Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor elbert » 20 mar 2014 12:38

StillAwake schreef:Toch is het in steden als Gouda en Den Haag wél zo dat een bijzonder groot gedeelte van de overlast door Marokkaanse groepen wordt veroorzaakt.
Er zijn nog wel meer groepen waarvan geldt dat die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit (bijvoorbeeld Antillianen), maar daar focust Wilders zich niet op. Bovendien wekt hij de indruk dat het niet alleen om criminelen gaat, maar om de hele bevolkingsgroep. Hij wil toch immers ook minder moslims in Nederland?
StillAwake schreef:Of Wilders daar een antwoord op is/heeft is een vraag, maar dat deze overlast door veel andere politici wordt verzwegen is ook niet de juiste weg.
Volgens mij onderkennen veel andere politici dat ook en er zijn ook al politici die dit voor Wilders aan de kaak hebben gesteld, alleen gaat het hun echt om het aanpakken van problemen en niet om het polariseren zoals Wilders doet.

O ja, in de gemeenten waar de PVV aan de verkiezingen meedeed, (Den Haag en Almere), heeft de partij stemmen verloren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 12:44

elbert schreef:Dit is puur racisme en haatzaaierij en heeft dus een grote kans op een succesvolle juridische vervolging.

Met de klassenjustitie die wij hebben zou dat zo maar kunnen. De vervolging dan, aangezien justitie hier in zo'n beetje alles keihard faalt is dat succesvolle nog maar de vraag.
Hier was geen sprake van "criminele Marokkanen" of zo (trouwens, waarom alleen Marokkanen dan?), maar alleen "Marokkanen". Dat is racisme.

Wilders heeft vele malen uitgesproken dat het hierbij criminele Marokkanen betreft met een dubbele nationaliteit. Die wil hij terugsturen. En tevens wil hij de huidige vrijwillige terugkeerregeling nog eens onder de aandacht brengen.

Als de PvdA hetzelfde roept over Polen dan doet iedereen of de neus bloed en kijkt voor het gemak maar even de andere kant op. Roept een cabaretier het vanaf het podium over papen dan klapt het publiek gewillig. Vrijheid van meningsuiting is ene groot goed, tenzij je schijnbaar een afwijkende mening hebt, dan moet het de mond gesnoerd worden.
En dan kan Wilders vervolgens tegen een journalist wel zeggen dat hij daar criminele Marokkanen mee bedoelt, maar dat is nauwelijks geloofwaardig.

Ben je dan zelf ook niet met onderbuik gevoelens bezig in plaats van met interpretatie die de beklaagde zelf aandraagt?

Ik denk niet dat de manier van Wilders de manier is om de problemen op te lossen, maar de manieren van de huidige regenten is dat ook niet, die kijken slechts weg en doen wat aan pappen en nathouden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor elbert » 20 mar 2014 12:56

Faramir schreef:Wilders heeft vele malen uitgesproken dat het hierbij criminele Marokkanen betreft met een dubbele nationaliteit. Die wil hij terugsturen. En tevens wil hij de huidige vrijwillige terugkeerregeling nog eens onder de aandacht brengen.
Ja, dat zegt hij inderdaad, maar de ondertoon van de geachte volksvertegenwoordiger gaat toch echt een stuk verder. Misschien wel daarom ontbrak het bijvoeglijke naamwoord "criminele" gisteravond. Dat kun je als politicus natuurlijk achteraf weer recht proberen te breien, maar ondertussen is het masker wel even af gegaan.
Want waarom focust Wilders zich op Marokkanen? Waarom niet alle criminele buitenlanders? Dan ben je consequent en niet-discriminatoir bezig. Dan ben je bezig om een probleem aan te pakken in plaats van aan te wakkeren.
Faramir schreef:Vrijheid van meningsuiting is ene groot goed, tenzij je schijnbaar een afwijkende mening hebt, dan moet het de mond gesnoerd worden.
Volgens mij heeft vrijheid van meningsuiting wel bepaalde grenzen in dit land. We bedoelen er niet vrijheid van beledigen mee.
Faramir schreef:Ben je dan zelf ook niet met onderbuik gevoelens bezig in plaats van met interpretatie die de beklaagde zelf aandraagt?
Nee, want naar mijn interpretatie is de interpretatie van Wilders ongeloofwaardig. Maar daar mag de rechter zich over uitspreken.
Faramir schreef:Ik denk niet dat de manier van Wilders de manier is om de problemen op te lossen, maar de manieren van de huidige regenten is dat ook niet, die kijken slechts weg en doen wat aan pappen en nathouden.
Wat Wilders aan de orde stelde (immigratie uit moslimlanden) is al jaren geleden grotendeels tot staan gekomen. Dat kwam niet dankzij hem trouwens, maar door andere partijen. Die andere partijen doen tenminste iets om criminaliteit tegen te gaan. De PVV roept alleen maar wat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 13:06

elbert schreef:Volgens mij heeft vrijheid van meningsuiting wel bepaalde grenzen in dit land. We bedoelen er niet vrijheid van beledigen mee.

Volgens mij worden er bevolkingsgroepen aan de lopende band beledigd in dit land en interesseert dit werkelijk niemand wat inclusief degene die men tracht te beledigen. De Nederlandse cultuur is namelijk weinig verheffend, beledigingen horen daarbij en dat weten wij. Tenzij het natuurlijk de islamitische medemens betreft of een bevolkingsgroep die zwaar oververtegenwoordigd is in de criminele sector. Dan zijn we allemaal opeens politiek correct.
Nee, want naar mijn interpretatie is de interpretatie van Wilders ongeloofwaardig.

En ik vind dat je dan voornamelijk je onderbuik laat spreken. Je negeert namelijk de overige uitspraken die dezelfde persoon gedaan heeft.
Wat Wilders aan de orde stelde (immigratie uit moslimlanden) is al jaren geleden grotendeels tot staan gekomen. Dat kwam niet dankzij hem trouwens, maar door andere partijen. Die andere partijen doen tenminste iets om criminaliteit tegen te gaan. De PVV roept alleen maar wat.

En ook dat is makkelijk roepen zolang de PVV geen kans heeft gekregen om daadwerkelijk te regeren. Was het maar waar dat de immigratie tot staan is gebracht, dat is helaas niet zo. weliswaar is het niet meer zo groot als voorheen, maar toch komen er nog behoorlijk wat gelukszoekers deze kant op. Daarnaast blijkt de integratie bij bepaalde bevolkingsgroepen compleet spaak te lopen en werkt men zelfs integratie tegen waardoor er op den duur een vrij onmogelijke situatie kan ontstaan.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor elbert » 20 mar 2014 13:23

Faramir schreef:Volgens mij worden er bevolkingsgroepen aan de lopende band beledigd in dit land en interesseert dit werkelijk niemand wat inclusief degene die men tracht te beledigen. De Nederlandse cultuur is namelijk weinig verheffend, beledigingen horen daarbij en dat weten wij.
Als een cabaretier dat doet, is dat zijn/haar vak, maar is dat ongevaarlijk. Als een politicus dat doet, is dat niet in overeenstemming met de waarden die in onze grondwet staan en kan dat levensgevaarlijk worden. Dat is het verschil.
Faramir schreef:Tenzij het natuurlijk de islamitische medemens betreft of een bevolkingsgroep die zwaar oververtegenwoordigd is in de criminele sector. Dan zijn we allemaal opeens politiek correct.
Ach, de Marokkanen in Den Haag zijn er tamelijk laconiek onder: http://nos.nl/video/625727-ben-benieuwd ... gelen.html
Faramir schreef:En ik vind dat je dan voornamelijk je onderbuik laat spreken. Je negeert namelijk de overige uitspraken die dezelfde persoon gedaan heeft.
Dat mag je vinden. Ik vind dat je je laat leiden door je sympathie voor de geblondeerde man uit Limburg. Dat is ook een onderbuikgevoel.
Faramir schreef:En ook dat is makkelijk roepen zolang de PVV geen kans heeft gekregen om daadwerkelijk te regeren.
De partij is nog niet eens in staat om zichzelf in de hand te houden (gezien de hoeveelheid overlopers), laat staan het land te regeren. De gedoogsteun aan het vorige kabinet was ook niet geslaagd te noemen. En de coalitie van het college van gedeputeerde staten in Limburg, waar de PVV als grootste partij deel van uitmaakte, is in 2012 gevallen. Dus zo'n succesverhaal is het niet geworden.
Faramir schreef:Was het maar waar dat de immigratie tot staan is gebracht, dat is helaas niet zo. weliswaar is het niet meer zo groot als voorheen, maar toch komen er nog behoorlijk wat gelukszoekers deze kant op.
Immigratie is tot redelijke proporties teruggebracht. Dat daarbij gelukszoekers zitten, is trouwens logisch, zolang Nederland een relatief rijk en vrij land is. Daar hebben we de IND voor om die gelukszoekers er uit te filteren.
Faramir schreef:Daarnaast blijkt de integratie bij bepaalde bevolkingsgroepen compleet spaak te lopen en werkt men zelfs integratie tegen waardoor er op den duur een vrij onmogelijke situatie kan ontstaan.
De problemen met de immigratie zijn ontstaan in de jaren 60 en 70 toen er geen fatsoenlijke voorwaarden waren voor bijvoorbeeld inburgering. Dat is nu duidelijk anders, maar er is nog wel sprake van een inhaalslag die op het punt van inburgering gemaakt moet worden. Dat is anders dan mensen die hier al 30-40 jaar wonen het land uit te zetten, zoals de PVV wil.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 13:25

*off topic*
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 14:27

*off topic*

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 14:34

elbert schreef:Als een cabaretier dat doet, is dat zijn/haar vak, maar is dat ongevaarlijk. Als een politicus dat doet, is dat niet in overeenstemming met de waarden die in onze grondwet staan en kan dat levensgevaarlijk worden. Dat is het verschil.

Een ontzettend kunstmatig verschil. Beide is tot op heden ongevaarlijk. En ook de cabaretier handelt volstrekt niet met de waarden die in onze grondwet staan.
Ach, de Marokkanen in Den Haag zijn er tamelijk laconiek onder: http://nos.nl/video/625727-ben-benieuwd ... gelen.html

Vandaar de ophef van gisteravond en vandaag van allerlei belangenclubjes en prominente figuren die oproepen tot het doen van aangifte...

Dat mag je vinden. Ik vind dat je je laat leiden door je sympathie voor de geblondeerde man uit Limburg. Dat is ook een onderbuikgevoel.

En dat mag jij vinden.

De partij is nog niet eens in staat om zichzelf in de hand te houden, laat staan het land te regeren.

Dan kunnen we eigenlijk de meeste politieke partijen wel gelijk compleet afschrijven.
Immigratie is tot redelijke proporties teruggebracht. Dat daarbij gelukszoekers zitten, is trouwens logisch, zolang Nederland een relatief rijk en vrij land is. Daar hebben we de IND voor om die gelukszoekers er uit te filteren.

Daar slagen ze anders behoorlijk slecht in. De onvrede komt niet zomaar uit de lucht vallen. Dat de PVV zo'n groot podium krijgt komt volgens mij voornamelijk omdat de gevestigde partijen zwaar tekort schieten en de band met de achterban op veel onderwerpen kwijt zijn.
De problemen met de immigratie zijn ontstaan in de jaren 60 en 70 toen er geen fatsoenlijke voorwaarden waren voor bijvoorbeeld inburgering. Dat is nu duidelijk anders, maar er is nog wel sprake van een inhaalslag die op het punt van inburgering gemaakt moet worden.

Klopt, en aangezien de gevestigde partijen dat ook al een jaartje of 20 roepen en vervolgens geen resultaat boeken zoeken mensen maar wat anders om op te stemmen.
Dat is anders dan mensen die hier al 30-40 jaar wonen het land uit te zetten, zoals de PVV wil.

En wederom wat onderbuik geschreeuw. Reeds behandeld en ontkracht in dit topic.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2014 14:45

Tuurlijk. Vrijheid van meningsuiting is zo belangrijk.... Vrijheid van meningsuiting moet ten koste van andere vrijheden mogelijk zijn.... Racisme is geen punt, als je maar kan zeggen wat je denkt.... #faal
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:46

*off topic*
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:49

Marnix schreef:Tuurlijk. Vrijheid van meningsuiting is zo belangrijk.... Vrijheid van meningsuiting moet ten koste van andere vrijheden mogelijk zijn.... Racisme is geen punt, als je maar kan zeggen wat je denkt.... #faal

Toch is het moeilijk om daar een harde grens in aan te geven.
Wat voor de één beledigend is hoeft dat voor de ander niet te zijn (hoewel naar mijn smaak de uitspraak van Wilders te ver ging).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 14:55

Marnix schreef:Tuurlijk. Vrijheid van meningsuiting is zo belangrijk.... Vrijheid van meningsuiting moet ten koste van andere vrijheden mogelijk zijn.... Racisme is geen punt, als je maar kan zeggen wat je denkt.... #faal

Ik denk dat er een nuance is en dat Wilders die met handen en voeten overschrijd (evenals vele andere Nederlanders waaronder vele BN'ers, maar dan huilt iedereen mee of lacht wat van zich af). Ik kan zijn populariteit echter prima verklaren. En waar ligt de grens van vrijheid van meningsuiting en een strafbaar iets? Ik heb daarin geen vertrouwen in de wetgevende macht en ook niet in de rechterlijke macht.

Mensen zijn de criminaliteit zat en richten zich als eerste op de groep (groepen) mensen waar volgens de misdaadstatistieken de meeste rotte appels zich bevinden. Wilders benoemt dat en krijgt dus aanhang. Als andere partijen er nou werk van hadden gemaakt de afgelopen 10 a 20 jaar met maatregelen die de mensen aanspreken (en dus niet het pamperen) dan had Wilders nooit voet aan de grond gekregen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 20 mar 2014 19:16

StillAwake schreef:Toch krijg ik hier een naar gevoel bij.

Hoe zien anderen dat? De refo-wereld staat immers ook bekend als enigszins islamofoob...

Toch begrijp ik de commotie niet erg want wat Geert Wilders nu roept heeft hij altijd al geroepen.
Ik vraag mij af of het nu pas doordringt bij velen.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor yobem » 20 mar 2014 19:39

StillAwake schreef:Toch krijg ik hier een naar gevoel bij.

Hoe zien anderen dat? De refo-wereld staat immers ook bekend als enigszins islamofoob...


Ik vind het echt te ver gaan. Ik heb overwogen om aangifte te doen. Morgen sta ik voor mijn klassen in een multiculturele wijk in Utrecht overvecht. De meerderheid van mijn leerlingen is Marokkaans. Volledig geschoold in democratisch burgerschap, gepokt en gemazeld in de principes die onze rechtsstaat tot de onze maakt. En dat reeds op basisschoolleeftijd. Niet voor niets draagt onze basisschool het predicaat excellent.

En dan zo'n uitspraak... Hij mag van mij echt alles zeggen over feiten in criminaliteitscijfers. Want feiten zijn feiten. Maar dit is een pure flirt met kwaad gedachtegoed. Deze man moet zijn grens weten. Want hoe moet ik dit mijn leerlingen uitleggen die zich afvragen wat er aan de hand is?

Ik ga geloof ik voor het sporten maar zeggen dat ik van ze hou; als blanke blonde homoseksuele Hollander met blauwe ogen en een reformatorische opvoeding, (op welk minderheidskenmerk zal men mij in de toekomst mogelijk moeten beschermen?). Ik weet niet of ik het droog houd...

Jvslooten

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 19:45

Ik vind het echt schandelijk. Toch begrijp ik het wel beter nu ik dat walgelijke filmpje van Hozni heb gezien. :-&


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten