Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 14:32

schelpje3 schreef:De jongens hebben een rondreis met de trein gemaakt. Het zag er echt heel leuk uit, wel veel klimmen en dalen, ook in sommige steden.
Mijn oudste broer is er een paar keer geweest en die kwam ook met mooie foto's en films thuis.
Alleen mijn schoonzus vond het links rijden zo eng, ze gingen nl. altijd met de auto.

Links rijden valt reuze mee, leek me de eerste keer ook eng.
Inhalen is lastig, maar verder merk je er eigenlijk niks van...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2014 14:34

Mijn broer zei dat hij bij het naderen van en rijden op een rotonde wel zeker moest blijven concentreren hoor.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 14:38

schelpje3 schreef:Mijn broer zei dat hij bij het naderen van en rijden op een rotonde wel zeker moest blijven concentreren hoor.

Klopt.
In de steden gaat het gemakkelijk, je rijdt met de stroom mee, maar op stille landweggetjes val je nog wel eens terug in je oude patroon.
En toch, het is me 100% meegevallen. Sterker nog, ik vond het lastiger om weer gewoon rechts te rijden dan andersom...

Overigens rijdt mijn vrouw daar ook, en het valt haar ook mee!
Als je daar een auto huurt is het nog gemakkelijker, omdat je aan de "verkeerde kant" van het karretje zit te sturen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2014 14:43

StillAwake schreef:Klopt.
In de steden gaat het gemakkelijk, je rijdt met de stroom mee, maar op stille landweggetjes val je nog wel eens terug in je oude patroon.
En toch, het is me 100% meegevallen. Sterker nog, ik vond het lastiger om weer gewoon rechts te rijden dan andersom...

Overigens rijdt mijn vrouw daar ook, en het valt haar ook mee!
Als je daar een auto huurt is het nog gemakkelijker, omdat je aan de "verkeerde kant" van het karretje zit te sturen...

Heb je dan niet de neiging steeds naar rechts te grijpen om te schakelen? Of went dat ook snel.
Zit het gaspedaal trouwens ook rechts, of zijn de pedalen spiegelbeeld?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 14:49

schelpje3 schreef:Heb je dan niet de neiging steeds naar rechts te grijpen om te schakelen? Of went dat ook snel.
Zit het gaspedaal trouwens ook rechts, of zijn de pedalen spiegelbeeld?

Nee, dat valt wel mee. Ik bleef alleen de richtingaanwijzer en de ruitenwissers door elkaar halen...
Pedalen zitten net zoals je ze gewend bent...
Ook naar rechts sturen doe je door naar rechts te draaien en andersom.
Alleen je pook zit aan de andere kant van je stoel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2014 10:13

StillAwake schreef:Schotland hoort zeker tot die categorie, en zeker Skye!!!
Waarschijnlijk is mijn reactie mosterd na de maaltijd, maar mocht ik nog op tijd zijn:
Als je op Skye bent:
Kilt Rock, The old man of Storr (stond op je foto), en vooral de Cuillin Hills en Coral beach zijn geweldig!
Ook een bezoek aan Talisker in Carbost is de moeite waard (alleen doen bij slecht weer).
Aanrader!


Been there, done that ;) Op Talisker na. Wat weer betreft, fantastisch gehad. Op mijn slippers en veel in korte broek gelopen. In de oceaan gezwommen. 1 regenbui gehad plus een paar keer 's avonds als we binnen zaten. :) Niks gepland (op de eerste nacht in Edinburgh na, daar hebben we op een kamer bij een jong stel thuis geslapen. Allemaal geweldige B&B's gehad en een Microlodge (soort van bierton / hobbithol) en een stacaravan. Rondreis ging van Edinburgh naar Cairngorms, Tain, toen naar de westkust (Gairloch, Isle of Skye) en tot slot Glencoe.

Het is inderdaad een prachtig land. Qua natuur vind ik Noorwegen toch nog wat mooier, ruiger, veelzijdiger.... maar op het gebied van cultuur heb je in Schotland wel meer, en de mensen zijn er ontzettend aardig, behulpzaam enz.

Paar plaatjes die we hebben geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 03 okt 2014 10:24

Marnix schreef:Afbeelding

Oei, heimwee...
Prachtige foto's!
Enne, Talisker kun je thuis ook kopen ;-) Scotland in a bottle
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2014 10:38

Talisker is hier veel goedkoper :) Maar ik ben een beetje van de islay's aan het afstappen, me wat meer op de Highlands en Speysides aan het orienteren. Die ga ik wat meer waarderen, ze zijn vaak wat complexer, in de turf en rokerigheid van Islays gaan snel een hoop andere smaken voor me verloren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mohamed » 03 okt 2014 10:53

Mooie foto's zeg van Schotland!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2014 11:05

Wauw Marnix, mooie foto's. En wat leuk zo'n bierton. Als mijn man deze foto's gaat zien dan stapt hij het liefst nu in t vliegtuig en vertrekt voorgoed naar IJsland.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 03 okt 2014 13:30

Evelien schreef:Wauw Marnix, mooie foto's. En wat leuk zo'n bierton. Als mijn man deze foto's gaat zien dan stapt hij het liefst nu in t vliegtuig en vertrekt voorgoed naar IJsland.

Als foto's van Schotland jouw man inspireren om naar IJsland te vliegen ontgaat de logica mij toch wel een beetje... ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2014 13:39

:lol: :lol: dat kan ik me indenken :wink:

Waar ik het vandaan heb, geen idee. Maar goed het is wel die richting op. :P

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 04 okt 2014 21:07

Oh wat dat links rijden betreft, dat went heel snel. Alles zit op de zelfde plek, alleen de versnellingspook links... maar de 1 zit wel weer gewoon linksboven en de vijf rechtsboven en zo. Ik vond alleen de positie op de weg even wennen, was geneigd iets te snel naar de links te gaan in het begin, dus te dicht bij de rand van de weg te komen. Maar goed, als je naar Schotland wil, laat dat je dan niet meer weerhouden. Het went snel genoeg.... Daarnaast zijn Schotten erg geduldig. Er zijn daar heel veel toeristen dus ze zijn wel gewend aan onzekere bestuurders, mensen die 40 mijl per uur rijden waar je 70 mag etc. En je kan natuurlijk ook gewoon met je eigen auto er naartoe, met de boot naar Newcastle of Hull in het noorden van Engeland. 's Avonds aan boord, slapen op de boot en de volgende dag er vanaf rijden. Voordeel van stuur rechts is wel dat het beter is voor je overzicht als je links rijdt. En wat het klimmen betreft, ik vond dat erg meevallen. Je kan er aardige klimtochten maken maar als je dat niet wil kan je ook genoeg nagenoeg vlakke tochten maken. In de steden vond ik het ook heel erg meevallen wat betreft hoogteverschillen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 04 okt 2014 21:33

StillAwake schreef:Als foto's van Schotland jouw man inspireren om naar IJsland te vliegen ontgaat de logica mij toch wel een beetje... ;-)

Bergen?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 06 okt 2014 11:57

StillAwake schreef:Als foto's van Schotland jouw man inspireren om naar IJsland te vliegen ontgaat de logica mij toch wel een beetje... ;-)

mealybug schreef:Bergen?

Dat ligt dan weer in Noorwegen...
Je kennis van Noord-Europa laat te wensen over MB!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten