Hebben wij gemeenschap met elkander. 1 Joh. 1: 7.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bliet
Verkenner
Verkenner

Hebben wij gemeenschap met elkander. 1 Joh. 1: 7.

Berichtdoor bliet » 08 feb 2014 21:30

"Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.” 1 Joh. 1: 7.

Ik heb vorig jaar veel nare dingen meegemaakt en heb iedere dag mn verhaal bij God gebracht, het heeft echt echt geholpen, daarom ook , God wil ons helpen en hij wil dat iedereen zijn verhaal deelt met Hem, ben echt gedragen toen ik alles in Gods hand legde.

Toen ik ander mensen tegen kwam heb ik het vaak gedeeld, mensen werden boos, kwam zelf christenen tegen die het niet wilde horen, mensen denken het zelf goed te kunnen en hebben God niet nodig denken ze.

Heb een keer een stem gehoord, al verlaat iedereen je , Ik zal je niet verlaten.
Ik hoorde die stem toen het echt even moeilijk ging en in een tijd dat ik dagelijks alles deelde met God , God heeft plezier in als je alles bij Hem breng en Op Hem vertrouwd, heb ook tijd gehad dat ik tegen iedereen wilde vertellen wat God deed in moeilijke tijden, stromen van levend water had kwamen er soms uit.

Het is belangrijk dat we een hechte relatie hebben met God, God kan ons veranderen en dragen als het moeilijk gaat.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Hebben wij gemeenschap met elkander. 1 Joh. 1: 7.

Berichtdoor johannes1 » 14 feb 2014 08:41

Wat is je discussiepunt?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 feb 2014 22:59

bliet schreef:"Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.” 1 Joh. 1: 7.

Ik heb vorig jaar veel nare dingen meegemaakt en heb iedere dag mn verhaal bij God gebracht, het heeft echt echt geholpen, daarom ook , God wil ons helpen en hij wil dat iedereen zijn verhaal deelt met Hem, ben echt gedragen toen ik alles in Gods hand legde.

Toen ik ander mensen tegen kwam heb ik het vaak gedeeld, mensen werden boos, kwam zelf christenen tegen die het niet wilde horen, mensen denken het zelf goed te kunnen en hebben God niet nodig denken ze.

Heb een keer een stem gehoord, al verlaat iedereen je , Ik zal je niet verlaten.
Ik hoorde die stem toen het echt even moeilijk ging en in een tijd dat ik dagelijks alles deelde met God , God heeft plezier in als je alles bij Hem breng en Op Hem vertrouwd, heb ook tijd gehad dat ik tegen iedereen wilde vertellen wat God deed in moeilijke tijden, stromen van levend water had kwamen er soms uit.

Het is belangrijk dat we een hechte relatie hebben met God, God kan ons veranderen en dragen als het moeilijk gaat.

Mooi hoor Bliet, we hebben een geweldige God, dan hebben we gemeenschap met elkaar door het bloed van Christus. Als je dit verstaat wordt je leven al anders.
Fijn dat je dit deelt, ik wordt er blij van, dit is gemeenschap der Heiligen, ik dank God voor jou. Hij steunt je niet alleen in de reden van je getuigenis maar ook de getuigenis zelf want het kan een gevecht worden, zelfs met christenen.
Een hechte relatie met de Allerhoogste houdt je overeind in allerlei zaken, je kunt niet meer zonder maar je gaat het ook zwaar krijgen als je je in dergelijke kringen of fora's begeeft. Maar....dan is Hij er ook voor je, mooi is dat he, kun je gewoon weer op Hem rekenen, dat is geloven, prachtig gewoon, kan er ff niet over uit.

Mag ik je nederig toevertrouwen aan Gods oneindige liefde, zegen en nabijheid?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 16 feb 2014 23:07

johannes1 schreef:Wat is je discussiepunt?

@Johannes, Bliet is niet op een discussie uit, hij/zij wil vertellen hoe groot God is en hoe hij/zij dat beleefd en de blijdschap die daaruit voorkomt aan jou, mij en vele anderen delen. Ook dat het zo tegen kan vallen als je er met je medemens over spreekt
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 feb 2014 15:51

Dan staat de topic in het verkeerde sub-forum. Hij hoort eerder thuis in Religie - geloof en leven
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 feb 2014 15:59

johannes1 schreef:Dan staat de topic in het verkeerde sub-forum. Hij hoort eerder thuis in Religie - geloof en leven

Heb je gelijk in.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 02 mar 2014 12:42

bliet schreef:"Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.” 1 Joh. 1: 7.

Toch best wel triest Bliet, dat als je je vreugde wil delen en er is geen behoefte aan, er niemand is die wat meeleeft en meevoelt wat het is om alles in afhankelijkheid bij God te brengen.
Zij die in het licht wandelen hebben gemeenschap met elkander, door het bloed van Christus.
Deze gemeenschap is hier ver te zoeken, echt wel een enkeling uitgezonderd maar je zou zeggen op een dergelijke christelijk forum moet het er toch van af stralen.
Ik weet wel hoe het komt dat het hier niet leeft, eigenlijk kun je het hier ook niet verwachten. Ach soms steek je nog eens wat op.

Terug naar “Archief”