19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2014 01:39

mealybug schreef:Dan begrijp je het weer eens verkeerd.
Ik zou wel eens uitgelegd willen hebben, wat de christen bezielt om een ongelovige te dwingen dat ie op zondag niet mag shoppen,, terwijl de apostel leert dat we zelfs onze medebroeder en zuster vrij moeten laten in zulke dingen.


Paulus zegt daar ook dat je elkaar geen aanstoot moet geven. Wie a zegt moet de ander geen b opdringen en andersom. Als ik in een winkel werk houden meer koopzondagen in dat ik vaker op zondag moet werken. En nou hang ik niet zo de traditionele visie op de zondag aan maar als mijn gemeente dan samenkomt zou ik het wel fijn vinden als ik daar bij kan zijn ipv in de winkel te staan.

En wat je andere punt betreft heeft politiek wel met consensus te maken. Je kan heel principieel zijn en zeggen: 0 koopzondagen. Een prima streven. Maar als je kan kiezen tussen dat eisen en niks krijgen of onderhandelen en tot een middenweg komen (zeg 10 koopzondagem ipv 20) bereik je meer dan wanneer je alleen maar je principes verkondigt. Beter 4 weken van de uiterste tijd voor abortus afhalen dan alleen maar roepen dat het fout is en 0 weken van die tijd afhalen. Enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor mealybug » 01 mar 2014 07:13

Marnix schreef:
Paulus zegt daar ook dat je elkaar geen aanstoot moet geven. Wie a zegt moet de ander geen b opdringen en andersom. Als ik in een winkel werk houden meer koopzondagen in dat ik vaker op zondag moet werken. En nou hang ik niet zo de traditionele visie op de zondag aan maar als mijn gemeente dan samenkomt zou ik het wel fijn vinden als ik daar bij kan zijn ipv in de winkel te staan.

En wat je andere punt betreft heeft politiek wel met consensus te maken. Je kan heel principieel zijn en zeggen: 0 koopzondagen. Een prima streven. Maar als je kan kiezen tussen dat eisen en niks krijgen of onderhandelen en tot een middenweg komen (zeg 10 koopzondagem ipv 20) bereik je meer dan wanneer je alleen maar je principes verkondigt. Beter 4 weken van de uiterste tijd voor abortus afhalen dan alleen maar roepen dat het fout is en 0 weken van die tijd afhalen. Enz.


Paulus heeft het over elkaar aanstoot geven, niet over de ongelovige wereld iets opleggen.

Verder braken de gelovigen dagelijks het brood, dus als veel mensen op zondag zouden werken, wat ook in Israel en voor Constantijn de zondag als een rustdag instelde de norm was, is er vast elders in de week wel een avond of dagdeel beschikbaar.
''De vrouwen rustten op de sabbath, naar het gebod.''
Op zondag werktte iedereen dus gewoon.

Zelfde met abortus.
Zaken die in de gemeente niet spelen, maar in de wereld.
(En als ze wel in de gemeente spelen, ja, daar ligt dan een taak natuurlijk, zuiver je eigen kring, en laat het oordeel over de wereld aan God over)

Faramir

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 01 mar 2014 09:58

mealybug schreef:Waar vraag ik of iemand naar me wil luisteren?

Door het eindeloos bereiden van je stokpaardjes te pas en te onpas in vele topics dwing je mensen wel je berichten te lezen.
Wijs eens aan waar ik iemand iets opleg!

Zie bovenstaande zin van jezelf. Je maakt op mij de indruk als een bijzonder intolerant persoon.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:43

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Pfieuw » 01 mar 2014 12:31

mealybug schreef:Rom 14:5 De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.

Heeft dus helemaal NIETS te maken met iemands vrije dag afpakken, maar met vrijheid om zelf te kiezen wanneer je die vrije dag neemt.


Als jij vindt dat dit waar is, dan zou je geen commentaar leveren op standpunten van anderen. Als die ander namelijk in zijn gemoed ten volle verzekerd is...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2014 12:35

mealybug schreef:
Paulus heeft het over elkaar aanstoot geven, niet over de ongelovige wereld iets opleggen.

Verder braken de gelovigen dagelijks het brood, dus als veel mensen op zondag zouden werken, wat ook in Israel en voor Constantijn de zondag als een rustdag instelde de norm was, is er vast elders in de week wel een avond of dagdeel beschikbaar.
''De vrouwen rustten op de sabbath, naar het gebod.''
Op zondag werktte iedereen dus gewoon.

Zelfde met abortus.
Zaken die in de gemeente niet spelen, maar in de wereld.
(En als ze wel in de gemeente spelen, ja, daar ligt dan een taak natuurlijk, zuiver je eigen kring, en laat het oordeel over de wereld aan God over)

Dit zeg je alleen maar omdat je er zelf totaal niet tegen kan als iemand anders jou een regeltje op zou leggen.
Ik vraag me af, hoe functioneer jij dan in het verkeer? Rijd je maar door rood, want ach, niemand mag jou iets opleggen en er komt toch niemand aan?
Zoiets heet a sociaal.
Ieder voor zich en God voor ons allen, zoals de wereld dat zegt en die geloven er niet eens in.
Er staat ook in de Bijbel dat je geen aanstoot mag geven of iemand tot ergernis mag wekken vanwege je gedrag. Lees je daar voor het gemak overheen?

Anoniem_89

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 mar 2014 12:12

Kom op, iedereen weet dat het bij de politiek alleen maar om macht en geld draait.
Allemaal vriendjespolitiek en elkaar de beste baantjes geven na hun functie als minister.
Vaak gaan ze werken bij bedrijven waar ze ''extra lief'' voor geweest zijn.
Kijk naar Job Cohen, die al verschillende banen gehad heeft sinds hij weg is.
Dat lukt een andere man van zo'n leeftijd echt niet meer hoor.


CU is behoorlijk stil en hoor ik nooit, niemand durft te spreken zoals Wilders dat doet.
(niet dat ik op hem ga stemmen, maar hij zegt waar het op staat).

SGP heeft van die rare uitspraken waarbij je ook geen mensen voor je gaat winnen.

D66 kennen we allemaal dankzij de lage fopstraffen waar je als minister zijnde of crimineel beloond wordt.


GL denkt alleen maar aan een beter milieu.
(Hallo we wonen met zo'n 17 miljoen mensen, alsof dat een wereld van verschil brengt).
Halsema reed toenertijd volgens mij in een ouwe kever rond.


VVD
(niets positief te bespeuren met Opastelten, zegt dat NL veiliger wordt).
De boetes worden alleen maar duurder, het hele leven.
mark rutte komt daar nog bij met zijn leugens.
Echt zo'n criminele glimlach, ''I am the boss, you are my slave''.


PVDA zijn allemaal graaiers.
Heb er al meer dan 20 gevonden.
Nooit maar nooit is er iemand ervoor de bak in gedraaid of wat dan ook.
Kijk naar bert v/d roest.


Partij van de dieren..
(wat is hier nou positiefs over te zeggen) :-k


Kortom heel veel werkloosheid, in Duitsland gaat het uitstekend.
Waarom gaat rutte niet even daar kijken hoe het in NL beter kan?


Dan heb ik het nog niet gehad over het afluisterschandaal van plasterk.
Dan heb ik het nog niet gehad over de softe journalisten die ja en amen zeggen en niet met 'lastige' vragen durven op te komen zetten.
Dan heb ik het nog niet gehad over hoe het er aan toe gaat in het europees parlement waar men '' o zo hard voor ons werkt' :^o :^o '

Zo kan ik nog uren doorgaan.
-afschaffen wachtgeld
blablabla


Geen enkele politieke rat maakt een statement en zegt; tot hier en niet verder..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 12:21

Belangrijk is om je kinderen voor te leven, dus ook op het terrein van verkiezingen. Ik hoorde op de radio minister Plasterk, dat jongeren de neiging hebben niet te gaan stemmen. En als ze de eerste paar keer niet gestemd hebben, blijven ze hun hele leven thuis.
M.i. valt dit onder opvoeden. Niet dwingen, ook niet de stem voor je kind gaan bepalen, maar er over gaan praten, ruim voordat de verkiezingen beginnen.
Toen onze oudste de leeftijd kreeg om te gaan stemmen, zag hij er naar uit. Helaas lag hij net die dag voor een ingreep in het ziekenhuis, maar hij had vantevoren zijn kaart ingevuld en één van ons gemachtigd om voor hem te gaan stemmen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 12:27

Anoniem_89 schreef:Kom op, iedereen weet dat het bij de politiek alleen maar om macht en geld draait.
Allemaal vriendjespolitiek en elkaar de beste baantjes geven na hun functie als minister.
Vaak gaan ze werken bij bedrijven waar ze ''extra lief'' voor geweest zijn.
Kijk naar Job Cohen, die al verschillende banen gehad heeft sinds hij weg is.
Dat lukt een andere man van zo'n leeftijd echt niet meer hoor.


CU is behoorlijk stil en hoor ik nooit, niemand durft te spreken zoals Wilders dat doet.
(niet dat ik op hem ga stemmen, maar hij zegt waar het op staat).

SGP heeft van die rare uitspraken waarbij je ook geen mensen voor je gaat winnen.

D66 kennen we allemaal dankzij de lage fopstraffen waar je als minister zijnde of crimineel beloond wordt.


GL denkt alleen maar aan een beter milieu.
(Hallo we wonen met zo'n 17 miljoen mensen, alsof dat een wereld van verschil brengt).
Halsema reed toenertijd volgens mij in een ouwe kever rond.


VVD
(niets positief te bespeuren met Opastelten, zegt dat NL veiliger wordt).
De boetes worden alleen maar duurder, het hele leven.
mark rutte komt daar nog bij met zijn leugens.
Echt zo'n criminele glimlach, ''I am the boss, you are my slave''.


PVDA zijn allemaal graaiers.
Heb er al meer dan 20 gevonden.
Nooit maar nooit is er iemand ervoor de bak in gedraaid of wat dan ook.
Kijk naar bert v/d roest.


Partij van de dieren..
(wat is hier nou positiefs over te zeggen) :-k


Kortom heel veel werkloosheid, in Duitsland gaat het uitstekend.
Waarom gaat rutte niet even daar kijken hoe het in NL beter kan?


Dan heb ik het nog niet gehad over het afluisterschandaal van plasterk.
Dan heb ik het nog niet gehad over de softe journalisten die ja en amen zeggen en niet met 'lastige' vragen durven op te komen zetten.
Dan heb ik het nog niet gehad over hoe het er aan toe gaat in het europees parlement waar men '' o zo hard voor ons werkt' :^o :^o '

Zo kan ik nog uren doorgaan.
-afschaffen wachtgeld
blablabla


Geen enkele politieke rat maakt een statement en zegt; tot hier en niet verder..

Dat afluisterschandaal is helemaal geen schandaal maar juist een goede zaak, en het feit dat de minister liegt over de veiligheid van zijn eigen volk is de man niet aan te rekenen.
We moeten afgeluisterd worden, als de Amerikanen het niet doen doen we het zelf.
Niet met bovenstaande stelling eens?
Dan vallen de volgende partijen af:
CU
SGP
VVD
PvdA

We moeten onze soevereiniteit opofferen aan het grote Europa. Brussel weet wat goed voor ons is, zelf zijn we niet in staat om na te denken.
Niet met bovenstaande stelling eens?
Dan vallen de volgende partijen af:
-D66
-VVD

We kunnen de rekening van de crisis beter doorschuiven naar de volgende generatie. Bezuinigen is onzin.
Niet met bovenstaande stelling eens?
Dan vallen de volgende partijen af:
-GL
-SP
-PVV
-PvdD
-PvdA

Als je daarbij te jong bent voor 50+ blijft de piratenpartij en het CDA over.
Denk dat het CDA wordt!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 12:32

schelpje3 schreef:Belangrijk is om je kinderen voor te leven, dus ook op het terrein van verkiezingen. Ik hoorde op de radio minister Plasterk, dat jongeren de neiging hebben niet te gaan stemmen. En als ze de eerste paar keer niet gestemd hebben, blijven ze hun hele leven thuis.
M.i. valt dit onder opvoeden. Niet dwingen, ook niet de stem voor je kind gaan bepalen, maar er over gaan praten, ruim voordat de verkiezingen beginnen.
Toen onze oudste de leeftijd kreeg om te gaan stemmen, zag hij er naar uit. Helaas lag hij net die dag voor een ingreep in het ziekenhuis, maar hij had vantevoren zijn kaart ingevuld en één van ons gemachtigd om voor hem te gaan stemmen.

Als Plasterk zegt dat jongeren niet stemmen hoeft dat nog niet waar te zijn.
Het waarheidsgehalte van de uitspraken van Plasterk en die van de fabeltjeskrant valt over het algemeen in het voordeel van die laatste uit... ;-)
Hoewel, Plasterk kan wel jongeren hebben afgeluisterd, en dus over betrouwbare informatie beschikken...

En daarnaast:
Wat is het voordeel van zoveel mogelijk mensen die, terwijl ze geen idee hebben waar het over gaat, het vakje inkleuren van degene die hun ouders ook altijd gestemd hebben?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 12:39

Tjonge, wat een sympathieke posting. :neeschudden:
Minister Plasterk zal hier echt wel onderzoek naar hebben gedaan.
En de cijfers wijzen het toch steeds uit?
Vooral als het een regenachtige dag is, is de opkomst bedroevend laag.

En ik zei net hierboven, je moet ruim voor het 18e jaar met je kinderen praten over verkiezingen, hen bewust maken van het feit dat ze nu stemrecht hebben.
En die kids zijn echt wel zo bijdehand om op internet bijv. de stemwijzer in te vullen.
Dus ik snap jouw laatste zin echt niet!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 12:43

schelpje3 schreef:Tjonge, wat een sympathieke posting. :neeschudden:
Minister Plasterk zal hier echt wel onderzoek naar hebben gedaan.
En de cijfers wijzen het toch steeds uit?
Vooral als het een regenachtige dag is, is de opkomst bedroevend laag.

En ik zei net hierboven, je moet ruim voor het 18e jaar met je kinderen praten over verkiezingen, hen bewust maken van het feit dat ze nu stemrecht hebben.
En die kids zijn echt wel zo bijdehand om op internet bijv. de stemwijzer in te vullen.
Dus ik snap jouw laatste zin echt niet!

Als ik om me heen hoor: Ik stem PvdA want dat deed mijn opa al! geloof ik niet dat dat een stem met enige toegevoegde waarde is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Anoniem_89

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 mar 2014 12:45

@StillAwake,
Mooi gezegd dat je gauw stemt wat je ouders ook stemmen, ook als je niet weet waarom =D>


Daarnaast ga ik ook niet op het CDA stemmen.
Je kan beter dat Christelijk weglaten.
Democratisch zijn ze ook niet.
Dus appél blijft over.
Omdat 'appél' op zich nergens op slaat kun je het net zo goed opheffen.
Doek dan de hele partij maar op.

Nee ik ben nu 24, heb nooit en ik zal nooit gaan stemmen.
Dit land is gewoon verrot..
Je moet het alleen wel willen zien.

Mijn toekomstige kinderen zal ik ook leren dat liegen en bedriegen voor het volk het beste is.
En dat misdaad gewoon loont.

Niet dat ik ze zo wil hebben.
Maar het is wel de realiteit.


We gaan ten onder :-({|=

Daarnaast moet NL gewoon veel harder optreden tegen amerika wat betreft afluisteren en wat ze nog niet meer gedaan hebben.
Ze durven het niet eens.
NL ziet zichzelf als het schoothondje van amerika :frown:

Faramir

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 03 mar 2014 12:46

StillAwake schreef:Als ik om me heen hoor: Ik stem PvdA want dat deed mijn opa al! geloof ik niet dat dat een stem met enige toegevoegde waarde is.

Mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren. En laten we wel wezen, veruit de meeste mensen hebben totaal geen inzicht of interesse in politiek. En door het oneindige partijenstelsel wat wij hanteren wordt het ook niet overzichtelijker.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 12:48

Faramir schreef:Mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren. En laten we wel wezen, veruit de meeste mensen hebben totaal geen inzicht of interesse in politiek. En door het oneindige partijenstelsel wat wij hanteren wordt het ook niet overzichtelijker.

In dat geval is het toch geen ramp dat de mensen die politiek ten diepste niet interessant vinden niet stemmen?
Mensen die echt over hun stem nadenken blijven echt wel stemmen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 12:50

StillAwake schreef:Als ik om me heen hoor: Ik stem PvdA want dat deed mijn opa al! geloof ik niet dat dat een stem met enige toegevoegde waarde is.

Ik weet niet welke zombies jij om je heen hebt? :mrgreen:
Maar zeker hoger opgeleide kinderen maak jij niet zomaar wat wijs en ik hoor niemand zeggen: ik stem dat omdat mijn ouders dat stemmen, lekker makkelijk.
O nee, want pa en moe blijken soms ook niet hetzelfde te stemmen!
Mijn man en ik hebben tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen niet op dezelfde partij gestemd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten