Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Stip » 12 aug 2014 09:42

Wij zijn net terug van een weekje Whitstable (Kent, UK), heerlijk! Prachtig weer gehad, genoten van strand, mooie plaatsjes en Canterbury!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 12 aug 2014 11:32

Stip schreef:Wij zijn net terug van een weekje Whitstable (Kent, UK), heerlijk! Prachtig weer gehad, genoten van strand, mooie plaatsjes en Canterbury!

Hebben ze daar geen beautyful gardens? :D

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor juf89 » 12 aug 2014 12:07

heerlijk een weekje op texel gezeten, precies super mooi weer gehad!! erg van genoten. En nu weer verder met de bruiloft regelen!! zooooo leuk, alleen zo duur als je 90 dag gasten hebt :)
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2014 16:26

Lalage schreef:@Marnix gaaf, daar zijn wij 3 jaar geleden geweest :) Het was toen prachtig weer. Als je de kans hebt, kan je ook naar Iona gaan. Dat kost je wel wat reistijd vanaf Oban (boot-bus-boot) maar het is een prachtig eilandje en je kunt er ook een viering meemaken in de abdij.


Iona lijkt me inderdaad mooi en sfeervol maar ik denk niet dat we daar naartoe gaan omdat we maar een dag of 11 a 12 gaan en nog nooit in Schotland zijn geweest.... dus we gaan denk ik geen eilanden bezoeken (behalve Skye).

Mealybug, er zijn landen waar de natuur het wat mindere weer ruimschoots goed maakt, en het landschap soms zelfs nog mooier. Noorwegen is er een voorbeeld van, ik zou zo weer terug gaan.... en Schotland hoort denk ik (we moeten het nog gaan ontdekken) ook tot die categorie.

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mannetje1977 » 19 aug 2014 10:17

momenteel lijkt het wel herfstvakantie ipv zomervakantie :?

Volgende week beginnen hier iig de scholen weer
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 16 sep 2014 10:56

meribel schreef:Overigens onderzoekt gezien ?( afgelopen woensdag publieke omroep) over zuid afrika dat zwart en blank daar nog steeds zo gescheiden zijn. Dat een zwart-blank relatie nog steeds absoluut not-done is verbaasde me, een blanke vrouw zei: als mandela dat echt wilde had hij zelf wel een witte vrouw getrouwd. Nee blank en zwart moet je niet mengen.



Wel eens in Canada of Chilliwack geweest waar Nederlanders nog steeds bij elkaar zitten onder het genot van een kopje gezellige koffie met een stroopwaffel?
Is vrij natuurlijk hoor, dat mensen hun eigen soort opzoeken.
Neem niet alles klakkeloos over wat de pers voorschotelt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7929
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2014 11:05

Marnix schreef:Iona lijkt me inderdaad mooi en sfeervol maar ik denk niet dat we daar naartoe gaan omdat we maar een dag of 11 a 12 gaan en nog nooit in Schotland zijn geweest.... dus we gaan denk ik geen eilanden bezoeken (behalve Skye).

Mealybug, er zijn landen waar de natuur het wat mindere weer ruimschoots goed maakt, en het landschap soms zelfs nog mooier. Noorwegen is er een voorbeeld van, ik zou zo weer terug gaan.... en Schotland hoort denk ik (we moeten het nog gaan ontdekken) ook tot die categorie.

Afbeelding

Schotland hoort zeker tot die categorie, en zeker Skye!!!
Waarschijnlijk is mijn reactie mosterd na de maaltijd, maar mocht ik nog op tijd zijn:
Als je op Skye bent:
Kilt Rock, The old man of Storr (stond op je foto), en vooral de Cuillin Hills en Coral beach zijn geweldig!
Ook een bezoek aan Talisker in Carbost is de moeite waard (alleen doen bij slecht weer).
Aanrader!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 16 sep 2014 20:12

De woestijn was weer geweldig :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

mohamed

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2014 20:18

Mooi! :)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 16 sep 2014 20:48

mohamed schreef:Mooi! :)

Ja, he?
Was wel de derde keer al, en deze keer met de auto helaas (4800 km rijden in 10 dagen is wat veel)
Maar desalniettemin erg naar ons zin gehad...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:

mohamed

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2014 21:58

mohamed schreef:Mooi! :)

mealybug schreef:Ja, he?
Was wel de derde keer al, en deze keer met de auto helaas (4800 km rijden in 10 dagen is wat veel)
Maar desalniettemin erg naar ons zin gehad...

Ja is wel veel inderdaad, zo ben ik eens twee weken naar Sardinië geweest met de auto wat heen en terug op hetzelfde aantal kilometers neerkomt.
mealybug schreef:Afbeelding

Afbeelding

Erg mooi ook.
Laatst gewijzigd door mohamed op 17 sep 2014 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7929
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 13:28

Reactie op verzoek verwijderd
Laatst gewijzigd door StillAwake op 18 sep 2014 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2014 13:31

Marnix schreef: Noorwegen is er een voorbeeld van, ik zou zo weer terug gaan.... en Schotland hoort denk ik (we moeten het nog gaan ontdekken) ook tot die categorie.

Afbeelding

Noorwegen en Schotland staan bij ons nog op het to go-lijstje.
En ik dacht dat het in Schotland altijd fris, winderig en regenachtig zou zijn, maar mijn zoon is geweest en zij hadden elke dag gewoon de zon. :D

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7929
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 13:33

schelpje3 schreef:Noorwegen en Schotland staan bij ons nog op het to go-lijstje.
En ik dacht dat het in Schotland altijd fris, winderig en regenachtig zou zijn, maar mijn zoon is geweest en zij hadden elke dag gewoon de zon. :D

Schotland is erg weersonzeker, maar ik heb er meestal mooi weer gehad.
Wel eens wakker geworden (in mei) na een flinke nachtelijke bui, waarna de heuvels ineens besneeuwd waren.
Schotland is het mooiste land ter wereld (in mijn optiek) en Skye is het mooiste deel van Schotland (wederom in mijn optiek).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2014 14:02

StillAwake schreef:Schotland is erg weersonzeker, maar ik heb er meestal mooi weer gehad.
Wel eens wakker geworden (in mei) na een flinke nachtelijke bui, waarna de heuvels ineens besneeuwd waren.
Schotland is het mooiste land ter wereld (in mijn optiek) en Skye is het mooiste deel van Schotland (wederom in mijn optiek).

De jongens hebben een rondreis met de trein gemaakt. Het zag er echt heel leuk uit, wel veel klimmen en dalen, ook in sommige steden.
Mijn oudste broer is er een paar keer geweest en die kwam ook met mooie foto's en films thuis.
Alleen mijn schoonzus vond het links rijden zo eng, ze gingen nl. altijd met de auto.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten