Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 aug 2014 08:35

Anoniem_89 schreef:Nee maar ik zie het op tv.

Zoals met alle evenementen kan een gayparade niet in zn totaliteit worden getoond. Dus wat wordt er dan uitgepikt? Juist, de blootboten.

Dus wellicht heb je een vertekend beeld van de werkelijkheid omtrent de GayParade.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 09 aug 2014 09:28

Tante Pollewop schreef:
Dus wellicht heb je een vertekend beeld van de werkelijkheid omtrent de GayParade.

Al die parades, of het nu zomercarnaval is, een bloemencorso of een gay pride, het is niks anders dan dat een aantal mensen zich wil vertonen aan een groep mensen, die zich aan de kant staat te vergapen.
De stoet moet toegejuicht worden, aangemoedigd, bewonderd worden.
Het eigen ik staat centraal.
En dat wordt steeds erger, gezien het aantal stijgende selfies. (in de meest bizarre omstandigheden)
Dus we kunnen uitzien naar iets anders, dat ook wel weer bedacht zal worden.

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 09:33

Tante Pollewop schreef:Zoals met alle evenementen kan een gayparade niet in zn totaliteit worden getoond. Dus wat wordt er dan uitgepikt? Juist, de blootboten.

Dus wellicht heb je een vertekend beeld van de werkelijkheid omtrent de GayParade.



Welnee, de media wil de mensen rustig houden.
Wat afleiding voor de werkelijkheid wat er allemaal gaande is in de wereld zenden ze niet uit.
Zoals kritische berichten over Europees Parlement.
Ik heb een aantal video's gezien waarvan ik denk dat als iedereen dat zou weten in Europa dat hier en daar wat relletjes uit zouden breken. Niet in Nederland, want hier is het enkel klagen.

Dat zenden ze niet uit omdat het naar mijn mening niet mag van meneertje rutte.
Daarom zenden ze maar de gayparade uit om de echt belangrijke zaken uit het leven te verdoezelen.
Net als WK voetbal, beetje mensen vermaken en ondertussen smerige spelletjes spelen met het normale volk..


https://www.youtube.com/watch?v=CBVFpYN0iNo

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 09 aug 2014 10:15

Ach ja... het is allemaal één groot complot. De homo's en de publieke omroep en de illuminati spelen onder één hoedje, dat weet je toch?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 09 aug 2014 10:25

Er is een boek Liefs uit Bogota, dat gaat over adoptie.
Ik las in de recensie:

Er komt echter een kink in de kabel: de bemiddelende instantie wil nader onderzoeken hoe het reformatorische echtpaar - Kees van der Staaij is Tweede-Kamerlid voor de SGP - zou handelen, mocht het tweede adoptiekind later homoseksueel blijken te zijn. Justitie wijst nader onderzoek echter af.

Opmerkelijk, of niet.

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor dingo » 09 aug 2014 10:31

schelpje3 schreef:Er is een boek Liefs uit Bogota, dat gaat over adoptie.
Ik las in de recensie:

Er komt echter een kink in de kabel: de bemiddelende instantie wil nader onderzoeken hoe het reformatorische echtpaar - Kees van der Staaij is Tweede-Kamerlid voor de SGP - zou handelen, mocht het tweede adoptiekind later homoseksueel blijken te zijn. Justitie wijst nader onderzoek echter af.

Opmerkelijk, of niet.

Niet echt, als jij kinderen krijgt gaat justitie toch ook niet onderzoeken hoe je gaat handelen als er een of meer homoseksueel blijken te zijn?
Because there are rules does not mean the game is fair.

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 10:43

yobem schreef:Ach ja... het is allemaal één groot complot. De homo's en de publieke omroep en de illuminati spelen onder één hoedje, dat weet je toch?


Publieke omroep stelt ook geen kritische vragen naar de overheid tijdens het nieuws.
Je moet er niet aan denken dat ze op subsidie gekort worden.

Homo's die er onderdeel van uitmaken ben ik niet met je eens.

Wat ik zei, daar heb ik een vermoeden van, ik zeg niet dat het ook zo is.
Tijdens het WK, toen het voetbal aan de gang was, had Opstelten ook snel even zijn zaakjes kunnen regelen. Dat hoor je dan weer niet in het nieuws. Wel jammer..
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... brief.html

