Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 23:14

Tante Pollewop schreef:Ik mis vaak een boot met een schemerlamp en waar dan iemand zit te lezen. Dat las ik ergens in een column, en dat vond ik ook wel. Niet iedere homo is een feestbeest. Volgens mij is het beeld dat geschetst wordt v.d. Gayparade teveel boot-met-bloot. Als je beter kijkt zie je dat het overgrote deel van de mensen op de boten gewoon gekleed is.


Als je nog beter kijkt, leer je dat de meeste homosekselen helemaal niets hebben met deze jaarlijkse show van exhibitionistische typetjes.
Menige poll wees ook al uit dat het de tolerantie beslist niet verbetert.
Maar dus toch gewoon ieder jaar weer doorgaan.
Dat wordt op den duur vermoeiend.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 06 aug 2014 23:22

Zijn alle christenen van die vreselijke dramkonten? Het is werkelijk nooit goed.

Over reclame voor de soort gesproken...

Te dit, te dat, te zus en te zo. Relativeren is echt niet zo moeilijk. Vier eens een feestje, daar knap je van op!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 aug 2014 08:05

mealybug schreef:Als je nog beter kijkt, leer je dat de meeste homosekselen helemaal niets hebben met deze jaarlijkse show van exhibitionistische typetjes.
Menige poll wees ook al uit dat het de tolerantie beslist niet verbetert.
Maar dus toch gewoon ieder jaar weer doorgaan.
Dat wordt op den duur vermoeiend.


Hier ben ik het niet mee eens. Door te blijven roepen, blijvend om aandacht vragen komt er vanzelf ook in besloten delen van onze maatschappij meer aandacht voor homoseksualiteit. Ik zou niet weten hoe het nu met de homo's in NL gesteld zou zijn als er geen COC was geweest. Ik denk dat jij en ik veel aan het COC te danken hebben.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 07 aug 2014 09:01

Tante Pollewop schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Door te blijven roepen, blijvend om aandacht vragen komt er vanzelf ook in besloten delen van onze maatschappij meer aandacht voor homoseksualiteit. Ik zou niet weten hoe het nu met de homo's in NL gesteld zou zijn als er geen COC was geweest. Ik denk dat jij en ik veel aan het COC te danken hebben.



Dan zijn we het niet eens in deze ;-)
Respect, aandacht en begrip kweek je door je netjes en fatsoenlijk te gedragen en niet door jezelf te discrimineren.
Wat je in je slaapkamer doet, gaat een ander niet aan.
Stel je voor dat behalve homo's, ook refo's, roomsen, moslims, hindoes, surinamers, marokanen,turken en weet ik niet wat al meer zich wel eens gediscrimineerd voelt, gillend op een boot door de grachten moet...
Als iedereen zich normaal en niet aanstootgevend gedraagt, gebeurt er niets, en heb je nog steeds de wet aan je kant.
Want wat willen we nu eigenlijk nog meer voor vrijheden, wat we al niet hebben, zeker vergeleken met andere landen?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 aug 2014 09:42

mealybug schreef:Dan zijn we het niet eens in deze ;-)
Respect, aandacht en begrip kweek je door je netjes en fatsoenlijk te gedragen en niet door jezelf te discrimineren.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. De GayParade is ook niet in alle opzichten mijn manier. Toch zie ik in dat een dergelijk evenement wel degelijk positieve gevolgen kan hebben.
Overigens omvat de GayPride, waar de GayParade onderdeel van is, veel meer dan alleen maar feesten. Er zijn ook debatten en op zondag na de Parade een kerkdienst.


mealybug schreef:Wat je in je slaapkamer doet, gaat een ander niet aan.
Stel je voor dat behalve homo's, ook refo's, roomsen, moslims, hindoes, surinamers, marokanen,turken en weet ik niet wat al meer zich wel eens gediscrimineerd voelt, gillend op een boot door de grachten moet...
Nou, wie houdt ze tegen? Lijkt me leuk. :)

mealybug schreef:Als iedereen zich normaal en niet aanstootgevend gedraagt, gebeurt er niets, en heb je nog steeds de wet aan je kant.
Als iedereen zo had gedacht leefden we nu nog zoals in de jaren '50.

mealybug schreef:Want wat willen we nu eigenlijk nog meer voor vrijheden, wat we al niet hebben, zeker vergeleken met andere landen?
Ik zou graag nog meer acceptatie willen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 07 aug 2014 10:02

mealybug schreef:Respect, aandacht en begrip kweek je door je netjes en fatsoenlijk te gedragen


Kortom, als je je aanpast aan de norm die anderen stelln, mag het.
Wees vooral niet anders, kies vooral niet voor een eigen leven. Wees netjes en fatsoenlijk. En in refokringen zijn daar prachtige definities voor.

Vrijheid houdt pas daar op waar het de vrijheid van anderen beperkt.
Jouw vrijheid, noch die van anderen wordt in Amsterdam niet beperkt, dus kijk niet, oordeel niet en blijf vooral zelf 'netjes en fatsoenlijk'.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mealybug » 07 aug 2014 10:33

JeeWee schreef:
Kortom, als je je aanpast aan de norm die anderen stelln, mag het.
Wees vooral niet anders, kies vooral niet voor een eigen leven. Wees netjes en fatsoenlijk. En in refokringen zijn daar prachtige definities voor.



Juist, de ander altijd hoger achten dan jezelf.
En geen aanstoot zijn.

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mannetje1977 » 07 aug 2014 11:19

mealybug schreef:Dan zijn we het niet eens in deze ;-)
Respect, aandacht en begrip kweek je door je netjes en fatsoenlijk te gedragen en niet door jezelf te discrimineren.
Wat je in je slaapkamer doet, gaat een ander niet aan.
Stel je voor dat behalve homo's, ook refo's, roomsen, moslims, hindoes, surinamers, marokanen,turken en weet ik niet wat al meer zich wel eens gediscrimineerd voelt, gillend op een boot door de grachten moet...
Als iedereen zich normaal en niet aanstootgevend gedraagt, gebeurt er niets, en heb je nog steeds de wet aan je kant.
Want wat willen we nu eigenlijk nog meer voor vrijheden, wat we al niet hebben, zeker vergeleken met andere landen?


Het COC is weliswaar deelnemer maar niet de initiatiefnemer van de canalparade. Dus je hele redenatie gaat niet op.

Hoewel ik het niet altijd eens ben met de aanpak van het COC kunnen we wel stellen dat deze belangenorganisatie sinds 1946 veel betekend heeft voor de vrijheid en rechten van homoseksuelen. Niet in de minste plaats door een belangrijke invloed uit te oefenen op de politiek als het gaat om het voorkomen van discriminatie en gelijke behandeling.

En dat heeft niets te maken met zich normaal of aanstootgevend gedragen. Zonder inspanning van het COC had je de wet helemaal niet aan je kant gehad.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2014 14:31

Ach, sommigen zullen homo's pas accepteren als ze volledig onzichtbaar zijn... Sommige mensen nemen wel heel makkelijk aanstoot aan zaken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 aug 2014 17:30

mannetje1977 schreef:Er is geen enkele agen/militair die bijna in zijn blootje op een boot staat.


Nee maar wel op een boot staan en als het ware aandacht tekort hebben door zichzelf te laten zien van hé ik ben ook homo! ](*,)


Tante Pollewop schreef:Ik dacht al: wanneer gaat de eerste azijnzeikert iets roepen over de gayparade...


Ja ik, mooi toch, ik zeg gewoon wat ik denk, nog niet goed dus?
Ik heb evenveel respect voor homo's als ieder ander.
Alleen als je om aandacht zit te schreeuwen op een boot dan stel je je behoorlijk aan.
Ik irriteer me daar alleen al aan.

Mortlach schreef:Ach, sommigen zullen homo's pas accepteren als ze volledig onzichtbaar zijn... Sommige mensen nemen wel heel makkelijk aanstoot aan zaken.

Nee hoor, ze doen maar waar ze zin in hebben. Ik ga toch ook niet op een boot staan bijna naakt naast mijn vrouw om te laten zien dat ik hetro ben?
Homo mag je best zijn, gedraag je gewoon normaal, waarom zou je anders zijn dan een hetro? Waarom moet de wereld dat weten?

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mannetje1977 » 07 aug 2014 18:05

Dus

- mensen die aan het zomercarnaval in Rotterdam meedoen zitten om aandacht te schreeuwen
- mensen die tijdens Ek's en Wk's oranje vlaggetjes ophangen en zich in oranje uitdossen zitten om aandacht te schreeuwen.
- mensen die tijdens carnaval aan de optocht meedoen en op een praalwagen staan zitten om aandacht te schreeuwen
- mensen die tijdens koningsdag zich helemaal in oranje uitdossen zitten om aandacht te schreeuwen.

Of gaat het alleen maar om die homo's die één keer per jaar een canalparade houden? Zitten die om aandacht te schreeuwen?

Ik snap die inconsequentie niet, zodra er een topic over homoseksualiteit gaat dan zijn er altijd personen die ageren tegen de canalparade alsof dat het merkteken is van homoseksualiteit.

Als je tegen extravagantie en uitbundigheid in algemene zin bent dan moet je niet de canalparade eruit lichten als het gaat over homoseksualiteit, waarbij het dan tevens fungeert als een argument tegen het openlijk beleven van je homoseksualiteit.

Ja ik ben homo, ja dat weten anderen en ja dat toon ik.Dat toon ik al als ik samen met mijn man bij de supermarkt sta af te rekenen, dat toon ik als ik een andere trein neem dan hij, door hem te zoenen.

En ja dat tonen homo's één keer per jaar in het bijzonder tijdens een wat uitbundiger en soms extravagante botenparade. Dat mag je wat mij betreft helemaal niks vinden, maar gebruik het aub niet als een argument tegen homoseksualiteit.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 aug 2014 18:19

mannetje1977 schreef:Dus

- mensen die aan het zomercarnaval in Rotterdam meedoen zitten om aandacht te schreeuwen
Niet van 'oh kijk mij nou'!
- mensen die tijdens Ek's en Wk's oranje vlaggetjes ophangen en zich in oranje uitdossen zitten om aandacht te schreeuwen.
Idem
- mensen die tijdens carnaval aan de optocht meedoen en op een praalwagen staan zitten om aandacht te schreeuwen
Niet van kijk mij eens homo zijn. Nee gewoon uit vreugde.
- mensen die tijdens koningsdag zich helemaal in oranje uitdossen zitten om aandacht te schreeuwen.
Nope

Of gaat het alleen maar om die homo's die één keer per jaar een canalparade houden? Zitten die om aandacht te schreeuwen?
Ja want die roepen, kijk mij nou eens homo zijn 'lebber lebber'.
Ik snap die inconsequentie niet, zodra er een topic over homoseksualiteit gaat dan zijn er altijd personen die ageren tegen de canalparade alsof dat het merkteken is van homoseksualiteit.

Als je tegen extravagantie en uitbundigheid in algemene zin bent dan moet je niet de canalparade eruit lichten als het gaat over homoseksualiteit, waarbij het dan tevens fungeert als een argument tegen het openlijk beleven van je homoseksualiteit.

Ja ik ben homo, ja dat weten anderen en ja dat toon ik.Dat toon ik al als ik samen met mijn man bij de supermarkt sta af te rekenen, dat toon ik als ik een andere trein neem dan hij, door hem te zoenen.

En ja dat tonen homo's één keer per jaar in het bijzonder tijdens een wat uitbundiger en soms extravagante botenparade. Dat mag je wat mij betreft helemaal niks vinden, maar gebruik het aub niet als een argument tegen homoseksualiteit.

Homo's mogen er heus wel zijn. Alleen waarom hebben ze aandacht nodig? Waarom niet gewoon door het leven gaan zonder aandacht te vragen?
Als ze niet halfnaakt op een boot stonden dan kan ik er respect voor opbrengen.
Je kan toch homo zijn zonder aandacht te vragen?

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 07 aug 2014 19:09

Sneu. Homo's moeten grijze muisjes zijn en mogen geen aandacht vragen voor hun aanwezigheid, vreugde en/of emancipatieproces, anders verdiend het geen respect.

Ik kan me nog enkele quotes herinneren:

Anoniem_89 schreef:Je leeft immers maar 1 keer op aarde.
Lekker feesten genieten wat God je geeft.
Wel nog nuchter blijven om van Hem te getuigen :yahoooo:

Anoniem_89 schreef:Wat is er mis met dansen? :cry:

Anoniem_89 schreef:Maar ik ben christen in de wereld en moet getuigen van Hem en niet in een veilige plek ergens waar geen buitenstaander komt mijn leven lang blijven. :roll:


Een christen daarentegen kan dus wel een feestje bouwen en aandacht vragen voor zijn identiteit maar als een homo dat doet dan verdiend het opeens geen respect.

Hypocriet en niet doordrongen van het feit dat samenleven niet hetzelfde is als de lusten ontvangen zonder de lasten te dragen. Als je onverdraagzaam en rete intolerant wilt zijn ga dan lekker je eigen christenkalifaat stichten maar val onze, op democratische waarden en vrijheden gestoelde, samenleving er niet mee lastig

Anoniem_89

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 aug 2014 19:26

yobem schreef:Sneu. Homo's moeten grijze muisjes zijn en mogen geen aandacht vragen voor hun aanwezigheid, vreugde en/of emancipatieproces, anders verdiend het geen respect.

Een christen daarentegen kan dus wel een feestje bouwen en aandacht vragen voor zijn identiteit maar als een homo dat doet dan verdiend het opeens geen respect.

Hypocriet en niet doordrongen van het feit dat samenleven niet hetzelfde is als de lusten ontvangen zonder de lasten te dragen. Als je onverdraagzaam en rete intolerant wilt zijn ga dan lekker je eigen christenkalifaat stichten maar val onze, op democratische waarden en vrijheden gestoelde, samenleving er niet mee lastig


Het zijn gewone mensen zoals jij en ik.
Waarom dan nóg een keer extra willen benadrukken dat ze op hetzelfde geslacht vallen?
Wat is de meerwaarde? Meer respect ervoor krijgen? Ik lees alleen maar dat mensen zich eraan irriteren.


maar goed we verschillen overduidelijk van mening, als ik je beledigd heb mijn excuses in ieder geval.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor yobem » 07 aug 2014 19:33

Je argument had ik al gehoord. Maar tot nu toe ben je niet in staat gebleken het verschil duidelijk te maken. Christenen met hun evangelisatie vragen ook extra aandacht. Christenen vragen ook om verboden op koopzondagen. Christenen staan ook te flyeren bij danceevenementen.

Ik zie niet in waarom dat onder de categorie 'normale aandacht' valt, en waarom de gayparade onder 'extra aandacht' valt. Anders dan dat jij het ene normaal vindt en het andere respectloos. Voorlopig zie ik daar nog geen onderbouwing van die oog heeft voor de diversiteit binnen de samenleving en de verdraagzaamheid die je daarin ten toon hoort te spreiden als deelgenoot van die pluriforme samenleving.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten