Je kan je vrijwillig laten opnemen voor 7 weken bij de Hezenberg. Dat heb ik gedaan ivm burn out en daardoor ontstane paniekaanvallen. Voor mijn burn out nog nooit een paniekaanval gehad (45 jaar) of in de GGZ beland. Hezenberg was een noodgreep daar ik totaal overprikkeld was, ik kon niet meer tegen geluid of bewegende beelden, en drukte. Ik hoopte daar rust te vinden. Helaas de grootste fout in mijn leven!!! Ga met deze problematiek dus niet naar de Hezenberg!!!
Er lopen daar vele deskundige therapeuten en vrijwilligers rond (gastvrouwen) maar ook een paar zeer ondeskundigen. Ik ben niet de enige die een klacht heeft ingediend tegen deze behandelaars.
Bv. mijn therapeut was onbekend met feit dat paniekaanvallen vaak voorkomen bij een burn out, evenals overprikkeldheid, en dat je juist rust nodig hebt ipv wroeten in oud zeer. Dat kan pas als je voldoende ben gestabiliseerd!!! Met als gevolg dat ik met een grotere burn out de kliniek uitkwam. Daarnaast werd ik na herbeleving van een trauma alleen gelaten (hyperventilerend)omdat de dienst erop zat!! En zo kan ik nog vele zaken noemen.
Ook zijn de 2 psychiaters maar sporadisch aanwezig. Amper 4 uur per week, waarin ze alle 25 verblijvende patienten doornemen en alle intakes bekijken. In mijn 7 weken verblijf was 1 vd psychiaters 6 weken ziek, en de ander 2x een week op vakantie. Maw: amper aanwezigheid. En tegen de afspraken in werd niet begonnen met medicatie omdat er te weinig begeleiding was!!!
Verder is er amper nazorg. Oud zeer wordt bij iedereen naar boven gehaald en dan wordt je zonder begeleiding (op 2 afspraken na) op straat gezet, na 7 weken intensieve therapie! Iedereen van mijn groepje is thuis volledig ingestort! En daar zit je dan.......
Wat je nodig hebt bij een burn out is rust, rust, rust en medicatie (AD) tegen de overprikkeling, zodat je ook tot rust kan komen. Dus wees gewaarschuwd!