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 09 aug 2014 12:23

Anoniem_89 schreef:Publieke omroep stelt ook geen kritische vragen naar de overheid tijdens het nieuws.Je moet er niet aan denken dat ze op subsidie gekort worden.
Omdat 'het nieuws' niet de plek is om dat te doen, daarvoor zou je iets meer naar de actualiteitsrubrieken moeten kijken. En ik kan je vertellen dat daar regelmatig de politiek het vuur aan de schenen wordt gelegd. Misschien moet je meer programma's op de televisie kijken, of luisteren op de radio. Bijvoorbeeld Tros kamerbreed, het programma van Sven Kokkelmans en eerder Eva Jinek. Of een keertje Buitenhof opzetten. Dan zie je dat jouw stelling niet echt hout snijdt.
Anoniem_89 schreef:Homo's die er onderdeel van uitmaken ben ik niet met je eens.
Gelukkig maar, want ik gebruikte de stijlfiguur van de ironie. Niets van wat ik schreef meende ik serieus. Ik word een beetje moe van de ongenuanceerde complottheorieën die ik soms langs zie komen; alsof de politiek de publieke omroep zou instrueren om de homo's op beeld te zetten zodat ze er een wetje langs kunnen frommelen. Dan heb je geen inzicht in de onafhankelijkheid van de publieke omroep ten opzichte van de politiek, en dan heb je ook geen inzicht in hoe de Nederlandse politiek werkt. Met de grote verscheidenheid aan politieke partijen en maatschappelijke organisaties is het bijna onmogelijk om iets er ongemerkt door heen te jassen.
Anoniem_89 schreef:Wat ik zei, daar heb ik een vermoeden van, ik zeg niet dat het ook zo is.
Tijdens het WK, toen het voetbal aan de gang was, had Opstelten ook snel even zijn zaakjes kunnen regelen. Dat hoor je dan weer niet in het nieuws. Wel jammer..
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... brief.html
Kolder: http://nos.nl/zoeken/?s=opstelten%20witwassen Dat jij het niet meekrijgt, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Maar enige vaardigheid op het gebied van een zoekmachine zou je al van het tegendeel hebben kunnen overtuigen. En dan heb ik alleen nog maar de site van de NOS er op nageslagen.

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 14:34

Heb nog wel heel veel meer voorbeelden, we komen er toch niet uit =;

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 09 aug 2014 15:13

Ik heb het niet over meer of andere voorbeelden; als je er behoefte toe voelt moet je daar een ander topic voor openen. Ik reageerde op jouw stelling dat Rutte de publieke omroep verbiedt om kritisch te zijn en dat de NPO daarom maar homo's op de televisie laat zien om al het andere (zoals de kwestie Opstelten en foute zaakjes in Europa) te verdoezelen.

Ik heb je laten zien dat dit onzin is. Omdat 1. Rutte geen directe inspraak heeft in de onderwerpkeuze van de NPO. 2. De NPO wel degelijk Nederlandse en Europese politici kritisch aan de tand voelt. 3. De zaken waarover jij spreekt wel degelijk aan bod zijn gekomen op de NPO. Ik kan me nog items van b.v. Pownews herinneren (onderdeel van de publieke omroep) over misstanden in de Europese Unie. En ik heb je de website van de NOS laten zien over de zaak Opstelten.

Je argumentatie deugt op dit punt dus aantoonbaar niet, en dat betekent dat ik er toch echt vrij snel uit ben.

En om nog even terug te komen op een eerdere vraag van mij, die tot nu toe nog niet beantwoord is: Christenen met hun evangelisatie vragen ook extra aandacht. Christenen vragen ook om verboden op koopzondagen. Christenen staan ook te flyeren bij danceevenementen.

Ik zie niet in waarom dat onder de categorie 'normale aandacht' valt, en waarom de gayparade onder 'extra aandacht' valt. Anders dan dat jij het ene normaal vindt en het andere respectloos. Voorlopig zie ik daar nog geen onderbouwing van die oog heeft voor de diversiteit binnen de samenleving en de verdraagzaamheid die je daarin ten toon hoort te spreiden als deelgenoot van die pluriforme samenleving.

Jouw antwoord daarop was dat jij persoonlijk niet evangeliseert, verbiedt of flyert. Maar dat stelde ik ook niet. Ik had het over christenen als algemene groep. Niet over jou persoonlijk (alhoewel ik een oproep tot 'getuigen' die je eerder deed ook prima kan plaatsen onder de categorie 'extra aandacht vragen').

Maar dat antwoord verklaart nog steeds niet waarom het ene 'normale aandacht vragen' is en het andere onder categorie 'extra aandacht vragen' valt. Op basis waarvan maak je dat onderscheid?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 aug 2014 08:46

yobem schreef:Je argumentatie deugt op dit punt dus aantoonbaar niet

En zo is dat. 8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 14 aug 2014 12:45

Vanmorgen sprak ik een jonge man, die zijn pilotenopleiding heeft voltooid, maar in Nederland niet aan een vaste baan kan komen.
Hij heeft gesolliciteerd bij een luchtvaartmaatschappij in een land waar ze niet zo vriendelijk zijn voor homo's, maar toch is hij aangenomen. Hij heeft verteld dat hij een vriend heeft.
Ik vond dit toch wel positief opmerkelijk.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 14 aug 2014 13:02

schelpje3 schreef: Hij heeft verteld dat hij een vriend heeft.
Ik vond dit toch wel positief opmerkelijk.

En je vindt het dan dus negatief opmerkelijk, wanneer hij had gesolliciteerd bij een reformatorische school, en niet was aangenomen om die reden?

(ja sorry hoor, maar jouw reacties smeken gewoon om verduidelijking)

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 14 aug 2014 13:41

Ik ben wel benieuwd over welk land het gaat.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 14 aug 2014 14:01

shrew schreef:Ik ben wel benieuwd over welk land het gaat.


Maleisie misschien, daar mag je ook de naam Allah niet gebruken als je christen bent en als isreali kom je er ook niet in. verder wordt de eigen bevolking ook achtergesteld naar ras.
En maar brullen naar Israel, dat volgens hen een apartheidsstaat is....
Nog zat te doen voor de VN.

(liever geen baan dan werken voor dat soort lieden, trouwens)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten