Over die uitverkiezing zelf is reeds genoeg gesproken.
Het is een handvat voor dergelijke mensen dat als ze niet wedergeboren worden, God de schuld kunnen geven, daar lijkt het op. Zoals het geïnterpreteerd wordt is het een leugen.
Dus daar wil ik het niet over hebben.
http://www.maranathakerk.nu/erediensten ... 12-16-1700Hier wordt het zeer duidelijk uitgelegd hoe het bedoeld is.
Wat er wel gesteld wordt is echt erg. Onbegrijpelijk dat mensen dit durven te beweren en dat er zogenaamde aanhangers zijn die dit geloven en zelfs deze dominee toeschrijft door de Heilige Geest geïnspireerd te zijn.
Het is gewoon niet waar, werkelijk gelogen. Ik kan hier niet over uit.
Gods onmetelijke Liefde jegens alle mensen, Zijn bemoeienissen met mensen, Zijn Liefde, Genade en de gave van Zijn Zoon. Zijn onuitsprekelijke verlangen dat alle mensen tot Hem komen. Zijn oneindige geduld dat een ieder zich bekeerd, het wordt gewoon veracht, God wordt niet serieus genomen. Zo´n Almachtig Heilig God die zich wil vernederen om tot mensen te komen om ze het beste te geven, men gaat echt tegen Hem in!
Ik zal het anders vertellen.
God hield van alle mensen al voordat ze geboren waren.
Joh 3,16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. Op een tijd zei Hij ‘laat ons mensen maken”
Gen 1,26 En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis. Hij hield zoveel van ons dat Hij wilde dat iedereen in de Hemel komt
2 Petr 3,9De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. maar Hij wist dat we ernstig zouden zondigen. God kan niet met die zonden omgaan die wij zouden doen, daar is Hij te Heilig voor. Ook kan Hij ze door Zijn Heiligheid niet door de vingers zien. Hij wilde ze ons mensen vergeven maar dat is voor God niet genoeg, er moet voor betaald worden. Ze moesten weg zijn.
Micha 7,19 19 Hij zal Zich weer over ons ontfermen,Hij zal onze ongerechtigheden vertrappen, ja, U zult al hun zonden werpen in de diepten van de zee.God wist ook dat wij daar niet aan konden voldoen, eigenlijk had God een probleem. Hij wilde ons door Zijn onbeschrijflijke Liefde bij Zich hebben maar wij zaten zo onder de zonden dat Hij daardoor ons niet kon accepteren. Er was een oplossing, Zijn enig geboren Zoon was de Enige die kon betalen. Door Gods onmetelijke Liefde jegens ons was Hij Bereidt Zijn Zoon te laten sterven om ons bij zich te krijgen.
Joh 3,16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Toen zei de Zoon “Ik kom om Uw wil te doen Vader, Ik zal betalen”. Toen zei God “als je dat doet, mag je ze allemaal hebben en ze zullen aan Jou gehoorzaam zijn. Degenen die in jou geloven zullen je Eeuwig Loven en Prijzen.
Openb.7,9 Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.Niet echt enkele.
Hand 17,30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden van de onwetendheid, nu overal aan alle
mensen dat zij zich moeten bekeren,Zou God dit zeggen als Hij van te voren zegt dat er maar enkele zalig worden?
Rom. 5,18 Zoals dus door één overtreding de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven.
Dit is Evangelie.
Rom. 1,5 Door Hem hebben wij genade en het apostelschap ontvangen tot geloofsgehoorzaamheid onder alle heidenen, ter wille van Zijn Naam,Tit 2,11 Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen,Dus toch niet aan sommige.