zelfmoordaanslagen is de afgelopen jaren in veel islamitische landen afgenomen. Desondanks zijn er in sommige landen nog significante minderheden die de praktijk steunen. In de Palestijnse gebieden stemt 46 procent van de ondervraagden in met dit actiemiddel. In 2007 was dat nog 70 procent.

Goed om te lezen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 02 jul 2014 21:47

Er is onlangs ook in Den Haag door een groep moslims gedemonstreerd tegen terrorisme. Het is goed dat deze geluiden nu ook de media bereiken. Mensen zijn het geweld zat. Het is nu zaak dat deze mensen in Nederland worden gesteund. Uiteindelijk staan we aan dezelfde kant.

Het is dan ook totaal niet productief om te lawaaien over hoe vreselijk de islam al dan niet is. Het gaat er nu om dat er een duidelijk signaal wordt afgegeven dat geweld niet getolereerd wordt en dat terreur in naam van wie dan ook verwerpelijk is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 21:51

Als ik goed geinformeerd ben roept de Koran op tot geweld.

mohamed

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mohamed » 02 jul 2014 21:54

Wie moslims vreest is lam. Echter, wie de ware religie aanhangt heeft toch geen vrees voor enige leer?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Wilsophie » 02 jul 2014 22:02

Wat is dan de ware religie? Ik hang helemaal niks an. Ik ben een gelovige dus in Christus verbonden op grond van geloof. Ere aan het Lam!!

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Marloes1g » 02 jul 2014 22:15

En waar roept Christus dan op tot haat en angst zaaien?
Laat die koran liggen en lees de Bijbel!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten