Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk PvdA)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor schelpje3 » 12 feb 2014 16:48

StillAwake schreef:Ik heb afgeleerd om pas in de aanloop naar de verkiezingen mijn keuze scherp te zetten.
Tot nog toe zijn er voor mij persoonlijk een twee principiële zaken langsgekomen die zeker worden meegenomen in mijn stemgedrag, in beide zaken hebben de kleine christelijke partijen het laten afweten...

Je zei anders om 11.44 dit:
quote ~ de volgende landelijke verkiezingen kan géén van beide partijen op mijn stem rekenen. ~ unquote

Dan is je keuze wat betreft de SGP dus bepaald, je gaat er niet op stemmen.
En ik vraag mij af, gaat het dan werkelijk hierom alleenlijk?
Politiek is voor de lange termijn en dat gaat over zeer belangrijke normen en waarden die we trachten te bewaken in dit land.
Stabiliteit is één van de noodzakelijkste dingen op dit moment en dat heeft de SGP goed begrepen.
Eén op één vorige week nog gezien trouwens?

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor ben db bd » 12 feb 2014 19:40

Stabiliteit is één van de noodzakelijkste dingen op dit moment en dat heeft de SGP goed begrepen.

Toch wil ik daar een emmer korting op bedingen.
Iemand schreef dat België geen regering had, maar de economie ging omhoog.
Die iemand schreef ook dat wij wel een regering hadden, maar we zakken steeds verder weg. (of zoiets).
Mag ik voorspellen dat we nog oneindig diep verder weg zullen zakken? We hebben namelijk een schuldencrisis waar we niks anders aan doen dan de bevolking uitkleden. Dat is dweilen met de kraan open!!
En die bevolking is straks gewoon leeggemolken. Dan zal er niks meer te plukken zijn, maar gaat de nationale schuld wel verder. Dat gaan jullie nog beleven!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2014 19:58

schelpje3 schreef:Dan is je keuze wat betreft de SGP dus bepaald, je gaat er niet op stemmen.
En ik vraag mij af, gaat het dan werkelijk hierom alleenlijk?
Politiek is voor de lange termijn en dat gaat over zeer belangrijke normen en waarden die we trachten te bewaken in dit land.
Stabiliteit is één van de noodzakelijkste dingen op dit moment en dat heeft de SGP goed begrepen.
Eén op één vorige week nog gezien trouwens?

Dat klopt. De beide partijen hebben nu tweemaal voor een onderwerp gestaan wat raakt aan mijn principe's.
Vooralsnog hebben alleen de SP en de PvdD beide zaken op de voor mij enig juiste manier opgelost.
De SGP en de CU hebben beide aangetoond dat ze mij als kiezer niet vertegenwoordigen.
Ik probeer zo halverwege een zittend kabinet mijn keuze scherp te hebben, omdat ik al die verkiezingsprietpraat niet eens wil horen. Een maand later zijn ze die prietpraat al weer vergeten namelijk...
En nee, ik heb één op één niet gezien. Ik kijk zelden TV... (niks principieels, maar vind het gewoon zonde van mijn tijd...)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Pfieuw » 17 feb 2014 14:23

Ik krijg bij StillAwake een klein beetje het idee dat het puur om principes gaat. We gaan hier om met mensen en ik moest in dit geval denken aan de geschiedenis van de tollenaar waar Jezus naar toe ging. Hij schonk de tollenaar genade, terwijl alles wat de tollenaar deed indruiste tegen Christus' principes.

Het is wel erg makkelijk om een minister een liegende minister te noemen. Een nieuwe kans geven behoort ook tot de mogelijkheden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 27 feb 2014 09:58

Pfieuw schreef:Ik krijg bij StillAwake een klein beetje het idee dat het puur om principes gaat. We gaan hier om met mensen en ik moest in dit geval denken aan de geschiedenis van de tollenaar waar Jezus naar toe ging. Hij schonk de tollenaar genade, terwijl alles wat de tollenaar deed indruiste tegen Christus' principes.

Het is wel erg makkelijk om een minister een liegende minister te noemen. Een nieuwe kans geven behoort ook tot de mogelijkheden.

Dat hoort zeker ook tot de mogelijkheden.
Ik had indertijd echter het gevoel dat (in het bijzonder Slob) Plasterk het voordeel van de twijfel kreeg om de relatie met het kabinet niet al te zeer op spanning te zetten, om dat pas vlak voor 19 Maart te doen.
Slob heeft me afgelopen week nog gelijk gegeven ook!
Vooralsnog heeft een Christelijke politieke partij die niet aan principes hecht geen toegevoegde waarde.
Al heb ik de toegevoegde waarde van de CU tussen SGP en CDA überhaupt nooit zo begrepen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Faramir » 27 feb 2014 14:23

U wilt een beetje een idee hoe het er in de lokale politiek aan toegaat?

Een klein kijkje in de keuken van de PvdA te Amsterdam.

http://dossiereenvandaag.eenvandaag.nl/ ... _achterban


Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Rozijn » 28 feb 2014 12:38

:mrgreen:

Maar volgens mij kun je dit schema voor veel partijen gebruiken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 28 feb 2014 12:40

Rozijn schreef::mrgreen:

Maar volgens mij kun je dit schema voor veel partijen gebruiken.

Klopt. De PvdA is echter wel het meest duidelijke voorbeeld.
Een kennis van mij blijft dan ook bij hoog en bij laag beweren dat PvdA staat voor Poen van de Ander...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor rotterdam » 28 feb 2014 19:16

StillAwake schreef:Klopt. De PvdA is echter wel het meest duidelijke voorbeeld.
Een kennis van mij blijft dan ook bij hoog en bij laag beweren dat PvdA staat voor Poen van de Ander...


In Rotterdam betekend PvdA = partij van de allochtonen

http://www.rijnmond.nl/nieuws/16-02-201 ... ers?page=1

Faramir

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Faramir » 28 feb 2014 19:21

rotterdam schreef:In Rotterdam betekend PvdA = partij van de allochtonen

Yep, in veel steden overigens.
Eigenlijk hoeven ze enkel een folder in achterstand buurten te verspreiden met daarop groot "gratis geld" en dat in een taal of 18 en ze hebben weer vele zieltjes gewonnen.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor Pfieuw » 01 mar 2014 12:36

StillAwake schreef:Dat hoort zeker ook tot de mogelijkheden.
Ik had indertijd echter het gevoel dat (in het bijzonder Slob) Plasterk het voordeel van de twijfel kreeg om de relatie met het kabinet niet al te zeer op spanning te zetten, om dat pas vlak voor 19 Maart te doen.
Slob heeft me afgelopen week nog gelijk gegeven ook!


Ik heb altijd wat moeite met het gegeven dat we schijnbaar als christen niet slim mogen zijn. Als het inderdaad beter uitkomt om Plasterk te laten zitten, én dat is dan ook nog te rechtvaardigen!, dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Slob heeft jou het gevoel gegeven dat je gelijk hebt, dat hoort inderdaad ook bij politiek bedrijven.

StillAwake schreef:Vooralsnog heeft een Christelijke politieke partij die niet aan principes hecht geen toegevoegde waarde.
Al heb ik de toegevoegde waarde van de CU tussen SGP en CDA überhaupt nooit zo begrepen...


Terwijl ik de toegevoegde waarde van christenen in bijvoorbeeld de PvdA of VVD voorlopig nog niet echt heb begrepen... Ik zie het christelijk geluid meer bij de andere 3 partijen naar voren komen, eerlijk gezegd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2014 12:39

rotterdam schreef:
In Rotterdam betekend PvdA = partij van de allochtonen

http://www.rijnmond.nl/nieuws/16-02-201 ... ers?page=1

Partij van de armoe, zeggen wij altijd :D

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Scheuren in het huidige Kabinet (Weekers VVD/ Plasterk P

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 09:05

StillAwake schreef:Dat hoort zeker ook tot de mogelijkheden.
Ik had indertijd echter het gevoel dat (in het bijzonder Slob) Plasterk het voordeel van de twijfel kreeg om de relatie met het kabinet niet al te zeer op spanning te zetten, om dat pas vlak voor 19 Maart te doen.
Slob heeft me afgelopen week nog gelijk gegeven ook!

Pfieuw schreef:Ik heb altijd wat moeite met het gegeven dat we schijnbaar als christen niet slim mogen zijn. Als het inderdaad beter uitkomt om Plasterk te laten zitten, én dat is dan ook nog te rechtvaardigen!, dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Slob heeft jou het gevoel gegeven dat je gelijk hebt, dat hoort inderdaad ook bij politiek bedrijven.

Natuurlijk mag je als Christen slim zijn. Een liegende minister laten zitten omdat dat nu eenmaal beter uitkomt is echter niet te rechtvaardigen, en daarmee niet "slim".
En Slob heeft mij het gevoel gelijk te hebben met het vermoeden dat de man onbetrouwbaar is, of dat nu echt een slimme manier van politiek bedrijven is vraag ik me af.
Ik zal in elk geval niet meer op deze man stemmen.

StillAwake schreef:Vooralsnog heeft een Christelijke politieke partij die niet aan principes hecht geen toegevoegde waarde.
Al heb ik de toegevoegde waarde van de CU tussen SGP en CDA überhaupt nooit zo begrepen...

Pfieuw schreef:Terwijl ik de toegevoegde waarde van christenen in bijvoorbeeld de PvdA of VVD voorlopig nog niet echt heb begrepen... Ik zie het christelijk geluid meer bij de andere 3 partijen naar voren komen, eerlijk gezegd.

Ik ben met je eens dat de christelijke partijen een meerwaarde hebben die de andere partijen niet hebben. Alleen de vlees nog vis middenweg van de CU geeft in mijn ogen absoluut geen meerwaarde.
Christelijke politici in andere partijen lijkt me overigen wel een meerwaarde, omdat deze partijen daarmee een betere afspiegeling van de totale bevolking vormen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten