Code: Selecteer alles
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/refoscholen_oproep_aan_ouders_om_op_kledingstijl_leerlingen_te_letten_1_813382
Moderator: Moderafo's
Code: Selecteer alles
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/refoscholen_oproep_aan_ouders_om_op_kledingstijl_leerlingen_te_letten_1_813382
mealybug schreef:Dat die scholen zelf niet moe worden van dat eindeloze saga....Ik zeg het maar weer eens Schooluniform aanschaffen!!!!!!!!!!!!!!!!!.
fri schreef:Anderzijds, kinderen van 16, 17 ga je natuurlijk echt niet zomaar in een uniform krijgen.
pol schreef:In de tijd dat ik op een refoschool zat, mocht de roklengte tot op de knie zijn er er niet boven. Als je op je knieën ging zitten, moest de rok de grond raken.
Nu zijn de rokken toch behoorlijk korter dan die tijd... vlgs mijn niet kerkelijke buurvrouw is alles kort van stof en diep van inzicht...
dus ergens kan ik die oproep wel begrijpen, maar het modebeeld is dan ook totaal veranderd door de jaren heen.
Anoniem_89 schreef:Over dat laatste dat sommige geen broek mogen dragen als het koud is..
Sorry maar dan denk ik echt; zien mensen zelf niet in dat God geen strenge rechter is?
Is Hij wel, maar Hij zorgt ook met liefde voor zijn kinderen
Alsof dat het belangrijkste is, dat je wel/geen rok draagt.
God wil mensen liefhebben en zich openbaren aan hen die Hem van harte lief hebben.
Óf geloof je alles wat de dominee zegt?
Nou ik zou het kindermishandeling noemen!
Mannen droegen vroeger, nu nog elders in de wereld een soort van 'rok'..
Je moet niet op het antwoord van de dominee afgaan.
Je hebt zelf verstand enz. gekregen om God te vragen wat wel of niet goed is.
Over dat laatste dat sommige geen broek mogen dragen als het koud is..
Sorry maar dan denk ik echt; zien mensen zelf niet in dat God geen strenge rechter is?
Is Hij wel, maar Hij zorgt ook met liefde voor zijn kinderen
Alsof dat het belangrijkste is, dat je wel/geen rok draagt.
God wil mensen liefhebben en zich openbaren aan hen die Hem van harte lief hebben.
Óf geloof je alles wat de dominee zegt?
Nou ik zou het kindermishandeling noemen!
Mannen droegen vroeger, nu nog elders in de wereld een soort van 'rok'..
Je moet niet op het antwoord van de dominee afgaan.
Je hebt zelf verstand enz. gekregen om God te vragen wat wel of niet goed is.
Toen de Bijbel werd opgesteld waren er nog helemaal geen broeken.
Die zijn uitgevonden door een of andere mode-dictator (of-designer).
En die persoon besloot dat het een mannenkledingstuk was.
Een latere mode-dictator besloot een damespantalon op de markt te brengen.
En de kledingstukken van 2 verschillende stoffen zijn ineens ook mode, en daar heeft dew refo geen moeite mee.
Tefwijl beide verordeningen in hetzelfde hoofdstuk staan.
Hetzelfdce geldt voor die zogenaamde eerbaarheid-''tegenstrijdigheid.''
Liefst in het zwart, want o wat zijn we bedroefd en verrot, maar het moet wel liefst een duur merk zijn.
Inclusief de hoed.
het woord college style komt u vast wel bekend voor
fri schreef:Je bent duidelijk aan het stereotyperen. Ik zie meer mensen in mijn kringen zonder merken, of waar merken niet zichtbaar zijn, dan mensen waarbij de kleding het merk verkondigt. Ikzelf draag (meestal) merkkleding, net als vele anderen binnen de refo-wereld, vanwege de kwaliteit. Ik koop niet veel kleding, ik draag het iets langer, dan dan ik vaker iets koop.
mealybug schreef:Toen de Bijbel werd opgesteld waren er nog helemaal geen broeken.
Die zijn uitgevonden door een of andere mode-dictator (of-designer).
fri schreef:Je bent duidelijk aan het stereotyperen. Ik zie meer mensen in mijn kringen zonder merken, of waar merken niet zichtbaar zijn, dan mensen waarbij de kleding het merk verkondigt. Ikzelf draag (meestal) merkkleding, net als vele anderen binnen de refo-wereld, vanwege de kwaliteit. Ik koop niet veel kleding, ik draag het iets langer, dan dan ik vaker iets koop.
Ik zou zeggen, gewoon geen aandacht aan besteden. Als jij ze op eenzelfde manier minachtend gaat aankijken op hun dure kleding, verschil je eigenlijk helemaal niets van ze.StillAwake schreef:Toch valt mij wel vaak op dat juist refo's erg dure kleding dragen (merkkleding) en ik begrijp van mijn nichtje dat zelfs het onderwijzend personeel op haar school zich laatdunkend uitlaat over mensen die niet dergelijke dure kleding kunnen kopen.
Nu snap ik wel dat een puber zich ook tegen datzelfde onderwijzend personeel wents af te zetten, maar een teken aan de wand is het wel.
Bij ons op school (vroeger) werd er ook negatief gedaan over jongeren die de verkeerde kleding droegen, maar juist op een christelijke school (de mijne was dat dus niet) zou je dat niet verwachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten