Jvslooten schreef:Geen idee, de hele Spelen hebben als ik eerlijk ben totaal mijn interesse niet, dus ik zou niet weten hoe 'zwaar' die delegatie is.
Willem Alexander, Maxima en Mark Rutte gaan. Lijkt me ongeveer de zwaarste delegatie die Nederland kan afvaardigen (natuurlijk afgezien van delegaties waarbij ondergetekende deel uitmaakt van het gezelschap

)
Jvslooten schreef:Toch heb ik het idee dat er van de Spelen op sociaal en economisch gebied veel invloed uitgaat.
Klopt, maar het zal nooit meer lading hebben dan dat mensen eraan geven.
Jvslooten schreef:Toch denk ik mij te kunnen herinneren dat er in Peking destijds ook sprake was van commotie. Eerlijk gezegd kan ik eigenlijk niet zoveel met die selectieve verontwaardigheid trouwens. Veelal is het niet meer dan een hype, die na de Spelen in de vergetelheid raakt. Echt een daad stellen wil niemand.. ik ben ze nog niet tegengekomen in ieder geval, die het wel zien zitten om China, India, Rusland of Saoedi-Arabië te boycotten.
Er was wel wat commotie, maar de commotie is nu stukken groter, en dat terwijl de mensenrechtensituatie in China nog veel nijpender was (en is).
Het is inderdaad een tijdelijke en selectieve verontwaardiging. Rusland zelf echter heeft op deze spelen aangestuurd, en dus deze kritische blik op hun interne politiek "aangevraagd".