Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 11:25

miepje

De Barmhartige Samaritaan is de Heer ZELF dus. En HEM zouden wij liefhebben, want HIJ is onze "Naaste".

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Miepje90 » 24 mar 2014 11:31

Je vergeet dat Nederland niet het uitverkoren volk is.

(Overigens: besnijden is niet aan de orde, alle islamitische mannen zijn al besneden...)

ineke-kitty schreef:miepje
De Barmhartige Samaritaan is de Heer ZELF dus. En HEM zouden wij liefhebben, want HIJ is onze "Naaste".

Oh, die uitleg heb ik nog nooit gehoord en vind ik ook bijzonder.
Maar de Samaritaanse vrouw bij de put is dan ook Jezus Zelf?

Volgens mij is één van de opdrachten die Jezus duidelijk aan zijn volgelingen geeft, om je naaste lief te hebben als jezelf en het evangelie te verspreiden onder de volkeren
En alles staat of valt dan met de vraag of je vindt dat Marokkanen je naaste zijn of niet. Blijkbaar vind jij dat je maar één naaste hebt en dat is Jezus.
Overigens was diezelfde Jezus wel degene die prostituees aansprak, die met belastingontduikers en soldaten omging en die dus blijkbaar ook de allochtonen uit de maatschappij aan durfde te spreken. Is dat niet het voorbeeld dat wij dienen te volgen?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor schelpje3 » 24 mar 2014 11:33

Ondertussen heeft de heer Wilders wel een punt als hij zegt dat minister Opstelten hem al schuldig heeft verklaard, terwijl de rechtbank dit nog moet uitspreken.
Minister Opstelten is nl. het hoofd van het Openbaar Ministerie.
Ook het gegeven dat er voorgedrukte aangiftes zijn verspreid, lijkt mij niet erg handig.
Hij gebruikte dit meteen door te stellen dat we dit ook maar bij onze ouderen moeten doen, als zij beroofd worden.
Hij maakt handig gebruik van deze missers om de zaak naar zijn hand te zetten.
Ik weet de afloop nog zo net niet. :-k

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 11:37

schelpje3 schreef:Ondertussen heeft de heer Wilders wel een punt als hij zegt dat minister Opstelten hem al schuldig heeft verklaard, terwijl de rechtbank dit nog moet uitspreken.
Minister Opstelten is nl. het hoofd van het Openbaar Ministerie.
Ook het gegeven dat er voorgedrukte aangiftes zijn verspreid, lijkt mij niet erg handig.
Hij gebruikte dit meteen door te stellen dat we dit ook maar bij onze ouderen moeten doen, als zij beroofd worden.
Hij maakt handig gebruik van deze missers om de zaak naar zijn hand te zetten.
Ik weet de afloop nog zo net niet. :-k

Ik heb het vermoeden dat Wilders iets heeft gezegd wat zijn juridisch adviseur van tevoren uitvoerig bestudeerd heeft.
Het kwam er te berekenend en weloverwogen uit om in de emotie van het moment geroepen te zijn.
En je kunt van Wilders een hoop zeggen, maar niet dat hij dom is.
Waarschijnlijk heeft hij gezocht naar "de opmerking", iets wat hij niet leek te mogen zeggen, maar wat juridisch gezien nog nét kan.
Hij zal dus niet worden veroordeeld, hoe jammer dat ook is.
Die voorgedrukte aangifte's zijn dan weer wél belachelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2014 11:38

Miepje90 schreef:Oh, die uitleg heb ik nog nooit gehoord en vind ik ook bijzonder.

Dan kunnen we het natuurlijk ook verder doortrekken, maar dat zal I-K wel niet passen en proberen in alle mensen (dus ook criminele Marokkanen) God en het goede te zien. Titus Brandsma is daarin een prachtig voorbeeld.

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Miepje90 » 24 mar 2014 11:39

Ja, ben ik met je eens.. Maar het is ook wel weer typerend voor ons Geertje om alles wat er te wijzen valt, ook aan te wijzen en daarmee voorbij te gaan aan het feit dat die uitspraak niet kon; het wil namelijk ook wel wat zeggen dat de top van de politiek zich hier zo duidelijk over uitlaat. Hoewel ik enige hypocrisie van de politiek en de media ook zeker niet ontkennen zal.

Leuk filmpje overigens uit het verleden, waarbij Wilders zich vrij duidelijk uitlaat over de anti-islamitische uitspraken van Pim Fortuyn:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6590333/edc06b03/wilders_in_2001_over_pim_fortuyn.html
(om te laten zien dat radicalisatie niet alleen bij de islam voorkomt, maar toch ook wel bij Wilders)
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Speedy » 24 mar 2014 11:40

StillAwake schreef:[
Ik heb het vermoeden dat Wilders iets heeft gezegd wat zijn juridisch adviseur van tevoren uitvoerig bestudeerd heeft.
Het kwam er te berekenend en weloverwogen uit om in de emotie van het moment geroepen te zijn.
En je kunt van Wilders een hoop zeggen, maar niet dat hij dom is.
Waarschijnlijk heeft hij gezocht naar "de opmerking", iets wat hij niet leek te mogen zeggen, maar wat juridisch gezien nog nét kan.
Hij zal dus niet worden veroordeeld, hoe jammer dat ook is.
Die voorgedrukte aangifte's zijn dan weer wél belachelijk.


Nou ik denk juist dat Wilders iets stoms heeft gezegd en wat hij geprobeerd heeft na overleg met zijn juridische adviseurs, zaterdagavond te repareren. Die persconferentie zat namelijk vol met statements en aanvullingen van wat hij op die woensdagavond heeft gezegd. Hij heeft vergeten die woensdagavond een bijvoegelijk naamwoord te gebruiken. Dat heeft hij namelijk tot die woensdagavond altijd gedaan.

M
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2014 11:41

StillAwake schreef:Die voorgedrukte aangifte's zijn dan weer wél belachelijk.

Zeker als je in het achterhoofd neemt dat de politie normaal gesproken vrij weinig tijd heeft om aangifte op te nemen. Zo is het in het recente verleden wel eens gebeurd dat beroofde bejaarden doodleuk een paar dagen moesten wachten en zelfs dat een verkrachte vrouw op het politiebureau doodleuk naar huis werd gestuurd en wat te denken van al die mensen die radeloos bij een politiebureau aankomen na te zijn overvallen om tot de ontdekking te komen dat het bureau slechts op dag x en y in de week open is.

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Miepje90 » 24 mar 2014 11:41

Faramir schreef:Dan kunnen we het natuurlijk ook verder doortrekken, maar dat zal I-K wel niet passen en proberen in alle mensen (dus ook criminele Marokkanen) God en het goede te zien. Titus Brandsma is daarin een prachtig voorbeeld.

Wat bedoel je hiermee?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2014 11:42

Speedy schreef: Hij heeft vergeten die woensdagavond een bijvoegelijk naamwoord te gebruiken. Dat heeft hij namelijk tot die woensdagavond altijd gedaan.

Op diezelfde woensdagavond heeft hij zichzelf ook verduidelijkt maar dat werd slechts 1 maal uitgezonden (live en dus waarschijnlijk per ongeluk) want dat paste niet zo lekker in het plaatje wat de media wou scheppen.

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 24 mar 2014 11:43

Miepje90 schreef:Wat bedoel je hiermee?

Dat als je goed kijkt in de ander God kan zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 11:45

Faramir schreef:Zeker als je in het achterhoofd neemt dat de politie normaal gesproken vrij weinig tijd heeft om aangifte op te nemen. Zo is het in het recente verleden wel eens gebeurd dat beroofde bejaarden doodleuk een paar dagen moesten wachten en zelfs dat een verkrachte vrouw op het politiebureau doodleuk naar huis werd gestuurd en wat te denken van al die mensen die radeloos bij een politiebureau aankomen na te zijn overvallen om tot de ontdekking te komen dat het bureau slechts op dag x en y in de week open is.

geen tijd? of geen zin?
Waarschijnlijk het laatste. Ooit is mijn fiets gestolen, waarna ik aangifte deed.
De dader werd op heterdaad betrapt, en naar het politiebureau gebracht, waarna ik de verheugende mededeling kreeg dat mijn fiets terecht was.
Moest alleen wél aangifte doen, en jij mag raden wie er eerder buiten stond, de fietsendief of ondergetekende...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 11:46

Faramir schreef:Op diezelfde woensdagavond heeft hij zichzelf ook verduidelijkt maar dat werd slechts 1 maal uitgezonden (live en dus waarschijnlijk per ongeluk) want dat paste niet zo lekker in het plaatje wat de media wou scheppen.

De rol van de media in dezen is inderdaad erg kwalijk. Media die sowieso redelijk links zijn.
Maar dat had Geert kunnen weten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 11:47

miepje

Nee, Nederland is niet het " uitverkoren" volk zoals jij het formuleert, echter de gelovigen uit de heidenen, behoren wel degelijk tot Zijn volk, namelijk Zijn Gemeente, namelijk Zijn Lichaam, wereldwijd, en DUS ook de gelovigen in Nederland.

Overigens zijn de hoeren, de tollenaars en de Samaritaanse vrouw, een type van de Gemeente, die, in tegenstelling tot het Joodse volk WEL tot bekering zijn gekomen.

Nogmaals de Islam is een religie van afgoderij en in tegenspraak met het geloof in Christus Jezus.
Overigens weet ieder weldenkend mens dat de heer Wilders de criminele Marokkanen bedoelde, en niet de hele bevolkingsgroep daarmee het land uit wil zetten.
Men zoekt gewoon een stok om hem te slaan.
In zijn verklaring heeft hij dit nog eens benadrukt.

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor dingo » 24 mar 2014 11:50

ineke-kitty schreef:het volk Israel kreeg niet de opdracht de volkeren te bestrijden?

Numeri 33: 51,52
Spreek tot de kinderen Israëls en zeg tot hen: Wanneer gijlieden over de Jordaan zult gegaan zijn en in het land Kanaan, zo zult gij alle inwoners des lands voor uw aangezicht UIT DE BEZITTING VERDRIJVEN en al hunne beeltenissen verderven; ook zult gij hunne gegotene beelden verderven en al hunne hoogten verdelgen.

vers 55:
Maar indien gij de inwoners des lands niet voor uw aangezicht uit de bezitting zult verdrijven, zo zal het geschieden, dat wie gij van hen zult laten overblijven, tot doornen zullen zijn in uwe ogen en tot prikkelen in uwe zijden, en u zullen benauwen op het land waarin gij woont.

vers. 56:
En het zal geschieden, dat Ik u zal doen, gelijk als Ik hun dacht te doen.

Duidelijk dacht ik toch.

Ik heb duidelijk geschreven niet alle volken, zo mochten ze hun broedervolken niets doen en ook buiten het gebied wat ze rechtstreeks toegewezen kregen moesten ze de volken met rust laten. En dat alles ook nog in het OT. In het NT wordt duidelijk geleerd je vijanden lief te hebben dus als je al islamieten als vijand beschouwd zul je ze toch moeten liefhebben.
Because there are rules does not mean the game is fair.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten